Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
tihti
Hoidan kyllä lapset päivisin yksin mennen tullen, mutta ilta nyt on vaikea kun toinen pitäisi pisää rauhassa nukkumaan ja toinen huutaa. Ei meidän yksivuotias osaa mennä yhden pusun jälkeen nukkumaan itsekseen. Varmaan tämäkin on vain nuoren äidin kasvatusvirhe?
Ja se, että minä pärjään niin ei tarkoita, että mummo pärjäiasi, hänen kokemuksensa kun rajoittuu 18 vuoden taakse eikä silloinkana kahdesta lähesvauva ikäisestä samaan aikaan. Kyllä muutamassa tunnissa varmasti olisi tekemistä etenkin jos siihen noin kylmiltään lähtisi.
 
äippälikyy
Mä tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu.
Meil esikoinen syntyi keskosena ja IKINÄ siis EI IKINÄ ei kukaan tarjoutunut tai tullut pyydättäessä häntä katsomaan edes hetkeksi että olisimme voineet levähtää. Ensin juoksimme sairaalassa aamu 7:00-19:00 saakka joka oli raskasta. Sitten olimme pienen lääkkeistä ja kojeista riippuviasen lapsen kanssa kotona jo alkaneen väsymyksen kanssa 2kk. Kojeet saatiin jättää ja toivottiin , että nyt tulisi joku auttaa edes kotitöissä.

EI KUKAAN! Mä oli lopulta miehen kanssa niin poikki että lopulta soitin itse soskuun ja pyysin apua. Neuvolassa kauhisteltiin suvun ja ystävien välinpitämättömyyttä.

Ja olin todella katkera kun sukuun syntyi samaan aikaan toisia täysiaikaisa lapsia ja he saivat kyllä nautti mummoista ja papoista yms. tädeistä ja serkuista. Meil kävi vain minun äiti ja isäni...

Pyysin rukoilin kylään mutta ei niin ei.

Nyt järjestät kahdenkeskistä aikaa teille. Muuten olet tälläinen helvetin väsynyt äiti jokaei enään jaksa hymyillä, iloita lapsista ja parisuhde on kaveritasolla...
 
"nonna"
[QUOTE="AMA";27148838]
Toiseksi, kuka voi olla sitä mieltä, että jos kokee kaipaavansa taukoa, niin sitä ei kannata ottaa? Ja kun kyse on nimenomaan kertaluontoisesta muutaman tunnin tauosta? Oma ystäväni on tällä hetkellä psykiatrisella osastolla ottamassa taukoa oravanpyörästä ja voin kertoa, että omia tuntemuksia PITÄÄ kuunnella, jos haluaa varmasti olla läsnäoleva äiti lapsilleen. Vastuutonta sanoa väsyneelle, että et sinä saa pitää pientä taukoa..[/QUOTE]

tottakai taukoja saa ja täytyykin pitää, mutta silloin kun kotona on pieni vauva, ei molempien vanhempien tarvitse pitää sitä taukoa yhtä aikaa.
 
kivat sulle
[QUOTE="vieras";27147806]Kyllä nyt saa kehua minua jos haluaa, minä nimittäin hoidin 3 koliikki vauvaa 2 vuoden sisällä enkä valittanut, kaksoset ja vuosi jälkeen syntyi yksi vauva.[/QUOTE]

Hyvä kun jaksoit. Mutta ei tarvitse itseään korottaa siksi, ettäm ap kaipaa lepoa.
 
Ymmärrän että tuollainen vauva-arki on raskasta ja että ap ja miehensä kaipaavat kahdenkeskeistä aikaa vaikka yhden rauhallisen ravintolaillan verran.

Ymmärrän myös että lapsia, varsinkin noin pieniä ja tuollaisella taustalla, on vaikea jättää yhtään vieraamman hoitoon ja jos yksin ei illoista selviä niin jännittää miten mummokaan selviäisi.

Mutta jostain päin tuossa on joustettava. Jos lapsenvahdiksi ei kelpaa kukaan niin sitten pitää vaan hyväksyä se että sitä yhteistä vapaa-aikaa ei tule ennen kuin tilanne muuttuu sellaiseksi että uskallatte jättää lapsia hoitoon. Tai sitten rohkaista mielensä ja luottaa että se mummo selviää kyllä, hyvässä lykyssä vauvakin rauhoittuu paremmin vähän vieraammaan ihmisen hoivissa ja jos esikoisen iltatoimet jäävät vähemmälle niin ei sekään maailmoja kaada.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex ja Littledeath
"Lastenhoitaja"
Joo, alan päätyä samaan kuin "Jenis".

Ketjun puoleenväliin olin ap:n puolesta kiukkuinen, mutta nyt kun selvisi, että hoitaja olisikin ollut tulossa, mutta ei kelpaa niin jepjep.
Kyllä nyt tehdään elämästä liian vaikeaa. Tai provoillaan, kumpi lie.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äippälikyy;27148937:
Mä tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu.
Meil esikoinen syntyi keskosena ja IKINÄ siis EI IKINÄ ei kukaan tarjoutunut tai tullut pyydättäessä häntä katsomaan edes hetkeksi että olisimme voineet levähtää. Ensin juoksimme sairaalassa aamu 7:00-19:00 saakka joka oli raskasta. Sitten olimme pienen lääkkeistä ja kojeista riippuviasen lapsen kanssa kotona jo alkaneen väsymyksen kanssa 2kk. Kojeet saatiin jättää ja toivottiin , että nyt tulisi joku auttaa edes kotitöissä.

EI KUKAAN! Mä oli lopulta miehen kanssa niin poikki että lopulta soitin itse soskuun ja pyysin apua. Neuvolassa kauhisteltiin suvun ja ystävien välinpitämättömyyttä.

Ja olin todella katkera kun sukuun syntyi samaan aikaan toisia täysiaikaisa lapsia ja he saivat kyllä nautti mummoista ja papoista yms. tädeistä ja serkuista. Meil kävi vain minun äiti ja isäni...

Pyysin rukoilin kylään mutta ei niin ei.

Nyt järjestät kahdenkeskistä aikaa teille. Muuten olet tälläinen helvetin väsynyt äiti jokaei enään jaksa hymyillä, iloita lapsista ja parisuhde on kaveritasolla...
Sun tilannehan oli sitten ihan eri. Aapeellä olisi ollut mummo tulossa, mutta ei kelvannut.
 
[QUOTE="Lastenhoitaja";27149131]Joo, alan päätyä samaan kuin "Jenis".

Ketjun puoleenväliin olin ap:n puolesta kiukkuinen, mutta nyt kun selvisi, että hoitaja olisikin ollut tulossa, mutta ei kelpaa niin jepjep.
Kyllä nyt tehdään elämästä liian vaikeaa. Tai provoillaan, kumpi lie.[/QUOTE]

Näin. Mulla tosin tyssäs empatia jo lauseeseen "tuollakin mummolla kun on omia paskantärkeitä menojaan" : /
 
"vieras"
Kuka tossa nyt perui? AP perui koska mummo ei saanut siskoaan mukaan hoitamaan vaan olisi hoitanut yksin?

Kyllä aikuinen ihminen yhden illan 2h pärjää kahden lapsen kanssa vaikka mikä olisi.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Kyllä se vaan niin on, että jos ette uskalla jättää lapsia mummolle hoitoon 2 tunniksi, niin täytyy sitten olla käymättä kahdestaan missään, kunnes lapset ovat sen ikäisiä että uskallatte. Mummollakin on ollut pieniä lapsia, aika kummallista ettet häneen luota, silloin ei pitäisi minusta valittaakaan.
Nimenomaan. Jos aloitus nyt ylipäätään pitää paikkansa niin toivottavasti ap ei valita tuota tilannetta lähipiirille niin että joutuu vielä tuon mummon korviin. Siinä olisi mummolla jo aihetta loukkaantua jos hän on tarjoutunut hoitamaan lapsia ja sitten ap peruu homman ja jälkeenpäin sitten valittaa kuinka lastenhoitaja perui eikä nyt päästä minnekään. Ja arvostelee vielä muuten mummon omia menoja.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
kirjoitustaito kunniaan
[QUOTE="vieras";27147824]Jos nyt sinä lopettaisit sen lässytyken ja menet sinne auttamaan kun aikoit.[/QUOTE]

Onko "lässytyken" ja "aikoit" joitain uusia sanoja, joita en tunne? :D

Psst, ei se oikeinkirjoitus niin vaikeaa ole, kun viitsii hieman opetella. Ehkä sinäkin vielä joskus opit. =)
 
"mei"
Mulla kaveripiirissä kaikki viettävät kahdenkeskeistä aikaa miestensä kanssa... useita kertoja viikossa.

me emme ole viettäneet kahdenkeskistä aikaa kahteen vuoteen ,edes tuntia (toki kun lapset nukkuvat!). Tuolloin 2 v sitten oltiin 2 h poissa,ja ennen sitä oli 4 v väli ettei käyty missään..

hyvin meillä menee silti.Jotkut tarvitsevat taukoa,toiset eivät! Ap selvästi odotti viettävänsä kivan päivän miehensä kanssa,joten varmasti harmittaa :(
Siirtäkää nyt vaikka tuota yhteistä aikaa muutaman päivän päähän.
 

Yhteistyössä