Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
tihti
Oltaisiin miehen kanssa lähdetty juhlistamaan ensimmäistä vuosipäivää ihan vaan syömällä RAUHASSA ilman kiirettä ravintolassa, mielellään illalla.

Kesä on kulunut kesäkuussa syntyseen keskosen kanssa sairaalassa ja myöhemmin pda-leikkauksen jälkeen samoin. Tyttö huutaa joka ilta, ja se alkaa vaatia veronsa, etenkin kun jaloissa pyörii vähän päälle 1v. veljensä.

Olen varmaan helvetin huono äiti, kun toivoin parin tunnin taukoa, jonka olisi voinut käyttää miehen kanssa keksusteluun. Onneksi lapsenvahti siis perui, että säästyn siltäkin häpeältä.
 
tihti
Ongelmana oli lähinnä se, että lasten mummo tahtoi hoitaa lapset yksin illan ajan. En pysty jättämään yhdelle ihmislle pientä vauvaa, joka huutaa vaikka mitä tekisi ja taaperoa, jonka hampaat on pestävä ja muut iltatoimet tehtävä. En itsekään selviäisi niistä tunneista yksin, niin miten sitten lapsenvahti? Alunperin oltiin kyllä nimen omaan pyydetty, että hän ottaisi siskonsa mukaan mutta ei, kyllä hän selviää yksin!

Ulkopuolisiin hoitajiin en oikein luota eikä niihin oikein olisi varaakaan.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27147789]Siis jos ette ole pois kotoa lasten lähtettyviltä ne lapset on teissä kiinni koko ajan? Eikö ne nuku koskaan? Sylissäkö sinä pidät niitä koko ajan? En vaan ymmärrä tuota valittamista.[/QUOTE]

Eivät ole kumpikaan sylissä koko aikaa, mutta vauva ei nuku päiväunia ilman keinutusta ( ja on aina ollut sellainen, ei ole opetettu sellaiseksi) eikä yöllä sa edes yskäistä, jos tahtoo vauvan nukkuvan.

Tällä hetkellä vaan tuntuu, että parisuhde tarvitsisi aikaa. Eikä se sitä saa, jos minä olen kaupassa ja mies kotona.
 
"Mona-Lisa"
Kattokaa nyt noita kommenttejanne. Toinen on pahoillaan että kiva, odotettu ilta peruuntui ja tänne tulee taas jotkut urputtamaan ja syyllistämään. Tosi typerää.
Asutteko pk-seudulla? Mä voisin joskus tulla auttamaan jos asut täälläpäin. Voin kirjautua ja laittaa yksityisviestiä, muuten en taida tänne kiukku-iitojen palstalle kirjautua...
 
"vieras"
[QUOTE="Mona-Lisa";27147811]Kattokaa nyt noita kommenttejanne. Toinen on pahoillaan että kiva, odotettu ilta peruuntui ja tänne tulee taas jotkut urputtamaan ja syyllistämään. Tosi typerää.
Asutteko pk-seudulla? Mä voisin joskus tulla auttamaan jos asut täälläpäin. Voin kirjautua ja laittaa yksityisviestiä, muuten en taida tänne kiukku-iitojen palstalle kirjautua...[/QUOTE]

Jos nyt sinä lopettaisit sen lässytyken ja menet sinne auttamaan kun aikoit.
 
"Sini"
Voi kurja!

Missäpäin asutte? Voisin tulla lapsenvahdiksi. Minä kyllä pärjäisin lastenne kanssa. Kokemusta on omasta neljästä, joista jokaisella ollut vauvana koliikki ja yksi vielä vakavasti sairas. Yksin olen heidätkin pääasiassa hoitanut.

Nyt ovat jo isoja, joten minulla olisi aikaa.. Kokemuksesta tiedän miten todellakin voi kaivata taukoa lapsista ja miten iso pettymys on jos sovittu meno peruuntuu.
 
tihti
Vauva-aika on aina raskasta, toki se kummalliselle tuntuu, että haluaa jättää kotiin pikkuisen vauvan joka todennäköisesti tarvitsee enemmän äidin hoivaa ja rakkautta kuin täysiaikainen vauva.
Tiedän sen, jotenkin vain tuo sairaalassa juokseminen ja leikkaus ja kaikki veivät niin mehut, että olisi ollut kiva latailla akkuja, vaikka se muutama tunti kerran vuodessa.
 
Vauva-aika on aina raskasta, toki se kummalliselle tuntuu, että haluaa jättää kotiin pikkuisen vauvan joka todennäköisesti tarvitsee enemmän äidin hoivaa ja rakkautta kuin täysiaikainen vauva.
Tarvitsee todennäköisesti, juu.

Ja juuri siksi mä ymmärrän, että äiti (ja isä) kaipaavat parin tunnin breikkiä.
Jotta jaksaisivat taas paremmin hoitaa sitä suuritarpeista vauvaa ja hänen pientä isosisarustaan.

Ap, toivottavasti saisitte jostain lapsenvahdin. Olette taukonne ansainneet :hug:

Ja Katylinalle vielä; ei vauva-aika ole aina raskasta. Ei ole. Mutta joillain se on ekstraraskasta ja he kaipaavat niitä taukoja.
 
Viimeksi muokattu:
tihti
[QUOTE="Sini";27147826]Voi kurja!

Missäpäin asutte? Voisin tulla lapsenvahdiksi. Minä kyllä pärjäisin lastenne kanssa. Kokemusta on omasta neljästä, joista jokaisella ollut vauvana koliikki ja yksi vielä vakavasti sairas. Yksin olen heidätkin pääasiassa hoitanut.

Nyt ovat jo isoja, joten minulla olisi aikaa.. Kokemuksesta tiedän miten todellakin voi kaivata taukoa lapsista ja miten iso pettymys on jos sovittu meno peruuntuu.[/QUOTE]

Kiitos, teille avuntarjoajille, mutta ei tunnu oikein hyvältä jättää lapsia jonkun netistä löytyneen hoitajan hoiviin.. :D
 
"Lena"
[QUOTE="vieras";27147824]Jos nyt sinä lopettaisit sen lässytyken ja menet sinne auttamaan kun aikoit.[/QUOTE]

aikoit? mitä se tarkoittaa? Onko joku pissinyt sun muroihin tänä aamuna? hauskaa viikonloppua sinullekin vaan :D
 
tihti
Tarvitsee todennäköisesti, juu.

Ja juuri siksi mä ymmärrän, että äiti (ja isä) kaipaavat parin tunnin breikkiä.
Jotta jaksaisivat taas paremmin hoitaa sitä suuritarpeista vauvaa ja hänen pientä isosisarustaan.

Ap, toivottavasti saisitte jostain lapsenvahdin. Olette taukonne ansainneet :hug:
Ei taida olla muita lapsenvahteja tarjolla, tuollakin mummolla kun on omia paskantärkeitä menojaan kaikkina arkipäivinä sekä juhlia joka viikonloppu. Omat vanhempani siis asuvat oulussa, ja miehen vanhemmat täällä helsingin seudulla.
 
"Sini"
Kiitos, teille avuntarjoajille, mutta ei tunnu oikein hyvältä jättää lapsia jonkun netistä löytyneen hoitajan hoiviin.. :D
Ymmärrän. Itse en myöskään kovin helpolla lapsia "vieraalle" jättäisi. Mutta tosiaan, jos siltä tuntuu ja asutte lähellä Turkua, voitaisiin tutustua ja joskus kun kaipaatte hengähdystaukoa, voisin tulla hoitamaan lapsia. Voisin ottaa tuon meidän 16-vuotiaan vielä "lisäkädeksi". Ja palkkaa en tarvitse.

Mutta toivottavasti nyt pääsette lähiaikoinakin tuulettumaan.
 
"..."
Jaahas, se on persereijilläkin viikonloppu näemmä alkanut! niin iloiseen tahtiin tulee ikäviä kommentteja.

Ap, harmi että lapsenvahdiksi perui. Toivottavasti saatte lähitulevaisuudessa järkyttyä vastaavanlaisen. Sitä ennen ota joku ilta ihan itsellesi ja pyydä miestä hoitamaan lapset, vaikka vaan muutamankin tunnin. Nuo pienetkin irtiotot antaa ihmeellisen paljon energiaa. Ei ole häpeä myöntää väsymystään ja se ei sulje mitenkään pois 100% rakkautta lapsiinsa. Voimia!
 
vierass
Sitten vielä ihmetellään, miksi Suomessa erotaan niin usein, kun ei vietetä aikaa puolison kanssa. Me käydään ainakin miehen kanssa kahdestaan ulkona, elokuvissa, salilla, golffaamassa ym.

Toivottavasti pääsette toisena päivänä sitten.
Minä sit taas oon sitä mieltä, että sen takia just erotaan, että normaali arki ei enää riitä, vaan tarvii päästä sinne ja tänne ja jos ei päästä niin parisuhde on jäänyt hoitamatta ja ero?
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
"vieras"
[QUOTE="Lena";27147873]aikoit? mitä se tarkoittaa? Onko joku pissinyt sun muroihin tänä aamuna? hauskaa viikonloppua sinullekin vaan :D[/QUOTE]

Tyhmäkin vielä :D Ei se mitään, olen minä nähnyt monenlaisia elämässäni. Hauskaa on tulossakin, lähdetään mökille viettämään lomaa 2 viikoksi, mökille jossa on sähköt ja kaikki nykyaikaiset tarvittavat elämiseen tarkoitetut vehkeet. Mä olen kyllä hyvällä päällä nyt ja huomaan sinulla olevan joku hätänä, mikä on hätänä? Voin vielä hetken aikaa olla tässä kun automme pakataan ja peräkärry otetaan mukaan, toisella autolla viedään traileri ja toisella uusi mönkijä mökille. No ei siitä sen enempää, kerro mikä huolesi kun huomaa että sinulla on joku hätä? :D
 

Yhteistyössä