G: Montako kertaa käytät samaa pyyhettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyyhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyyhe

Vieras
Mä käyn joka aamu suihkussa ja noin joka kolmas tai neljäs päivä otan uuden eli 3-4 kertaa käytän samaa pyyhettä.

Ps.saippuoitko myös pakarat ja takareidet? Mä en yleensä vaan niille riittä puhdistus shampoovedellä mikä valuu hiuksista. Kainalot (ja peppuvaon) vaan saippuoin. Tämän takia mulla on käsipyyhe sitä varten että sillä kuivaan pakarat ja jalat varsinkin jos on tullut istuttua julkisissa vessoissa :D

Muilla outoja tapoja? ;)

Mä käyn aamuin illoin suihkussa ja käytän samaa pyyhettä n. viikon. Mulla on aina 2 pyyhettä käytössä, toiseen kuivaan hiukset ja toiseen muuten. Aamulla teen "pikapesun" eli lähinnä pesen hiukset ja piristän itseäni viileän veden alla, illalla pesen kunnolla. Ja en saippuoi pakaroita. Kasvot, kainalot ja alapään karvoitukseen hieraisen saippuaa, samoin varpaiden välit ja jalkapohjat pesen ihan saippualla joka ilta. Tosiaan hiukset pesen aamuisin.

Paperipyyhetta, niinku serviettia tavallisesti vain kerran.
Kangas pyyhetta useimmin ja sit pesen sen ja taas kaytan muutaman kerran ja taas pesen sen ja... No loput kylla ymmarratkin.

No juu, kieltämättä aika outo tapa tuo käsipyyhehässäkkä.....

Mä saippuoin kaikkialta mihin yllän eli yleensä keskiselkä on shampoon varassa. Talvella en pese jalanpohjia sen kummemmin, ne putsaantuu siinä suihkussa seistessä, mutta kesällä hinkkaan niitäkin, kun kuljen paljain jaloin ulkona. Samaa pyyhettä käytän korkeintaan viikon. Jos se rupee sitä ennen tuoksahtamaan pahalta, niin vaihtoon vaan. Eli tilanteen mukaan.

Mä käyn aamuin illoin suihkussa ja käytän samaa pyyhettä n. viikon. Mulla on aina 2 pyyhettä käytössä, toiseen kuivaan hiukset ja toiseen muuten. Aamulla teen "pikapesun" eli lähinnä pesen hiukset ja piristän itseäni viileän veden alla, illalla pesen kunnolla. Ja en saippuoi pakaroita. Kasvot, kainalot ja alapään karvoitukseen hieraisen saippuaa, samoin varpaiden välit ja jalkapohjat pesen ihan saippualla joka ilta. Tosiaan hiukset pesen aamuisin.

Miksi peset varpaiden välit ja jalkapohjat peset saippualla? :D Eikös ne puhdistu samalla kun shampoo/saippuavesi valuu kropasta jalkoihin?

Käytän samaa kylpypyyhettä noin 2 viikkoa, eikä kyllä siinä ajassa ehdi mitenkään näkyvästi likaantua saatika haista. Mulle tulee ihan uutena, että ihmiset käyttävät pyyhkeitä vain muutaman kerran tai jopa vain kerran ennen pesua :o. Itse ainakin olen suihkun jälkeen puhdas, enkä hinkkaa pyyhkeeseen mitään ihojäämiä (se hoidetaan kuorinnalla suihkussa). Miten se pyyhe puhtaasta vedestä (joka siihen kuivataan) likaantuu niin äkkiä??

Käsipyyhkeillä sama vaihtoväli, käyttäjiä on 2 ja vessoja 2, päivät töissä joten ei niitä nyt kovin montaa kertaa päivässä käytetä (ja niihinkin kuivataan vain puhtaat, saippualla pestyt kädet...).

No juu, kieltämättä aika outo tapa tuo käsipyyhehässäkkä.....

Mä saippuoin kaikkialta mihin yllän eli yleensä keskiselkä on shampoon varassa. Talvella en pese jalanpohjia sen kummemmin, ne putsaantuu siinä suihkussa seistessä, mutta kesällä hinkkaan niitäkin, kun kuljen paljain jaloin ulkona. Samaa pyyhettä käytän korkeintaan viikon. Jos se rupee sitä ennen tuoksahtamaan pahalta, niin vaihtoon vaan. Eli tilanteen mukaan.

Muuten ällöttäis naama kuivata seuraavan kerran samaan pyyhkeeseen jos olisin pakarat siihen kuivannut...

[QUOTE="a p";27141198]Miksi peset varpaiden välit ja jalkapohjat peset saippualla? :D Eikös ne puhdistu samalla kun shampoo/saippuavesi valuu kropasta jalkoihin?[/QUOTE]

No tää on sit ehkä se mun omituisuus. Mutta mun jalat hikoaa ja ne HAISEE! Kai ne puhdistuisi mutta tykkään pestä erikseen. Ja kuorin jalkaterät kanssa kerran-pari viikossa.

[QUOTE="a p";27141217]Muuten ällöttäis naama kuivata seuraavan kerran samaan pyyhkeeseen jos olisin pakarat siihen kuivannut...[/QUOTE]

:D Okei. Mä en vaan osaa ajatella asiaa noin, musta ne pakaratkin on ihan puhtaat kun suihkusta tullaan :).

[QUOTE="a p";27141198]Miksi peset varpaiden välit ja jalkapohjat peset saippualla? :D Eikös ne puhdistu samalla kun shampoo/saippuavesi valuu kropasta jalkoihin?[/QUOTE]

Mun varpaat on ainakin niin tiiviisti kiinni toisistaan, että kyllä niihin täytyy ihan käsin laittaa saippuaa väliin, jotta puhdistuvat :). Ja kesällä kun on ulkona kulkenut, niin jalanpohjat ei ainakaan mulla puhdistu ilman että niitä hinkkaa.

Kyllä minäkin jalat erikseen saippuoin! :O outoa, jos joku EI tee niin.

Suihkussa kerran päivässä. Saunassa käydään talvella melkeenpä joka pv, kesäisin harvemmin. Pyyhkeen vaihto viikon välein.

Kylpypyyhettä 1-3 kertaa ( mies kerran omaansa ja lapset 1-3 kertaa kukin), käsipyyhkeet veskeihin vaihdetaan päivittäin, keittöpyyhkeitä menee 2-6 päivässä pesuun.

Älytöntä luonnontuhlausta! Peskää kädet saippualla ennen käsipyyhkeeseen koskemista niin ei tartte joka päivä pestä.

Me pestään pyyhkeet ehkä kerran viikossa, käsipyyhkeet ja keittiöpyyhkeet vielä harvemmin.

[QUOTE="vieras";27141392]Vaihdan kylpypyyhkeen, joka lauantai. Eli sama pyyhe on käytössä viikon.[/QUOTE]

Niin ja saippuoin itseni kauttaaltaan, sekä kuuraan sienellä.. pakaratkin.

[QUOTE="huh";27141317]Älytöntä luonnontuhlausta! Peskää kädet saippualla ennen käsipyyhkeeseen koskemista niin ei tartte joka päivä pestä.

Me pestään pyyhkeet ehkä kerran viikossa, käsipyyhkeet ja keittiöpyyhkeet vielä harvemmin.[/QUOTE]

Keittiöpyyhkeitä ette pese leivonnan ja rasvatahrojen jälkeen?
Entä käsipyyhkeet... montako kertaa per pyyhe niihin keskimäärin kuivaatte ennen kuin pesette?

:)

Ihan järkyttävän ällöttävää että jotkut pitää samoja käsipyyhkeitä yli viikonkin.
Ihan kamalaa joskus kylässä kun on likainen, kostea käsipyyhe (pyyhin mieluummin käteni vaikka vessapaperiin)... Ei tee mieli ko. paikoissa syödä mitään tarjottaviakaan jos niitä on käsitelty käsillä jotka on pesun jälkeen kuivattu siihen samaan pyyhkeeseen.

• Tykkää
Reactions: Sisar Ponteva