Koneellinen päivässä, lakanapäivinä kolme..eli kuukaudessa noin 34 koneellista.
6 kilon kone, 2 aikuista ja 5 lasta.
6 kilon kone, 2 aikuista ja 5 lasta.
työvaatteet ja pyyhkeet, ja vaikka 5 ihmistä ei päivittäin vaihtais ku puhtaan paidan, ja alusvaatteet ni kyllä niistä jo melkein koneellinen tulee =)En mää pese pyykkiä kuin ehkä 3 koneellista viikossa (raaka arvio) ja en kyllä ymmärrä mistä teillä useilla tuota pyykkiä riittää noin hirveenä
8 kilon kone meillä. Perhekoko 2+2.
Meillä puhtaat nostetaan rottinkikoreihin, josta teini sitten viikkaa ne ajallaan palkkiota vastaanMeillä ainakin osaa mies ja isommat lapsetkin käyttää pesukonetta ja kuivuria. Ja konehan ne pesee ja kuivaa, en koe kovin työlääksi, ihan kivaa hommaa. Ahdistavinta on se jos puhtaat pyykit kasautuu kodarin tasoille mutta nyt oon koittanut ottaa itseäni niskasta kiinni ja pyykin kulkeutuminen kaappeihinkin on viime aikoina toiminut niinkuin pitää =)
Niinhän se on että "helvettikin" eri ihmisille erilainen...Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27139961:Ihan hirveetä. Pyykinpesua joka ikinen päivä :0? Tai monta koneellista päivässä... Voi kuolema! Itellä tulee 1-2 koneellista viikossa, ja joka toinen viikko muutama koneellinen lakana+pyyhepyykkiä. Olen NIIN onnellinen ettei ole lapsia jos niistä vielä tuollainen pyykkihelvettikin seuraa! Miten ihmeessä edes ehtii pestä vaikka 3 koneellista illassa, kun ainakin mulla yksi koneellinen vie sen pari tuntia. Jos kotona on kuudelta, niin kolme koneellista olisi pesty puolilta öin...
No seisotko vieressä katsomassa kun kone pyörii? Mulla menee pari minuuttia kun heitän pyykit ja pesuaineen koneeseeen, päivittäispesu 60c extrahuuhtelulla 1h13min ja sen jälkeen taas pari minuuttia kun heitän märät kuivuriin ja täytän koneen uudelleen. Kuivien viikkamiseen ja kiikuttamiseen menee ehkä 10 minuuttia päivässä. Kodari on samassa kerroksessa kun oleskelutilatkin niin jouhevasti tuo sujuu päivän mittaan... Kaikesta tosiaan voi halutessaan tehdä ylitsepääsemättömän vaikeaa.Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27139961:Ihan hirveetä. Pyykinpesua joka ikinen päivä :0? Tai monta koneellista päivässä... Voi kuolema! Itellä tulee 1-2 koneellista viikossa, ja joka toinen viikko muutama koneellinen lakana+pyyhepyykkiä. Olen NIIN onnellinen ettei ole lapsia jos niistä vielä tuollainen pyykkihelvettikin seuraa! Miten ihmeessä edes ehtii pestä vaikka 3 koneellista illassa, kun ainakin mulla yksi koneellinen vie sen pari tuntia. Jos kotona on kuudelta, niin kolme koneellista olisi pesty puolilta öin...
En tietenkään seiso vieressä, mutta jos vaikka pesee sen 3*2h ohjelmaa niin pitäähän ne pyykit ottaa poiskin. Eli pitäisi valvoa puoleen yöhön että saa viimeiset pyykit pihalle (jos oletuksena on kotona noin klo 18 ja koneellinen vie 2 tuntia, joka lie ihan normiaika nykyisissä "säästökoneissa"). Ja konetta ei saa jättää yksin pesemään, joten olisi käytännössä sidottu kotiin kaikki illat.No seisotko vieressä katsomassa kun kone pyörii? Mulla menee pari minuuttia kun heitän pyykit ja pesuaineen koneeseeen, päivittäispesu 60c extrahuuhtelulla 1h13min ja sen jälkeen taas pari minuuttia kun heitän märät kuivuriin ja täytän koneen uudelleen. Kuivien viikkamiseen ja kiikuttamiseen menee ehkä 10 minuuttia päivässä. Kodari on samassa kerroksessa kun oleskelutilatkin niin jouhevasti tuo sujuu päivän mittaan... Kaikesta tosiaan voi halutessaan tehdä ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Mulla on yksi pieni teline, kaikki muu rummutetaan kuivaksi ja hyvinä pysyy vaatteet. Ainoa ohjelma mikä meidän (puolivuotiaassa energiapihissä) koneessa on kaksi tuntia on 95c valkopesu minkä pyöritän 1-2 kertaa viikossa, muuten vallan tuo 1h13min.Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140283:En tietenkään seiso vieressä, mutta jos vaikka pesee sen 3*2h ohjelmaa niin pitäähän ne pyykit ottaa poiskin. Eli pitäisi valvoa puoleen yöhön että saa viimeiset pyykit pihalle (jos oletuksena on kotona noin klo 18 ja koneellinen vie 2 tuntia, joka lie ihan normiaika nykyisissä "säästökoneissa"). Ja konetta ei saa jättää yksin pesemään, joten olisi käytännössä sidottu kotiin kaikki illat.
Ja kuivaustilakin kyllä loppuisi kesken, suurinta osaa pyykistä ei saa konekuivata ja yhden kuivaustelineellisen (mahtuu 1 koneellinen) kuivumiseen menee 1-2 päivää. Eli kuivaustelineitä pitäisi olla 3-6 jos meinaisi että niissä kuivattaa parin päivän pyykit (á 3 koneellista).
Siinä vaiheessa kun pyykkiäkin alkaa olla enemmän, ostetaan usein kuivausrumpu mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140283:En tietenkään seiso vieressä, mutta jos vaikka pesee sen 3*2h ohjelmaa niin pitäähän ne pyykit ottaa poiskin. Eli pitäisi valvoa puoleen yöhön että saa viimeiset pyykit pihalle (jos oletuksena on kotona noin klo 18 ja koneellinen vie 2 tuntia, joka lie ihan normiaika nykyisissä "säästökoneissa"). Ja konetta ei saa jättää yksin pesemään, joten olisi käytännössä sidottu kotiin kaikki illat.
Ja kuivaustilakin kyllä loppuisi kesken, suurinta osaa pyykistä ei saa konekuivata ja yhden kuivaustelineellisen (mahtuu 1 koneellinen) kuivumiseen menee 1-2 päivää. Eli kuivaustelineitä pitäisi olla 3-6 jos meinaisi että niissä kuivattaa parin päivän pyykit (á 3 koneellista).
Kotivakuutus ei korvaa, mikäli konetta on käytetty sääntöjen vastaisesti. Ja "sääntö" on, että pesukonetta ei saa jättää yksin päälle.Itsekään en mielellään jätä konetta vahtimatta pyörimään, edellisestä irtosi rumpu ja aika pahaa jälkeä tuli jo muutamassa sekunnissa ennen kuin ehdin vetämään johdon irti seinästä... Onneksi on kotivakuutus.
Kyllä me pystyttäis jonkun verran pyykkiä vähentämäänkin (jos vaikka käytettäis samaa pyyhettä kahdesti) mutta en oo vielä kokenut liian työlääksi tai aikaa vieväksi nykyistä tilannetta.
En minä ainakaan haluaisi nousta tuntia aiemmin, että ehtisi pestä aamulla sen kahden tunnin ohjelman (nyt "heräämisaikaa" on tunti). Päivällä ei kone itsekseen toimi ja yöksi ei saa yksin sitä jättää päälle. Eli ilta on työssäkäyvillä ihmisillä ainoa aika jolloin konetta voi käyttää.Ja miksi sitä pyykkiä pitäisi pestä vain illalla? Meillä pyörii ainakin yksi kone aina aamusin... toinen päivän mittaan ja vika sitten yösähköllä.
Tuntia ennemmin kuin mitä?Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140407:En minä ainakaan haluaisi nousta tuntia aiemmin, että ehtisi pestä aamulla sen kahden tunnin ohjelman (nyt "heräämisaikaa" on tunti). Päivällä ei kone itsekseen toimi ja yöksi ei saa yksin sitä jättää päälle. Eli ilta on työssäkäyvillä ihmisillä ainoa aika jolloin konetta voi käyttää.
Jep, tiedän ettei vakuutus korvaa jos kone vahtimatta, onneksi olin viereisessä huoneessa... Jos olisin ollut vaikka yläkerrassa niin ois mennyt jo puoli kodaria remonttiin ennen kuin olisin ehtinyt johtoa irrottamaan.Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton pyykkääjä;27140407:Kotivakuutus ei korvaa, mikäli konetta on käytetty sääntöjen vastaisesti. Ja "sääntö" on, että pesukonetta ei saa jättää yksin päälle.
Ja anteeksi, mutta siis pesettekö pyyhkeet jokaisen käytön jälkeen? Oikeasti, nyt kyllä oli pakko ymmärtää jotain väärin, ei kai kukaan voi pestä pyyhettä kertakäytön jälkeen?? Pyyhkeeseen kuivataan puhdas ihminen, ei se kerrasta eikä kahdestakaan likaannu .
En minä ainakaan haluaisi nousta tuntia aiemmin, että ehtisi pestä aamulla sen kahden tunnin ohjelman (nyt "heräämisaikaa" on tunti). Päivällä ei kone itsekseen toimi ja yöksi ei saa yksin sitä jättää päälle. Eli ilta on työssäkäyvillä ihmisillä ainoa aika jolloin konetta voi käyttää.
Oikeesti? Siis MIKSI pesette joka kerran jälkeen? Tää oli mulle ihan uutta ja selittää vähän tota pyykkäyksen määräkin kyllä.Kyllä me pystyttäis jonkun verran pyykkiä vähentämäänkin (jos vaikka käytettäis samaa pyyhettä kahdesti) mutta en oo vielä kokenut liian työlääksi tai aikaa vieväksi nykyistä tilannetta.