Ulosotto vie kaikki veronpalautukset

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Pienennä vero% niin saat käteen sen rahan palkassa joka kuussa.
Ja luulis että tuo ei tule kellekään yllätyksenä että uo vie koko veronpalautuksen. Lisäksi jouluun on vielä pitkäaika, ostele lahjat pikkuhiljaa ja ruoathan on aika halpoja niin se voi ostaa sitten joulukuussa, varsinkin jos saatte säästettyä sinne muutaman kympin.

"vieras"
Pienennä vero% niin saat käteen sen rahan palkassa joka kuussa.
Ja luulis että tuo ei tule kellekään yllätyksenä että uo vie koko veronpalautuksen. Lisäksi jouluun on vielä pitkäaika, ostele lahjat pikkuhiljaa ja ruoathan on aika halpoja niin se voi ostaa sitten joulukuussa, varsinkin jos saatte säästettyä sinne muutaman kympin.
Jotain pinetä tiimarista lapsille ostan. Saavat onneksi kummeilta paketteja

Ken guru
Kurjaa nyt näin, mutta sitten kun olette selvinneet ulosotosta, niin arvostaa joka penniä sitäkin enemmän, uskoisin. Ulosottokin on onneksi tilapäistä, vaikka se pitkälle kakulle varmasti tuntuukin kun sitä lusii.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Ken guru
[QUOTE="vieras";27138868]Jotain pinetä tiimarista lapsille ostan. Saavat onneksi kummeilta paketteja[/QUOTE]

Kai te nyt jotkut paremmatkin paketit ehditte vielä säästämään?

"..."
Tuliko tuo jotenkin yllätyksenä?

Paat jo nyt vähän säästöön, ei siihen jouluun tarvitse tonneja tuhlata.

Mun mies on nuoruudessaan kusenu raha-asiansa oikein huolella. Hänen veronpalautuksensa menee joka vuosi ulostottoon ( 1000-2000 euroa ), kyllähän se mua ärsyttää, kun en tilannetta ole aiheuttanut. Hänellä on niin paljon perinnässä, ettei ihan parissa vuodessa kuitata.

kanssa
Minun mieheni kusi raha-asiansa opiskeluaikana, mutta on pystynyt sinnittelemään velkojensa kanssa niin, että ei ole ulosotossa. Hänen veronpalautuksiinsa ja kesälomarahoihinsa ei siis kukaan koske:)

Muista ap, että tuo 3500 € lyhentää sitä aikaa, jona miehesi on ulosotossa, joten jotain hyvää tuossakin.

Ken guru
[QUOTE="Milli";27138979]No vois elellä niin että ei tule ulosottoja, kyllä ihminen on tyhmä kun on elettävä yli varojensa[/QUOTE]

Näin on. Ja jokainen voisi muutenkin elää aina virheettömästi. Vai voiko sittenkään?

Ja en ole ulosotossa, ollutkaan koskaan, mutta virheitä olen tehnyt, enkä katso että minulla on oikeutta päättää mitkä virheet on niitä "sallittuja" ja mitkä ei, ja sen perusteella lähteä muita ruoskimaan.

..........?
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;27138828:
ööö..kannattaako ulosottoon asti pantata laskuja ym...
Aina ei asiat näin yksinkertaisia.. Meillä miehellä aikoinaan paloi talo Ruotsin puolella asuessaan. Tästä syystä velkoja sinne lähes satatuhatta euroa. Joka kuukausi lyhennettiin velkaa noin 500 euroa. (Siis oli joka kuussa tietty määrä ruotsinkruunuja ja euroiksi muutettuna ne oli noin 500 riippuen aina kurssista..) Muutamana kuukautena näitten vuosien aikana ei pystytty lyhentämään velkaa ollenkaan. Nämä aina sovittiin ja saatiin pitää lyhennysvapaita kuukausi sitten. Noh, mies lähti armeijaan puoleksi vuodeksi. Yritti sopia miten lyhennykset hoidettaisiin, kun armeijan aikana ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa velkoja. Mikään ei kelvannut velkojille, ei edes se, että oltaisiin pienennetty takaisinmaksettavaa summaa tai maksettu pelkästään korkoja tämän puolen vuoden ajan. Joka tapauksessa sitten tämä velka meni ulosottoon. Velka siirtyi ensin Suomen puolelle perintään ja sitä kautta ulosottoon. Itse yritin maksaa lyhemmäksi velkaa minkä pystyin, mutta itsekin olin pelkällä kotihoidontuella silloin + sotilasavustus tietenkin. Joka tapauksessa tilanne on nyt sitten se, että vaikka miten yritettiin asiat sopia, ei mikään kelvannut. Itselläni meni eräs toinen lasku sitten ulosottoon, koska yritin pitää mieheni luottotiedot kuitenkin kunnossa.. Noh, tilanne on nyt sitten se, että molemmilta luottotiedot menneet ja velkoja vaikka muille jakaa.. Sitä en vielä tiedä viekö ulosotto sitten veronpalautukset. Se kai selvinnee joskus?

Mutta tämän tekstin pointti oli siis kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että ei kaikki ole aina täysin omasta itsestään kiinni. Monesti sitä yrittää tehdä asiat parhaansa mukaan, mutta jos sekään ei auta, niin vaikea enää muuta tehdä sitten..

"sasa"
Mulla meni ulosottoon laskut. Tein niin paljon töitä, että sain lyhennettyä viime palkasta KAIKKI pois.
Ja kyllä tuli hyvä mieli :)
viime veronpalautukset 1350€ meni sinne kanssa. Eikä harmittanu tippaakaan. Mun mielestä oli TODELLA hyvä, että ne meni sinne :)

• Tykkää
Reactions: Sisar Ponteva

Yhteistyössä