Halvimmat perusruokanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ale"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27121538]Korvaa jauheliha soijarouheella, saat proteiinia vielä edullisemmin :) Aluksi voit vaikka laittaa puolet jauhelihaa ja puolet (tummaa) soijarouhetta ohjeen mukkan turvotettuna, syöjätkään eivät huomaa eroa ellet erikseen mainitse...[/QUOTE]

En syöttäisi lapsille tavaraa, jota käytetään vaihdevuosivaivojen hoitoon vaikka ois kuinka halpaa...

[QUOTE="Lissu";27122962]Hei varo karpaloitakin, niillä ehkäistään virtsatieinfektioita. :o[/QUOTE]

Virtsatieinfektiot ja vaihdevuosivaivat on vähän eri asioita..

SOIJAN HAITAT - allergia, hedelmättömyys ...

Lähipiirissä on pienenä soijamaitoa maitoallergian takia juonut tyttö. Täysi puberteetti päällä 8 vuotiaana... En nyt sano, että kaikille ja heti käy niin, mutta ihan samalla tavalla teollisesti väännettyä shittiä se loppupelissä on, kuin eineksetkin.

Ja joo, ei meillä syödä eineksiäkään..

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Jenny";27121987]Mutakakku
Kaurakeksit
Riisipuuro
Maitovanukas
Purkkiherneet, makaroni ja voi[/QUOTE]

mutakakku, kaurakeksit edullisia? ja ruokia?

maitovanukas?

syökö joku oikeasti purkkiherneitä, voita ja makaronia?

toivottavasti opit tekemään ruokaa ennenkuin saat lapsia :D

Keitot, varsinkin kasvissosekeitot ja pinaattikeitto.
Laatikot perunasta tai pastasta.
Manna ja riisi puuro / velli.
Riisi ja broilerikastike, pataruuat.

Hyvä Snoopy ja Snoopyn kalapuikot!!!

Itse teen jauheliha-tai spagettikastikkeen jämästä pizzaa laittamalla kastikkeen lopun valmiin pizzapohjan päälle, tarvittaessa lisään jotain ja juustoraastetta, voilà.

Kanasuikaleita paistan pannulla, heitän sekaan pussin kasviksia ja sipsidippi kermaviilin niin soossi ruualle on valmis.

perunaa (ilmaisia) + jauhelihakastike (jauheliha 4,95/kg)
kaurapuuro
marjakiisseli (itsepoimitut marjat)
makaroonisässäkkä (tummaa makaroonia+ tarjous makkaraa)
riisiä ja tarjous broileria

Siis mitä v---a?????

Soijarouhe on proteiinipitoista ruokaa, ja meillä kyllä joskus syödään siitä tehtyjä ruokia.

Eeeeei mutheiii....joo, ennemmin eineksiä...
Mä en ole syöttänyt soijavalmisteita pojalleni kuin hyvin hyvin harvoin. Ehkä kerran vuodessa. Tytöllekin vasta, kun oli jo 15 v. Ja nimenomaan sen kasviestrogeenin vuoksi. Eipä mulla mitään faktaa ole siitä, että olisi runsaammin syötynäkään haitallista. Mutta en mä kävele rataa pitkinkään ajatuksella, että ehkei sieltä junaa tule.

[QUOTE="...";27121761]No tässä kun vielä opiskellaan niin vähintään kerran viikossa tulee syötyä makaroonia + maustettua tonnikalaa (esim mexicana, basilika jne) / tavallista tonnikalaa. Mutta meillä tietysti eri tilanne kun ei ole lapsia vielä, eihän tuo ole ravintoaineiltaan sieltä rikkaammasta päästä.... Puuroa syödään usein myös.[/QUOTE]

tonnikala on nykypäivänä kallista, kuten täällä jo jotkut kertoivatkin. silloin kun minä opiskelin lama-aikana 90 luvun alussa kaupassa oli aina lavallinen tonnikalaa kun se oli halpaa ja kaikki osti sitä toisin kuin nyt

Meen lapset keittää usein iltapalaksi makaronia, ja syövät sitä ketsupin kanssa. Tai paistavat kananmunaa, ja juhlailtapalaksi sen tekee, jos löytyy vielä keitettyä perunaa joukkoon.