En kyllä rehellisesti ymmärrä mikä siinä imettämisessä niin vaikeaa on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja real mom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulle se oli vaikeata. Tissit oli kipeät ja aivan verillä koko 4kk ajan mitä koetin imettää ja vauva oli aina jotenki kärtynen ko koetin imettää. Ne oli aivan kauheita ne imetyshetket. Pumppasin maitoa pulloon niin kauan että poika oli 10kk. Toivottavasti seurtaava imetys onnistuisi paremmin.

Ja sitä paitsi se että on jatkuvasti vauvan kanssa sängyssä tissittelemässä on epäreilua vanhempia lapsia kohtaan varsinkin siinä vaiheessa kun mies on jo töissä..

[QUOTE="alma";27122144]Tää ei kyllä pidä paikkaansa. Olen syöttänyt koiranpentuja tuttipullolla, kun emon maito ei riittänyt kaikille. Vaikka emo oli ihan terve ja vain söi ja makasi. Ei ole edes mitenkään erityisen harvinainen tilanne.[/QUOTE]

johtuiskohan niitten koirien ylijalostamisesta? eipä ne muutenkaan kovin terveitä elukoita enää nykyään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;27122183:
mitenhän real mom hoitaa muut lapset kun makaa vaan laakereillaan 2kk ellei enemmän vauvaa imettäen? vai onks vanhemmatki lapset makoilemassa vieressä nälkäisinä odottamassa vuoroaan?

ootko kuullu kantoliinasta??

[QUOTE="Dee";27122170]No mulle se oli vaikeata. Tissit oli kipeät ja aivan verillä koko 4kk ajan mitä koetin imettää ja vauva oli aina jotenki kärtynen ko koetin imettää. Ne oli aivan kauheita ne imetyshetket. Pumppasin maitoa pulloon niin kauan että poika oli 10kk. Toivottavasti seurtaava imetys onnistuisi paremmin.[/QUOTE]

huono imuote. eikä se vauva siihen kuole jos pari tippaa verta maidon seassa tulee. todennäköisesti myös tarjosit jatkuvasti pullosta kun vauvalla oli nälkä.
tissit kyllä karaistuu kun imettää, kivaksi sitä ei kukaan ole väittänyt, tai edes mukavaksi.

ahhahhhahhhaaaaa!!! Mun eka lapsi ei saanut tarpeeks maitoa sori vaan real mom! imetin niinku sairaalasta ja neuvolasta käskettiin kunnes lapsen paino laski rajusti kun sitä hemmetin maitoa ei tullut tarpeeksi!!!! toinen lapsi imi niin kovaa että verisuonet tissien sisältä katkes ja tisseistätuli joko kirkasta verta tai verimaitoa,ja tää on ihan tosi,mulla on lääkärin lausunto mustaa valkoisella! eli eise ihan niin mene!

enkä muutenkaan ymmärrä miksitällä asialla pitää päteä.taitaa olla elämässä muut asiat vinksallaan josjollainimetyksellä lähdetään pätemään. se joko onnistuu tai ei what ever. kyllä ne lapset kasvaa korvikkeellakin jaihan yhtä terveitäkin on!!!!

Minkä mä voin sille, että mun vauvani ilmeisesti oli niin tyhmä ja laiska (ap:n sanoin), ettei meinannut imeminen onnistua vaikka kuinka vaan makoilin ja annoin imeä. Itse kyllä osasin tuon makoiluosuuden. Tyhmä ehkä minäkin olin, kun en tajunnut viedä vauvaa katsomaan kissanpentuja, jos olisi sitten hiffannut. Eikä mun muksuni edes osannut tuolloin vielä puhua, että olisi osannut kertoa mikä siinä oli niin vaikeaa.

Mutta onneksi sain sitten lopulta imetyksen onnistumaan, mutta ei se ihan itsestään onnistunut.

ahhahhhahhhaaaaa!!! Mun eka lapsi ei saanut tarpeeks maitoa sori vaan real mom! imetin niinku sairaalasta ja neuvolasta käskettiin kunnes lapsen paino laski rajusti kun sitä hemmetin maitoa ei tullut tarpeeksi!!!! toinen lapsi imi niin kovaa että verisuonet tissien sisältä katkes ja tisseistätuli joko kirkasta verta tai verimaitoa,ja tää on ihan tosi,mulla on lääkärin lausunto mustaa valkoisella! eli eise ihan niin mene!

enkä muutenkaan ymmärrä miksitällä asialla pitää päteä.taitaa olla elämässä muut asiat vinksallaan josjollainimetyksellä lähdetään pätemään. se joko onnistuu tai ei what ever. kyllä ne lapset kasvaa korvikkeellakin jaihan yhtä terveitäkin on!!!!

oisko kannattanu syödä ja juoda? todettiinko että sä oot joku kumma harvinaisuus, kellä ei erity prolaktiinia ollenkaan??

Alkuperäinen kirjoittaja imettänyt;27122273:
Minkä mä voin sille, että mun vauvani ilmeisesti oli niin tyhmä ja laiska (ap:n sanoin), ettei meinannut imeminen onnistua vaikka kuinka vaan makoilin ja annoin imeä. Itse kyllä osasin tuon makoiluosuuden. Tyhmä ehkä minäkin olin, kun en tajunnut viedä vauvaa katsomaan kissanpentuja, jos olisi sitten hiffannut. Eikä mun muksuni edes osannut tuolloin vielä puhua, että olisi osannut kertoa mikä siinä oli niin vaikeaa.

Mutta onneksi sain sitten lopulta imetyksen onnistumaan, mutta ei se ihan itsestään onnistunut.

kuten sanoin, terve vauva kyllä syö eikä näännytä itseään nälkään.

kuten sanoin, terve vauva kyllä syö eikä näännytä itseään nälkään.

Yritä nyt päättää johtuuko tuo sairaudesta vai tyhmyydestä. Vauvan verensokerit kävivät jo olivat siinä rajoilla, että olisi tarvinnut lisäravintoa tai tipan. Ja tämänkin verran sai siis ravintoa rinnasta autettuna, imetysohjauksen avulla ja rintakumin kanssa, ihan vain minun makoilullani ja tissi suuhun -metodilla, olisi vauva ollut pullo suussa tai tipassa hyvin äkkiä. Kumma kun sairaalassa eivät kertoneet mistään sairaudesta, vai voisiko sittenkin olla, että kaikilla imetys ei onnistu tuosta vaan.

huono imuote. eikä se vauva siihen kuole jos pari tippaa verta maidon seassa tulee. todennäköisesti myös tarjosit jatkuvasti pullosta kun vauvalla oli nälkä.
tissit kyllä karaistuu kun imettää, kivaksi sitä ei kukaan ole väittänyt, tai edes mukavaksi.

No olen tyytväinen että imetin edes sen 4kk ja äidinmaitoa sai 10 kk. Ja olen kyllä nähnyt että imetyshetki voi olla kiva, mukava sekä helppo.

No kyllä mun vauva oli ihan terve, vaikkakin 2,5 kiloinen. Tissi oli tarjolla lähes 24h, muttei syönyt. Ja uskoin kyllä kätilöitä, kun sanoivat, että maitoa on saatava tietyn ajan kuluessa näin pieni painoisen. Aikaraja meni umpeen ja tissiä ei syönyt. Kokeiltiin hörppyytykset yms, mutta pullolla meni vain alas.

Eikä siis mitään, mua ei sun mielipide haittaa yhtään. Itsekin pidän imetystä tärkeänä. Esikoinen söikin tissiä ekat 5kk ja ongelmia ei ollut, toka olikin eri juttu.

No jos vauva tykkää syödä verta, niin ei mullakaan mitään ongelmia ollut.
(Verisuonen päät nännin päässä, oon kait jotenkin epämuodostunut.
Mut hei, ne vuotaa aina välillä muutenkin, vaikka imettämisyrityksestä on jo ylu 7v)

Alkuperäinen kirjoittaja imettänyt;27122347:
Yritä nyt päättää johtuuko tuo sairaudesta vai tyhmyydestä. Vauvan verensokerit kävivät jo olivat siinä rajoilla, että olisi tarvinnut lisäravintoa tai tipan. Ja tämänkin verran sai siis ravintoa rinnasta autettuna, imetysohjauksen avulla ja rintakumin kanssa, ihan vain minun makoilullani ja tissi suuhun -metodilla, olisi vauva ollut pullo suussa tai tipassa hyvin äkkiä. Kumma kun sairaalassa eivät kertoneet mistään sairaudesta, vai voisiko sittenkin olla, että kaikilla imetys ei onnistu tuosta vaan.

tai sitten maitoa ei tullut tarpeeksi koska äiti ei syönyt ja juonut tarpeeksi. toki myös sokerivauvoilla verensokerit heittelee niin paljon että lisämaitoa tarvitaan sen takia. mut se kuuluu noihin mainitsemiini sairauksiin.

Ei suostunut ensimmäisen viikon jälkeen imettämään pentujaan. Narttu täytyi painaa makuulle ja pitää paikallaan, jotta kuusi pentua sai maitonsa. Heti, jos koirasta päästi irti lähti se juoksemaan, vaikka pennut rokkuivat nisissä..

Oletko sä ap koskaan oikeasti imettänyt??

Ja jos sulla sujuu helposti, niin se ei tarkoita että kaikilla muilla sujuisi. Mä täysimetin pakon edessä molempia lapsiani ekat 4 kk (kaikkiaan 9 kk), koska kieltäytyivät pullosta kerta kaikkiaan. Esikoisen kohdalla se tarkoitti 2 kk iästä eteenpäin imetystä päivisin reilun tunnin välein, öisin kahden tunnin välein, lähes tunti kerrallaan. Vuorokaudesta meni imettämiseen 13-14 tuntia. Eikä lapsi myöskään suostunut syömään kuin makuultaan imettäessä. Kasvukäyrien mukaan oli liian laiha mutta pulloa ei vaan ottanut vaikka miten tarjottiin. Lisäksi 6 kk iästä alkoi megalomaaniset rintaraivarit, jolloin tissikään ei kelvannut käytännössä kuin öisin - silloin sitten syötiinkin paljon ja tiheään.

Joo, selvittiin hengissä. Silti sanon että jos joku tuohon ruljanssiin ryhtyy vapaaehtoisesti ja periaatteen vuoksi, niin ei ihan täysillä käy. :D Kuopuksen imetys olikin sitten ihan eri juttu, maito riitti silloin hyvin ja vauva söi 4 tunnin välein vartin kerrallaan. Silloin mäkin olisin voinut kysellä että mikä tässä muka niin vaikeaa on. Mutta en kysellyt, kun kokemusta oli vaikeammastakin imetyksestä.

Entä kun saat kaksosvauvat jotka eivät jaksa imeä rintaa? Paino ei nouse tarpeeksi, korviketta on pakko antaa. Terkkari neuvoo imettämään 3 tunnin välein 30 min per vauva eli jos tota noudattaisi vuorokaudesa menisi pelkästään imettämiseen 8 tuntia.

Lisäksi pitäisi vaihtaa vaippoja, itsellekin laittaa ruokaa, syödä ja nukkua. Pestä pyykkiä ja käydä joskus kaupassa.

Susta en tiedä mutta mun mielestä se oli aika vaikeaa. Epäonnistuin surkeasti ja annoin korviketta + pumppasin joka syöttöjen jälkeen rintamaitoa. Halusin vissiin päästä helpommalla siinä että pumppaan enkä imetä...

tai sitten maitoa ei tullut tarpeeksi koska äiti ei syönyt ja juonut tarpeeksi. toki myös sokerivauvoilla verensokerit heittelee niin paljon että lisämaitoa tarvitaan sen takia. mut se kuuluu noihin mainitsemiini sairauksiin.

Äiti kyllä söi kuin hevonen eikä lapsi ollut sokerivauva. Ja maitoakin tuli niin, että rintoihin sattui, mutta vauva ei saanut kunnon otetta ja imettyä rinnasta. Meni lopulta kuukausi ennen kuin vauva kasvamisen myötä alkoi saamaan kunnon otteen rinnasta, eikä tarvinnut tehdä milloin mitäkin kikkoja, että vauva pystyi imemään.

Yhteistyössä