Mahdollisuudet asuntolainaan?

• Viestiketjun aloittaja haaveilija:)
  • Ensimmäinen viesti
haaveilija:)
Löysimme miehen kanssa unelmiemme kodin, jonka pyyntihinta on 140 000e joka on mielestämme kohtuullinen hinta täysin remontoidusta 1½kerroksisesta omakotitalosta :)

Miehen nettotulot ovat n. 2400e/kk +mahd. lisät.
Itse olen tyttäremme kanssa kotona ja saan toistaiseksi ainoastaan n.800e/kk.
Vuokraa maksamme nykyisestä asunnostamme jo n.750e/kk.

Lasiskelin tuossa että omakotitalossa asumiskustannukset + lainanlyhennykset tulisivat maksamaan n. 900-1000e/kk ja mielestäni ei kuulosta ollenkaan pahalta raha-tilanteeseemme nähden :)
Joten onko kukaan täällä saannut samansuuntaisessa tilanteessa lainaa ja paljonko??

"vieras"
Lainan jälkeen teille näyttäisi n.2000e/kk jäävän käteen, luulisi että sillä summalla helpostikkin elää :)
Mutta lainamahdollisuuksistanne en osaa kertoa.. Onko teillä säästöjä tai takaajia lainalle?

ap.
Säästöjä meillä ei ole, kuin muutama hassu satanen.. Takaajat löytyisi meiltä molemmilta, miehen ja minun vanhemmat joilla molemmilla lainavapaat omistusasunnot (voisi "pantata" lainaa vastaan?)
Itselläni ei työpaikkaa ole, eli mies vain töissä ja minä muksun kanssa kotona..

Onko tää asunnon osto sitte Pankilta ihan tuhoon tuomittu ajatus heti alkuunsa? :S

"alma"
Säästöjä meillä ei ole, kuin muutama hassu satanen.. Takaajat löytyisi meiltä molemmilta, miehen ja minun vanhemmat joilla molemmilla lainavapaat omistusasunnot (voisi "pantata" lainaa vastaan?)
Itselläni ei työpaikkaa ole, eli mies vain töissä ja minä muksun kanssa kotona..

Onko tää asunnon osto sitte Pankilta ihan tuhoon tuomittu ajatus heti alkuunsa? :S
Tuskin. Mun mielestä pankit antaa todella isoja lainoja pienituloisillekin. Tosin lainanantoa on ihan viime aikoina kiristetty melko paljon. Mutta kysykää nyt ihmeessä, jos itse koette pystyvänne tuollaista lainaa hoitamaan. Sekin tietysti vaikuttaa, onko sinun helppo työllistyä halutessasi.

Vietas
Juuri luin et pitää olla 20 prossaa omaa rahaa.
Kovin suurelta kuulostaa lainasumma tuloihin.
Siihen päälle lämmityskulut yms pakolliset.
Talon vakuutukset jo tosi korkeita.

"vieras"
Nyt alkaa olla viimiset hetket että saa lainaa mistään ilman säästöjä. Me haimme 115 000€, op myönsi 2 takaajalla. Sampo ei antanut mitään tarjousta koska vaativat molemmilta vakityöpaikan, kuulemma tosi tiukka linjaus nyt heillä. Nordeaa vielä ootellaan...

minä äitiyslomalla (saan n. 1100€/kk), ei vakipaikkaa odottamassa. miehellä vakityö, käteen 1600€/kk.

mutta uskoisin että saatte jostain vielä, kun on hyvät takaukset ja miehen tulot ok.

"vieras"
Mä en suoraan sanottuna usko enkä myöskään ymmärrä sitä että kohtuu hyvillä tuloilla ei ole säästöjä EDES 5 % talon hinnasta. Me otimme aikanaan 100 % lainan, mutta se oli tilanteessa jolloin mies oli vasta työllistynyt ja minulla opinnot lopussa eli emme olleet ehtineet säästää. Nyt otimme tosi pienillä tuloilla lainaa 175000 euroa lainaa, mutta meillä oli säästöjä 25000 euroa.

Yhteistyössä