Onko hyvä kastike kalalle?? Valkokastike jossa paljon sitruunapippuria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ruoanlaittajia??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ruoanlaittajia??

Vieras
Oon aika surkea kokki, teen aina niitä samoja ruokia jotka osaan hyvin

No nyt mies toi kaupasta seitiä, onko ihan ok kastike kalalle? Ite en syö kalaa joten en osaa kuvitella et millainen kastike sille sopisi. Pippuria laitoin paljon :)

Mä maustaisin sen kalan sillä sitruunapippurilla ja tekisin valkokastikkeen ihan valkokastikkeeksi ilman sen ihmeempiä mausteita, just jotain suolaa ja pippuria vois laittaa, ehkä sipulia/purjoa/ruohosipulia...

[QUOTE="A.p";27113910]Tuossa kalassa oli joku maustepeti tms jo päällä

Lidlistä oli ostanut[/QUOTE]

Sitä suuremmalla syyllä en laittais kastikkeeseen paljon mausteita. Jos toi on siis uusi tuttavuus teidän perheessä. Sitruunapippuri on hyvä pöytämauste ja sitä voi lisätä ruokaan jo kun ruoka on kypsää, eli maustepedillä kala, sit perus-kastike ja sitruunapippuri pöytään josta kukin lisätköön makunsa mukaan ja tarpeen vaatiessa.

[QUOTE="vieras";27114078]No tuossa ei ole :) Mutta tiedät kyllä, että niissä useimmiten on 30-50% suolaa ja sitten ihmiset laittaa sekä tätä mausteseosta, että suolaa ja jotkut jopa luulevat, että on olemassa pippuri nimeltä sitruunapippuri.[/QUOTE]

Ei kai nyt sentään? :D

Kyllä ihmiset on tohloja. :D

Ihan duunin puolesta oon joutunut huomaamaan, että kaikilta ei onnistu edes perunoiden keittäminen ilman reseptiä... Ja itselle ihan päivänselvät termit on toisille ihan hepreaa.. Kotitaloutta vois alkaa opettaa jo ala-asteella ja sitä voisi olla ihan useamman vuoden, tosin mä oon siinä uskossa että nykyään kotitalous sisältää jo oppia talousasioihin ja rahankäyttöön sekä myös ihan siivouksen ja esim. silittämisen perusteita. Korjatkaa jos olen väärässä. Mut kyl nykynuoret on USKOMATTOMAN uusavuttomia ja tiedän hämmentävän monia ihan aikuisia ihmisiä, jotka ei koskaan kokkaa kotona, lämmittää vaan jotain eineksiä. :(

Ihan duunin puolesta oon joutunut huomaamaan, että kaikilta ei onnistu edes perunoiden keittäminen ilman reseptiä... Ja itselle ihan päivänselvät termit on toisille ihan hepreaa.. Kotitaloutta vois alkaa opettaa jo ala-asteella ja sitä voisi olla ihan useamman vuoden, tosin mä oon siinä uskossa että nykyään kotitalous sisältää jo oppia talousasioihin ja rahankäyttöön sekä myös ihan siivouksen ja esim. silittämisen perusteita. Korjatkaa jos olen väärässä. Mut kyl nykynuoret on USKOMATTOMAN uusavuttomia ja tiedän hämmentävän monia ihan aikuisia ihmisiä, jotka ei koskaan kokkaa kotona, lämmittää vaan jotain eineksiä. :(

Tätä menoa ei kohta kukaan osaa tehdä mitään.

Yhteistyössä