Olen omakohtaisesti huomannut, että luottotiedottomuus on todellakin kaikista pahin synti, mikä ihmisellä voi olla.
Käytin nuorena rankasti huumeita, olin rikollinen ja narkkari. Minusta näki kyllä päällepäinkin millaista elämää vietin ja silti sain joka ikinen kerta esim. yksityisiltä vuokranantajilta juuri sen asunnon, jonka halusin. Tietysti kauaa ei mikään asunto pysynyt, mutta uuden sain aina heti kättelyssä. Sain puhelinliittymiä, autoja koeajoon...ihan mitä ikinä halusin.
Menetin lopulta narkkauksesta johtuvan elämänhallinnan puutteen vuoksi luottotiedot. Samoihin aikoihin raitistuin ja aloin viettää normaalia elämää. Ja kappas vaan, kaikki asiat vaikeutuivat, Olin ensimmäistä kertaa elämässäni mm asunnoton... juuri kun olin raitistunut.
Nyt olen ollut raittiina jo seitsemän vuotta ja viettäny täysin normaalia elämää. Mitään uusia laskuja ei ole perintään mennyt. Olen hoitanut raha-asiani hyvin kokoajan. Velkoja en valitettavasti työttömyyden ja opiskelun vuoksi vähentää.
Rikosrekisterini puhdistui jo aika päivää sitten, narkkauksesta johtuneet sairaudet parantuivat, henkisiin ongelmiin sain terapiaa. Mutta luottotiedot. Niitä ei vaan takaisin saa.
Nyt luottotiedottomana kunnon ihmisenä olen enemmän toisen luokan kansalainen kuin rikollisena narkkarina ikinä.