miksi äitini käyttäytyy näin?

• Viestiketjun aloittaja hellll
  • Ensimmäinen viesti
hellll
äitini on ainoa saatavilla oleva hoitoapu...apua tarvimme harvoin ja tiedän kyllä, että hänen ei tarvitsisi tulla ollenkaan,ei ole hänen velvollisuus, vaan kun lupautuu...

ilmoitin esimerkiksi TOUKOKUUSSA elokuussa olevan vanhempainillan päivämäärän, heti kun sain sen tietooni.

äitini tuli paikalle, mutta toki ilmoitti että "hän nyt tuli mutta olisi ollut muutakin hommaa"

ja joka helvetin (harva)kerta sama juttu!!!! siis apua tarvitaan harvoin, mut nyt esim. vanhempainillat kolmeen eri paikkaan ja sellaiset, toki aina muistaa sanoa, että tuli nyt vaikka olis ollut muutakin hommaa...

a.pp
Ehkä hän on vähän vajaa, eikä osaa suunnitella omia aikataulujaan niin ettei tulisi päällekkäisyyksiä.
minusta tuntuu ettei hänellä ole oikeasti mitään välttämättä noille hetkille, kunhan sanoo. se on kurja, just kun olet ajatellut ilmoittaa ajoissa, olet asennoitunut että pääset vanhempainiltaan rauhassa ja hyvällä mielellä toinen tulee ja ilmoittaa TULIN VAIKKA OIS OLLU OMIAKI JUTTUJA.

"a.p"
[QUOTE="vieras";27087103]tekee tuolla itsestään tärkeän.

Ja varmasti olisi muutakin hommaa kuin vahtia teidän lapsia.[/QUOTE]

no voi olla sitten, että on. mutta kun en käytä häntä kun tälläsissä erikoisjutuissa jotka ilmoitan hyvissä ajoin (siis toukokuussa elokuun hoitotarve 2h) niin tuntuu typerältä kun sitten olen luullut jutun olevan ok ja ei olekaan...

[QUOTE="vieras";27087103]tekee tuolla itsestään tärkeän.

Ja varmasti olisi muutakin hommaa kuin vahtia teidän lapsia.[/QUOTE]
Kaikilla olisi muutakin hommaa, mutta kyseiselle henkilölle ne lapset ovat omia lapsenlapsia. Onhan se outoa, jos ei koskaan kiinnosta olla heidän kanssaan.

Meillä ollut aina vähän samankaltainen tilanne, nyt lapset jo isoja eikä lapsenvahtiapua enää niin tarvita (perheen esikoinen hoitaa pienemmät ;)). Mutta eipä lapsiakaan kiinnosta mummi niin kovin...

Kaikilla olisi muutakin hommaa, mutta kyseiselle henkilölle ne lapset ovat omia lapsenlapsia. Onhan se outoa, jos ei koskaan kiinnosta olla heidän kanssaan.

Meillä ollut aina vähän samankaltainen tilanne, nyt lapset jo isoja eikä lapsenvahtiapua enää niin tarvita (perheen esikoinen hoitaa pienemmät ;)). Mutta eipä lapsiakaan kiinnosta mummi niin kovin...
Onko mummi ruvennut kiinnostumaan lapsista?

Jotkut nyt vaan on aina tollasia, inhottavaa. Sanois suoraan kysyttäessä että ei käy niin ei tarttis nillittää.
Mutta kyllä ihan peruskiitos sultakin pitää riittää, mitään ylistämään tarvi alkaa.

"vieras"
Jotkut ihmiset vaan ovat sellaisia, että haluavat mainostaa uhrautuneensa. En tiedä, mitä tästä saavat. Kivahan se olisi, jos mummia lapsenlapset sen verran kiinnostaisivat, että tulisi mielellään.

"vieras"
Mustakin kuulostaa siltä, että haluaa korostaa omaa tärkeyttään. Onko hän ainoa hoitoapunne? Jos on, hän saattaa oikeasti kuvitella olevansa teille korvaamaton apu ja ärsyttävällä tavalla tekee sen sitten teillekin tiettäväksi.

Mä saattaisin seuraavalla kerralla hoitoavuksi pyytäessäni kysäistä, että onko hän nyt aivan varma että pääsee tulemaan, kun usein on vaikuttanut niin kovin kiireiseltä silloin kun on avuksi lupautunut. Että voisin kyllä pyytää jotakuta muutakin lapsia hoitamaan, jos kerran hänellä on niin paljon kiireitä...

"Kikka"
Mä oon niin pahoillani sun ja sun lasten puolesta. Kyllähän sitä aina ajattelee että lapsenlapset olisi kaikille mummoille ja papoille tärkeintä. Mutta. Niin meilläkin, mun äitiä (alkkis) ei juuri kiinnosta nähdä mun lasta. Kyllä se siitä silminnähden tykkää, suukottelee, halii ja lässyttää kaikkia rakkausjuttuja aina kun näkee, mutta ei jaksa tulla tähän alle kilometrin päähän kylään vaikka on työtön. :(

"Kikka"
Ainiin, mä en enää pyytäisi lapsenvahdiksi. Vaikeaa varmaan joo, mä ainakin laitoin pisteen äitini käytökselle ja annoin porttikiellon meille eikä juurikaan hetkauttanut sitä :(

"noh"
Onko teillä muuta hoitoapua? Mitä jos kokee velvollisuudekseen tulla, eikä osaa sanoa ei? Jospa et vähään aikaan pyytäisikään äitiä lapsenvahdiksi, vaan kutsuisit kahville, päivälliselle, muuten vaan teidän kanssa aikaa viettämään?

En pyytäisi minäkään enää vahdiksi jos äitini käyttäytyisi noin. Sitten kun äitisi on vanha ja raihnainen ja menet häntä katsomaan, muista myös sinä sanoa että "olis ollut muutakin tekemistä". No ehkei sentään.

Yhteistyössä