Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

kultsipallo mä näen kyllä väriä! ohut punainen viiva.. :confused:

Hydrangea samaisia viivanpaikkoja täälläkin, eikä ne tarkoita mitään.. :(

tänään kp32/32 ja NEGA testattu davidin liuskalla, eikös kaiken jären mukaan pitäisi jo näkyä jos olisin raskaana? herkkyys oli vielä 10...
 
Hydrangea: minullakin tuo David antoi selkeän viivanpaikan dpo8-9 ja minun tapauksessani se kyllä tarkoitti sitä jotain :) Kannattanee kokeilla varmuudeksi jotain muuta testiä kuitenkin, josko saisit siihen punaväriä :)

Pele: minäkään en näe kuin yhden viivan tuossa apteekin omassa :(

Kiitos mur-mur tuosta doppleri vinkistä :) Minulla on ollut Angelsoundin se perusversio, mutta taidan hankkia tuollaisen paremman version, josko tämä raskaus etenee toivotusti.

Ja tästä testailun koukuttamisesta. Mun oli aivan pakko tilata vielä pari digitestiä ja hakea apteekin oma :ashamed: En jotenkin voi uskoa tätä raskausjuttua!
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Mistähän muuten nuo viivanpaikat useissa testeissä johtuvat? Tai siis tiedän, että monissa testeissä sellainen on, ja hcg reagoi siinä kohtaa punavärillä, mutta tarkoitan, että miksi jotkut saavat testeihin aina viivanpaikan ja jotkut eivät koskaan??

Itse en ole KOSKAAN saanut yhteenkään testiin sitä viivanpaikkaa ilman, että se olisi jotain myöhemmin tarkoittanut (eli saanut myös väriä). Johtuuko se jotenkin virtsan koostumuksesta vai mistä??
 
hyppy Näetkö todella viivan ? minä itsekkin näen siinä kyllä jotain, mutta kuvittelin sen olevan vain viivanpaikka .. Mutta miks illalla sain paljon vahvemman? Eikö kuitenkin aamu pisun pitäis olla tujumpaa? heräsin kyllä yöllä vessaan.. kerkesi olla rakossa varmaan n. 3 h :whistle:


pikkumyy29 Tuon minäkin haluaisin tietää !!
 
kultsipallo joskus aamupisu on niin tujua että se ei anna "todellista" tulosta. Testaa uudelleen muutaman tunnin vaikka 2-3 h pidätyksen jälkeen :) (ja toki ilmoita meille tänne.... :) ) mutta kyllä, näen ihan selvän ohuen punaisen viivan, ei tarvinnut edes tihrustaa..
 
Pikkumyy: se viivanpaikkojen ilmaantuminen johtuu ilmeisesti pissan koostumuksesta. Ei siis tarkoita että olis bakteereja, vaan ne ominaisuudet vain on erilaisia jokaisella. Mulla näkyy tosi usein viivanpaikka. Ihan joka tikkuun ei tullut, mutta lähes tulkoon.
 
Täällä ei näy punaista. Viime kierto oli 25 ja nyt vedellään jo 29. Ei oo näkynyt tuhrua. Hentoja viivasia saan testeihin, tosin pitäishän ne jo vahvistua.. Eli en usko tärpin käynneen..

Tässä tosiaan eilen hätälirusta päivällä otettu Elivo-testi. Aamuisin saan viivanpaikkoja heti näkyviin..

Aijaa.com - 10843222
 
Viimeksi muokattu:
Täällä limavuoto senkun jatkuu .. pikkuhousunsuojaan ei ole mitään tullut pyyhittäessä vain ! tälleen mulla ne menkat aina alkaa .. tää hätäpöksy menetti toivon ! Miijane76: minäkin näen vain valilettavasti yhden viivasen :(
 
Vielä tuosta ovistestin teosta laitan kun löysin R-keijun sivustolta - miksi siis ei dippausta suositella aamun ekaan virtsaan?

Miksi ovulaatiotestin tekoa suositellaan tehtäväksi klo 10-20?
Voiko aamuvirtsasta tehdä testin luotettavasti?


Syy tuohon minkä vuoksi valmistaja on suositellut testin tekemistä muusta kuin aamuvirtsasta on seuraava:

Nukkumisen aikana virtsaa kerääntyy virtsarakkoon useiden tuntien ajan (usein 7-12h). Hormoni, joka on tänä aikana erittynyt virtsaasi on yön aikana laimentunut rakossa olevan muun virtsan takia. Tällöin testaus ei anna aina luotettavaa tulosta jos teet testin ensimmäisestä aamuvirtsasta. Raskaustesteissä asia on tietysti päinvastainen jolloin raskaushormionia on yön aikana kerääntynyt koko ajan vain enemmän ja testi näyttää voimakkaampaa plussaa aamuvirtsasta johon on kerääntynyt enemmän hCG hormoonia.

Tärkein seikka kuitenkin on se että teet testin aina samaan aikaan päivästä/iltapäivästä. Paras aika testin teolle on aamupäivä. Paras tapa olisi tehdä aamutoimet normaalisti ja juoda virtsaneritystä kiihdyttävää ainetta kuten kahvia tms, odottaa muutama tunti ja tehdä testi seuraavalla vessareissulla. Tällöin testi on täysin luotettava. Ovulaatiotestejä joita kannattaa tehdä luotettavasti aamuvirtsasta ei ole ihmisen fysiologisista syistä.
Eli tein aamulla uuden testin ja sain tosi tumman viivan (ite en oo koskaan noin tummaa saanu)
Ja sit tein ohjeiden mukaan ja tuli haaleampi viiva. Eli en tiedä mitä uskoa. Veikkaan et ovis on jokatapauksessa 24-36h sisällä. Teen vielä päivällä uuden niin näen lähteekö haalistumaan. Mietin että riittääkö se jos saan miehen huomen aamulla harrastamaan liikuntaa vai pitääkö tänään koittaa jaksaa puuhastella?? Eilen oli kyl yhteistä kivaa :) (ollu koko viikon joka ilta :p )




 
Nonih nyt mä päätin saastuttaa tätä pinoa vähän.. tänään kp 32/32, menkoista ei tietoa.. ainakaan vielä.

Testiajalla,




Testiajan jälkeen,



Ei varmaankaan enää toivoa plussasta... :(
Toi aika jos jollain sattus olee faktatietoa, et millon ja mihin aikaan r testi kantsis tehä? tää on tehty aamupissasta, ja aiemmat testit tein päivän aikaan sen koommin pidättämättä.. mun mielestä niissä aiemmissa näkyi jotain, enemmän.. kun tässä taas ei mitään :(
 
Löysin tällaisen jutun, kun oli noista viivanpaikoista aamulla keskustelua:

Havaittu "viivan paikka" on erisävyinen, koska testissä viivan kohdalla on eri reagoivaa ainetta kuin muualla testialueella. Erittäin tarkkaan katsottuna tämän kohdan voi erottaa testiltä hieman erisävyisen valkoisena "viivanpaikkana" tai "haamuna", sitä ei tule pitää positiivisena tuloksena ellei viiva värjäänny kontrolli-indikaattorin sävyiseksi. Positiivisesta tuloksesta ei voi erehtyä silloin kun sen saa, joten testiä ei ole syytä katsoa liian tarkasti.
Jos tuloksesi on "haamu", kannattaa testi tehdä uudelleen kahden päivän päästä. Tämä ongelma tulee esille enemmän erittäin herkkien raskaustestien kanssa.
Suomen kotitesti
 
  • Tykkää
Reactions: Leo81 ja panzkus
Tuo on niin totta, että se oikea haamuplussa on kyllä niin erilainen kun on noita viivanpaikkoja kattellu. se tulee heti paremmin pintaan se väri, viivanpaikat on usein syvän näköisiä.

Piuu: en näe haamua, mutta outo leveä valkoinen palkki näkyy siinä testiviivasen kohdalla. niinku viivanpaikka, mutta leveämpi.
 

Yhteistyössä