Pitääkö 1 ja 3 vuotiailla olla passit tallinnan risteilyllä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
plm
Lasten iällä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kaikilla pitää olla passi. Asiaa uutisoitiin hyvinkin laajasti taannoin.

Esim: Viking Line
Viro ja Latvia:
Kaikilla matkustajilla tulee olla voimassaoleva passi tai kuvalla varustettu henkilökortti *. Lapsen oikeus matkustaa vanhemman passilla päättyy 26.6.2012. Siitä alkaen myös lapsella on oltava oma passi.

Sääntö koskee myös Tallinnan-risteilyjä (vaikka matkustaja ei mene maihin).

Suomen kansalaisilta ei vaadita viisumia Viroon eikä Latviaan. Matkustajilla, joilta viisumi vaaditaan, tulee viisumin lisäksi olla myös oma valokuvallinen passi. Tämä koskee myös lapsia.

"vieras"
Pitää olla poliisin myöntämä henkilöllisyystodistus, passi tai henkilökortti. Kysyttäessä pitää esittää, ei oletusarvoisesti vaikkapa lautalle mentäessä tms.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27074873]Enää? Nimenomaan nykyisin tarvitsee. No joo, virallinen henkilökortti on myös ok mutta niitä harvoilla on ja passia jatkuvasti tarvii muuallakin.[/QUOTE]

Mulla ei ikuna ole ollut passia ja ihan hyvin olen tullut toimeen :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";27074881]Mulla ei ikuna ole ollut passia ja ihan hyvin olen tullut toimeen :D[/QUOTE]

No joo, lähinnä meinasin kun yleensä matkustellaan muuallekin kuin vain tallinnaan :)

Jhjvjv
[QUOTE="vieras";27074881]Mulla ei ikuna ole ollut passia ja ihan hyvin olen tullut toimeen :D[/QUOTE]

Ei varmaan tarvitse jos ei liiku naapurikuntaa pidemmälle. Jos matkustaa suomen rajojen ulkopuolelle sinun täytyy pystyä todistamaan henkilöllisyytesi esim.poliisille sitä kysytäessä.ajokortti ei kelpaa.pitää olla passi tai henkilökortti.ei luulisi olevan kovin vaikea ymmärtää.

plm
Mä en lähtisi ilman passia Tallinnaan tai minnekään muuallekaan. Viimeksi tekivät pistokokeita ja tarkistivat passeja kun tultiin Tallinnasta. Tulee melko kalliiksi jos jää kiinni passitta matkustamisesta.

Yhteistyössä