Mitäs mieltä olitte Anthony Bourdainin Suomi-jaksosta?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
toinen vieras
[QUOTE="vieras";27068121]Ei ollut kyllä minun suomeni, ei sitten yhtään.[/QUOTE]

Sinun Suomesi on luultavammin täynnä "sivistyneitä" maahanmuuttajia ja snobikämppiä.
 
Mun mielestä se oli ihan hauska jakso. En tosin nähnyt sitä saunajuttua kun aloin katsomaan vasta siinä kun ohjelmaa oli mennyt 20 minuuttia..

Sitähän se Anthony hakee, viinaa ja ruokaa :D Ja sanoi ettei ole pahaa ruokaa ollessaan saanutkaan. Grillillä se oli niin naamat että sekin oli mun mielestä hulvatonta..

Mut mä nyt oon muutenkin aika mauton ihminen ja silleen.. Joo, olishan siinä tietty voinut täti ottaa pari mummontossua vähemmän, ja joo, ei olis välttämättä tarvinnut heittää sitä ripsipiirakka läppää, mut.. Ei se nyt ihan niin vakavaa ole..
 
cccc
Minkäs ne ohjelmantekijät sille voi, että Helsinki talvella näyttää joltain siperialaiskylältä ja siellä on homeinen yleinen sauna? :O
Kun käyn Helsingissä, vaikka sitten talvella, on kadut täynnä ihmisiä.
On liikkeitä, kahviloita, siistit kadut jne.
Ennen joulua on komeita valoja sun muuta. Ihan kivan näköistä ja sitähän on jotkut tähdetkin Suomesta sanoneet.

Helsingissä on takuulla muitakin saunoja ja hitusen siistimpiä.

Miksi antaa omituinen kuva, kun voisi antaa paremman kuvan.
Sitä vaan mietin, että kuinkakohan vääristynyt kuva minulla on monista maista vain ohjelmissa annettujen/syntyneiden mielikuvien perusteella...

Nii ja Helsingissä on hyviä grillejä :)
 
cccc
Jatkan vielä
Se "kämppä". Ei mun lähipiirissä olla rikkaita koreilijoita, vaan ns. ihan tavallisia, ehkä keskivertoa köyhempiäkin (osa) mutta noin mautonta asuntoa en ole nähnyt... varmaan 10 vuoteen...

Tunnelma oli venäläinen. Mutta enempihän täällä on svedufiilistä, etenkin jos mennään länteen.
Miksei sitä tuotu esiin? Kielinä suomi ja ruotsi, missä tämä näkyi? Ei missään... oli vaan Moskova-baareja.

Mutta täytyy todeta, että myös Venäjästä saa joskus ihmekuvan ohjelmissa.
Oikeastihan esim. pietari on ihan magee paikka ja sielläkin on vaikka mitä!
 
itku ja hammasten kiristys
Missään muussa maailman maassa ei varmasti itketä näin "Mitä meistä muualla ajatellaan" kuin Suomessa!

Hampurin eläintarhan kesän vetonaula oli maailman suurin elefantti. Tätä luonnonihmettä tultiin katsomaan pitkienkin matkojen takaa. Italialainen turistiryhmä hämmästeli elefantin kokoa ja mietti mitä noin kookas eläin oikein mahtaa syödä. Paikalle sattuneita amerikkalaisia puolestaan askarrutti kuinka paljon tuollaisesta harvinaisuudesta saisi markkinoilla, jos sen voisi muuttaa rahaksi. Paikalle sattui myös ryhmä suomalaisia, joista yksi totesi pitkähkön hiljaisuuden jälkeen, että mitäköhän tuo norsu mahtaa meistä oikein ajatella.
 
Pitää katsoa tänään, olen totaalisesti unohtanut tämän. En odota Bourdainilta mitään idyllistä Suomea, eikä mitään perinnekatsausta, mutta kyllä homeinen sauna ja grillin lihapiirakka kuullostaa aika kamalalta :D.

Haluaisin kyllä, että Suomestakin tehtäisiin mukavampia ohjelmia, mutta tämä formaatti ei välttämättä ole omiaan kuvaamaan Suomen suvea ja kesällä heräävää kansaa. Helsinki on kyllä aika, noh... jätetäänpä sanomatta.
 
"vieras"
Helsingistä tehtiin muuten takavuosina elokuvaa, jossa se esitti Moskovaa. Elokuva taisi olla kielletty Suomessa, mutta juuri sitä hesalaista kurjuutta se esitti.

Youtubessa oli muuten ennen Leevin Jos helsinki on kaunis-video taustakuvinaan pultsareita. En äkkiseltään löytänyt, jos se vielä on siellä niin linkittäkää!
 
mier
Taas kerran näytti armas pääkaupunkimme parhaat puolensa.

Hei oikeasti, eikö suomesta voitu löytää edes sellaista oikeaa perhettä joka ei asu kuppaisessa vuokrakaksiossa? Kolme kännäävää muijaa tekemässä pillupiirakoita. Yeh! Tositosi cool.
 
"Pilkku"
[QUOTE="vieras";27067643]

Tuo viinan kanssa läträäminen ja sitä kokoajan mainostaminen oli todella mautonta. Ei todellakaan antanut kuvaa suomesta ja suomalaisista.[/QUOTE]

Oletkos nähnyt sarjan muita jaksoja? Joka ikisessä jaksossa Anthony dokaa milloin missäkin vinkuintialaisessa läävässä aasinpaskan keskellä. Se kuuluu ohjelman formaattiin. Ja taatusti siksi tähän jaksoon haluttiin viinaa vetäviä suomalaisia.
 
jkgaö
Jakso oli aika hauska, mutta sauna ja pussypiirakka jutut olivat kamalia.

Omalla tavallaan hävetti Radio rockinkin haastattelu ja julkimoiden änkeeminen ohjelmaan. Suomalaiset ovat ihmeissään, kun joku ulkomaalainen julkkis tulee vaan tekemään yhden jakson tänne. Hirvee kohu ja media arvo.
Uskoisin että ulkomailla ei edes noteerattais tällästä ohjelman tekoa eikä niitä vatvottaisi ja ylistettäisi suu vaahdolla radioissa taikka netissä.
 
"Pilkku"
[QUOTE="Pilkku";27069460]Oletkos nähnyt sarjan muita jaksoja? Joka ikisessä jaksossa Anthony dokaa milloin missäkin vinkuintialaisessa läävässä aasinpaskan keskellä. Se kuuluu ohjelman formaattiin. Ja taatusti siksi tähän jaksoon haluttiin viinaa vetäviä suomalaisia.[/QUOTE]

Lisään silti, että minusta jakso kokonaisuudessaan oli pettymys. Kuppaus olisi voinut jäädä pois ja sauna olisi voitu valita paremmin ja sen white trash perheen pilluvitsit oli tosi huonoja.

Mutta selväähän se on, että tuotantoyhtiössä on oikein hakemalla haettu ankeaa neukkumeininkiä, varmasti se perheen asuntokin oli tsekattu etukäteen (jos edes oli oikeasti heidän asuntonsa!) että on varmasti tarpeeksi ankeaa.
 
"Molleri"
Minäki oisin toivonu jotain kesämökkiä järven rannalla ja ihan oikeaa puusaunaa. Alkoa se juo joka jaksossa muutenkin joten sitä haluttiin varmaan ihan vain ja se vuoksi :D Muuten en minäkään tunne ketään joka kulkis päivät pullo povarissa.
 
Katsoin jaksosta suurimman osan jälkikäteen netistä, en kylläkään ihan kokonaan. Minusta se oli ihan hauskaa meininkiä, hänhän sitäpaitsi kehui ruokia sitä nagaria lukuunottamatta.

Ei minun maailmankuvani järky, vaikka Suomesta löydetään hassuja romaneja ja kulahtaneita kilpa-autoja matkailuohjelmaan. Semmoistakin täällä meillä on. Itsekin yritän aina matkoilla mennä jonnekin muualle kuin siihen tyypillisimpään turistirysään.

Varmaankin suomalaiset ovat ainoita, jotka jaksavat paniikinomaisesti kantaa huolta siitä, mikä kuva meistä oikein maailmalla annetaan. Ihan kuin me itsekään muodostaisimme käsityksen jostakin maasta yhden ainoan ohjelman takia.
 
"vieras"
se anhtonyn opas vastata! Suoraan sanottuna ruotsi ei halunut venäjää naapuriks!
Siis pieni valtio joka taisteli venäjää vastaan! Juonintaa! Sen näkee kun lukee historiaa!
 
Lunatic
[QUOTE="Molleri";27069657]Minäki oisin toivonu jotain kesämökkiä järven rannalla ja ihan oikeaa puusaunaa. Alkoa se juo joka jaksossa muutenkin joten sitä haluttiin varmaan ihan vain ja se vuoksi :D Muuten en minäkään tunne ketään joka kulkis päivät pullo povarissa.[/QUOTE]

Luuletko että herra Bourdainia olis kovasti kiinnostanut joku mökki järven rannalla. :xmas:


Katsoin ohjelman uusintaa just, hemmetti kun taas jäi alku näkemättä.
Enää ei ällöttäny kuin se teennäinen mustalaisbaari ja se santeri ahlgren. Huomasin Bourdainin ilmeestä ettei sekään sietäny sitä ukkelia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Katsoin jaksosta suurimman osan jälkikäteen netistä, en kylläkään ihan kokonaan. Minusta se oli ihan hauskaa meininkiä, hänhän sitäpaitsi kehui ruokia sitä nagaria lukuunottamatta.

Ei minun maailmankuvani järky, vaikka Suomesta löydetään hassuja romaneja ja kulahtaneita kilpa-autoja matkailuohjelmaan. Semmoistakin täällä meillä on. Itsekin yritän aina matkoilla mennä jonnekin muualle kuin siihen tyypillisimpään turistirysään.

Varmaankin suomalaiset ovat ainoita, jotka jaksavat paniikinomaisesti kantaa huolta siitä, mikä kuva meistä oikein maailmalla annetaan. Ihan kuin me itsekään muodostaisimme käsityksen jostakin maasta yhden ainoan ohjelman takia.
Romani? On eri kulttuuri ja häviämässä!
 

Yhteistyössä