[QUOTE="Vieras";27061374]Pintapuolisesti? Kun mä en tunne mitään masennusta, en tosin sellaista valtaisaa onnen tunnettakaan kuin ekan lapsen kanssa. Jalat maassa -asenne on vissiin sitten vakavaa masennusta. Enkä varmaan katsellut sitä psykologia koko ajan silmiin kun oli sen verran pelottava tyyppi, jotenkin epämiellyttävän oloinen, hymy korvissa vaikka puhui vakavista asioista ja lässytteli kuin vähäjärkiselle.
Periaatteessa voisin jutella sossujen kanssa toisenkin kerran vaikka en sitä näe millään tavalla hyödyllisenä. Mutta heidän puheistaan ymmärsin että meidät on kirjattu lastensuojeluperheeksi kätilöiltä tulleen lastensuojeluilmoituksen perusteella ja tapaamisessa on tarkoitus sopia tulevasta, esimerkiksi meillä voisi alkaa käydä joku kotiapulainen tmv ja meidät haluttaisiin perheneuvolaan juttelemaan sekä mahdollisesti johonkin tukiperhekokeiluun mukaan.
Että iso pyörä tuntuu pyörivän, kuten mieheni sanoi...[/QUOTE]
On ihan normaalia, yleistäkin jopa, ettei lapseen heti tunne suunnatonta kiintymystä.
Mulle ainakin se kiintymys ja rakkaus omaan lapseen kasvoi vähitellen.
Olin esikon kohdalla hirmu huolissani, kun en ollutkaan super-rakastunut häneen heti synnytyksen jälkeen, itkin yhdelle kätilöllekkin tätä, ja hän sanoi, että oli lukenut jostain tämän johtuvan ihan primitiivisestä vaistosta olla kiintymättä lapseen, koska ennenmuinoinhan ei ollut sanottua että lapsi jäisi synnytyksen jälkeen eloon. Tällätavoin etääntymällä äiti "suojasi" tunteitaan.

Mun mielestä ihan järkevä selitys.
Ja kaikki me jotka ollaan synnytetty, tiedetään miten tunteet menee vuoristorataa jopa viikkoja, millon itkettää kun vauva on niin ihana, milloin itkettä kun pelottaa miten pärjää jne jne jne.
Lakimies, ASAP. Ja niinkuin joku jo sanoikin, pyydät jonkun ulkopuolisen psykiatrin arvioimaan "masennuksesi" vakavuus. Baby blueshan on ihan normaalitila, ja johtuu hormooneista, tosin kuin masennus, joka johtuu aivojen välittäjäaineiden epätasapainosta.
Tsiisus, mut olisi varmaan nuo sun sossut luokitellu psykopaatiksi, sen verran tunteet meni laidasta toiseen. Uskomatonta, mutta ilmeisesti tekohymy synnärillä päälle.... Huoh näitä Suomen sossuja, sillon ku ei oo hätää toimitaan "järein asein" ja kun on oikea hätä, ei tehdä mittään.