Mä en ole huomannut, että vain isän pää olisi vadilla. Mielestäni molempia ollaan ihan yhtälailla syyttämässä.Tämä surettaa minuakin. Vastustetaan avuttomien lasten kidutusta, muttei kidutusta ylipäätään. Jos vankeja kidutetaan rutiininomaisesti rangaistukseksi, niin sillä viestitetään vanhemmille, että kiduttaminen on hyväksyttävä keino lasten kasvatuksessa. Mitä valtiovalta edellä, sitä vanhemmat perässä.
Tässä tragediassa on ihmetyttänyt se, että isän päätä ollaan yleisesti vaatimassa vadille, muttei äitipuolen, joka oli sentään lavastanut tytön tottelemattomaksi ja toteutti rangaistuksen, mikä johti tytön kuolemaan. Se voi johtua siitäkin, että isän nimi ja kuva ovat levityksessä, mutta äitipuolesta ei vielä ole varmaa tietoa. Isä on konkreettisemmin saatavilla rangaistuskuvitelmiin.
Mä en ole huomannut, että vain isän pää olisi vadilla. Mielestäni molempia ollaan ihan yhtälailla syyttämässä.
Ja ei, en vastusta kiduttamista. Ja mielestäni on HYVIN kaukaata haettu, että jos vankiloissa kidutetaan vankeja, niin me muut, siis minäkin, kokisin, että ok, koska vankeja saa kiduttaa, niin mä saan sitten kiduttaa lastani. Ei se nyt ihan niin mene.
Josakin määrin varmasti kyllä. Mutta ei todellakaan suoraan niin, kuten tuossa kirjoitettiin.Ei nyt yksi yhteen, mutta kyllähän se vaikuttaa yleiseen asenneilmastoon. En ole kovin tutustunut tämän tapauksen yksityiskohtiin, koska pääni sulkee sen jotenkin pois.
Niin...sellaisia ne tunteet ovat. Ne ovat asioita, joihin ei voi täysin vaikuttaa. Rakastamistakaan ei voi lopettaa kuin seinään, vaikka kuinka haluaisi.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27039422:Minusta tätä(kin) tragediaa käsitellään hurjalla tunteella ja täysin asiattomasti, ja herkimmät sitten uppoutuvat siihen tilaan. Heitetään ilmoille, että syyllisiä pitäisi kiduttaa, sossuja pitäisi sabotoida ja lähettää pommi sosiaalivirastoon - ja mitä kaikkea tästä nyt on vaahdottukaan.
Niin kuin tuollaisesta olisi mitään hyötyä itse ongelmassa.
Älkää velloko tunteessanne, vaan miettikää miten voi asioihin vaikuttaa. Aloittakaa vaikka olemalla kiinnostuneita oman alueenne asioista ja vaikuttakaa niihin. Toivon, että jokainen joka vaahtoaa tästäkin yhteiskunnan epäkohdasta (lastensuojelun tila) on jatkossa yhteiskunnallisesti entistä aktiivisempi ja painostaa oman kuntansa päättäjiä asiassa ja tekee jotakin eikä vain märise.
Anteeksi.
Älä ota itseesi.Niin...sellaisia ne tunteet ovat. Ne ovat asioita, joihin ei voi täysin vaikuttaa. Rakastamistakaan ei voi lopettaa kuin seinään, vaikka kuinka haluaisi.
Tunteista ei todellakaan ole aina hyötyä itse ongelmaan. Mutta ei kai se poissulje sitä, etteikö niitä tunteita saisi olla?
Omalta osaltani omatuntoni yhteiskunnan osalta on puhdas. Vaikutan hyvin aktiivisesti oman alueeni asioihin. Joten onko mulla lupa nyt sitten myös tunteilla?
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27039422:Minusta tätä(kin) tragediaa käsitellään hurjalla tunteella ja täysin asiattomasti, ja herkimmät sitten uppoutuvat siihen tilaan. Heitetään ilmoille, että syyllisiä pitäisi kiduttaa, sossuja pitäisi sabotoida ja lähettää pommi sosiaalivirastoon - ja mitä kaikkea tästä nyt on vaahdottukaan.
Niin kuin tuollaisesta olisi mitään hyötyä itse ongelmassa.
Älkää velloko tunteessanne, vaan miettikää miten voi asioihin vaikuttaa. Aloittakaa vaikka olemalla kiinnostuneita oman alueenne asioista ja vaikuttakaa niihin. Toivon, että jokainen joka vaahtoaa tästäkin yhteiskunnan epäkohdasta (lastensuojelun tila) on jatkossa yhteiskunnallisesti entistä aktiivisempi ja painostaa oman kuntansa päättäjiä asiassa ja tekee jotakin eikä vain märise.
Anteeksi.