Miten tuntuukin näin helvetin pahalta (murhattu 8v tyttö)? Miksi muut tapaukset ei ota näin koville?

Status
Viestiketju on suljettu.
"mindy"
Minuakin kohdeltu lapsena huonosti, muttei kuitenkaan noin pahasti... poliisit kävi usein ja kerran vanhempien piti käydä sossussa juttelemassa ja siinä se. lasten, myös minun puheita ei otettu todesta...

Murhaaja isä on touko tarkki. idiootin näköinen kiduttajapaska! googlesta löytyy kuvia ja sana kiertämään niin tulevaisuudessakin kaikki vihaa tätä mulkkua!

"aaaaa"
sydämestäni toivon, että Suomen vankiloista löytyy sekä miesten että naisten puolelta joku tai joitakin vankeja, jotka rohkenevat antaa näiden paskaläjien kokea edes pienen aavistuksen siitä järjettömästä piinasta, jota tämä viaton, puolustukyvytön, pakoonpääsemätön pieni raukka oli joutunut elämässään kestämään.

"Ahdistaa"
Mulla on ehkä yhden kirjanverran tarinaa paskasta lapsuudesta. Mutta onneksi olen nyt aikuinen.
Luin aikaisemman kertomasi. Siinä oli paljon samoja elementtejä kuin sukulaisperheessä (juomista, ei sentään puukkotappeluja eikä lasten pahoinpitelyä), josta myös lapset tai nuoret pääsivät lopulta omaan kotiin. Tuin ja autoin heitä paljon. Nyt ovat reippaita nuoria, joilla on tietysti menneisyyden taakka harteillaan, mutta ovat omilla jaloillaan, ja taustatukea on.

Halaukset sinulle.

"Ahdistaa"
[QUOTE="aaaaa";27037583]sydämestäni toivon, että Suomen vankiloista löytyy sekä miesten että naisten puolelta joku tai joitakin vankeja, jotka rohkenevat antaa näiden paskaläjien kokea edes pienen aavistuksen siitä järjettömästä piinasta, jota tämä viaton, puolustukyvytön, pakoonpääsemätön pieni raukka oli joutunut elämässään kestämään.[/QUOTE]

Kuten joku jossakin aikaisemmassa ketjussa kertoi, ei tuollaista tapahdu Suomen vankiloissa, Jenkeissä kylläkin. Suomessa vangeilla on hyvät oltavat.

"vieras"
Tuntuu että pahin rangaistus tuolle hirviökaksikolle olisi päästä vapaaksi. Vankilassa ovat suojassa. Niin paljon on siviilissä heillä nyt vihollisia, että varmaan eivät helppoa kuolemaa saisi. Eikä varmaan kukaan olisi nähnyt eikä kuullut mitään.

[QUOTE="lalla";27037418]onhan uhrin äidilläkin vanhemmat..

mua henk.koht vituttaa myös tämän murhatun äidin kerjäämä myötätunto.
ois vittu se lehmä ollut äiti, eikä narkkis, niin mitään ei ois tapahtunut. nyt se ämmä vinkuu, että "miksi tappoivat ihanan lapseni.." voi yrjö ja oksetus, syyllinen ihan samalla lailla, kuin nämä varsinaiset tappajatkin.[/QUOTE]

Minä taas olen vähän toista mieltä, mä oon miettiny sitä, että jos äidillä on ongelmia, oli ne sitten mitä ongelmia tahansa, niin menettääkö äiti silloin kaiken ihmisarvon, voidaanko silloin kävellä suoraan yli kuuntelematta äitiä yhtään.
Kyse kuitenkin on omasta lapsesta, vaikkakin huoltajuus on menetetty, mutta menetetäänkö silloin myös se äitiys tykkänään...

Mä juurikaan en ole näitä ihmishirviöitä miettinyt, mutta sitä olen, että miten tämä on voinu olla mahdollista lastensuojelun "silmien alla" tapahtua. Jotain outoa siinä on. Ja siinä, että on noin ammattitaidotonta lastensuojelun porukkaa, heidänhän jos kenen, tulisi osata näistä lapsista lukea sitä tietoa, jota lapset itse eivät saa kerrottua.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Ahdistaa";27037610]Kuten joku jossakin aikaisemmassa ketjussa kertoi, ei tuollaista tapahdu Suomen vankiloissa, Jenkeissä kylläkin. Suomessa vangeilla on hyvät oltavat.[/QUOTE]

Mä olen satavarma että tämä parivaljakko tarvitsee vankilassa suojelua.

"Anri"
Surullista on myös se, että tämä tuo esiin sen kuinka paljon vihaa tavallisissa ihmisissä on.
Halutaan kostoa ja kidutusta eli lähdetään itsekin sen saman pahan kelkkaan mitä olevinaan vastustetaan...

Tää juttu on mennyt multa ihan kokonaan ohi.. Tai aika monikin.

Lopetin iltalehtien lukemisen (ennen luin päivittäin) raskaana ollessa, kun teki niin pahaa lukea joka toista uutista "kuollut" "murhattu" "tapettu" "raiskattu". En vaan enää pystynyt käsittelemään tätä älytöntä pahuutta maailmassa.

Nyt piti käydä katsomassa mitä on tapahtunut ja ei.. Mä en voi ymmärtää miten joku voi tehdä niin hirveitä asioita varsinkaan lapselle. Muutenkin murhat ym. On sellaisia tekoja, jotka aina mietityttänyt minua, mutta erityisesti lapsiin sekä eläimiin liittyvät jutut saa mut voimaan pahoin.

Toinen ei ole tehnyt mitään, ei ole edes kerennyt tekemään mitään..

"lilli"
[QUOTE="Anri";27037794]Surullista on myös se, että tämä tuo esiin sen kuinka paljon vihaa tavallisissa ihmisissä on.
Halutaan kostoa ja kidutusta eli lähdetään itsekin sen saman pahan kelkkaan mitä olevinaan vastustetaan...[/QUOTE]

miten niin "saman pahan kelkkaan"?

miten voit edes rinnastaa niiden hirviöiden tekoja siihen, että kaikille teoille ei edes löydy tarpeeksi kovaa rangaistusta?

kyse on avuttoman systemaattisesta kiduttamisesta ja sairaitten rikollisten rankaisemisesta, mitä helvetin samaa näissä asioissa on? ei mitään.

anteeksiko pitäisi antaa? *oksennan*

[QUOTE="Anri";27037794]Surullista on myös se, että tämä tuo esiin sen kuinka paljon vihaa tavallisissa ihmisissä on.
Halutaan kostoa ja kidutusta eli lähdetään itsekin sen saman pahan kelkkaan mitä olevinaan vastustetaan...[/QUOTE]

Eiköhän se ole ihan normaali reaktio terveellä ihmisellä, että näin kauheat tapahtumat herättää myös vihaa.

Viha on myös voimaa antava tunne, ja sen tunteen kautta moni saa voimaa taistella pahuutta vastaan, lähteä kamalasta elämäntilanteesta jne.
Ihmiset tarvii jossain määrin myös vihaa toimiakseen etenkin erityistilanteissa.

• Tykkää
Reactions: chef
1
http://vanhemmat.com/phpbb/?viewtopic.php?t=5733&postdays=0?&postorder=asc&start=0&sid=0cb?2059efc10997
vanhemmat.com

En tiedä onko sen oksennuksen naama jo täällä, mut tässä ainakin. Ja nainen on Sirpa Laamanen.

laki perseestä
kirjoitan uhallanikin ja kerron että lastensuojelun on nää kukkahattupää tädit kuormitneet siihen mittaan kun kaikki joudutaan tarkistamaan että (suurin)osa todellisuudesta jää näkemättä.
Tokihan kateellisen naapurin tai ex:än ilmo on sossussa otettava huomioon :(
Sitte kun samaan aikaa sattuu tilanne jossa ollaan oikeasti, ei tehdä mitään kun ei ole aikaa ei ihmistä jne.

Puhuu ihminen kenen lapsi meinattiin huostaaottaa kun ex puhu paskaa,
käytin kuulemma aineita :(
Jopa lapsi oltiin huostaanottamassa vaikka suostuin testeihin, piti olla tukiverkkoa tai muuten et lasta saa pitää (miksi tätä viisautta ei neuvolassa kerrottu?)
Tässä vaiheessa onnekseni sain muutamat taakseni tajuamaan etä oikeasti lapsen hyvä olla mun kanssa, ja näin on ollut kohta 18v. niin ja niitä aineitakaan en muuten ole edes kokeillut ;)

Lapset jotka todella hädässä jätetään hätään näiden turhien ilmojen takia. Kuka päättää mkä ei turha ilmo, sen jokainen tietää sydämessään <3

"vieras"
Luulen, että tuo kaksikko tulee saamaan omakohtaisen "koulutuksen", ennemmin tai myöhemmin. En usko, että tämä tapaus kovin helposti kansalta unohtuu...

Sä meinaat että pitää tukea moraalittomuutta ja inhimillisyyden puutetta?

• Tykkää
Reactions: chef
"vieras"

Sinäkö ymmärrät ja olet jalo ja voit antaa anteeksi näille tekijöille??

Minä en VOI YMMÄRTÄÄ IHMISTÄ joka edes ajattelee, että nämä IHMISHIRVIÖT voisivat ansaita mitään armoa, anteeksiantoa ym.
Mitä luulet pienen viattoman tytön ajatelleen/tunteneen yönpitkinä tunteina yö toisensa jälkeen kidutettuna, sidottuna, alistettuna, hakattuna.. Minä voin pahoin kun ajattelenkin lasta, jonka koko 8-vuotinen elämä on ollut yhtä helvettiä ja loppuunpäin mentäessä helvettikin on varmasti tuntunut kivalta paikalta.
Tunnen niin suurta vihaa tekijöitä kohtaan, että koskaan aikaisemmin en ole näin tuntenut!!!! Ja kyseessä on kuitenkin ventovieraat ihmiset (tai tekijöitä ei voi edes ihmisiksi nimittää)
Mikä sinun mielestäsi olisi sitten oikea tuomio näille? Voitko oikeasti sanoa, että nämä saastat tarvitsisivat synninpäästön ja armoa??

Ehkä siksi, että teko tai teot ovat niin käsittämättömän kaameita ja iljettäviä.
Koskaan ei tietenkään lapsen surma ole oikein, mutta tuollainen vuosien kiduttaminen ja alistaminen.:(
ja se pelko pienessä lapsessa :( kun ajatteleekin sitä tuskaa kun miettii mitä se pieni lapsi millaista hätää se on kärsinyt kun se on pakotettu lähteen 'turvallisesta' perhekodista helvettiin :( tää on niin väärin!!!

No tämä todellakin on rajuin murhauutinen (Suomessa) ikinä. Vain Jammu-setä pääsee lähelle tällaista pahuutta.

Toivoisin kovasti näkeväni kuvan tuosta lapsipoloisesta. Vaikka tiedän, että sitten kärsin vielä enemmän. Jotenkin vaan haluaisin päästä lähemmäs sitä pientä ihmistä, joka koki hirveitä. Kumpa olisin voinut auttaa häntä :(

Alkuperäinen kirjoittaja laki perseestä;27037883:
kirjoitan uhallanikin ja kerron että lastensuojelun on nää kukkahattupää tädit kuormitneet siihen mittaan kun kaikki joudutaan tarkistamaan että (suurin)osa todellisuudesta jää näkemättä.
Tokihan kateellisen naapurin tai ex:än ilmo on sossussa otettava huomioon :(
Sitte kun samaan aikaa sattuu tilanne jossa ollaan oikeasti, ei tehdä mitään kun ei ole aikaa ei ihmistä jne.

Puhuu ihminen kenen lapsi meinattiin huostaaottaa kun ex puhu paskaa,
käytin kuulemma aineita :(
Jopa lapsi oltiin huostaanottamassa vaikka suostuin testeihin, piti olla tukiverkkoa tai muuten et lasta saa pitää (miksi tätä viisautta ei neuvolassa kerrottu?)
Tässä vaiheessa onnekseni sain muutamat taakseni tajuamaan etä oikeasti lapsen hyvä olla mun kanssa, ja näin on ollut kohta 18v. niin ja niitä aineitakaan en muuten ole edes kokeillut ;)

Lapset jotka todella hädässä jätetään hätään näiden turhien ilmojen takia. Kuka päättää mkä ei turha ilmo, sen jokainen tietää sydämessään <3
totta toinen puoli.

ihan hirveesti sossua kuormittavat noi tekaistut vittuiluilmoitukset naapurista ja vihollisista ja tutuntutuista kuulopuheiden perusteella.

nyt vaan pääsi käymään niin että se joka suurimmassa hädässä oli, ei sitä apua saanut. ja jonkun on tästä otettava se syy niskoilleen. miks vitussa asiaan ei puututtu? joku lapsi ahmii lounaalla - kiireinen huostaanotto. toista hakataan henkihieveriin ja poski mustana saa mennä kouluun - silitetään päähän.

miksi?? miksi?? miksi??? miksi???

"vieras"
musta ei tunnu oikeen miltään.. tai siis, jopa omaksi yllätyksekseni en ole järkyttynyt. ehkä johtuu siitä että omat lapseni eivät ole saman ikäisiä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä