Miten tuntuukin näin helvetin pahalta (murhattu 8v tyttö)? Miksi muut tapaukset ei ota näin koville?

Status
Viestiketju on suljettu.
En todellakaan halua puolustaa tässä jutussa ketään,mutta osasiko isä oikeasti olla niin vakuuttava, että pystyi
hämämään useita tahoja.
Se on ajatuksena ( puhumattkaan sitten siitä mitä tapahtui) aika pelottava.

mitä Suomessa tapahtuu?
jos tällaiselle "isälle" palautetaan lapsi huostaanotosta, vaikka kaikki merkit aivan huutavat kiduttamisesta ja pahoinpitelystä, millaiset tapaukset sitten jäävät huostaanotetuiksi?
miksi tämä yhteiskunnan lasten suojelemiseksi luotu verkko petti tämän tytön kohdalla yhä uudelleen ja uudelleen?

tälläkin hetkellä pahoinpidellään lasta henkisesti ja/tai ruumiillisesti jollain tavalla..minäkin koitin kiltille opettajattarelleni sanoa kotona tapahtuvasta pahoinpitelystäni 9- vuotiaana kun rohkaistuin kerrankin ja luulin että mukava opettajatar uskoisi kun oli niin nättikin mutta hän sanoi höpsis- ei saa kertoa sellaista mikä ei ole totta..en kertonut enään sen jälkeen kenellekään mitään.
Lapsen lojaalisuus vanhempiaan kohtaan on ylensä aivan mielettömän suuri.

Mua on pahoinpidelty lapsena monasti...kerrankin äitini hakkasi päätäni kaapinoveen niin kauan, kunnes hänen silloinen miesystävänsä tuli väliin. Olin 5v.

Remmistä olen saanut noin tuhat kertaa ja hiuksista mua on raahattu huoneesta toiseen. Siltikään en koskaan kertonut kenellekään.

Näin kotona puukkotappeluja ja tällöin itkin ja huusin sängynalla äitiä, koira kainalossani. Kun sain hätäkeskuksesta aikuisen kiinni, juoksin koiran kanssa ulos turvaan ja odotin poliisia saapuvaksi. Pelko äidin mahdollisesta kuolemasta oli kova.

Poliisit kävivät uudestaan ja uudestaan...tilanne aina rauhoitettiin, mutta vain aikuisten välillä. Se lapsi unohdettiin ihan täysin. Miten helvetissä ei tuolloin tehty ls-ilmoitusta???

Vasta ollessani 7. luokalla koulussa, kerroin koulukuraattorille (tjms.) että äiti juo aika paljon ja että toivoisin pääsyä pois kotoota. Hän onneksi vei asian eteenpäin, mutta kun tilannetta sitten puitiin kera sosiaalityöntekijän, äiti vakuutti juovansa jatkossa huomattavasti vähemmän.

Illalla äiti lähti baariin.

Olin vielä 1,5v hiljaa ja vasta teininä lopulta pääsin kotoota pois. Ei lapsi kerro kokototuutta. Ja aikuisten pitäisi tietää tämä. Lapsen kertoman saa kerrata kymmenellä, jotta se on kokototuus.

ja oksettavaa on
että jos oikeasti tuomitun äiti on kunnan johtava sosiaali-ihminen ja isä musiikkiterapeutti niin miten ihmeessä ovat jättäneet huomiotta lapsenlapsensa pahoinvoinnin? Siis tässä yhtälössä mättää ihan kaikki!

"Vieras"
Minä olen itkenyt myös, ja en uskalla antaa itseni kuvitella tytön viimeisiä päiviä.

Ja vielä se itkettää, että kuinka kamalalta pienestä on tuntunut, linnuille, että joutuu palaamaan isänsä luokse huostaanoton purkamisen jälkeen.:(

Ken guru
Eihän alle 12vuotiasta kuunnellakkaan.Silloin ne alkaa kuunnella lapsen mielipidettä.
Lain mukaan 12 vuotta täyttäneellä lapsella on lastensuojelussa puhevalta. Puhevalta tarkoittaa sitä, että viranomaisten on otettava hänen mielipiteensä lastensuojelua koskevissa asioissa samalla tavalla huomioon kuin aikuistenkin.
Miten lapsi voi vaikuttaa asioihin? - Ensi- ja turvakotien liitto
Niin, harmi. Olisivat edes uskoneet sitten osittain kaljuksi revittyä päätä kun eivät tytön puheista piitanneet. Jotenkin alle 12-vuotiastakin pitää voida kuunnella.

"myy"
Ampumiset ja perhesurmat on sairaan yhteiskunnan merkki. Mun ajatukset tiivistyy
tähän lauseseen. Tämän takia olen rohkeasti ruvennut olemaan erillainen, en halua enää
mennä massan mukana.

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";27037365]Minä olen itkenyt myös, ja en uskalla antaa itseni kuvitella tytön viimeisiä päiviä.

Ja vielä se itkettää, että kuinka kamalalta pienestä on tuntunut, linnuille, että joutuu palaamaan isänsä luokse huostaanoton purkamisen jälkeen.:([/QUOTE]

Siis toi linnuille on tarkoitus olla kun kuuli.. Hemmetin iPhone.

-.-
[QUOTE="myy";27037391]Ampumiset ja perhesurmat on sairaan yhteiskunnan merkki. Mun ajatukset tiivistyy
tähän lauseseen. Tämän takia olen rohkeasti ruvennut olemaan erillainen, en halua enää
mennä massan mukana.[/QUOTE]

Mega Peesi tälle.

Ken guru
Chef, onpa sinullakin olltu kamalaa! Itsellä on myös ikäviä lapsuusmuistoja, ja toivoin että joku puuttuisi siihen. Puhua en osannut/uskaltanut.

"lalla"
että jos oikeasti tuomitun äiti on kunnan johtava sosiaali-ihminen ja isä musiikkiterapeutti niin miten ihmeessä ovat jättäneet huomiotta lapsenlapsensa pahoinvoinnin? Siis tässä yhtälössä mättää ihan kaikki!
onhan uhrin äidilläkin vanhemmat..

mua henk.koht vituttaa myös tämän murhatun äidin kerjäämä myötätunto.
ois vittu se lehmä ollut äiti, eikä narkkis, niin mitään ei ois tapahtunut. nyt se ämmä vinkuu, että "miksi tappoivat ihanan lapseni.." voi yrjö ja oksetus, syyllinen ihan samalla lailla, kuin nämä varsinaiset tappajatkin.

"niin"
[QUOTE="lalla";27037418]onhan uhrin äidilläkin vanhemmat..

mua henk.koht vituttaa myös tämän murhatun äidin kerjäämä myötätunto.
ois vittu se lehmä ollut äiti, eikä narkkis, niin mitään ei ois tapahtunut. nyt se ämmä vinkuu, että "miksi tappoivat ihanan lapseni.." voi yrjö ja oksetus, syyllinen ihan samalla lailla, kuin nämä varsinaiset tappajatkin.[/QUOTE]

Mistä tiedät että oli narkki, onko kyse vain omasta olettamuksestasi? Mulle tuli mieleen vakavasti amsentunut ihminen. Ehkä siksi lapsi ei asunut äidillään.

"Vieras"
Tää on kuin suomalainen versio tästä ( erilaisella lopulla tosin)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pimeän_poika,
Mä olen lukenut tän kurjan uudelleen ja uudelleen, ihmetellen miten voi olla tälläistä pahuutta olla, ja jotenkin naivina ajatellut ettei se kuitenkaan voi olla totta, eihän? No onhan se ja valitettavasti myös mahdollista missä vain.

Raakuus. Omat lapset tuovat asiaa lähemmäksi. Yksityiskohtaisuus mediassa. Oma voimattomuudentunne. "Läheisyys", henkilökohtaistuminen mm. nähtyjen kuvien vuoksi. Noh, voihan noita olla monia asioita. Olen suojellut itseäni vähän näiltä uutisilta. En siis silmiäni sulkenut, en sitä tarkoita. Mutta en ole pystynyt jäämään liiaksi kiinni näihin. Raivostuttaa ja surettaa tämän tytön kuolema ja monet koko kuvioon liittyvät asiat aina vanhemmista ls-suojeluun asti.

"kikka"
Yöunet meni mullakin. Mietin uudestaan ja uudestaan sen tytön viimeisiä elintunteja.. kuinka se yrittää saada henkeä siellä kankaan ja pressun sisällä tajuten että kohta loppuu happi ja elämä.. Mutta mitään kuvia en oo nahny? Missä niitä on ollut? Vaikka pystyisinkö edes katsomaan. Ihan karmeeta. Sanaton olen ja ai perkele kun sais käsiinsä nämä kaksi "sankaria"!! Toivon että paha saa arvoisensa palkan ja he kituvat elämänsä viimeiset hetket samoin kuin heidän uhrinsakin kitui!!!

"Vieras"
[QUOTE="Vieras";27037446]Tää on kuin suomalainen versio tästä ( erilaisella lopulla tosin)
Pimeän poika – Wikipedia,
Mä olen lukenut tän kurjan uudelleen ja uudelleen, ihmetellen miten voi olla tälläistä pahuutta olla, ja jotenkin naivina ajatellut ettei se kuitenkaan voi olla totta, eihän? No onhan se ja valitettavasti myös mahdollista missä vain.[/QUOTE]

Olen lukenut myös tuon ja on todella ahdistava kirja. Ja tuli kirja tuli heti mieleeni kun näin nämä uutiset.

Ken guru
Toivon kovasti että tyttö on pystynyt karkaamaan toiseen todellisuuteen siellä lakanan alla, kuten usein lapset pystyvät kun joutuvat kohtaamaan kauheita asioita. Osaavat kuvitella olevansa jossain muualla, ja menemään kaiken kivun ja tuskan ulkopuolelle. Tätä toivon enemmän kuin mitään.

Toivon kovasti että tyttö on pystynyt karkaamaan toiseen todellisuuteen siellä lakanan alla, kuten usein lapset pystyvät kun joutuvat kohtaamaan kauheita asioita. Osaavat kuvitella olevansa jossain muualla, ja menemään kaiken kivun ja tuskan ulkopuolelle. Tätä toivon enemmän kuin mitään.
Minä myös. Ja lohduttaudun ajatuksella siitä, että noinhan se menikin. Kuvitteli olevansa aivan jossain muualla. Nukahti ehkä, ja nukkui pois hapen loppuessa. Pakko sen oli mennä noin, kieltäydyn ajattelemasta mitään muuta.

• Tykkää
Reactions: chef
"vieras"
[QUOTE="muuan";27037087]Muista tapauksista ei ehkä revitä samanlaisia otsikoita tai kerrota näin yksityiskohtaisesti. Kuvia leikellyistä vaatteista, sotkuisesta kodista, tiivistelmä hätäpuhelusta... Koko juttu on vain tyrkätty esille, joka paikassa törmää siihen. Lisätään vielä se, että koko tapahtuma olisi ollut estettävissä, jos tyttöä ei olisi isälleen palautettu.[/QUOTE]

Ja onko muissa lapsien tapoissa lapsi kuollut ehkä nopeammin/pienemmällä kärsimyksellä?
Tässä lapsi on kärsinyt kauemmin kuollessaan ja tapa miten se on tehty on todella sairas. Ei voi ymmärtää miten joku voi tehdä tuollain lapselle. Toivottavasti tyttö olisi edes mennyt tajuttomaksi melko pian. Tuntuu niin pahalta ajatella mitä on viimeisenä iltana/yönään joutunut kokemaan.
Ja kaikki muut jutut mitä lapselle on tehty. Ja vielä kun tytön elämään ei ole kiinnitetty tarpeeksi huomioo vaikka yhteydenottoja lastenvalvojiin on ollut. Onkohan kukaan heistä käynyt edes niiden kotona. Kotikin oli järkyttävä.
Ei voi käsittää.

"vieras"
^Niin, tyttö oli kyllä sanonut ls viranomaisille ettei halua mennä isälleen, mutta häntä ei kuunneltu :(.
Tarkoitin sitä, että olisi kertonut, mitä siellä kotona tapahtuu. Olisi kyllä pitänyt yrittää "lypsää" tytöltä syitä. No, olisi ja olisi, turhaahan se nyt on viisastella.
(En kyllä kestä, jos tulee jotain uutta tietoa, että oli kertonut, mutta kukaan ei uskonut)
Opettaja oli lehtitietojen mukaan viimeisellä kouluviikolla yrittänyt puhuttaa tyttöä vatsan mustelmista, mutta ei pieni raukka ollut uskaltanut luottaa opettajaankaan. Varmaan oli menettänyt luottamuksen aikuisiin niin perusteellisesti :(
Opettaja oli myös soittanut isälle. En voi olla miettimättä, oliko siinä sysäys viimeisen viikonlopun tapahtumiin.

"Ahdistaa"
[QUOTE="vieras";27036982]Siksi koska kuolintapa on niin yksityiskohtaisesti selvillä.[/QUOTE]

Näin ja se, että tapa on ollut silkkaa kiduttamista. Perhesurmissa ilmeisesti teko on usein tai yleensä tapahtunut nopeasti (mikä ei tee siitä yhtään sen oikeutetumpaa, tietenkään), päässä on jollakin napsahtanut ja on tehty, mitä on tehty. Tämän pienen kohdalla kaltoinkohtelua on jatkunut ja nyt sitten tuli päätös. Itse en myöskään kykene ymmärtämään sitä, että tekijöitä on kaksi, että eikö toinen jossakin vaiheessa "herää" tajuamaan, että mitä h..ttiä olemme tekemässä. Mutta ei. Nuo kaksi ovat sellaisia hirviöitä, etteivät heitä voi verrata edes kaikkein pahimpiin petoeläimiin, jotka saalistavat henkensä pitimiksi.

En kuvitellut, että voisin koskaan sanoa tällaista, mutta nyt sanon: toivoisin niille kahdelle yhtä hidasta ja tuskallista, itse asiassa vielä hitaampaa ja tuskallisempaa kidutusta ja kuolemaa kuin sille pienelle tytölle. Tällaisessa tapauksessa on minusta turha kenenkään tulla jeesustelemaan anteeksiannolla tms. Ei tuollaista tarvitse antaa anteeksi. Anteeksi voi ainoastaan pyytää siltä tytöltä ihmisten käsittämätöntä pahuutta. Okei, taas tuli itku.. Ahdistaa.

"vieras"
8-vuotiaasta Eerikasta oli tehty useita lastensuojeluilmoituksia, mutta ne johtivat vain neuvotteluihin isän kanssa tai eivät siihenkään.
Lapsen äiti kertoi poliisin esitutkinnassa, että paikalla ollut valvojakin näki lapsen mustelmat, kun äiti tapasi tytön Helsingin Arabianrannassa Toukolan tapaamispaikassa.

- Hän vain sanoi, että odotetaan nyt vielä neljättä kertaa ja ilmoitetaan vasta sitten lastensuojelutyöntekijöille, äiti kertoi.

Kukaan ei kykseenalaistanut kunnolla isän huoltajuutta. Tytön arveltiin kärsivän "varhaislapsuuden traumoista".

Tytön omahoitaja arvioi poliisille, että isän ja tytön välit olivat "lämpimät" ja että isä huolehti lapsesta hyvin.

- Isä kuitenkin oma-aloitteisesti haki apua (tytön) oireilulle aluksi, omahoitaja perusteli.

Sittemmin on selvinnyt, että väitettyä oireilua ei ole mahdollisesti ollutkaan.

Esitutkinnan perusteella on todennäköistä, että lapsen äitipuoli itse teki ja lavasti kaikki tuhot, joista hän syytti tyttöä.

IS

:(

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä