NinaTT uudessa kaksplussassa, onko joku lukenut

  • Viestiketjun aloittaja Mahermo
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27033822]Hui, en ole käsittänytkään kuinka puuduttava keskustelukumppani sinä olet. En jaksa sun kanssa enää jankata, kun et selvästikään osaa sanoa mielipiteitäsi selkeästi vaan takerrut joihinkin käsite-eroihin. En ois voinut kuvitellakaan, että vrs:n kanssa on selkeämpi keskustella kuin jonkun toisen, mutta nyt löytyi kyllä vrs:n voittaja! (ei pahalla vrs ;)).[/QUOTE]

Käsite-erot nimenomaan tekevät keskustelusta mahdottoman, jos toinen puhuu ihan puutaheinää, kuten sinä.

No niin menehän opettamaan ranskaa lapsillesi, koska niin kunnon vanhemman pitää tehdä. Tai tuki vaikka lapsesi korvat.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27033848]Minä en käsitä, miksi vedetään koko opetuksen käsite tähän keskusteluun. En ole missään sanonut, että lapsille saa tai pitää tai ei pidä tai pitää varoa OPETTAMASTA yhtään mitään. Sen olen sanonut, että lapsihan yleensä havannoimalla asiat omaksuu ja niistä poimii itselleen mieluisat.[/QUOTE]

Ja tämänkin mielestäni jo pariin otteeseen sinulle selitin, että on ihmisiä, joiden mielestä se malli pitää nimenomaan opettaa (huom! opettaa ei ole sama kuin luennoiminen).
 
"vieras"
Mun mielestä ihmisellä, joka jaksaa vaivata päätään jonkun palstalaisen asioilla, ei mene kovinkaan hyvin. Ymmärrän, jos joku on vaikka huolissaan jostakusta irl tuntemastaan tms ja näinollen miettii tämän henkilön asioita, mutta että joku täysin tuntematon jaksaa muistella, mitä mikäkin nikki johonkin nettipalstalle kirjoittaa tai on väitetty kirjoittaneen. En vaan pysty ymmärtämään tällaista. Väistämättä mietin, että tällaiseen taipuvaisella ei ole riittävästi virikkeitä omasta takaa, jos kaltaiseni tyhjänpäiväinen hahmo voi noin vahvasti painua mieleen.
Ja nyt sä arvatenkin omahyväisesti kuvittelet että ihmiset ihan oikeasti miettii sua ja sun panojuttuja palstailun ulkopuolella..? :D Että kun täytän astianpesukonetta niin mietin että "hmm..mitähän se vrs touhuaa..?" :LOL: Voin kertoa etten mieti lunaticia enkä björniä enkä yhtään ketään muutakaan sen JÄLKEEN kun olen palstalta ruksia painamalla poistunut ;)
 
vrs
[QUOTE="vieras";27033880]Ja nyt sä arvatenkin omahyväisesti kuvittelet että ihmiset ihan oikeasti miettii sua ja sun panojuttuja palstailun ulkopuolella..? :D Että kun täytän astianpesukonetta niin mietin että "hmm..mitähän se vrs touhuaa..?" :LOL: Voin kertoa etten mieti lunaticia enkä björniä enkä yhtään ketään muutakaan sen JÄLKEEN kun olen palstalta ruksia painamalla poistunut ;)[/QUOTE]

Juu juu, toki toki. :saint:
 
vrs
[QUOTE="vieras";27033848]Minä en käsitä, miksi vedetään koko opetuksen käsite tähän keskusteluun. En ole missään sanonut, että lapsille saa tai pitää tai ei pidä tai pitää varoa OPETTAMASTA yhtään mitään. Sen olen sanonut, että lapsihan yleensä havannoimalla asiat omaksuu ja niistä poimii itselleen mieluisat.[/QUOTE]

Pilkunnussija iskee:
Lapset omaksuu monesti myös ne negatiiviset käytösmallit, ihan alitajusestikin.
 
"..."
Miltä tämä ehdotus kuulostaisi NinaTT?

[QUOTE="...";27031648]NinaTT: kysyit viitaten tekstiini, mikä nimitys olisi parempi kuin "kiintymysvanhemmuus". Noh, olisiko vaikka "vanhemmuusvanhemmuus". Nykyään tällainen tautologia on yleisessä käytössä, jos halutaan korostaa, että omasta mielestä jokin on todellista/oikeaa (esim. "ruokaruokaa tai vaikka heviheviä ->ei siis mitään feikki sukkahousuheviä ;) )
Ymmärtääkseni "kiintymysvanhemmuudessa" on kyse vain siitä, että koetaan oma vanhemmuus (mielestäni perusteetta) jotenkin oikeanlaiseksi vanhemmuudeksi.

Mitä tulee kuvailemaasi lapsimyönteisyyteen; en tunne yhtään vanhempaa, joka lähtökohtaisesti ajattelisi lapsen olevan paha tai tekevänsä asioita ilkeyttään. Hurjaa, jos sinun maailmassasi NinaTT tällaisia vanhempia on enemmistö.[/QUOTE]
 
"hmmm"
Mun mielestä ihmisellä, joka jaksaa vaivata päätään jonkun palstalaisen asioilla, ei mene kovinkaan hyvin. Ymmärrän, jos joku on vaikka huolissaan jostakusta irl tuntemastaan tms ja näinollen miettii tämän henkilön asioita, mutta että joku täysin tuntematon jaksaa muistella, mitä mikäkin nikki johonkin nettipalstalle kirjoittaa tai on väitetty kirjoittaneen. En vaan pysty ymmärtämään tällaista. Väistämättä mietin, että tällaiseen taipuvaisella ei ole riittävästi virikkeitä omasta takaa, jos kaltaiseni tyhjänpäiväinen hahmo voi noin vahvasti painua mieleen.
En mä näitä aktiivisesti muistele, mutta on vaan hyvä muisti :). Muistan rollolaisen tytöstäkin kaikenlaista, venakon pimpistä ja miehen elimestä liikaa, samoin mummeliisan seksielämästä. Mulle jää asiat mieleen tosi helposti ja kun "tapaan" uudestaan ko. ihmisen niin asiat muistuu mieeen. muistan muuten jotain asioita mitä kysyttiin vaikka jossain tietyssä ala-asteen bilsan kokeessa (siis kuvat mihin piti merkitä oikeat vastaukset), vaikka en ole miettinyt niitä asioita vuosiin. Sä et ole mitenkään spesiaali, muistan muuten senkin että ekoja ketjuja joita täällä luin oli ketju, jossa ninaTT oli ollut saunassa ja sillä aikaa joku puolituttu oli imettänyt hänen lastaan (olisko vuosi 2008??). Toisille asiat vaan jää mieleen.
 
vrs
[QUOTE="hmmm";27033964]En mä näitä aktiivisesti muistele, mutta on vaan hyvä muisti :). Muistan rollolaisen tytöstäkin kaikenlaista, venakon pimpistä ja miehen elimestä liikaa, samoin mummeliisan seksielämästä. Mulle jää asiat mieleen tosi helposti ja kun "tapaan" uudestaan ko. ihmisen niin asiat muistuu mieeen. muistan muuten jotain asioita mitä kysyttiin vaikka jossain tietyssä ala-asteen bilsan kokeessa (siis kuvat mihin piti merkitä oikeat vastaukset), vaikka en ole miettinyt niitä asioita vuosiin. Sä et ole mitenkään spesiaali, muistan muuten senkin että ekoja ketjuja joita täällä luin oli ketju, jossa ninaTT oli ollut saunassa ja sillä aikaa joku puolituttu oli imettänyt hänen lastaan (olisko vuosi 2008??). Toisille asiat vaan jää mieleen.[/QUOTE]

Mutta mikä on sun motiivi toistella ja tuoda esille näitä asioita?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27033853:
Käsite-erot nimenomaan tekevät keskustelusta mahdottoman, jos toinen puhuu ihan puutaheinää, kuten sinä.

No niin menehän opettamaan ranskaa lapsillesi, koska niin kunnon vanhemman pitää tehdä. Tai tuki vaikka lapsesi korvat.
Ja teiniksi heittäytyminen tekee keskustelusta mahdollisen? Hihii, kohta alat varmaan nimitellä... :D
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27034046]Ja teiniksi heittäytyminen tekee keskustelusta mahdollisen? Hihii, kohta alat varmaan nimitellä... :D[/QUOTE]

missä kohtaa olin teini? Koska käytin tuota rautalankavertausta (jota et ilmeisesti vieläkään tajunnut)?
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27033848]Minä en käsitä, miksi vedetään koko opetuksen käsite tähän keskusteluun. En ole missään sanonut, että lapsille saa tai pitää tai ei pidä tai pitää varoa OPETTAMASTA yhtään mitään. Sen olen sanonut, että lapsihan yleensä havannoimalla asiat omaksuu ja niistä poimii itselleen mieluisat.[/QUOTE]

Ja koska et ilmeisesti vieläkään tajunnut tuota vertaustani ja hämmennyt tuosta opettamis-sanasta, käytetään nyt vielä toisenlaista esimerkkiä. Keskustelumme etenee siis näin:

a: lapselle pitää soittaa hevimusiikkia
b: miksi lapselle pitää soittaa hevimusiikkia?
c: suljetko lapsesi korvat, ettei hän vain vahingossa mistään kuule hevimusiikkia?

B:n kysymys ei siis tarkoita sitä, että lapselle ei saisi soittaa hevimusiikkia ja että häntä pitäisi siltä varjella, vaan kyseenalaistaa sen pakollisen hevimusiikin soittamisen.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27034123]Koko kommenttisi oli teinin käsialaa.[/QUOTE]

No olkoon sitten vaikka niin, mutta ymmärsitkö vieläkään mistä puhun?
 
Harmaana!
Mutta mikä on sun motiivi toistella ja tuoda esille näitä asioita?
Jos keskustellaan suhteista ja niiden sisällöstä ja nimityksistä, niin se että tuot teidän "hieman" poikkeavan suhteen miehesi ja ystäviesi kanssa täällä julki, saattaa tosiaan muistua jonkun mieleen ja koska teidän suhde on sen verran erikoinen voi se kirvoittaa muutaman kysymyksen. Minä muistan kyseisen ketjun siitä että siellä naureskelit muiden ahdasmielisyydelle.

Jos et halua että muut muistaa näitä sun ketjuja niin kirjota harmaana.

Tai älä kirjota mitään.
 
vrs
Jos keskustellaan suhteista ja niiden sisällöstä ja nimityksistä, niin se että tuot teidän "hieman" poikkeavan suhteen miehesi ja ystäviesi kanssa täällä julki, saattaa tosiaan muistua jonkun mieleen ja koska teidän suhde on sen verran erikoinen voi se kirvoittaa muutaman kysymyksen. Minä muistan kyseisen ketjun siitä että siellä naureskelit muiden ahdasmielisyydelle.

Jos et halua että muut muistaa näitä sun ketjuja niin kirjota harmaana.

Tai älä kirjota mitään.
Onko täällä sitten niin vajaata porukkaa, ettei asioista kyetä puhumaan teorian tasolla tai edes menemättä henkilökohtasuuksiin? En jaksa uskoa, etteikö täälläki edes osalla äo yltäis yli 90 pisteen.
 
"jeps"
Jos keskustellaan suhteista ja niiden sisällöstä ja nimityksistä, niin se että tuot teidän "hieman" poikkeavan suhteen miehesi ja ystäviesi kanssa täällä julki, saattaa tosiaan muistua jonkun mieleen ja koska teidän suhde on sen verran erikoinen voi se kirvoittaa muutaman kysymyksen. Minä muistan kyseisen ketjun siitä että siellä naureskelit muiden ahdasmielisyydelle.

Jos et halua että muut muistaa näitä sun ketjuja niin kirjota harmaana.

Tai älä kirjota mitään.
Erittäin paljon samaa mieltä!

On naiivia olettaa, että persoona, joka yhdessä ketjussa revittää esille seksielämänsä vaatii toisessa ketjussa ihmisiä olemaan muistamatta asiaa. Kyllä täällä jokainen tietää esimerkiksi VRS:n kotibiletapauksen, joo juuri sen, jossa Tytsi kuunteli seinän takana, kun vrs ja miehensä panivat Niinatt:tä. Näinhän se meni. Älytöntä koettaa jälkikäteen syyttää muita valehtelijoiksi ja asioiden kääntelijäksi, taitaa harmittaa, että tuli kaikki kerrottua. Olen ilkeä kyllä tällä kommentillani nyt, myönnän, mutta mua on alkanut todella ärsyttämäään tuo huomiohakuisuus ja nokkava tyyli napautelle muille ties mistä ja luoda omia sääntöjä, mitä saa missäkin ketjussa sanoa. Itse saa kyllä sanoa ihan mitä vaan ja miten vaan.
 
vrs
[QUOTE="jeps";27034357]Erittäin paljon samaa mieltä!

On naiivia olettaa, että persoona, joka yhdessä ketjussa revittää esille seksielämänsä vaatii toisessa ketjussa ihmisiä olemaan muistamatta asiaa. Kyllä täällä jokainen tietää esimerkiksi VRS:n kotibiletapauksen, joo juuri sen, jossa Tytsi kuunteli seinän takana, kun vrs ja miehensä panivat Niinatt:tä. Näinhän se meni. Älytöntä koettaa jälkikäteen syyttää muita valehtelijoiksi ja asioiden kääntelijäksi, taitaa harmittaa, että tuli kaikki kerrottua. Olen ilkeä kyllä tällä kommentillani nyt, myönnän, mutta mua on alkanut todella ärsyttämäään tuo huomiohakuisuus ja nokkava tyyli napautelle muille ties mistä ja luoda omia sääntöjä, mitä saa missäkin ketjussa sanoa. Itse saa kyllä sanoa ihan mitä vaan ja miten vaan.[/QUOTE]

Yrittäisit nyt saada edes nimet ja paikat oikein, jos noin kaivelee.

Muoks.
Ja saat vapaasti muistella ja mietiskellä mun seksielämää minkä lystäät, mutta jos asiasta pitää palstalla puhua, älkää spämmätkö aiheeseen littymättömiä ketjuja sillä, vaan tehkää oma. Vai meneekö liian vaikeeks?
 
Viimeksi muokattu:
"jeps"
Yrittäisit nyt saada edes nimet ja paikat oikein, jos noin kaivelee.
Siinähän sitä taas tulikin, nokkavuutta ja näpäytystä. Jos kirjoitan nimet väärin ja bileet taisi olla jotkut kotibileet tai tuparit ehkä niin muuttaako se sun päässä sitä epäymmärrettäväksi, mitä koetin sanoa.

Ei kaivele tekemisesi vaan tuo käytöksesi ja huomionvonkumisesi. Se on alkanut jostain syystä ärsyttää todella paljon. Pidin sua joskus ihan ookoona ja tykkäsin lukea sun juttujas.
 
vrs
[QUOTE="jeps";27034427]Siinähän sitä taas tulikin, nokkavuutta ja näpäytystä. Jos kirjoitan nimet väärin ja bileet taisi olla jotkut kotibileet tai tuparit ehkä niin muuttaako se sun päässä sitä epäymmärrettäväksi, mitä koetin sanoa.

Ei kaivele tekemisesi vaan tuo käytöksesi ja huomionvonkumisesi. Se on alkanut jostain syystä ärsyttää todella paljon. Pidin sua joskus ihan ookoona ja tykkäsin lukea sun juttujas.[/QUOTE]

I really do give a shit. :xmas:
 
"Harmaana"
Onko täällä sitten niin vajaata porukkaa, ettei asioista kyetä puhumaan teorian tasolla tai edes menemättä henkilökohtasuuksiin? En jaksa uskoa, etteikö täälläki edes osalla äo yltäis yli 90 pisteen.
No mutta jos teillä kerran toimitaan tietyllä tavalla niin miksei sitä voi käyttää vertailukohtana. Voihan esimerkiksi kysyä mummeliisalta kuinka hän niiden kaikkien muksujen kanssa toimii ko. asiassa. Mummeliisa ei nyt vaan ole tässä ketjussa inttänyt. Taitaa nyt olla niin ettet ihan täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa ole palstalla kirjotellut ja nyt kaduttaa.
 
"hmmm"
Onko täällä sitten niin vajaata porukkaa, ettei asioista kyetä puhumaan teorian tasolla tai edes menemättä henkilökohtasuuksiin? En jaksa uskoa, etteikö täälläki edes osalla äo yltäis yli 90 pisteen.
Kyllähän sä itsekin menet aina henkilökohtaisuuksiin, joten miksei muut tekisi niin sulle? Sun kimppuun on silleen vielä helpompi käydä kuin vaikka mun, kun sä oot kertonut kuvien kanssa täällä itsestäsi kaikenlaista.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä