Miks nuoria ei nykyään työnteko kiinnosta? Tai ovat laiskoja tekemään työtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä tiedän, mullakin oli vaikeat ajat joskus. kun oli tapahtumia elämän aikana. Ja lähdin vaan ovesta ulos. Ei se makaminen auttaa. Jos on jotain vakava toki jokainen kokee masennusta, ripuu elämän tilannesta. Silti ne ihmiset jotka masentu turhasta, eli vaikka seinien katsomalla, tämä vähän ärsyttävä

Nyt kyllä kannattaa laittaa sitä suuta suppuun. Depressio on sairaus, jota ei paranneta kävelemällä ovesta ulos. Ja ihan tutkimustenkin mukaan työttömyys on yksi tekijä mikä saattaa laukaista sairastumisen masennukseen. Ja alkoholinkäyttö pahentaa masennusoireita. Joten se "bilettäminen" nyt ei ainakaan auta ketään masennuksesta parantumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27026883:
Eiks oo vaan hyvä ettei ole isäänsä tullut?!

mieheni on kyllä työuransa alottanut jo 16-vuotiaanna. Kunhan ensin tietäisit taustoja, et vittuilis, Hän on tehnyt täitä enemmän kuin SINÄ tulet koskaant ekemäänkään. se että haluaa nyt ensi kesän levätä, koska ei ole MONEEN vuoteen pitänyt lomaa on milestäni hänelle oikeutettua.

Mistäs me tehtäis mitali nyt venakolle?
Siis ihan tuosta vaan keksi pikaparannuskeinon sairaudelle jota lääkärit hoitaa vuosikausia lääkkeillä ja terapialla. Kuka vinkkaa tän superkeksinnön THL:n, lehtiin ja miks ei jo Niinistöllekin?

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27027061:
Nyt kyllä kannattaa laittaa sitä suuta suppuun. Depressio on sairaus, jota ei paranneta kävelemällä ovesta ulos. Ja ihan tutkimustenkin mukaan työttömyys on yksi tekijä mikä saattaa laukaista sairastumisen masennukseen. Ja alkoholinkäyttö pahentaa masennusoireita. Joten se "bilettäminen" nyt ei ainakaan auta ketään masennuksesta parantumaan.

ja ymmärrän ihmisiä kellä on masennus, mutta vain jos on oikeasti ongelmia elämässä. Vaikka se on toki sairaus joka voi iskeä ilmankin ongelmia ja kyllä ovesta ulos käveleminen parantaa olon, pakko vain pakota itseä. Jopa kävely nosta se hormooni, joka on syy masennuksille

Mistäs me tehtäis mitali nyt venakolle?
Siis ihan tuosta vaan keksi pikaparannuskeinon sairaudelle jota lääkärit hoitaa vuosikausia lääkkeillä ja terapialla. Kuka vinkkaa tän superkeksinnön THL:n, lehtiin ja miks ei jo Niinistöllekin?

No tehän uskotte lääkäreille=) en yhtään ihmettelee. Tottakai ne antaa lääkepussi jokaiselle, ihan vaan että bisnes vaan kasvaa. Kuuntelin jopa radiossa kerran juttuja ja uutiset että miten psyykisesti sairampi ole siitä parempi, miten enemmän turhia lääkeitä syö siitäkin parempi. mutta usko pois ei ketään kukan ei paranta masennuksesta vaan ihminen itse

ÄLÄ??? Ihanko totta?
Siis siitä miten ihminen hoitaa palkattoman työharjottelun ei voi päätellä mitään työmoraalista tai -innosta vrt. palkallinen työ?

ei todellakaan voi. mulle on sanotu useasski keittiössä että luletko että otetaan sut öihi , me sadaan ILMAISIA harjoittelijoita niipaljon ettei kannata palkat. eivätkä nää smaat tyypit päässset näihin paikkoihin koskaan töihin, vaikka ovat kuinka hyvin työnsä hoitaneet. käytetään van hyväksi.

No tehän uskotte lääkäreille=) en yhtään ihmettelee. Tottakai ne antaa lääkepussi jokaiselle, ihan vaan että bisnes vaan kasvaa. Kuuntelin jopa radiossa kerran juttuja ja uutiset että miten psyykisesti sairampi ole siitä parempi, miten enemmän turhia lääkeitä syö siitäkin parempi. mutta usko pois ei ketään kukan ei paranta masennuksesta vaan ihminen itse

On se hyvä et toit valon meille ja nyt mekin tiedämme ihan itse diagnosoida itsemme ja palstakumppanimme.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
mieheni on kyllä työuransa alottanut jo 16-vuotiaanna. Kunhan ensin tietäisit taustoja, et vittuilis, Hän on tehnyt täitä enemmän kuin SINÄ tulet koskaant ekemäänkään. se että haluaa nyt ensi kesän levätä, koska ei ole MONEEN vuoteen pitänyt lomaa on milestäni hänelle oikeutettua.

Erehdyin varmaan sitten miehestä. Se oli sitten varmasti joku toinen joka aikanaan valitti miehensä pitkäaikaistyöttömyydestä.

En itse tunne tuollaisia tuilla makaavia, mutta tunnen moniakin nuoria, joille työura ei ole ykkös- tai edes kakkosprioriteetti elämässä. Mun mielestä se on hienoa, liika työkeskeisyys suomalaiset on ajanutkin burnoutiin ja aiheuttaa osaltaan psyykkisiä ongelmia.

ei todellakaan voi. mulle on sanotu useasski keittiössä että luletko että otetaan sut öihi , me sadaan ILMAISIA harjoittelijoita niipaljon ettei kannata palkat. eivätkä nää smaat tyypit päässset näihin paikkoihin koskaan töihin, vaikka ovat kuinka hyvin työnsä hoitaneet. käytetään van hyväksi.

Älä yleistä. Itse olen harjoittelun kautta vakituisessa työpaikassa, ollut jo vuodesta 2007. Samoin mua ennen ja jälkeen meille on palkattu työntekijöitä nimenomaan harjoittelun kautta. Kyllä jyvät erottuvat akanoista tuollaisessa tilanteessa :)

Joo no, meitä on työnantajiakin ja aloja on erilaisia. Meille palkataan mielellään pitkään talossa pysyviä, hyvin motivoituneita työntekijöitä eikä opeteta uutta naamaa joka välissä.

ÄLÄ??? Ihanko totta?
Siis siitä miten ihminen hoitaa palkattoman työharjottelun ei voi päätellä mitään työmoraalista tai -innosta vrt. palkallinen työ?

Mä kuulin eräästä tapauksesta hoitoalalla joka ei pahemmin viittiny panostaa harjootteluun ja sano suoraan harjoottelupaikas, että ei viitti ku ei saa palkkaa, että vasta sitte kesällä ku saa palkanki.

Jep jep...

• Tykkää
Reactions: Minerva McGarmiwa
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27027155:
Erehdyin varmaan sitten miehestä. Se oli sitten varmasti joku toinen joka aikanaan valitti miehensä pitkäaikaistyöttömyydestä.

onhan tuo työtönkin olut, mutta valittanut en ole koskaan. on kuuule ihan kulkenut 106km/ suunta päivittäinun meni töihin.
EI se varmaan hänen vika ei oe jos vakitöitä ei ole tarjottu, muta pätkätkin on tenhyt, monelta eri alalta.

En itse tunne tuollaisia tuilla makaavia, mutta tunnen moniakin nuoria, joille työura ei ole ykkös- tai edes kakkosprioriteetti elämässä. Mun mielestä se on hienoa, liika työkeskeisyys suomalaiset on ajanutkin burnoutiin ja aiheuttaa osaltaan psyykkisiä ongelmia.

Ai hyvää? Mutta kenen rahoilla ne elää sitten, ne jotka ajaa itseä heidän kautta bourn outiin vai? Hmm....

Mä kuulin eräästä tapauksesta hoitoalalla joka ei pahemmin viittiny panostaa harjootteluun ja sano suoraan harjoottelupaikas, että ei viitti ku ei saa palkkaa, että vasta sitte kesällä ku saa palkanki.

Jep jep...

Tuossa on kyllä iso riski, ettei kesäksi oteta, jos ei harjoittelussa näytä kykyjään. Itse en ainakaan palkkaisi harjoittelussa laiskottelevaa.

Ai, mulla taas on toisenlaisia kokemuksia. Mä olin opiskelujen ohessa kolmen kuukauden harjoittelussa valtionhallinnossa ja mulle sanottiin harjoittelun päätyttyä, että otapa heti yhteyttä, kun olet valmistumassa (olin kuulemma paras harjoittelija 20 vuoteen). Mä otin yhteyttä ja sain viran samantien valmistuttuani. Eikä tää oo tapahtunut vuonna kuokka ja kivi, vaan sain kyseisen viran viime vuonna. Siis minä, joka olen 35-vuotias läski kolmen lapsen äiti.

Aikanaan myös ekaan ammattiini valmistuttuani mua soiteltiin töihin nimenomaan niistä paikoista, joissa olin ollut harjoitteluissa (hoitoala).

Jos ihminen pyörii siä synkimmis syövereis, niin hän ei todellakaa oo työkuntoonen. Eikä ny vain oo kyse pelkästään lääkkeistä vaan sen ihmisen pitää selvittää päänsä terapialla jne. Ei sitä niin vain sormia napsauttamalla parannuta ja päätetä mennä töihin. Ei se toimi niin.

Mutta mitä mä sulle selitän ku et sä kuitenkaa mitää tajua. Tottahan strippari tietää enemmän ku ykskään lääkäri, psykiatri tai hoitaja.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="vieras";27027164]Älä yleistä. Itse olen harjoittelun kautta vakituisessa työpaikassa, ollut jo vuodesta 2007. Samoin mua ennen ja jälkeen meille on palkattu työntekijöitä nimenomaan harjoittelun kautta. Kyllä jyvät erottuvat akanoista tuollaisessa tilanteessa :)[/QUOTE]

Niinpä. Mä oon ollu työkkärin kautta harjoottelus baaris ja osa-aikaasena työntekijänä oon siinä baaris ollu tammikuusta -06 lähtien ja työt jatkuu edelleen.