Jokainen miettii sitä joskus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
viimeksi 18 vuotiaana. ja mieli muuttui niin älyttömän syyn takia kun näin että mun ukki jota en ikinä ollut kerennyt näkemään kävi peittelemässä nukkumaan eräänä iltana. havahduin siis unestani siihen että joku nosti peiton päälleni ja näin mies hahmon. tunnistin hahmon ukikseni kuvien perusteella.

se sai minut ajattelemaan että joku kuitenkin välittää...

": ()DX ja loput"

???
-

Viimeksi eilen. Takaisin minne ja vastaamaan mistä valinnoista?
Olen sitä yrittänytkin pari kertaa, toisen kerran oikein kunnolla ja ihme ettei jäänyt vammoja.

???
-

Olen sitä yrittänytkin pari kertaa, toisen kerran oikein kunnolla ja ihme ettei jäänyt vammoja.

Hymiö"vitsi"n tarkoitus oli osoittaa ettei mikään valmis formaatti ole täysi vastaamaan ihmisille siinä tilanteessa.

Ja kyllä, jokainen on vastuullinen valinnoistaan. Myös itsemurhasta.
Sen tekevä ajattelee aina että joku muu joutuu maksamaan hänen valinnastaan loppuikänsä ja se hänen silmissään ok?

Esikoisemme ollessa vauva. Olin totaalisen väsynyt ja uupunut. Olin asettanut äitiydelle ja vauva-ajalle odotusaikana liian korkeat tavoitteet ja kun tajusin etten ikinä tule niihin yltämään romahdin.
Itkin väsymystä pois yhden illan ja yön, takaisin minut koomisesti veti tilanne kun katsoin mieheni onnetonta räpeltämistä vauvan kanssa. Arvot ja asenteet meni uusiksi, sen jälkeen en ole päästänyt itseäni siihen tilanteeseen.

???
-

tiedätkö mikä oottaa sen kuoleman jälkeen? En minäkään! Kuolema ois helpoin ratkasu! Mutta jos uskot että jälleen synnytään. voi paska. Kaikki se murhe uudelleen! Minä tykkään sinusta kun sanot avoimesti että haluat kuolla! vaikka en sitä halua! Se että nyt tuntuu siltä niin mieti sitä että mentät sen onnen joka ottaa oven takana!(klisee mutta totta)

Olen miettinyt itsemurhaa mutta en ole ikinä ajatellut itseni tappamista, en edes leikitellyt ajatuksella. Sehän on toisaalta jokaisen oma asia vaikkakaan ei terveen mielen tekosia. Toki parantumattomista ja lestämättömistä kivuista kärsivän päätös voi olla ihan tervekin.

Hymiö"vitsi"n tarkoitus oli osoittaa ettei mikään valmis formaatti ole täysi vastaamaan ihmisille siinä tilanteessa.

Sen tekevä ajattelee aina että joku muu joutuu maksamaan hänen valinnastaan loppuikänsä ja se hänen silmissään ok?

Käyn varmaan hitaalla, mutten vieläkään ymmärrä hymiötä tms., enkä sen sanomaa.
En myöskään ymmärrä formaattiaihetta.

Sitten itsemurhaan. Niin, tietenkin itsemurha on minun päätökseni ja olen (olin) siitä vastuussa. Enpä kyllä ajatellut, että joku muu maksaa jotakin päätöksestäni.
Surin sen, etten näe enää koskaan tiettyjä ihmisiä ja he joutuvat luopumaan minusta, mahdollisesti suremaan poismenoni. Mikä siinä olisi ok?

Ainoastaan heille se voi olla ok, ketkä suorastaan inhoavat minua.
Ja ehkä osa hyväksyy menetyksen joku päivä.

Mä en leikitellyt, ihan tosissani sitä suunnittelin. Takana oli 2 äärimmäisen raskasta vuotta ja kaikki tuntui olevan perseellään. Menetin mm lähimmän ja rakkaimman ystäväni, koin keskenmenon, vakavan sairauden ymsyms
Mut piti hengissä sellainen ajatus, että mun on oltava olemassa kuolleen ystäväni lapsille. Ne vrmasti haluaa joskus kuulla, millainen niiden äiti oli ja millaista sen kanssa oli elää nuoruus ja heidän raskautensa ja kaikki sellainen, jota hän ei itse ole kertomassa. Nää lapset kun eivät voi äitiään mitenkään itse muistaa.

Samassa rytäkässä menetin myös uskoni siihen hyssyttelyyn, että kaikki saa ansionsa mukaan ja et saa jus sellaisen taakan, kuin jaksaa kantaa.

Mut terapiaa, sitä tarttin pitkään, ja välillä vieläkin.

Käyn varmaan hitaalla, mutten vieläkään ymmärrä hymiötä tms., enkä sen sanomaa.
En myöskään ymmärrä formaattiaihetta.

Sitten itsemurhaan. Niin, tietenkin itsemurha on minun päätökseni ja olen (olin) siitä vastuussa. Enpä kyllä ajatellut, että joku muu maksaa jotakin päätöksestäni.
Surin sen, etten näe enää koskaan tiettyjä ihmisiä ja he joutuvat luopumaan minusta, mahdollisesti suremaan poismenoni. Mikä siinä olisi ok?

Ainoastaan heille se voi olla ok, ketkä suorastaan inhoavat minua.
Ja ehkä osa hyväksyy menetyksen joku päivä.

99.99%.sesti jonkun itsemurhasta maksaa joku toinen.
Olen pahoillani jos sinun tapauksessasi ei ollut noin.

[QUOTE="vieras";27018804]tiedätkö mikä oottaa sen kuoleman jälkeen? En minäkään! Kuolema ois helpoin ratkasu! Mutta jos uskot että jälleen synnytään. voi paska. Kaikki se murhe uudelleen! Minä tykkään sinusta kun sanot avoimesti että haluat kuolla! vaikka en sitä halua! Se että nyt tuntuu siltä niin mieti sitä että mentät sen onnen joka ottaa oven takana!(klisee mutta totta)[/QUOTE]

Onnen...
Näyttää siltä, ettei sairauteeni ole edelleenkään parannuskeinoa ja valitettavasti se tuottaa niin vakavaa kärsimystä useammalla elämänalueella, etten meinaa jaksaa.
Pahimmat päivät on kidutusta. Hyviä päiviä ei montaa pitkälle ajalle mahdu.
Ei työkykyä, ei lapsia (koskaan) ja plaa...

Esimerkiksi silloin kun siskoni kuoli. Olimme hengenheimolaisia ja todella läheisiä. Tuntui, kuinka iso pala minusta lähti hänen mukanaan. Muita sisaruksia minulla ei ( tietääkseni) ole. En voinut kuitenkaan tuottaa lisää tuskaa vanhemmilleni ja isovanhemmilleni.

Esikoisen vauva-aikana. Hänellä oli paha koliikki, ja nukuin viikkotolkulla sellaista paria tuntia vuorokaudessa. Jossakin vaiheessa olin niin loppu, että leikittelin itsemurha-ajatuksella saadakseni nukkua.
En voinut kuitenkaan lapselleni, miehelleni niin tehdä.

Ensimmäistä kertaa 12-vuotiaana.. En uskaltanutkaan lyödä sitä leipäveistä ranteeseen.

Sen jälkeen jotenkin tajusin etten mä vaan ole sellanen ihminen joka voisi tappaa itsensä. Ja olin pettynyt että vielä on vuosien piina edessäpäin koska olen sellainen pelkuri.

Nyt mä oon onnellinen siitä etten ole sellainen ihminen, koska tulipahan mun elämästä kuitenkin elämisen arvoista :) ...Vaikka joskus tuntuukin siltä että varmaan kaikilla olis helpompaa jos mua ei olis olemassa, niin seuraavana päivänä nyt yleensä herään siihen totuuteen että oikeasti, kyllä musta on paljonkin hyötyä ja olis tosi tylsää kun ei enää ikinä näkis kauniita asioita, ei sais tuntea halauksia tai suudelmia, että ei olis enää mitään mitä kokea.. Olis vaan tyhjyys. Mieluummin mä sitten valitsen kuitenkin tämän maailman, ja tämän elämän. Ja noiden suvantohetkien jälkeen tajuan miten paljon kaikkea hyvää tässä elämässä oikeasti on. Tämän vuoksi myös, mä osaan arvostaa niitä itsestäänselviä juttuja, rakkautta, läheisyyttä, kauneutta, ystävällisyyttä..

on tehnyt itsarin! Se että joku päättää päivänsä.... eikä voinut sanoa sitä sinulle ei ole sinun vika!!!! Ei ajatuksia voi lukea!

Juu, ei ole jäänyt pelkäksi leikittelyksi. Hengityskone auttoi takaisin "vastaamaan valinnoistani". Mielestäni en ole juuri koskaan saanut valita, paskaa tulee koko ajan niskaan ilman valitsemista. Hyvää ei ikinä, enkä jaksa sitä enää itse yrittää. Mutta näillä mennään, huollettavieni tähden.

Juu, ei ole jäänyt pelkäksi leikittelyksi. Hengityskone auttoi takaisin "vastaamaan valinnoistani". Mielestäni en ole juuri koskaan saanut valita, paskaa tulee koko ajan niskaan ilman valitsemista. Hyvää ei ikinä, enkä jaksa sitä enää itse yrittää. Mutta näillä mennään, huollettavieni tähden.

Olen iloinen, huollettaviesi tähden.

Teininä. Olin yksin (tai näin ainakin koin), ilman rakkautta ja huolenpitoa.. masennuin, mutta onneksi selvisin siitä. Tosin menin aika pohjamutien kautta, ennen kuin olin henkisesti kypsä käsittelemään vaikeat asiat. Minut pisti aamuisin heräämään tasan yksi asia, rakas koirani.

Yhteistyössä