Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kylläkään mitään. En tunne lasta enkä edes tiedä missä maassa asuu tai onko edes hengissä. Ei siis ole minun lapsi jos sitä epäillit

Näköjään abstraktissa ajattelussa on aukkoja. Kysyin samalla, mitä Sinä teet ylipäänsä tämän ongelman eteen, ratkaisemiseksi? Kun soitat täällä suutasi melkein joka ketjussa niin varmaan sä jotain hyvääkin joskus teet???

[QUOTE="...";27004186]Mulla on oma lähetyskenttäni toisaalla, kuin Afrikassa ja tässä en sitä sulle ala kertomaan. Ystäviäni kyllä on ollut ihan tuolla paikan päälläkin.[/QUOTE]

No mikä on sitten mennyt vikaan kun maailma on täynnä Jeesus-uskovaisia mutta nälänhätä pahenee päivä päivältä? Olisiko niitä lähetyskenttiä syytä tarksitaa, vai onko tämä nyt varmasti Jumalan tahto että asiat menee näin?

[QUOTE="...";27004035]Tässä nimenomaan näkyy ihmisen pahuus ja itsekkyys. Toisilta riistetään ja toiset elää yltäkylläisyydessä. Oletko SINÄ tehnyt jotain tämän asian paranemiseksi? Jeesus todellakin rakastaa ja Hänen tahtonsa on, että menemme sinne, missä on köyhyyttä, nälkää, yksnäisyyttä jne ja teemme oman osamme tilanteen helpottamiseksi. Niin Jeesuskin teki. Paransi sairaita, antoi leipää nälkäisille, toi tulevaisuuden ja toivon. Eikä tuijotellut jotain fb:a ja soittanut suutaan.[/QUOTE]

Jeesus soittaa nykyään suutaan netissä, kun ei jaksa nähdä sitä vaivaa, että ruokkisi maailman nälkäänäkevät lapset? Vai mitäs kiireitä sillä on?

Joskus tuntuu, että uskovaisilla menee evankeliointi ja humanitäärinen kehitysapu iloisesti sekaisin. Tämä ei tietysti koske kaikkia.

Niinkö? Tiesitkö, että kun kristityt (uudestisyntyneet) lähtevät auttamaan, siinä on aina myös hengellinen aspekti. Punainen risti on sitten asia erikseen, jos siihen viittasit? Kristityt ensimmäinen missio on sielun pelastuminen koska sillä on iänkaikkisuusnäkökulma, toisena tulee sitten heti tämän hetkinen tilanne ja siinä auttaminen.

[QUOTE="...";27004203]Näköjään abstraktissa ajattelussa on aukkoja. Kysyin samalla, mitä Sinä teet ylipäänsä tämän ongelman eteen, ratkaisemiseksi? Kun soitat täällä suutasi melkein joka ketjussa niin varmaan sä jotain hyvääkin joskus teet???[/QUOTE]

Minulla tuskin on ratkaisua maailman nälänhätään johon osaltaan ovat syyllisiä ristiretkeläiset riistäjät ja heidän jälkeläisensä. Jotenkin kuitenkin uskon ettei siihen ainakaan raamattu auta.
Minä teen paljonkin hyvää, mm. ruokaa.

[QUOTE="vieras";27004208]No mikä on sitten mennyt vikaan kun maailma on täynnä Jeesus-uskovaisia mutta nälänhätä pahenee päivä päivältä? Olisiko niitä lähetyskenttiä syytä tarksitaa, vai onko tämä nyt varmasti Jumalan tahto että asiat menee näin?[/QUOTE]

Niin tai sitten ihmisten pahuus lisääntyy. Oman edun tavoittelu, itsekkyys jne. Mm Somaliassa tilanne on hyvin haastava maan sisäisen poliittisen tilanteen vuoksi ja sinne kristittyjen on hyvin vaikea tällä hetkellä mennä.

[QUOTE="...";27004249]Miksi sitten pusket poskesi joka ketjuun, joka käsittelee raamattua?[/QUOTE]

Miksi raamatusta ja uskovaisten järjenvastaisista perusteluista ei saisi keskustella ja kysyä? Tämä kun on keskustelupalsta.

• Tykkää
Reactions: WhiteSnow
[QUOTE="...";27004175]No avaappa vähän tuota sun teologiaas. Nimittäin mun teologian mukaan sillä ei sun kannalta ole mitään merkitystä, jos et Jeesukseen usko. Ilman Jeesuksen kuolemaa me kaikki vain oltais siellä samassa helvetissä. Nyt sinne pääsee (joutuu) ne, jotka sinne näköjään hirveesti haluaa.[/QUOTE]

Taviaaseen pääsee vain murto-osa koko maapallon populaatiosta. Kivat heille, mutta me muut joudumme sietämään teidän intoa hallita ja rajoittaa meidän maanpäällistä elämää.

Antaisitte meidän nauttia ja ilota tästä ohikiitävästä hetkestä? Teillä on kuitenkin koko ikuisuus bilettää mutta meidän juhlat loppuu lyhyeen..

Minulla tuskin on ratkaisua maailman nälänhätään johon osaltaan ovat syyllisiä ristiretkeläiset riistäjät ja heidän jälkeläisensä. Jotenkin kuitenkin uskon ettei siihen ainakaan raamattu auta.
Minä teen paljonkin hyvää, mm. ruokaa.

Ei varmaan ole sulla ratkaisua siihen, mutta sinäkin voit auttaa jotakin lasta jos haluat, esim. kummityön kautta eri puolilla maailmaa. Ja apua tarvitsevia löytyy varmaankin myös kotimaasta.

[QUOTE="...";27004186]Mulla on oma lähetyskenttäni toisaalla, kuin Afrikassa ja tässä en sitä sulle ala kertomaan. Ystäviäni kyllä on ollut ihan tuolla paikan päälläkin.[/QUOTE]

Niinhän teikäläisillä aina on. "Kyllä minä auttaisin, MUTTA..."

[QUOTE="...";27004227]Niinkö? Tiesitkö, että kun kristityt (uudestisyntyneet) lähtevät auttamaan, siinä on aina myös hengellinen aspekti. Punainen risti on sitten asia erikseen, jos siihen viittasit? Kristityt ensimmäinen missio on sielun pelastuminen koska sillä on iänkaikkisuusnäkökulma, toisena tulee sitten heti tämän hetkinen tilanne ja siinä auttaminen.[/QUOTE]

Ja tuollaista periaatettako pitäisi oikein ihailla? Että kärsikää hymysuin tässä maailmassa, sielunne sentään pelastuu! Paitsi tietenkin jos ette ole kristittyjä, sitten vain kärsitte.

[QUOTE="...";27004240]Niin tai sitten ihmisten pahuus lisääntyy. Oman edun tavoittelu, itsekkyys jne. Mm Somaliassa tilanne on hyvin haastava maan sisäisen poliittisen tilanteen vuoksi ja sinne kristittyjen on hyvin vaikea tällä hetkellä mennä.[/QUOTE]

Ei kai pienten esteiden pitäisi kunnon kristittyjä haitata? Ajattele, jos sinut tapetaan kun yrität viedä apua Somaliaan, päädyt varmasti taivaaseen! Luulisi kristittyjen olevan ryntäämässä joukolla apuun.

[QUOTE="...";27004130]Et todellakaan tiedä, mistä puhut. Ihmisparka. Jeesus kuoli ristillä ja siinä samassa Häneen siirrettiin KAIKKI, KOKO MAAILMAN SYNTITAAKKA. MYÖS TUON KÄRSIVÄN PIENEN IHMISEN KÄRSIMYS. Hän oli kolme päivää tuonelassa. Ja hänet ennen ristiinnaulitsemistaan ruoskittiin ja hakattiin niin, ettei häntä tunnistanut enää ihmiseksi. 36 nahkaista ruoskansäiettä, joissa jokaisessa rikottuja luita, että nahka saatiin riekaleiksi. Tuotako kutsut keveäksi? Ja kaikki meidän vuoksemme. Myös sinun, ihminen, joka vielä herjaat ja rienaat Jumalaa.[/QUOTE]

Jos vaikka antaisi vähän lähdetietoja tuon suhteen. Ja miksi Jeeussta pitäisi sääliä yhtään enempää kuin muita ristiinnaulittuja rikollisia? Oikeastaan pitäisi sääliä vähemmän, hän sentään roikkui ristillä vapaaehtoisesti. Tai no, miten vapaaehtoinen voi olla kun ah niin rakastava isä käski.

[QUOTE="vieras";27004393]Ja tuollaista periaatettako pitäisi oikein ihailla? Että kärsikää hymysuin tässä maailmassa, sielunne sentään pelastuu! Paitsi tietenkin jos ette ole kristittyjä, sitten vain kärsitte.[/QUOTE]

Ai noinko sä käsitit, ystävä kallis. Ymmärsit väärin. Tärkein on iänkaikkisuus ja siksi Sanaa pidetään esillä. Toki myös kaikki voitava tehdään ihmisen fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisekonomisen tilanteen eteen.

[QUOTE="vieras";27004384]Niinhän teikäläisillä aina on. "Kyllä minä auttaisin, MUTTA..."[/QUOTE]

Auttaa voi myös kotimaasta käsin. Lähetys- ja humanitäärisen työn varat tulevat myös suurilta osin lähettien/työntekijöiden omista kotimaista ja lähettävistä seurakunnista.
Suomessa on huomattavasti helpompi kääräistä kokoon muutama tonni, kuin nyhtää ne rahat paikan päältä eli afrikkalaisen kylän köyhiltä asukkailta.

[QUOTE="Uskis";27004445]Auttaa voi myös kotimaasta käsin. Lähetys- ja humanitäärisen työn varat tulevat myös suurilta osin lähettien/työntekijöiden omista kotimaista ja lähettävistä seurakunnista.
Suomessa on huomattavasti helpompi kääräistä kokoon muutama tonni, kuin nyhtää ne rahat paikan päältä eli afrikkalaisen kylän köyhiltä asukkailta.[/QUOTE]

Siis tarkoitin "afrikkalaisen kylän köyhiltä seurakuntalaisilta".

[QUOTE="Uskis";27004445]Suomessa on huomattavasti helpompi kääräistä kokoon muutama tonni, kuin nyhtää ne rahat paikan päältä eli afrikkalaisen kylän köyhiltä asukkailta.[/QUOTE]

Peto on paikalla heti kun uskon nimessä aletaan keräämään rahaa. Persiillään istuvien länsimaalisten Jeesususkovaisten omatunnolla on helppo rahastaa.

[QUOTE="vieras";27004490]Peto on paikalla heti kun uskon nimessä aletaan keräämään rahaa. Persiillään istuvien länsimaalisten Jeesususkovaisten omatunnolla on helppo rahastaa.[/QUOTE]

Mikä sua vaivaa?
Eiköhän lahjoittamiseen erittäin paljon kannusteta Raamatussa. Tuon tietää kuka tahansa.

[QUOTE="Uskis";27004507]Mikä sua vaivaa?
Eiköhän lahjoittamiseen erittäin paljon kannusteta Raamatussa. Tuon tietää kuka tahansa.[/QUOTE]

Hyvä kysymys. Mikä ihmisiä täällä ylipäänsä vaivaa? Keskutelun taso on jotain aivan käsittämätöntä.

[QUOTE="...";27004527]Hyvä kysymys. Mikä ihmisiä täällä ylipäänsä vaivaa? Keskutelun taso on jotain aivan käsittämätöntä.[/QUOTE]

Niinpä. Uskovaiset ovat toistuvasti epäjohdonmukaisia väittämissään eivätkä aina tunnu tietävän mitä Raamatussa sanotaan tai mitä Jumalan nimeen on tehty. Välillä tuntuu, että omakin ÅO laskee kun noita kommentteja lukee.

"Uskis" Oletko muuten kokenut tämän keskustelun vaikuttavan uskonelämään? Minä kun olen tätä miettinyt... Ensimmäisenä koin, aiheen aloittaessa että haluan julistaa/kertoa täällä asiasta, koska haluan että huonoissakin elämäntilanteissa olevat perheelliset/perheettömät tietäisivät, että on olemassa vastaus ja apu ahdistukseen.
Nyt olen sitten lähiaikoina miettinyt, että mikä vaikutus tällä on uskonelämään? Vahvistaako tämä vai vetääkö kauemmaksi?
Jossain vaiheessa kun koin oikeastaan ahdistustakin tätä lukiessa, yhdessä vaiheessa riemua. Mulla on vain sellanen fiilis välillä, ettei tämä oikein rakenna ja vetää mua välillä kauemmaksi Jumalasta vaikka Jumalan sanasta täällä puhuisinkin :)
Ja anteeksi, minun piti vastata sinulle siihen sinun laittamaan kirjoitukseen minkä olit minulle tarkoittanut, mutten muistanut :ashamed:
Mutta on se vaan ihmeellinen tunne, vaikka itkin sairaalassa välillä silmät päästäni, niin sain Jumalalta aivan ihmeellistä voimaa ja rauhaa sydämmeen. On ollut aika rankkoja päiviä nyt, mutta Jeesus on nostanut ylös monen monta kertaa ahdistuksen keskeltä! :)

Yhteistyössä