Onko täällä muita, jotka tienaavat selkeästi enemmän kuin heidän miehensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meri"

Vieras
Minä tienaan bruttona yli 4000, nettona sitten 3000. Mies tienaa bruttona 2000, nettona tuosta saa jotain 1500. Summat eivät ole tarkkoja bruttojen osalta, mutta suunnilleen noin meillä menee. Eikä tuo asia tulevaisuudessakaan kauhesti muutu. Ellei jotain yllättävää tapahdu.

Tuleeko tästä teillä jotain hankaluuksia. Jaatteko kulut tasan vai suhteuttako tuloihin? Meillä on selkeesti niin, että esim. asuntolainasta minä maksan 65 prosenttia ja mies 35. Mies maksaa silti suhteellisesti enemmän. Minä maksan ykkösauton (jolla tosin ajankin, koska mulla on se pidempi työmatka), ukko ajaa vanhalla (mutta maksetulla).

Kotitöissä menee hommat tasan, ainakin olen tyytyväinen. Kyllä sitä joskus aattelee, että kuinka helppoa olis, kun mies tienais vaikkapa samat kuin minä, mutta näinkin pärjätään. Yhteisverotus tekis kyllä hyvää :)

[QUOTE="Meri";26996488]Minä tienaan bruttona yli 4000, nettona sitten 3000. Mies tienaa bruttona 2000, nettona tuosta saa jotain 1500. Summat eivät ole tarkkoja bruttojen osalta, mutta suunnilleen noin meillä menee. Eikä tuo asia tulevaisuudessakaan kauhesti muutu. Ellei jotain yllättävää tapahdu.

Tuleeko tästä teillä jotain hankaluuksia. Jaatteko kulut tasan vai suhteuttako tuloihin? Meillä on selkeesti niin, että esim. asuntolainasta minä maksan 65 prosenttia ja mies 35. Mies maksaa silti suhteellisesti enemmän. Minä maksan ykkösauton (jolla tosin ajankin, koska mulla on se pidempi työmatka), ukko ajaa vanhalla (mutta maksetulla).

Kotitöissä menee hommat tasan, ainakin olen tyytyväinen. Kyllä sitä joskus aattelee, että kuinka helppoa olis, kun mies tienais vaikkapa samat kuin minä, mutta näinkin pärjätään. Yhteisverotus tekis kyllä hyvää :)[/QUOTE]

Mielenkiinnolla kysyn..minkälaisia töitä teet? mikä on koulutuksesi?

Mulla samanlaiset tulot kuin sulla ja miehelläni huonommat kuin sun miehellä. Viime vuoden oli lisäksi hoitovapaalla, jolloin tulot oli vielä paljon pienemmät. Viime vuonna maksoin kaiken, mies sai hoitorahan ns taskurahana, eikä joutunut kustantamaan mitään. Nyt maksetaan suurin piirtein suhteessa tuloihin, eli molemmat laittaa n. 80% nettotuloistaan yhteisiin menoihin.

Näistä asioista meillä ei ole koskaan tapeltu.

Minä tienaan bruttona 2600e/kk. Mies saa työttömyyspäivärahaa 1200e. Miehellä ei ole koskaan ollut parempaa palkkaa, kun mulla nyt. Maksan suurimman osan kaikesta. Meillä on myös ollut 1,5 vuotta sellainen tilanne, että minä maksoi kaiken ja mies ei venyneiden opintojen takia saanut mistään mitään. Vähän ärsytti, kun asuttiin ahtaasti eikä voitu hankkia isompaa asuntoa ja lapsiakin kolme. No nyt mies saa tuota ansiosidonnaista ja ollaan saatu oma asuntokin hankittua.

[QUOTE="marie";26996493]Mielenkiinnolla kysyn..minkälaisia töitä teet? mikä on koulutuksesi?[/QUOTE]

Filosofian maisteri, opettaja lukiossa. En kerro ainetta tarkemmin, koska en halua että mut tunnistettaisiin.

[QUOTE="vieras";26996508]Mulla samanlaiset tulot kuin sulla ja miehelläni huonommat kuin sun miehellä. Viime vuoden oli lisäksi hoitovapaalla, jolloin tulot oli vielä paljon pienemmät. Viime vuonna maksoin kaiken, mies sai hoitorahan ns taskurahana, eikä joutunut kustantamaan mitään. Nyt maksetaan suurin piirtein suhteessa tuloihin, eli molemmat laittaa n. 80% nettotuloistaan yhteisiin menoihin.

Näistä asioista meillä ei ole koskaan tapeltu.[/QUOTE]

No mun mies on kans ollut hoitovapailla, koska onhan se järkevää että vähemmän tienaava on siinä hommassa. Mieheni on loistava isä, joten homma toimi mainiosti.

[QUOTE="ap";26996517]Filosofian maisteri, opettaja lukiossa. En kerro ainetta tarkemmin, koska en halua että mut tunnistettaisiin.[/QUOTE]
Kiitos vastauksesta.
Onko opettajilla noin hyvät palkat.
Kaverini ovat opettajia ja olen saanut käsityksen, että heillä on paljon pienemmät palkat tai he aina puhuvat pienipalkkaisuudesta. Tosin kaverini ovat tehneet töitä vasta muutaman vuoden ajan.
Kaverini tekevät töitä enimmäkseen yläasteella. He ovat maistereita.

[QUOTE="ap";26996523]No mun mies on kans ollut hoitovapailla, koska onhan se järkevää että vähemmän tienaava on siinä hommassa. Mieheni on loistava isä, joten homma toimi mainiosti.[/QUOTE]

Sama meillä.

ps. minäkin olen lukion ope ;)

Ei vois kuvitella, et mies tienais selkeesti vähemmän kun oma palkka on jotain 1300/kk. Ja ihan täyspäiväsenä oon. No onneks mies tienaa sentäs vähän enempi, mut ei paljoo yli 1500. Aika törkeetä kyllä että kaksi ihmistä vääntää jossain kokopäivätyössä niska limassa ja sitten jossain joku tienaa yksin enempi. Maailma ei oo reilu.

[QUOTE="marie";26996526]Kiitos vastauksesta.
Onko opettajilla noin hyvät palkat.
Kaverini ovat opettajia ja olen saanut käsityksen, että heillä on paljon pienemmät palkat tai he aina puhuvat pienipalkkaisuudesta. Tosin kaverini ovat tehneet töitä vasta muutaman vuoden ajan.
Kaverini tekevät töitä enimmäkseen yläasteella. He ovat maistereita.[/QUOTE]

Olen ollut opettaja jo yli 10 vuotta. Mutta ei se palkkaero nyt NIIN iso ole, vaikkakin lukiossa vähän enempi tienaakin. Uskoisin, että ne opettajat valittavat pienipalkkaisuutta verrattuna muihin akateemisiin. Totuus on kuitenkin se, että julkisen puolen palkoiksi opettajan palkat on ihan hyvät, varsinkin kun huomioi muut edut.

Minä.
Tosin tällä hetkellä ei liikuta noissa "aikuisten rahoissa", mies siis on opiskelija jolla pääomatuloja ja satunnaisia palkkatuloja, ja mulla vakituinen työ.
Käytännössä minä maksan nyt kaiken muun, paitsi miehen matkustamisen ja kiinteistöidensä yhtiövastikkeet.

Välillä ottaa päähän olla aina maksumuijana, mutta kuitenkin tiedän että ihan pian mies tulee olemaan se, joka tuo reippaasti minun tulojani enemmän pöytään.

[QUOTE="vieras";26996529]Lukion open palkka on eri kun yläkoulun open...[/QUOTE]

Näköjään sitten.

Olen ollut vaan siinä käsityksessä, että opettajien palkat ovat huonot tai kaverini aina puhuvat, kuinka pienipalkkaisia opettajien työt ovat.
Tämä palkka, mitä täällä on nyt puhuttu olevan onkin aika hyvä.

Olenhan minäkin opiskellut. Kohta valmis KTM. En ole ikinä saanut vielä 1500e parempaa kuukausipalkkaa, joten minun silmissäni yli 4000e/kk on tosi hyvä!!!

Kiitos ap, kun vastasit. En vastannut kysymyksiisi, mutta menin nyt itse utelemaan sinulta
mielenkiinnosta.

Aiemmin oli noin, mutta nykyään mies tienaakin sitten puolet enempi kuin minä... Miehen opiskeluaikoina mies sai vain sen pienen opintotuen + jotain satunnaisia tuloja joskus harvoin. Minä tienasin silloin leivän meidän pesueelle.

Mulla oli viimeisessä vahvistetussa verotuksessa melko eurolleen 10 000 e enemmän tuloja kuin miehelläni, nyt tilanne on vähän tasaantunut kun olen tehnyt viime syyskuun alusta osa-aikaista työtä ja teen ensi vuoden elokuun alkuun vielä osa-aikaisena eli n. 30-32 viikkotunneilla. Mutta silti vielä pikkuisen paremmat tulot kuin miehellä, ero ei tosin enää ole merkittävä.

Ei ole koskaan tarvinnut rahasta tapella. Mulle raha ei merkitse juurikaan mitään muuta kuin toimeentuloa. Jos raha olisi mulle jotenkin tärkeä asia, niin olisin ehkä etsinyt paremmin hankkivan miehen heti alkujaan.

Meillä mä maksan asuntolainan (on mun asunto), netin, hälytysjärjestelmän, kotivakuutuksen ja mies maksaa yhtiövastikkeen ja sähkön. Molemmat laittaa yhteiselle tilille rahaa aina palkkapäivänä, mä laitan 100 e enemmän koska edelleen vähän paremmat tulot plus meillä asuu 2 mun lasta ed. suhteesta puolet kuusta. Yhteiseltä tililtä suoritetaan ruoka- ja päivittäistavaraostot, molemmat ostaa sit omalta tililtään mitä itse tarvii ja maksaa muut omat laskunsa itse.

Hoh hoh. Kyllä on pakko olla melkoosen munaton mies jos kehtaa olla naisen elättinä. Ei hyvää päivää. Miten helkkarissa ootte ottaneet tommosia luusereita. Meikäläinen tienaa yli 5 tonttua ja silti ei saakeli laatumuijat oo kiinnostunu. On se ihme kun lähtee mieluummin luusereiden kelkkaan. Kyllä se totta on että naiset rakastuu renttuihin tai muuten vaan säälistä.

Sanna80, sähän oot kirjoitusten perusteella aikalailla munan perään. Joten ilmeisesti just tämmöset röyhkeet panomiehet on sun makuun, ei niinkään tienistit merkkaa? Näin oon päätelly. No toivotaan, että jaksat nykyisen kanssa höyläillä pidempään.

Hoh hoh. Kyllä on pakko olla melkoosen munaton mies jos kehtaa olla naisen elättinä. Ei hyvää päivää. Miten helkkarissa ootte ottaneet tommosia luusereita. Meikäläinen tienaa yli 5 tonttua ja silti ei saakeli laatumuijat oo kiinnostunu. On se ihme kun lähtee mieluummin luusereiden kelkkaan. Kyllä se totta on että naiset rakastuu renttuihin tai muuten vaan säälistä.

Nyt en ymmärrä. Jos rakastaa toista ihmistä, miksi se olisi este yhdessäololle, jos toinen tienaa vähemmän.
Eikö se oli kuitenkin jo hyvä, että toinen omalla työllään jotenkin osallistuu perheen menoihin?

Otetaanko toinen henkilö rahasta vai rakkaudesta?
Minä ottaisin rakkaudesta.

[QUOTE="Reetta";26996591]Sanna80, sähän oot kirjoitusten perusteella aikalailla munan perään. Joten ilmeisesti just tämmöset röyhkeet panomiehet on sun makuun, ei niinkään tienistit merkkaa? Näin oon päätelly. No toivotaan, että jaksat nykyisen kanssa höyläillä pidempään.[/QUOTE]

Pidempään kuin mitä? Eksän kanssa 10 vuotta?

Olisihan minä höyläilly eksänkin kanssa vaikka toiset 10 vuotta jos sitä olis sattunu kiinnostamaan moinen toiminta hieman enemmän. Nykyinen ei ole mikään törkeä panomies, vaan ihan tavallinen suomalainen mies, omillaan toimeen tuleva ja kaiketi ihan järkeväkin kun on omaisuuttakin kerryttänyt iässä jossa monilla vasta alkaa mietintä mitä sitä elämällään tekisi.

Se, että tykkää seksistä ei ilmeisesti ole sallittua naiselle? Tai ainakaan sitä ei saa sanoa ääneen!

• Tykkää
Reactions: fortunate
Meillä rahat ovat yhteisiä riippumatta siitä, kuka ne on hankkinut. Tällä hetkellä bruttotuloni ovat miehen tuloihin verrattuna kaksinkertaiset ja jatkossa miehen tulot todennäköisesti putoavat vielä lisää. En usko, että tilanne aiheuttaa mitään ongelmia. Mies ei valittanut silloin, kun joutui elättämään minua, joten ei tässä pitäisi olla ongelmia toisinkaan päin.

No ehkä sulla on vikaa pikkusen asenteessa? Laatumuijat kun ei ehkä halua mitään rahoillaan leuhottavaa tyhjäpäätä ;)

Ja en mä todellakaan ketään elättämään alkaisi, ainakaan muuten kuin ihan tilapäisesti jonkun työttömyyden tai kotihoidontuen ajan. Kyllä mun miehen pitää itsensä pystyä elättämään ja sen verran olla aktiivista sorttia että töissä käy tai opiskelee tms. eikä makaa kotona sohvanpohjalla ja huutele lisää kaljaa. Mutta se, tienaako mies 2000 vai 20 000 euroa on yhdentekevää. Minä kun olen sen verran itsepäinen ämmä itsekin, että en mä mitään elättäjää itselleni tarvii, ihan tulen omillanikin toimeen. Miehestä toivon erityisesti että on tasavertainen kumppani. Kyllä mua ottais luonnon päälle olla toisen elätettävänä ihan yhtä lailla kun vituttais jotain pitkäaikaistyötöntä laiskimusta koko ajan elättää...

Mun miehen tulot on 0€/kk. Se on lasten kanssa kotona, eikä täällä makseta siitä mitään. Huomenna käyn sossun toimistossa liittämässä koko perheen omaan sosiaaliturvaani, kun täällä sellaista vaaditaan erikseen. Eli sitten mies on ihan paperillakin mun "elätti" lasten kanssa.

Ei meillä mitään ongelmaa ole. Mä maksan tietenkin kaiken, kun mulla on tuloja. Jos mies tarvitsee rahaa, niin siirrän sen tilille tai se ottaa mun lompakosta. Sitten kun lapset on isompia, niin mies toki menee töihin. Tienaa varmasti silti vähemmän kuin minä, kun ei se ole opiskellut, mutta ei se meitä haittaa kumpaakaan. Mun mielestä on ihan järjettömän hienoa, että mies on lasten kanssa kotona ja mä saan käydä töissä ja opiskella :)