Miehen kissa-allergia ja muutto yhteiseen kotiin? APUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heythere
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26992757]Siksi niitä eläimiä ottaessa on hyvä miettiä sekin vaihtoehto, ja pohtia, onko itsestä siihen vastuunkantoon, jonka sinusta riippuvainen elävä olento mukanaan tuo.[/QUOTE]

Kyllä täällä nyt on jo sanottu moneen kertaan että vastuuni kannan ja kissat saa hyvän kodin jos niin pahimmassa tapauksessa käy että ne joudutaan pois antamaan. Ja tämäkin riippuu täysin miehestäni, joka on ajatusta vastaan että antaisin kissani kaverilleni, joka ne miellellään ottaisi ja niitä pääsisin katsomaan sinne...mutta on vaan niin epäitsekäs kun ei halua tuottaa mulle sitä pahaa oloa joka tulisi kissojen luopumisesta :/

En nyt välttämättä mene suosittelemaan tätä varauksetta kenellekään, mutta meillä vastaavassa tilanteessa, vuosia sitten, mies siedättyi kissoilleni. Ja sai siis alussa niin pahat allergiaoireet hengenahdistuksineen, ettei pystynyt olemaan luonani kuin tunnin verran. Nykyään ei mitään.

En uskoisi ellen itse olisi asiaa todistanut.

vähä hätiköiden taisit kissat ottaa. kattelkaa nyt sen eksän kanssa vielä hetki että toimiiko se tosissaan tällä kertaa ennen kun annat kissat pois. mutta jos yhteen muutatte, niin se taitaa olla ainut mahdollisuus jos mies noin pahasti allerginen.
kyllähän se täytyy ihmisen terveys edelle mennä. meillä on kissoja ja jos vaikka lapset pahasti allergisiksi tulisi, niin pakkohan niille olisi uudet kodit etsiä, kissoille siis ei lapsille :D vaikka vaikeaa se kyllä olisi, ja lapsille kaikista vaikeinta.

mun mielestä on hassua ku ihmiset puhuu noin :D kyllä mun asunto on mun koti ja äitini tai isäni luona käyn kylässä.

Yleensä hiljattain pois kotoa muuttaneet puhuvat noin. Mutta onhan se vähän hassua. Olen itse 25-vuotias ja pari ikäistäni kaveriani puhuu vanhempien asunnosta kotina ja omasta kämppänä... Mun koti on kyllä ihan 100% tää vuokraluukkuni eikä mikään muu :)

Alkuun suosittelisin kokeilemaan siedätystä. Oleilua samassa asunnossa kissojen kanssa pieniä aikoja kerrallaan. Koti pidetään siistinä, käytetään kunnollisia siivousvälineitä esim. allergia ja astmaliiton suosittelemaa pölynimuria ja mikrokuituisia liinoja. Siivousaineet hajuttomia. Pyykit pestään hyvin, kuivausrumpua voi käyttää ja silitys/mankelointi vähentää pölyämistä. Kotona ei pidetä pölyä/karvaa kerääviä tekstiilejä/mattoja/huonekaluja. Myös verhot on hyvä pestä useammin. Ulkoilkaa runsaasti. Jos miehellä muita allergioita, niin niitä pyritään välttämään vieläkin enemmän kuin aiemmin. Jos oireet lievittyy, hyvä. Hieman mietin kuitenkin asuntosi kokoa - jos kaksio ja kissoilta makuuhuone suljettu, niin melko pienessä tilassa ne ovat kaiket päivät. Ulkoilevatko kissasi?

Alkuun suosittelisin kokeilemaan siedätystä. Oleilua samassa asunnossa kissojen kanssa pieniä aikoja kerrallaan. Koti pidetään siistinä, käytetään kunnollisia siivousvälineitä esim. allergia ja astmaliiton suosittelemaa pölynimuria ja mikrokuituisia liinoja. Siivousaineet hajuttomia. Pyykit pestään hyvin, kuivausrumpua voi käyttää ja silitys/mankelointi vähentää pölyämistä. Kotona ei pidetä pölyä/karvaa kerääviä tekstiilejä/mattoja/huonekaluja. Myös verhot on hyvä pestä useammin. Ulkoilkaa runsaasti. Jos miehellä muita allergioita, niin niitä pyritään välttämään vieläkin enemmän kuin aiemmin. Jos oireet lievittyy, hyvä. Hieman mietin kuitenkin asuntosi kokoa - jos kaksio ja kissoilta makuuhuone suljettu, niin melko pienessä tilassa ne ovat kaiket päivät. Ulkoilevatko kissasi?

Näin minäkin tekisin. Ja vähitellen pidempiä aikoja. Lopuksi esim 3-6 kk yhdessäasumista ja jos edelleen tilanne vaikuttaa ihan hyvältä, voisi mies siinä vaiheessa luopua omasta asunnostaan.

[QUOTE="vieras";26995594]Syy miksi en ikinä voisi edes harkita seurustelevani miehen kanssa, joka on allerginen kissoille. Jos vaihtoehdot ovat kissa tai mies, valitsen aina kissani.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Olen kuullut ihan tarpeeksi näitä "otin koiran/kissan, oi että se on niiiin ihana, en ikinä luovu siitä ja pidän sen aina" no, kohta joku ukko tulee siihen niin sit ollaan: "tapasin elämäni miehen, oi kun se on ihana ja me ollaan aina ja ikuisesti yhdessä eikä KOSKAAN erota vaikka tulis mitä" ja elukat lentää hevon kuuseen.

Kunnes tulee se ero, minkä siis ei pitänyt koskaan tulla. Sitten aletaan jo katsella uutta koiraa/kissaa josta ei luovuta "ikinä" vaikka tulis mitä!

Mikäli mies ei pysty kissojen kanssa asumaan pitää hänen etsiä oma asunto. Eihän se eroa tarkoita, mutta jos toisen terveys heikkenee kissojen läsnäollessa niin parehan se, että asuu sitten naapurissa.

Samaten, ainakin itselläni, jos lapsi olisi pahasti kissoille allerginen saisi lapsi lähteä. Niin kamalaa kuin se onkin, mutta pieni vauva sopeutuu paremmin adoptoitavaksi ja tilanteeseen kuin yli 10v kissa.

Yhteistyössä