Linda Lampenius on helpottunut kun odottaa tyttöä. Nice.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LL

Vieras
Linda Lampenius kirjoitti tänään blogissaan odottavansa tyttövauvaa. Viulisti oli saanut tietää tulevan vauvan sukupuolen vasta äskettäin.

- Nyt Oliviasta tulee onnellinen. Minäkin olen aika helpottunut. Jos se olisi ollut poika, niin minusta olisi tuntunut yhtä epävarmalta kuin ensimmäisen lapsen kanssa, kirjoitti Lampenius blogissa.

Linda oli juhlistanut uutista miehensä Martinin kanssa nautiskelemalla vadelmakakusta. Pariskunnalla on ennestään vuonna 2009 syntynyt tytär Olivia.

ILTALEHTI

Jaa että Olivia ei olisi ollut onnellinen veljestä ja tyttöuutinen tuo helpotuksen. Jotenkin tosta uutisesta jäi kökkö maku suuhun tai sitten oon vaan liian tosikko. Mulla on itselläni kaksi tytärtä, mutta itsellä ei ole ollut vastaavia fiiliksiä. Kumpikin sukupuoli on ollut tasan yhtä toivottu ja tervetullut.

OIsko takana kuitenkin pieni pettymys ja sen takia täytyy olla hieman liioitellun onnellinen siitä tytöstä? Kun varmastikin viimeinen lapsi heille jo iän puolesta ja luulisin että iskä olis halunnut jatkajan sukunimelleen... No, mene, tiedä. Meillä on yksi poika ja nyt toinen tulossa ja ihan yhtä tervetullut on toinen poika tai sitten tyttö. :)

Minäkin oon sitten tosikko, mutta mulla särähti korvaan ja pahasti. Kyllähän jokainen voi olla oman päänsä sisällä mitä mieltä tahansa, mutta voisi vähän miettiä, miltä tuollaiset jutut lehdessä näyttävät. Tuli mieleen, että olkoon vaikka vammanen, kunhan on tyttö...

Höh, ihan luontaisia ajatuksia mun mielestä. Ja ei tuossa Lindan sanomisissa musta mitään pahaa ollut :O Mulla on tyttö ja ihan rehellisesti sanottuna kokisin myös olevan ihan pihalla jos seuraava lapsi olisikin poika. Mä en osaa edes kuvitella itseäni pojan äitinä. Uskoisin myös esikoisen tykkäävän kun lapsi olisi samaa sukupuolta ja kyllähän esim vaatteiden kierrätys on helpompaa. Toki mahdollinen poika olisi aivan yhtä rakas ja tärkeä, mutta pihallahan sitä tietyllä tavalla olisi. Onko nää taas niitä ajatuksia mitä ei saisi ääneen sanoa?

Meillä esikoinen on tyttö ja siitä olin iloinen, mutta toisen kohdalla toivoin edelleen tyttöä ja pienoinen pettymys oli kun ultrassa selvisi että poika tulee. Nyt kuitenkin molemmat ihan yhtä rakkaita, ja nyt sain vielä kolmannen lapsen joka on tyttö. Vaikka miten ajattelin että tärkeintä on että lapsi on terve niin en silti voinut pettymykselle mitään.

ja että ihan kakulla juhlistettu sukupuolta! mitä sitten jos onki vähän "pihalla" aluksi??! (eikä sitä pelkkä toinen sukupuoli aiheuta kyllä..) eiköhän siitä kärryille pääse.. ärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja kakstyttööykspoika;26970372:
Minäkin oon sitten tosikko, mutta mulla särähti korvaan ja pahasti. Kyllähän jokainen voi olla oman päänsä sisällä mitä mieltä tahansa, mutta voisi vähän miettiä, miltä tuollaiset jutut lehdessä näyttävät. Tuli mieleen, että olkoon vaikka vammanen, kunhan on tyttö...

Joo, tää mullekin tuli mieleen että muusta viis, pääasia että on tyttö. Ei mitään väliä vaikka vauvalla olisi joku vamma tai sairaus, tärkentä hänelle on se että lapsi on tyttö.

Mitä sitten vaikka olisi pihalla? Itse olen perheestä jossa on pelkkiä tyttölapsia enkä tiennyt pojista mitään kun esikoisen sain. Ja tuo pikkumies on äidille niin rakas ettei mitään rajaa <3

Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ammentaa :stick:

Mulla on 3 lasta, kaikki poikia. Ihan yks v***n hailee kumpaa sukupuolta! Enää en sanoisi edes että "kunhan on terve", sillä se terveenä syntynyt ei välttämättä ole terve edes ensimmäistä 10 elinvuottaan. Vaikka olis vihree, ihan yhtä rakas olis mulle :heart:

Miten toista sukupuolta oleva lapsi voi tehdä äidistä epävarman? Samalla lailla sitä poikaa hoidetaan kuin tyttöäkin? Ainakin minun ymmärtääkseni.

meillä on pelkkäi poikia ja jos seuraava oliskin tyttö, mua kyllä jänskättäs,miten esim. kaikki alapääpesut sun muut menisi. en mitenkään PANIIKISSA olisi, mutta kyllä se jännittäs eritavalla pienet arkiset asiat. sekin,että millainen äiti sitä olis tytölle - olisko samanlainen vai jotenkin erilainen jne jne. :D

minusta tuntuu,että Lindan sanomista nyt tahallisesti väännetään huonon valoon.

Miten toista sukupuolta oleva lapsi voi tehdä äidistä epävarman? Samalla lailla sitä poikaa hoidetaan kuin tyttöäkin? Ainakin minun ymmärtääkseni.

Ehkä sen pikkuvauva ajan hoidetaan samallalailla muttei sen jälkeen. Pojat ovat villimpiä ja agressiivisempiä. Tää on ihan fakta eikä se millään "sukupuolisensitiivisyys kaikki on erilaisia silti samanlaisia" skeidalla muuksi muutu.

Minut tämä tekee epävarmaksi ja jopa vastahakoiseksi. En tiedä miten suhtautua pikkupoikaan joka yrittää ampua minut leikkipyssyllä.

Jaa. Itse olen varmaan yhtä pinnallinen koska minulla on ollut sukupuolitoiveet jokaisessa raskaudessa ja kahdessa viimeisimmässä ne ovat käyneet toteen. Kyllä niidenkin ultrien jälkeen käytiin jossain leivoskahveilla juhlistamassa iloisia uutisia (ja yhtälailla juhlistettiin vauvaa silloinkin kun sukupuoli oli eri). Tosin oltiin kyllä iloisia ja onnellisia siitä vammaisestakin lapsesta ja hän oli kaikista kolmesta se ketä eniten juhlistettiin synnyttyään, pidettiin isoimmat ristiäiset, synttärit jne.

Muistan myös kuinka itse pikkulapsena toivoin pikkuveljeä kun äiti oli sairaalassa synnyttämässä. Sain sitten siskon ja vaikka ensimmäinen kommenttini oli "höh" niin ei tuostakaan traumoja jäänyt. :D

Ehkä sen pikkuvauva ajan hoidetaan samallalailla muttei sen jälkeen. Pojat ovat villimpiä ja agressiivisempiä. Tää on ihan fakta eikä se millään "sukupuolisensitiivisyys kaikki on erilaisia silti samanlaisia" skeidalla muuksi muutu.

Minut tämä tekee epävarmaksi ja jopa vastahakoiseksi. En tiedä miten suhtautua pikkupoikaan joka yrittää ampua minut leikkipyssyllä.

Mä luulen että sä tiedät sitten kun tää tilanne on päällä ;) Ja vaikka fakta olisi että pojat on raisumpia se ei tarkoita ettei myös rauhallisia, ujoja ja hiljaisiakin poikia olisi olemassa. Samalla lailla mä en tiedä yhtään mitä tapahtuu kun mun tyttö haluaakin alkaa liikkua kylillä, alkaa seurustelemaan mun mielestä liian nuorena jne. Miten hoidan tilanteen ja miten reagoin. Ei elämää voi pedata itselleen valmiiksi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mulla on ollut joka ikinen raskaus sukupuolitoive ja tulee olemaan jatkossakin. Mä haluan vain tyttöjä.

Aina ei saa sitä mitä haluaa, mutta kyllä mä olen kaikissa raskauksissa ollut helpottunut, kun ultrassa on kerrottu, että tyttö on tulossa.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Joo, tää mullekin tuli mieleen että muusta viis, pääasia että on tyttö. Ei mitään väliä vaikka vauvalla olisi joku vamma tai sairaus, tärkentä hänelle on se että lapsi on tyttö.

Tuota mieltä yksi mummo oli töissä kun esikoista odotin. Tai hänen mielestään lapsen piti olla ehdottomasti poika.

Kun sitten kuuli että saatiin se kehitysvammainen poika hän oli ainoa ihminen joka ohitti tuon vammaisuuden täysin, oli vaan aivan onnessaan pojasta. Toisaalta tuossa tilanteessa ihan piristävää että joku ajatteli noinkin. Ei tarvinut kuunnella suruvalitteluja, tekopirteitä onnitteluja siitä kuinka juuri te olette oikeat vanhemmat tälle lapselle jne. Hänelle tuo oli vaan se Poika jota hän oli niin toivonut, kaikkien muiden toivoessa sitä tervettä lasta. :D

• Tykkää
Reactions: Akaatti ja Anatolia

Peesi! Kui erilaista tytön ja pojan hoito on?

Itse vihaan tuota lausetta: ihan sama kumpi on kuhan on terve. Eihän sitä nää synnärillä tai ultras onko esim henkisesti terve. Saattaa paljastua vast koulus häiröitä. Ja vauvas ei oo palautus osoitetta. Eli rakastettava ja huolehdittava on vaikka olis mitä.

[QUOTE="xXx";26970392]Höh, ihan luontaisia ajatuksia mun mielestä. Ja ei tuossa Lindan sanomisissa musta mitään pahaa ollut :O Mulla on tyttö ja ihan rehellisesti sanottuna kokisin myös olevan ihan pihalla jos seuraava lapsi olisikin poika. Mä en osaa edes kuvitella itseäni pojan äitinä. Uskoisin myös esikoisen tykkäävän kun lapsi olisi samaa sukupuolta ja kyllähän esim vaatteiden kierrätys on helpompaa. Toki mahdollinen poika olisi aivan yhtä rakas ja tärkeä, mutta pihallahan sitä tietyllä tavalla olisi. Onko nää taas niitä ajatuksia mitä ei saisi ääneen sanoa?[/QUOTE]

Samaa mieltä! Mutta eihän tuollaista ääneen saisi sanoa, ettei joku vedä herneitä nenään :) Luonnollisia ajatuksia.

Minulla on mm. kummityttö joka leikkii pyssyleikkejä. Tiedän paljon poikia jotka ovat herkkiä, helliä jne..
Eli enemmän nuo asiat ovat persoonaan ja ehkä osittain kasvatukseen liittyviä.
Tytöiltä moni kyselee miltä tuntuu jne. ja poikien vaan annetaan mennä, koska ovat poikia.

Että kun kasvatat omaasi tuolla asenteella, melko varmasti saat myös tuollaista tulosta.

[QUOTE="jep";26970842]Samaa mieltä! Mutta eihän tuollaista ääneen saisi sanoa, ettei joku vedä herneitä nenään :) Luonnollisia ajatuksia.[/QUOTE]

Mäkin toivon että mun tytöstä tulee kaunis ja hoikka ja mielellään rikaskin. Ja että pääsisi hyviin naimisiin. Luonnolisia ajatuksia :)

[QUOTE="hmmm";26970865]Minulla on mm. kummityttö joka leikkii pyssyleikkejä. Tiedän paljon poikia jotka ovat herkkiä, helliä jne..
Eli enemmän nuo asiat ovat persoonaan ja ehkä osittain kasvatukseen liittyviä.
Tytöiltä moni kyselee miltä tuntuu jne. ja poikien vaan annetaan mennä, koska ovat poikia.

Että kun kasvatat omaasi tuolla asenteella, melko varmasti saat myös tuollaista tulosta.[/QUOTE]

Olen kanssasi samaa mieltä!

Yhteistyössä