miten helvetissä mä saan noi naapurien kissat pysyyn pois MUN pihasta!??!??!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaargghhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaaargghhh

Vieras
jumalauta!!! mulla palaa niin hermo niitten kattien kanssa, ei saatana voi ees pyykkiä kuivattaa omassa pihassa ku noi perkeleen katit kusee ne ja paskoo pitkin terassilaattoja ja lasten hiekkalaatikoita! en minäkään kuseta ja paskata muitten pihoissa koiriani. alan ammuskeleen ilmakolla ihan justiinsa joka hemmetin kattia. kun ei vaunutkaan saa olla pihassa rauhassa, koko ajan joku katti tunkemassa sinne.

PALAA HIHAT IHAN JUST!!!

Omatkin kissat vaeltelee siellä sun täällä, mutta eivät ne tuommoista tee? Samoin naapurin kissa on meidän puolella, mutta sekin vain on kiinnostunut noista kissoista ja haluaa nyt vain hengailla täällä. Ei sekään mitään tuommoista tee? Siis ei olla puolin eikä toisin huomautettu asioista joita ei ole olemassa. Sen sijaan yhtä naapuria ärsyttää kun kissat joskus aurinkoisemmilla keleillä lojuivat katoksessa varjossa. Kehotimme häätämään en pois suihkupullolla jos niistä on vaivaa ja siitä oppisivat, mutta ei ole kuulemma mikään kissanvihaaja....

Heitä vettä joka kerta kissan päälle kun näet sen. Kissat inhoaa kastumista ja niin kauan kun sää on lämmin ei siitä ole haittaakaan kissalle.

Meillä oli aikoina nnaapuri joka aina kissan pihassaan nähdessään heitti ämpärillä vettä kissan päälle tai puutarhaletkulla suihkutti. Kun muuttivat pois, meni vuosia ennenkuin kissat uskaltautu pihaan :)

Meillä oli sama ongelma muutama vuosi sitten. Hankimme pihaamme koiran ja nykyään kissat välttävät astumasta tontillemme. Jostain aikoinani luin, että mm. appelsiinin kuorien levittely tontin rajoille saisi kissat pysymään poissa, tiedä sitten tuosta ja kuka haluaa tehdä pihastaan kaatopaikan? Puhu naapureillenne, kissoja koskee samat kiinnipitosäädökset kuin koiriakin!!!

[QUOTE="plop";26965924]Heitä vettä joka kerta kissan päälle kun näet sen. Kissat inhoaa kastumista ja niin kauan kun sää on lämmin ei siitä ole haittaakaan kissalle.

Meillä oli aikoina nnaapuri joka aina kissan pihassaan nähdessään heitti ämpärillä vettä kissan päälle tai puutarhaletkulla suihkutti. Kun muuttivat pois, meni vuosia ennenkuin kissat uskaltautu pihaan :)[/QUOTE]

Eeeeen nyt ehkä ämpärillistä lähtisi minkään elukan päälle heittämään saati täydellä paineella kastelemaan. Riittää pienempikin määrä tai sitten puutarhaletkun sumutustoiminto, nehän inhoaa vettä aivan suunnattomasti= niille rassukoille tulee kylmä. Tässä aloituksessa kyllä ihmettää, että miten ihmeessä kissat päättää kiipeillä pyykkinaruille tms. kusemaan.. voi kiesus..

Omatkin kissat vaeltelee siellä sun täällä, mutta eivät ne tuommoista tee? Samoin naapurin kissa on meidän puolella, mutta sekin vain on kiinnostunut noista kissoista ja haluaa nyt vain hengailla täällä. Ei sekään mitään tuommoista tee? Siis ei olla puolin eikä toisin huomautettu asioista joita ei ole olemassa. Sen sijaan yhtä naapuria ärsyttää kun kissat joskus aurinkoisemmilla keleillä lojuivat katoksessa varjossa. Kehotimme häätämään en pois suihkupullolla jos niistä on vaivaa ja siitä oppisivat, mutta ei ole kuulemma mikään kissanvihaaja....

No eivätpä tietenkään tee;) Eipä tarvinnu kauaa odotella, kun tänne jo ilmestyi se vastuuton kissojaan irtipitävä omistaja, jolla ei paljoa järki päätä pakota. Kissa ei kuulu irrallaan suomen luontoon, tekee tuhojaan lintujen, oravien ym. poikasille ja pesille. Kusevat ja paskovat leikkipuistoissa lasten hiekkalaatikot, kulkevat ihmisten pihoilla merkkaamassa reviiriään yms. pientä kivaa. Kissat voivat myös jäädä auton alle ja loukkaantua, vastuullinen kissan omistaja ulkoiluttaa kissaansa valjaissa tai rakentaa pihalleen ulkoiluun sopivan häkki-aitauksen.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Puhu naapureillenne, kissoja koskee samat kiinnipitosäädökset kuin koiriakin!!!

Mä oon tätä miettinyt, kun omstjanhan tulee valvoa ja hallita lemmikkieläintään ulkoilun aikana (äh, nyt en muista miten se virallinen sanamuoto meni) ja omistaja on myös velvollinen korvaamaan eläimensä tekemät vahingot.
Monia esimerkkejähän on, että irtiolleen koiran hypittyä vieraan ihmisen päälle ja kurattua vaatteet, omistaja on joutunut korvaamaan pesulaskun (irtioleva ei ole hallinnissa lainsäätäjän silmissä). Mutta onko olemassa yhtään ennakkotapausta, että kissan ulosteillaan pilaama hiekkalaatikon olis joutunut omistaja putsaamaan? Siis aika vastaavat tapaukset, paitsi kissan kohdalla se omistaja harvemmin on tietoinen eläimensä liikkeistä.

Nyt huijasin, kissda saakin olla vapaana irrallaan. Mutta:

"Omistajan on huolehdittava siitä, ettei hänen kissansa mene edes kytkettynä uimarannalle, lasten leikkipaikoille, torille, juoksuradalle ja urheilukentälle. Muuten kissan tulee olla taajamassa omistajansa tai haltijansa suoran valvonnan alla, vaikkei sitä tarvitsekaan järjestyslain mukaan kytkeä. Suora valvonta tarkoittaa käytännössä toimia, joilla omistaja voi puuttua välittömästi kissansa kulkuun tai tekemisiin. "

http://www.poliisi.fi/poliisi/etela-savo/home.nsf/pages/F234221FD89EAF1DC22576090039A52B?opendocument

Omistajien luo keskustelemaan, on heidän velvollisuutensa pitää kissa poissa vääristä paikoista.

appelsiininkuoria ei tarvi jättää näkyvälle, niitä voi pikkusen haudatakin maahan. toinen on etikka, ei varmasti tuu kissa lähelle, pistä esim pyykkitelineen juureen.

[QUOTE="tiina";26965988]No eivätpä tietenkään tee;) Eipä tarvinnu kauaa odotella, kun tänne jo ilmestyi se vastuuton kissojaan irtipitävä omistaja, jolla ei paljoa järki päätä pakota. Kissa ei kuulu irrallaan suomen luontoon, tekee tuhojaan lintujen, oravien ym. poikasille ja pesille. Kusevat ja paskovat leikkipuistoissa lasten hiekkalaatikot, kulkevat ihmisten pihoilla merkkaamassa reviiriään yms. pientä kivaa. Kissat voivat myös jäädä auton alle ja loukkaantua, vastuullinen kissan omistaja ulkoiluttaa kissaansa valjaissa tai rakentaa pihalleen ulkoiluun sopivan häkki-aitauksen.[/QUOTE]

:xmas: Sinä luulet olevasi vallan tietoinen meidän alueen meiningistä vaan etpähän ole joten turha nillittää. Itse olit ilmakolla eläimiä häätämässä pihalta kun "ne keikkuu pyykkien päällä ja kusevat niille". Halloota?

Minulle naapuri ihan vakavissaan selitti ettei hänen kissansa tee ulostamisiaan ja pissaamisiaan kuin sisälle, ulkoilevat muuten vaan. Sanoin että minulla on kuva kun kissansa poistuu kakkimasta taloyhtion hiekkalaatikolta...
Oli aidosti pahoillaan (keräsin sen ulosteen sieltä pois) ja sen jälkeen ei ole heidän kissojaan näkynyt. Mutta tuo nainen luuli siis oikeasti ettei heiän kissansa mene tarjolla olevalle hiekkalaatikolle, oli ihan mukava nainen vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26966092:
Minulle naapuri ihan vakavissaan selitti ettei hänen kissansa tee ulostamisiaan ja pissaamisiaan kuin sisälle, ulkoilevat muuten vaan. Sanoin että minulla on kuva kun kissansa poistuu kakkimasta taloyhtion hiekkalaatikolta...
Oli aidosti pahoillaan (keräsin sen ulosteen sieltä pois) ja sen jälkeen ei ole heidän kissojaan näkynyt. Mutta tuo nainen luuli siis oikeasti ettei heiän kissansa mene tarjolla olevalle hiekkalaatikolle, oli ihan mukava nainen vielä.

Omat kissat käyvät mökilläkin ollessaan sisällä hiekkalaatikolla ja tänä kesänä hiekkalaatikko on jopa ollut mökillä ulkona grillikatoksen kupeessa, onhan noita elikoita moneksi ;)

Asut vissiin taajamassa? Mutta jos oisit maalla, niin parasta kissan elämää on elää vapaana ja hiirestä ja syödä räksiä. Julmaa tai ei, mutta kissa ON lihansyöjä ja veikkaisin, että paljon julmempaa on niiden teuraseläinten käsittely, josta kissojen purkkiruoka tehdään. Joo niissä kaupan purkeissa on kuolleita eläimiä. Niin ja en pitäis taajamassa vapaana vaan rakennuttaisin tilavan häkin. Maalla antaisin elää vapaasti jos ei isoa tietä mene vieressä. Jos menee, niin sielläkin rakennuttaisin ison tarhan kissoille.

Järkeä päähän eläinten käyttäytymisestä valittavat. Keskustelkaa naapureiden kanssa, älkääkä yrittäkö kissalle puhua tahi sitä syyttäkö tilanteesta.

• Tykkää
Reactions: Target
:xmas: Sinä luulet olevasi vallan tietoinen meidän alueen meiningistä vaan etpähän ole joten turha nillittää. Itse olit ilmakolla eläimiä häätämässä pihalta kun "ne keikkuu pyykkien päällä ja kusevat niille". Halloota?

No halloota halloota hoo vaan sulle :D En ollut ap, enkä kyllä ampuisi kissaa ilmakolla. Mistä voit tietää, jos kissasi on irti ja kuljeskelee milloin missäkin, et mitä se tekee? ET MITENKÄÄN!!!!!!!! Ovatko kissasi jotenkin harvinaisen sivistyneitä yksilöitä, kun eivät mielestäsi käyttäydy lainkaan lajityypillisesti, eli esim. pissi hiekkaan?

Yhteistyössä