miten helvetissä mä saan noi naapurien kissat pysyyn pois MUN pihasta!??!??!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaargghhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämäkin kissit on kovia hiirikissoja niin mökillä kuin kotonaankin :) Luontaisempaa sekin on kun toisten pyykeille kuseksiminen xD (Vieläkin vaivaa tää pyykkipissa-juttu, liekkö valittajan mielikuvituksen tuotetta vaikka väriteltyä totuutta kuten tuo ilmakolla uhkailu.)

[QUOTE="tiina";26966177]No halloota halloota hoo vaan sulle :D En ollut ap, enkä kyllä ampuisi kissaa ilmakolla. Mistä voit tietää, jos kissasi on irti ja kuljeskelee milloin missäkin, et mitä se tekee? ET MITENKÄÄN!!!!!!!! Ovatko kissasi jotenkin harvinaisen sivistyneitä yksilöitä, kun eivät mielestäsi käyttäydy lainkaan lajityypillisesti, eli esim. pissi hiekkaan?[/QUOTE]

Pissii ne, kristallihiekkaan. Kyllä niitä niin sanotusti ketutti kun vaihtoehtona on ollut hiekkalaatikossa pellettejä, normi hiekkaa, normi kissinhiekkaa ja lehtisilppua. Sivistyksestä en tiedä, tuolla tuo emo murisee ja kouluttaa pentuaan (ei kovin sivistynyttä) ja vittumaisiahan nuo on kun niille kelpaa niin harva ruoka hiirien lisäksi, menee rahaa kaikenlaisiin kokeiluihin.. Ja teki poju kunnon rippendaalit tyttären sängyn alle kun nappuloissa oli ruokaöljykokeilu. Ja halloota halloota kuuluu kyllä, naapureilla on suut niinkuin sinullakin, tosin he eivät ole yhtä "sitruunaisia", tietävät nääs mikä on meininki ;)

Minuu ketuttaa nuo pihan vallanneet etanat, söivät raparperin lehdet grrrr! Niihin auttaa tosin nokkossuihke, vai pitäisikö alkaa ilmakon kanssa heilumaan. Osuma tarttuus paranisi kummasti.

Oon kans kuullu, että valkopippuria kun ripottelee pihamaalle, nii kissat pysyy poissa. Itse oon naapurin kissan huitonut terassiharjalla pois meidän pihapuusta. Kerran päästin koiran sen katin kimppuun, niin ei se pahemmin pihassa enään pyöri.

• Tykkää
Reactions: Target
ite veisin kans johonki löytöeläinkotiin ne. me asutaan kerrostalossa että tollasta ongelmaa ei ole, täälä ei irtokissoja ole eikä kakkaa hiekkalaatikoissa. mutta mua ärsyttää koirien jätökset teiden varsilla.
mulla itsellä on kissoja, enkä voisi kuvitellakaan päästäväni niitä irrallaan ulos. ja kyllä valituksen tekisin jos naapurin kissa kävisi tossa hiekkalaatikolla asioimassa

Target, älä vertaa kissaa etanoihin. Ihmisen oma (rivi)talo ja piha ovat juuri sitä ihmistä ja hänen lapsia varten.
Nyt olisi tärkeätä oivaltaa, että kaikkien ei ole pakko kissoja päästää omaan asuntoon tai omalle pihalle, eikä varsinkaan lasten hiekkalaatikkoon. Ehkä susta se on tyhmää, mutta kun kyse ei ole sun pihasta, niin pidät omat kissat ns. 'kurissa'...

..Nyt tullaankin sun toisen pointtiin, että sun kissat käyttäytyy hyvin, eikä ollut mitään ongelmia, naapuritkin tykkää. Se on hieno juttu. Mutta tarkoittaako se, että muiden ongelmat ovat tyhmiä ja keksittyjä jos sulla ei niitä ole?

Laita pyykit pyykkitelineelle ja hommaa hiekkalaatikon päälle kansi tai pressu.
Se on ihme, miten jotkut ihmiset eivät tajua, että ihminen ei nyt vain elä yksin täällä maailmassa.

[QUOTE="vieras";26966330]Mulla kävis kyllä mielessä ostaa purkki kissanruokaa ja sekoittaa siihen rotanmyrkkyä.[/QUOTE]

Ja täällä hehkutat tuollaista?!? Toivottavasti joku ottaa sinusta enemmän selvää IP osoitteen perusteella! Juuri sai lukea taas jostain valopäästä joka oli juustokuution sisään piilottanut partahöylänterän, puistoon, koirapuistoon menevän polun varrelle! Liekkö tälläkin mielessä "että koirat saavat olla siellä missä niiden pitää, aidatussa koirapuistossa, hittojako ne eläintä täällä puistossa liikuttaa" helvetti, että ottaa päähän tuollainen. Kaverikin käyttää monien muiden tavoin polkua kulkuun tähän koirapuistoon ja molemmat koirat on kovia ottamaan kaikkia hörhöjä kiinni ns. palveluksessa.

Voi voi. En minäkään ole mikään "kissanvihaaja", perheessäni on aina ollut kissa jos toinenkin mutta nykyisessä elämäntilanteessa ei ole eikä tule.

Lapseni on niille kovin allerginen, muutenkin monivaivainen mukula, joten yhtään ylimääräisrtä altistusta en kaipaa tilannetta sotkemaan.
Asumme kerrostalon pohjakerroksessa, ja meillä on terassiparveke. Kesäaikaan etenkin, kun ovet ja ikkunat ovat auki, sai alituiseen olla heittämässä naapurin kissaa meiltä pihalle.
Vielä kun on kovin silityksenkipeä katti, niin usein yllätin myös parvekkeelta tämän taaperon kissaa silittelemästä.

Alan nyt itsekin hiljalleen siis ymmärtää, miksi niitä kissojakin tulisi pitää kytkettynä... =)

Laita pyykit pyykkitelineelle ja hommaa hiekkalaatikon päälle kansi tai pressu.
Se on ihme, miten jotkut ihmiset eivät tajua, että ihminen ei nyt vain elä yksin täällä maailmassa.

oho, mikä asenne. omaan pihaan pitää anta tulla muiden kissojen paskomaan. ei todellakaan tarvi osta mitään kansia hiekkalaatikoihin. kissoja ei saa päästää itekseen ulos ja sillä selvä. vastuutontakin päästää. mä en sais mielenrauhaa jos mun kissat olis yksin ulkona.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Ja täällä hehkutat tuollaista?!? Toivottavasti joku ottaa sinusta enemmän selvää IP osoitteen perusteella! Juuri sai lukea taas jostain valopäästä joka oli juustokuution sisään piilottanut partahöylänterän, puistoon, koirapuistoon menevän polun varrelle! Liekkö tälläkin mielessä "että koirat saavat olla siellä missä niiden pitää, aidatussa koirapuistossa, hittojako ne eläintä täällä puistossa liikuttaa" helvetti, että ottaa päähän tuollainen. Kaverikin käyttää monien muiden tavoin polkua kulkuun tähän koirapuistoon ja molemmat koirat on kovia ottamaan kaikkia hörhöjä kiinni ns. palveluksessa.

oma piha ja yleinen puisto on kaksi täysin eri asiaa. muiden pihoilla olevat myrkyt ei vahingoita ainakaan meidän kissoja kun meidän kissoja ei koskaan päästettäs muiden pihoille paskomaan

Target, älä vertaa kissaa etanoihin. Ihmisen oma (rivi)talo ja piha ovat juuri sitä ihmistä ja hänen lapsia varten.
Nyt olisi tärkeätä oivaltaa, että kaikkien ei ole pakko kissoja päästää omaan asuntoon tai omalle pihalle, eikä varsinkaan lasten hiekkalaatikkoon. Ehkä susta se on tyhmää, mutta kun kyse ei ole sun pihasta, niin pidät omat kissat ns. 'kurissa'...

..Nyt tullaankin sun toisen pointtiin, että sun kissat käyttäytyy hyvin, eikä ollut mitään ongelmia, naapuritkin tykkää. Se on hieno juttu. Mutta tarkoittaako se, että muiden ongelmat ovat tyhmiä ja keksittyjä jos sulla ei niitä ole?

En ole saanut vastausta ihmettelyyni kissojen pyykkipissa-jutussa. KYllä, vikaa on omistajassa. Takerruin lähinnä tyyliin miten asian hoitaa (ilmakolla? No way!) naapuri mainitsi että kissat loikoilee varjossa kuumalla päivällä, sai kehoituksen hätistellä ne pois suihkepullolla johon naapuri sitten vastasi ettei hän ole kissanvihaaja, mutta kuitenkin. En minä noita kissoja sisälle telkeä kun eivät mitään tuhoja tee ja jos tekisivät ja jos naapureiden kissat tekisivät niin meillä on suut, voimme keskustella, voimme häätää elikot pois pihalta monilal keinoilla. Täällä on niinkin hienoja ideoita tullut kuten myrkky ja ilmakko, kiesus. Jos vika on omistajassa niin on vika kyllä häätökeinoissakin. Käyttäkää järkeänne.

En ole saanut vastausta ihmettelyyni kissojen pyykkipissa-jutussa. KYllä, vikaa on omistajassa. Takerruin lähinnä tyyliin miten asian hoitaa (ilmakolla? No way!) naapuri mainitsi että kissat loikoilee varjossa kuumalla päivällä, sai kehoituksen hätistellä ne pois suihkepullolla johon naapuri sitten vastasi ettei hän ole kissanvihaaja, mutta kuitenkin. En minä noita kissoja sisälle telkeä kun eivät mitään tuhoja tee ja jos tekisivät ja jos naapureiden kissat tekisivät niin meillä on suut, voimme keskustella, voimme häätää elikot pois pihalta monilal keinoilla. Täällä on niinkin hienoja ideoita tullut kuten myrkky ja ilmakko, kiesus. Jos vika on omistajassa niin on vika kyllä häätökeinoissakin. Käyttäkää järkeänne.

siis toi pyykkipissa homma tais olla niin, että AP:lla on terassilla pyykkiteline(varmaankin matala sisämalli), minkä päälle kissat hyppivät ja tekevät tarpeensa.

[QUOTE="vieras";26966486]siis toi pyykkipissa homma tais olla niin, että AP:lla on terassilla pyykkiteline(varmaankin matala sisämalli), minkä päälle kissat hyppivät ja tekevät tarpeensa.[/QUOTE]

Niin, tekevät tarpeensa siis pyykeille jotka roikkuvat telineessä? Olisi nyt edes sanonut, että tulevat kiipeilemään ja kaatavat sen, mutta että ihan tarpeet tekevät. KAikkihan on mahdollista. Voin vai kuvitella ku tulee huuto Ilipolle, Ilipo kuluta, tuokkona ilimakon kun tiälä on joku katti kiusaa tekemäsä. Pum. Olen kyllä ihan kiitollinen naapureille ja toisinpäin, että homma toimii täällä ja näillä elikoilla mitä täällä pyörii on muita kiinnostuksen aiheita kuin pyykkien päälle kuseminen tai pihoille paskominen. Aika reviiri tietoisia ovat kaikki, omapiha on omapiha, tässä ne omatkin hengailee suurimmaksi osaksi, taikka istten vastapäisessä metsikössä/heinikossa jne.

Hyvät ihmiset, ne kissat ei aiheuta hengenvaaraa teille kuin esim. villieläimet joita varten on pakko aiadat pihoja/karjasuojia/koiranhäkkejä jne. Ei teiltä henki lähde ja jos meinaa lähteä niin onhan teillä hyvänen aika keinot suojata pihanne muutenkin kuin ilmakolla/myrkyillä kun henkenvaarallinen kissimirri tallustelee pihallenne varta vasten kiusaa tekemään.

Minä olen henkeen ja vereen kissaihminen - mutta silti ymmärrän, että vapaana kulkevat kissat voivat todellakin aiheuttaa harmia ja vahinkoa.

Kotikotonani kissat kulkivat vapaana, ja täytyy sanoa, että aika lyhytikäisiä ne olivat: jos eivät jääneet auton alle, niin sitten naapuri listi. Omat, aikuisiällä otetut kissat ovatkin sitten olleet sisäkissoja ihan niiden oman turvallisuuden, omistajan mielenrauhan ja ympäristönkin mukavuuden vuoksi. Ja totta tosiaan, kyllä järjestyslakikin edellyttää, että kissat pysyvät hallinnassa. Sanamuoto on huono, toivoisin että kiinnipito olisi kirjattu lakiin yksiselitteisesti.

Anyway - olisikohan mahdollista, että kissojen vapaata ulkoilua puolustavat voisivat edes yrittää ajatella asiaa toiselta kantilta?

Hyvät ihmiset, ne kissat ei aiheuta hengenvaaraa teille kuin esim. villieläimet joita varten on pakko aiadat pihoja/karjasuojia/koiranhäkkejä jne. Ei teiltä henki lähde ja jos meinaa lähteä niin onhan teillä hyvänen aika keinot suojata pihanne muutenkin kuin ilmakolla/myrkyillä kun henkenvaarallinen kissimirri tallustelee pihallenne varta vasten kiusaa tekemään.

Kukaan ei kylläkään missään vaiheessa väittänyt kissojen aiheuttavan hengenvaaraa. Vaikka kyllähän ne sitäkin aiheuttavat - esim. pikkulinnuille.

[QUOTE="naps";26966737]Minä olen henkeen ja vereen kissaihminen - mutta silti ymmärrän, että vapaana kulkevat kissat voivat todellakin aiheuttaa harmia ja vahinkoa.

Kotikotonani kissat kulkivat vapaana, ja täytyy sanoa, että aika lyhytikäisiä ne olivat: jos eivät jääneet auton alle, niin sitten naapuri listi. Omat, aikuisiällä otetut kissat ovatkin sitten olleet sisäkissoja ihan niiden oman turvallisuuden, omistajan mielenrauhan ja ympäristönkin mukavuuden vuoksi. Ja totta tosiaan, kyllä järjestyslakikin edellyttää, että kissat pysyvät hallinnassa. Sanamuoto on huono, toivoisin että kiinnipito olisi kirjattu lakiin yksiselitteisesti.

Anyway - olisikohan mahdollista, että kissojen vapaata ulkoilua puolustavat voisivat edes yrittää ajatella asiaa toiselta kantilta?

Kukaan ei kylläkään missään vaiheessa väittänyt kissojen aiheuttavan hengenvaaraa. Vaikka kyllähän ne sitäkin aiheuttavat - esim. pikkulinnuille.[/QUOTE]

Eihän tässä ole yksiselitteistä ratkaisua kun kaikki tapaukset on erilaisia. KYllä se on omistajankin vastuu pitää huolta tuollaisista riiviöistä tilanteen vaatimalla tavalla. Kyse olikin keinoista millä häätää elikot pois pihalta. Jos pihanomistaja on kommunikointikyvytön varustettuna radikaaleilla häätökeinoilla kissoja kohtaan niin saa minun puolestani vilkaista peiliin.

Ja kuten tämä keskustelu on rönsyillyt oli tuo hengenvaarallisuus myös yksi muiden joukossa, kyse oli puhtaasti perspektiivistä. Kun joku otti puheeksi etanoiden luonnonvarallisuuden, niitäkin vastaan on keinonsa, samoin kuin varaallisimpien villieläinten kohdalla (Susi, kettu, supi, karhu...) on esim. katetut koiratarhat jne. Eihän niitäkään nyt saa mennä ilmakolla ampumaan tai haulikolla tai millä ikinä kun osa on luvanvaraisia/suojeltuja. KYllä on moni lammas/koira heittänyt henkensä suden hampaisiin. Tähän voi repiä miljoona pointtia jotka voisivat auttaa ymmärtämään, myös sen minun kantani.

Mä tekisin niin, että menisin henkilökohtaisesti juttelemaan kissanomistajan kanssa asiasta. Kerro hänelle mitä kissat puuhaavat pihallasi. Voit pyytää kissanomistajaa ostamaan tämän kalliin suihkeen tai kysyä että inhoovatko vettä, jos rupeaisit niitä vedellä häätämään. Puhuminem on ainoo keino.

[QUOTE="sommarcat";26966838]Mä tekisin niin, että menisin henkilökohtaisesti juttelemaan kissanomistajan kanssa asiasta. Kerro hänelle mitä kissat puuhaavat pihallasi. Voit pyytää kissanomistajaa ostamaan tämän kalliin suihkeen tai kysyä että inhoovatko vettä, jos rupeaisit niitä vedellä häätämään. Puhuminem on ainoo keino.[/QUOTE]

Juurikin näin, onneksi on olemassa vielä.. Miten sen nyt sanoisi ilman, että aloittaja loukkaantuu....

no kyllä ne vaan voi hengenvaran aiheuttaa. muistan kyllä aina sen kerran kun jonku kissa juoksi tielle yhtäkkiä ja mieheni eläinrakkain ihminen jonka tunnen, kiskas ratista ettei päälle menty. no siinä me oltiin, lapset takapenkillä ja varmasti olis ollu kolari jos olis auto vastaan tullut. ei siinä ehtiny mies miettiä seurauksia kun kissan henkeä yritti suojella.
olis se aikamoinen isku ollu meille jos jonku kissa olis ajettu kuoliaaks

[QUOTE="naps";26966737]Minä olen henkeen ja vereen kissaihminen - mutta silti ymmärrän, että vapaana kulkevat kissat voivat todellakin aiheuttaa harmia ja vahinkoa.

Kukaan ei kylläkään missään vaiheessa väittänyt kissojen aiheuttavan hengenvaaraa. Vaikka kyllähän ne sitäkin aiheuttavat - esim. pikkulinnuille.[/QUOTE]

Edelleen Target: Vastuullinen kissanomistaja ei päästä kissaansa irti. Piste! Ovat myös vaaraksi itselleen, kun liikkuvat irrallaan, jos kissoistaan välittää, tuskin haluaa et ne kuolee tai vammautuu jäämällä auton alle. Vai väitätkö, et kissasi osaa katsoa molempiin suuntiin tietä ylittäessään?

Yhteistyössä