Eskarilaisella talveksi haalari vai kaksiosainen puku?

• Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"tiina"
Meillä poika erittäin kova rymyämään ulkona, joten ajattelin että jos vielä ens talveksi hommaisin haalarin. Siskoni taas sanoi, että haalari eskari-ikäiselle aivan liian lapsellinen ja kaverit voivat siitä kiusata.

"Piipi"
Haalarin ottaisin ehdottomasti, meillä ekaluokkalainenkin halusi viime talvena haalarin. Koulun pihalla nuo pienmmät vielä remuavat lumihangessa ja sanoikin, että kaksiosaisessa puvussa meni aina jostain selästä lunta sisään ja sitten oli paita märkänä.

[QUOTE="Piipi";26947817]Haalarin ottaisin ehdottomasti, meillä ekaluokkalainenkin halusi viime talvena haalarin. Koulun pihalla nuo pienmmät vielä remuavat lumihangessa ja sanoikin, että kaksiosaisessa puvussa meni aina jostain selästä lunta sisään ja sitten oli paita märkänä.[/QUOTE]
Teillä oli kunnolliset henkselihousut vielä käytössä, lumilukot takissa?

har
Meillä on aina ollut molemmat ja viime vuonna eskarilaispoika halusi itse pitää haalaria. Sanoi että on nopeampi ja helpompi pukea. Eikä ollut mitään kiusaamista vaikka eskari oli koulun yhteydessä eli isompiakin lapsia ulkoili samassa pihassa. Nyt ekaluokalla on valmiiksi hankittu vain takki+housut mutta saatetaan kyllä hankkia vielä haalarikin jos poika itse sitä haluaa.

"Vieras"
Molemmat. Retkipäivinä kaksiosainen lapselle eskariin ja tavallisina päivinä halari. Jos molemmat ovat kalliita, voihan sen kaksiosaisen ostaa isompaa kokoa ja käyttää seuraavana talvena jokapäiväisenä asuna.

"vieras"
Meidän eskarilla(tytöllä)oli molempia asuja ,haalari ja kaksi osaisia viime talvena ja tyttö kyllä käytti haalaria enemmäkseen.Nyt lähti ekalle ja haluaa käyttää myös haalaria.Ja kyllä meidän koulussa ekaluokkalaisilla on haalareita käytössä,enkä ainakaan tiedä,että asiasta kiusattaisiin..

"moni"
eskarilainen haluaa ensin olla isoa ja pitää ehdottomasti kaksi-osaista. Alkuviehätyksen jälkeen hyppäävät jälleen mieluummin haalariin. Meillä tokaluokkalainenkin käytti haalariakin koulussa. Saa nähdä miten tänä talvena.

Hyvä kaksiosainen on toimiva ja kätevämpi tuon ikäiselle.
Meillä sukulaistäti sanoi,että tuolle kohta 1v8kk pitäisi olla talveksi kaksiosainen puku,
että ei haalaria tuon ikäiselle enää,et ei ne niissä viihdy. Nooh meille tulee ainakin pojalle
vielä haalari ulkoiluun ja sit kaksiosainen tai takki kauppa- ym reissuja varten.

"vieras"
minä ostin vuosi sitten eskarilaiselle haalarin ja 2-osaisen. aluksi käytti 2-osaista, mutta vaihtoin aika nopeasti haalariin ja käytti sitä koko talven... nyt haluaisi ekaluokalle myös haalarin :) ostaan taas sekä 2-osaisen että haalarin.

hgpe
Meillä keskimmäinen halusi muutama vuosi sitten haalarin eskariin, mutta kesken talven alkoi sitten jutella, että olisi kumminkin pitänyt ottaa se kaksiosainen asu, koska kaikilla kavereillakin oli. Päätinkin sen jälkeen, että tolta kuopukselta en ensi vuonna edes kysy asiaa, vaan ostan heti kättelyssä se kaksiosaisen asun (jossa juurikin lumilukot ja henkselit).

"Huh"
Kuulun ilmeisesti vähemmistöön tässä, mut mun mielestä haalari on vauvojen asu. Varsinkin vk- haalarit jollain pitkällä koltiaisella, siis niitä näkee vielä jollain viisivuotiaillakin, kamalan näköistä. En ostaisi eskarilaiselle haalaria.

Meillä 5v (ei tosin vielä eskarissa) halusi ehdottomasti haalarin koska se on hänestä nopeampi vetäistä päälle. Meillä yleensä molemmat eri tilanteita varten.
Ja meillä 5-vee siis saa halutessaan käyttää myös vk-haalaria vaikka olisikin jonkun mielestä lapsellinen ;)
Itse käytin ekalla luokallakin vielä haalaria, ehkä vanhempanakin, en nyt muista.

har
olen, eikä ole. kaikilla 140cm on suurin, joka sekään ei mahdu talveksi, koska poika on varmaan helmikuun puolella jo sen 140cm jolloin tuo 140 cm haalari on pieni. ellei ole jo nyt..
Ainakin sellaisista paikoista monesti löytyy joissa myydään moottorikelkkailuun soveltuvia haalareita. Googleta kelkkahaalarit. Ja myös lasten kokoisia pilkkihaalareita olen joskus nähnyt. Eivät välttämättä ole mikään ilo silmälle mutta lämpimät ja toimivat kylläkin.

Jos vain yksi asu, niin takki ja housut. Kunnon "lasketteluasu" kestää kyllä lumileikit siinä missä haalarikin.

Jos tuolle meidän eskarilaiselle mahtuu vielä viime talven haalari, niin sitten käyttää sitä. Haalarin haluaisi talveksi, eikä täällä ainakaan aikaisempina vuosina ole eskarissa haalareita liian lapsellisina pidetty. Mutta uutta haalaria en ala metsästämään, ehkä, vaan hankin kunnolliset henkselihousut ja takin jossa lumilukko helmassa. Tai siis ainakin yksi takki ja housut-asu tuolla onkin jo valmiina talveksi.

Yhteistyössä