Sarjassamme tyhmät kysymykset. Miksi joillekin miehille tulee punaanen parta vaikka muuten olisi karvootus vaikka ruskia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onhan se keino yrittää erottua, mutta on tosi ärsyttävä lukea kun on sekoitettu tavalista puhekieltä, kirjakieltä ja murretta. Scarletilla on vähän hakusessa miten haluaisi kirjoittaa, sitä paitsi eikö se aiemmin kirjoittanut aivan tavallisesti ennenkuin keksi yrittää huomion maksimoimista tuolla murrejutulla?

Parrastahan tässä oli kyse? Ei Scarletilla ole partaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onhan se keino yrittää erottua, mutta on tosi ärsyttävä lukea kun on sekoitettu tavalista puhekieltä, kirjakieltä ja murretta. Scarletilla on vähän hakusessa miten haluaisi kirjoittaa, sitä paitsi eikö se aiemmin kirjoittanut aivan tavallisesti ennenkuin keksi yrittää huomion maksimoimista tuolla murrejutulla?

Parrastahan tässä oli kyse? Ei Scarletilla ole partaa.

Se on niin mukava lähes vuoden JANKUTTAA samasta asiasta. Nämä pellet varmaan repiis pelihousunsa jos näkisi mun kirjoottamat tekstarit tai facebook-tekstit. Ne on vielä pahempia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onhan se keino yrittää erottua, mutta on tosi ärsyttävä lukea kun on sekoitettu tavalista puhekieltä, kirjakieltä ja murretta. Scarletilla on vähän hakusessa miten haluaisi kirjoittaa, sitä paitsi eikö se aiemmin kirjoittanut aivan tavallisesti ennenkuin keksi yrittää huomion maksimoimista tuolla murrejutulla?

Parrastahan tässä oli kyse? Ei Scarletilla ole partaa.

Se on niin mukava lähes vuoden JANKUTTAA samasta asiasta. Nämä pellet varmaan repiis pelihousunsa jos näkisi mun kirjoottamat tekstarit tai facebook-tekstit. Ne on vielä pahempia.

:D En tajua, kuinka joka keskustelussa joku jaksaa. Voitaisiin keskustella siitä punaisesta parrasta mieluummin. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä murretta sä ap yrität kirjottaa?

Nimenomaan YRITTÄÄ. Ihan vitun rasittavaa :x :x :x

Oikeen viäntämällä viännettyä :headwall:

Savolaaset viäntää, ei pohjalaaset.

Mutta itse kysymykseen.

Mun miehellä on ruskeat hiukset, kulmakarvat ja muutenkin tummat karvat, mutta jos parran kasvattaa se on punanen.

Äitillänsä on punaset hiukset joten se punapigmentti tulee sieltä. Myös meidän pojalla on punaset hiukset.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onhan se keino yrittää erottua, mutta on tosi ärsyttävä lukea kun on sekoitettu tavalista puhekieltä, kirjakieltä ja murretta. Scarletilla on vähän hakusessa miten haluaisi kirjoittaa, sitä paitsi eikö se aiemmin kirjoittanut aivan tavallisesti ennenkuin keksi yrittää huomion maksimoimista tuolla murrejutulla?

Parrastahan tässä oli kyse? Ei Scarletilla ole partaa.

Se on niin mukava lähes vuoden JANKUTTAA samasta asiasta. Nämä pellet varmaan repiis pelihousunsa jos näkisi mun kirjoottamat tekstarit tai facebook-tekstit. Ne on vielä pahempia.

Ollaankohan me kavereita siellä ;)
 
ensin puhutaan punapigmentistä ja sit aletaan morkkaa toisen kirjoitus/puhetyyliä :D kuka se nolo on?? miks ihmisiä pitää häiritä tollaset asiat?! ihan pienetkin, joka asiaan pitää puuttua, aikuisia(ko?) ihmisiä ! en ihan oikeesti ymmärrä miksei ihmisten anneta olla sellasia ku ne on :D naurettavaa ajatella että kaikki pitäs olla samanlaisia ku sä ! :D noi jotka puhuu pohjoisen tai keskisuomen murteella, ajattelevat että "sä" ja "mä" ja "mutsi" jne. on todella, TODELLA NOLOA :D
 
Sama juttu täällä myös. Mutta hiukset on olleet punaisemmat nuorena, tummuneet vanhempina niin, että nyt ei edes entiseksi punapääksi arvais. Kuvat vain todistaa muuta. Mutta siis parta kasvaa ihan oranssina.

Ei valitettavasti lapsille ole periytynyt punaista yhtään.

Tai on voinut periytyä lapsille piilevänä, kuten on esimerkiksi minulla. Lapsena olin aivan täysin blondi, nykyisin hiukseni ovat luonnostaan maantienväriset. Mutta kun kampaajalla on värjätty hiuksiani, niin lopputulos on aina värikarttaa punaisempi ja esim. vaaleaa hiusta minulle ei saa kuin värin poistolla. Muuten lopputulos on "porkkana" vaikka mikä vaalea päähän laitettaisiin, kun oma punapigmentti on niin voimakas.
 
Viimeksi muokattu:
Omalla miähellä on valakia piä ja punaanen leeka, eekä siellä hoosuissa oo kumpaakkaa värrii. Mistäköhä lie mitäki perinnä, tottuuven nimissä ei ies oikiastaan kiinnostakkaa.
Jos rassaa lukea ihmisten liiallisella murteella kirjotettua teksiä, annan ilmaisen vinkin: ÄLÄ LUE! Säästyy sun hermot ja näppäimet ei kulu kun ei tarvitse rutista asiasta. Luet jonkun muun viestin vaikka sitten. Tai vedät muovipussin tiukasti päähäsi, se auttaa parhaiten.
 
Miksi jolleikin poooooohjalaisille ämmille syntyy vararengas mahaan ja punakka naama?
Myös ihmettelen miksi Teuvalaisille läskeille syntyy saunareissulla äpärätyttö?
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä