Mitä teette ruuaksi silloin kun tekee mieli kebabmättöö, mut siihen ei oo varaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pizzaa, kebabia, mäkkäriä, hesee...

Ostettiin eilen kaupasta pitataskuja, kebabia yms, mut ei tuokaan mikään edullinen ruoka loppujen lopuksi ole. Joskus teen tonnikalapannupizzan tulisesti maustettuna ja se on suht edullinen.

Mitä te teette mättöruuaksi?

En ainakaan uhanalaista tonnikalaa!!!

Lämpöisiä voileipiä joko mikrossa, uunissa tai voileipägrillillä. Hampurilaisia saa halvalla kotona soijarouheesta (mausta tulisesti) ja tekemällä sämpylät itse.

yleensä pitsaa tai sitten ranskalaisia ja nakkeja tai hampurilaisia. riippuu mitä mättöä tekee mieli ja siis me tehdään aina ennemmin itse kuin haetaan mistään. lähin hese on esim 100km päässä, samoin pitseriat.

Kaupan hampparit on ihan hirveetä kuraa, samoin pizzat. :D
Miten susu valmistaa sen kebabin? Siis laitatko just ranskisten kanssa ja mitä lisukkeita?

Etsin siis ohjeita ja vinkkejä ensi kertaa varten. ;)

[QUOTE="a p";26925088]Kaupan hampparit on ihan hirveetä kuraa, samoin pizzat. :D
Miten susu valmistaa sen kebabin? Siis laitatko just ranskisten kanssa ja mitä lisukkeita?

Etsin siis ohjeita ja vinkkejä ensi kertaa varten. ;)[/QUOTE]siksipä ne kannattaa tehdäkin itse

Ite tykkään tehdä hamppareita uunissa ruispuikuloista. :P Siihen sitte juustoa (tai jos hurjaksi heittäytyy niin ihan cheddaria), salaattia, tomaattia, chilikastiketta ja valkosipulisalaattikastiketta. Niin ja tietysti jauhelihapihviä. Hirveesti en noista kaupan pihveistä välitä, mut kyllä ne tässä menee ja itselle vielä halkaisen sen ohuemmaksi.

Itselläni ei ko. himosta ole kokemuksia. Kaverit ovat huvittuneina seuranneet, kun en ikinä syö mäkkärissä tai osat mitään paskaa. 90-luvulla söin yhden hampurilaisen, ja se riitti. Vuosi sitten baarista tullessamme kaverit yllytti mua maistamaan rullakebabia, ja ilmeisesti humalatilani esti järjenkäytön ja söin sen miltei kokonaan. Oksentaminen loppui 19 tunnin päästä.

Joten jos olisi himo johonkin paskaan, niin olisin todella huolissani.

[QUOTE="vieras";26925162]Hei, kerro miten "jauhelihapihvit" tehdään soijarouheesta niin että ne kestää kasasa hampurilaisen sisällä. Haluan kokeilla![/QUOTE]

Mie oon käyttänyt sidosaineena kananmunaa. Mutta se taikinahan on kosteaa jo sellaisenaan, miksi murenis?

Itselläni ei ko. himosta ole kokemuksia. Kaverit ovat huvittuneina seuranneet, kun en ikinä syö mäkkärissä tai osat mitään paskaa. 90-luvulla söin yhden hampurilaisen, ja se riitti. Vuosi sitten baarista tullessamme kaverit yllytti mua maistamaan rullakebabia, ja ilmeisesti humalatilani esti järjenkäytön ja söin sen miltei kokonaan. Oksentaminen loppui 19 tunnin päästä.

Joten jos olisi himo johonkin paskaan, niin olisin todella huolissani.
pidä toi

Yhteistyössä