Meidän sakki muuttui teenjuojiksi, kerrohan lempiteesi.

• Viestiketjun aloittaja "akka"
  • Ensimmäinen viesti
Teet tuoksuu niin hyvälle, keitän miehelle sen teet yleensä iltaisin, mut en vaan osaa juoda niitä.. Liian "vetisiä", joten mähän en luovu kahvista ja juostaankin aina niiden tarjouksien perässä.. Samoin kylässä sekä töissä tee on hankalempaa, kuin kahvi jota on yleensä aina tarjolla :)

Pussiteestä suosittelen mieluiten Twiningsia, ero Liptoniin on aika iso. Eikä kyse ole pelkästä snobailusta :D

Twiningsin mustissa pakkauksissa myytävä Lady Grey on todella hyvää. Earl Grey myös, mutta pidän ehkä silti enemmän Nordqvistin Reilu Luomusesta.

Clipperilla on valkoinen appelsiinitee ja valkoinen vadelmatee, niitä suosittelisin myös maistamaan.

Irtoteestä suosikkeja maustetuista on mokkamestareiden granaattiomenatee. Keemun congou taas mustista.

Teet tuoksuu niin hyvälle, keitän miehelle sen teet yleensä iltaisin, mut en vaan osaa juoda niitä.. Liian "vetisiä", joten mähän en luovu kahvista ja juostaankin aina niiden tarjouksien perässä.. Samoin kylässä sekä töissä tee on hankalempaa, kuin kahvi jota on yleensä aina tarjolla :)
Musta tee vaatii kunnon haudutusajan. Anna veden kiehahtaa. Odota pari minuuttia ja sitten vasta kaada kuuma vesi teepussin päälle, anna hautua 3-5 minuuttia ja nauti. :heart:

"vieras"
Matea aamulla ja Rooibosia illalla :) Ihania makuja löytyy esim. teekauppa Mandragorasta.

Kannattaa hankkia kunnollinen teenhaudutin, pääsee helpommalla! Itselläni on tefalin haudutin, joka sentin arvoinen ollut käytössä :)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Oi miten ihanan kuuloisia teelaatuja suosittelitte, pitäisköhän tästä heti pinkaista kauppaan ostoksille :D
Itse olen nyt parin viikon ajan juonut Twininga Green tea Mintiä ja Piparminttuteetä. Yksi lemppari on myös rooibos, mansikka vanilja, greippi-lime ja aavikkokerma.

[QUOTE="selma";26925478]Lady Grey on ihanaa.
Sitten kaikki marjateet paitsi kirsikka.

Lapsang Chouchang tms. on 1. Ihanaa...[/QUOTE]

Minulla on jotain irtoteetä, jossa on kirsikkaa. Se on oikeasti hyvää :p Ostin jostain teekaupasta.

"selma"
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26925569:
Minulla on jotain irtoteetä, jossa on kirsikkaa. Se on oikeasti hyvää :p Ostin jostain teekaupasta.
En usko :D Mä inhoan kirsikkaa kaikessa. Mutta kaikkeahan kyllä kannattaa kokeilla ainakin kahdesti :)

"Vihreä"
Itse juon vain vihreää teetä terveysvaikutteiden vuoksi. Musta tee on sellaista myrkkyä, että reumapotilaat saava siitä heti kipuja niveliin. Tilaan vihreää ja valkoista teetä Jenkeissä www.iherb.com. Valikoima on valtava ja postarit halvat. Tällä koodilla saa ensimmäisestä tilauksesta 5 dollaria alennusta. FAP199

Keittiönoita
[QUOTE="Vihreä";26926036]Itse juon vain vihreää teetä terveysvaikutteiden vuoksi. Musta tee on sellaista myrkkyä, että reumapotilaat saava siitä heti kipuja niveliin. Tilaan vihreää ja valkoista teetä Jenkeissä iHerb.com - Vitamins, Supplements & Natural Health Products. Valikoima on valtava ja postarit halvat. Tällä koodilla saa ensimmäisestä tilauksesta 5 dollaria alennusta. FAP199[/QUOTE]
Mä en ole tuollaista huomannut. Tosin en juo teetä joka päivä.

teetä!
Earl grey tee irtoteenä, tilattuna suoraan Twiningsilta Englannista.
http://www.twinings.co.uk/

Muutenkin teet ovat vahvempia ja paremman makuisia englannissa, suosittelen kokeilemaan.
Kotimaisista teelaaduista maistuu keisarin morsian.

Jos hardwarea on ap:llä vielä hankkimatta, niin ehdotan sellaisen vedenkeittimen ostamista, johon voi säätää veden lämpötilan. Eri teelaadut nimittäin tarvitsevat eri lämpöistö vettä hautuakseen optimaalisesti. Haudutusajatkin tietty vaihtelevat.

"vieras"
[QUOTE="Selina";26923080]Earl Grey ja sadepäivän ilo. Yritän oppia juomaan vihreää teetä mutta voi kettu sitä makua.[/QUOTE]

Vesi on keittyessään 100-asteista, mutta vihreä tee kuuluu hauduttaa 80-asteisessa vedessä. Jos vihreän teen hauduttaa 100-asteiseen veteen, siitä tulee todella kitkerää ja ainakin itselleni sen juomisesta todella huono olo. Olen nyt antanut veden jäähtyä hetken kiehauttamisen jälkeen ja hauduttanut teen vasta sitten, eikä maussa ole enää mitään vikaa, päinvastoin. Ei kannata siis hauduttaa teetä juuri kiehautettuun veteen!

Mistä olette ostaneet teenkeittimen? Itse käytän vaan pussiteitä tai haudutan vanhanaikaisesti pannussa. Vaihtoehtoisesti käytän sellaista pientä tee sihvilää jonka sisään saa irtoteen laitettua.
Mikä olisi paras tapa?

Juon nykyään melkein täysin vihreää teetä. Kannattaa siitäkin etsiä joku hyvä maku millä alottaa, itse alotin sitruunalla ja vaniljalla. Nykyisin juon eniten Earl Greytä vihreänä (kannattaa testata jos tykkää mustana), Nippon Greeniä (sellainen mansikkainen sekoitus), Sitrusta ja vasta kokeilin kaktusta, oli muuten hyvää. Täytyy vain ostaa erikoisliikkeestä niin pitää nyt elää hetki ilman. Joskus maistuu hyvin Pirkan passiontee ja mustikka- tai metsämarjatee.

En käytä mitään makeutusaineita nykyään kun noissa mauissa on itsessään sitä marjan/hedelmän omaa makeutta mukana. Aiemmin käytin hunajaa.

Juon niin paljon, että en viitsi paljonkaan käyttää irtopusseja, käytän sitä "pikkusihvilää" kun muut perheessä eivät juuri juo teetä. Mies joskus mustaherukkaa.

Yhteistyössä