Onko ok puhua keskeyttää ja puhua päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Onko teidän mielestä normaalia, että jutellessa niitä näitä kaverin kanssa, toinen sanoo kesken lauseesi jotakin täysin asiaan liittymätöntä, eli puhuu päälle?

Oon vähällä aikaa tavannut pari tyyppiä, jotka tekee tätä. Toinen saattoi jopa kesken minun lauseen poistua kokonaan paikalta, vaikka oltaisiin oltu kahden kesken juttelemassa. :D

Itse oon aina elänyt siinä uskossa, että toiselle pitää antaa suunvuoro, kuunnella juttu loppuun ja vasta sitten sanoa oma asiansa, ellei ole mitään kovin akuuttia sanottavaa juuri sillä hetkellä. Harmistun varsinkin siitä, jos toinen ei edes esitä kuuntelevansa, vaan lähtee kesken jutun muualle.

Onko teistä ok, jos joku puhuu jatkuvasti päälle? Onko se muka normaalia sosiaalista kanssakäymistä, että sanotaan asia heti kun se mieleen juolahtaa, eikä odoteta että toinen saa ensin asiansa sanottua? Häh? Sanokaa te viisaammat. :D

On kylla suprarsyttavaa moinen. Aitini harrastaa tata valilla, vaikka periaatteessa onkin hyvin kuuntelevaista sorttia. Mutta vaittelytilanteessa keskeytta. Se on aarimmaisen arsyttavaa.

Otsikon pitäisi olla: Onko ok keskeyttää ja puhua päälle?
Sen siitä saa, kun alkaa väsyneenä kirjoittamaan.

Oon huomauttanutkin joskus tuon paikalta poistujan käytöksestä, mut sitten tuli jälkeenpäin mieleen, että entä jos hänellä onkin jokin tarkkaavaisuushäiriö? Voisko se olla taustalla tuollaisessa käytöksessä?

Riippuu kyllä siitäkin missä oäin Suomea tuo tapahtuu. Karjalaiset puhuvat päällekäin, selittävät käsillään ja jos jäät kohteliaati odottamaan vuoroasi sitä ei ehkä tule ollenkaan.

Päälle puhuminen on ärsyttävää.

Mutta toi paikalta poistuminen... Mä nimittäin teen niin monesti jos ollaan meillä, oudommille sentään huikkaan että jatka vaan mä kuulen kyllä ja tuun ihan just takasin. Joskus vaan on ihan mahdotonta olla paikoillaan niin sanotusti tekemättä mitään. Saatan siis lähteä hakemaan vaikka kutimen niin on käsille tekemistä. Eli liikkumista toisen puhuessa en pidä niin pahana.

Joskus joutuu puhumaan päälle, kun muuten ei saa suunvuoroa ollenkaan... mutta ei, ei se noin yleisesti ottaen ole hyvää käytöstä. Ja tulee tosiaan sellainen tunne, ettei toinen ole lainkaan kiinnostunut siitä, mitä itse sanot.

Päälle puhuminen on ärsyttävää.

Mutta toi paikalta poistuminen... Mä nimittäin teen niin monesti jos ollaan meillä, oudommille sentään huikkaan että jatka vaan mä kuulen kyllä ja tuun ihan just takasin. Joskus vaan on ihan mahdotonta olla paikoillaan niin sanotusti tekemättä mitään. Saatan siis lähteä hakemaan vaikka kutimen niin on käsille tekemistä. Eli liikkumista toisen puhuessa en pidä niin pahana.

Ei munkaan mielestä ole paha, jos liikkuu jonnekin kuulomatkan päähän. Itsekin voin joskus tehdä niin. Mut tää mun tuttu saattoi mennä ihan kokonaan toiseen huoneeseen ja sellaiselle etäisyydelle, ettei sieltä varmasti kuule. Oon testannut ja keskeyttänyt asiani just siihen paikkaan kun hän lähtee. Ei hän ikinä kysele, että miten juttu jatkuu, eli siitä huomaa, ettei ole kuunnellut ollenkaan. :D

No ei ole ok.

Sattuipa kerran työpalaverissa niinkin, että minulta kysyttiin jotain ja innokas työkaverini vastasi kysymykseen kun hädin tuskin ehdin avata suutani. Minusta se oli jo tälle työkaverille melko noloa. En tiedä, huomasiko hän itse, mutta aika moni muu kyllä.

Yhteistyössä