Kertokaahan kivoja harrastuksia.

Syksyn tullen moni haluaa elämäänsä ryhtiä tai muuten vaan uutta ajanvietettä. Kertokaahan mitä harrastatte tai meinaatte aloittaa, myös niitä erikoisempia vaihtoehtoja. Jospa me muut saisimme jotain kipinää ja uusia idiksiä!

!
Täällä harrastetaan maastoautoilua. Toki sitä on harrastettu koko kesä jo, hauska ympärivuotinen harrastus ja jaloissa kulkee koko perhe.

Lavatanssit on myös kivoja, jos löytyy joku kiva sunnuntairyhmä, lähdetään miehen kanssa tanzzuamaan yhdessä. Mikähän ois parempaa aikaa yhdessä? :)

Yksin tulee juostua lenkillä ja käytyä jumpassa.

No mun perusharrastuksia ovat kuntosali, juoksu & rullaluistelu (joka syksyn tultua jää pois). Syksyllä mukaan tulevat taas vanhat kunnon spinning, zumba, bodystep, -jam, -pump yms. ryhmäliikuntatunnit.

Uutena ajattelin koittaa CrossFittiä =)

Yritän ehtiä ratsastamaan 4-6 kertaa viikossa, niinkuin tähänkin asti.
Sit mä näpertelen ja askartelen kaikenlaista, ompeluksia, risukransseja, milloin mitäkin.

Ajattelin, että jos budjetti kestäis ostaa sellaisen pienen nestekaasuahjon, niin voisin ruveta tekemään vähän jotain metallijuttujakin.

[QUOTE="Vieras";26915925]Mä harrastan sukututkimusta. Tod. Mielenkiintosta.[/QUOTE]

Mä olen usein miettinyt, mikä siinä sukututkimuksessa kiehtoo. Osaisitko kertoa, mikä harrastuksessasi on se kaikkein mielenkiintoisin juttu tai mistä tykkäät siinä eniten? =)

"Vieras"
Mä olen usein miettinyt, mikä siinä sukututkimuksessa kiehtoo. Osaisitko kertoa, mikä harrastuksessasi on se kaikkein mielenkiintoisin juttu tai mistä tykkäät siinä eniten? =)
On kiva tietää, miten esivanhemmat ovat eläneet, eri puolilla Karjalaa ja Kannasta. Mitä ovat työkseen tehneet, minkälaisissa taloissa asuneet, kuinka monta ja minkä nimisiä lapsia saaneet, kuinka monta heistä pienenä jo haudanneet, mihin tauteihin kuolleet.
Eritoten nimet kiehtovat. Jossain suvussa kaikki miehet ovat Johaneita eli johan Johanssoneja, joissain kaikki tytöt Elisabethejä. On mukava seurata, meneekö talollisen lapset naimisiin talollisille, tuleeko nuoresta miehestä kotivävy.
Omassa suvussani on lukkarihaara, isän ammatin peri poika ja niin edelleen. Samoin kävi toisessa suvussa, miehet olivat kihlakunnantuomareita. Kun vielä lukee siinä sivussa ko. Paikkakunnan historiaa, löytyy sieltä samoista henkilöistä lisää tietoa.
Juuri löysin suvun miehen, joka murhattiin.

"vieras"
Ryhmäliikuntaa, ei aina tarvi mennä samaan vaan voi vapaasti vaihdella, entisöin tai pilaan vanhoja huonekaluja, niin ja tietty remontoiminen on oiva ajan viete, siittä hyötyy koko perhe.

"Vieras"
Ihan iteksesi tutkit vai jollain kurssilla tms? Kiinnostaisi myös alkaa.
Itsekseni, kursseja en ole käynyt. Aloin niin, että tilasin seurakunnista alun, kun sain tietää omien isovanhempieni syntymäajat ja paikat. Siitä sitten lähdin taakse päin HiSkin avulla. Jouduin monasti pyytämään vielä sukuselvityksiä seurakunnista, koska kaikkia ei ole vielä netissä. Onneksi, olin ajoissa liikkeellä, sillä enää ei luovutetun alueen tietoja voi seurakunnista tilata. On otettava huomioon, että netin Hiskissä voi olla pahoja virheitä. Olen pyytänyt niitä oikaisemaan.
Jos viitsii käydä kurssin, olisi se varmasti hyvä juttu.
Itse olen päässyt jo 1600- luvun jälkipuoliskolle. Harmi, että monet kirkonkirjat ovat tuhoutuneet sodissa.

Pihilisti
Seuraava harrastus auttaa saamaan talouden kuntoon, ainakin itselläni. Eli ei muuta kuin muovikortit syrjään ja käytä käteistä sen sijaan. Ja setelit kirjataan sivulle www.sete.li josta löytyy myös mukava foorumi setelinseuraajille. Rohkeasti kokeilemaan, miettii ihan uudella tavalla rahan käyttöä :)

Yhteistyössä