Hemmetin naapurit **koira irti**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.......

Vieras
Olin kissaa ulkoiluttamassa ja eikös naapurit päästänyt taas koiran pihaan vapaaksi.. Koira hyökkäs kissan kimppuun, onneksi kissa selvis säikähdyksellä. Naapureilla on muutenkin aina tapana päästää koira vapaaks pihaan, 5v lapsensa kanssa.

olix sä naapurin pihas vai naapuri päästi koiran tyyliiin kerrostalon pihalle vapaaksi vai miten tää juttu ny meni??jos joku yleinen piha niin varmaan keskustelu naapurin kanssa riittää että kaikki lemmikit pidetään kiinni???mä luulen et valitus täällä ei kauheesti auta.

Alkuperäinen kirjoittaja tä;26917031:
olix sä naapurin pihas vai naapuri päästi koiran tyyliiin kerrostalon pihalle vapaaksi vai miten tää juttu ny meni??jos joku yleinen piha niin varmaan keskustelu naapurin kanssa riittää että kaikki lemmikit pidetään kiinni???mä luulen et valitus täällä ei kauheesti auta.

Ihan kerrostalon pihaan. Oon sanonut asiasta, muttei auta..

Kyllähän koiran täytyy saada olla vapaana..eihän ne mitään tee..ihania vaan ovat. Mutta auta armias jos puolustat itseäsi tai omaisuuttasi koiraa vastaan, niin kauhea ihminen olet. Ota seuraavalla kerralla kirves ja lyöt sillä jos omistaja ei pidä koiraansa kiinni.

no jos asiasta olet jo kertonut omistajille niin seuraavaksi varmaan isännöitijälle ilmoituksia että tulisi häätö, tai jotain, jos se tie on suljettu niin poliisille! koiria ei saa laskea vapaaksi, kuten ei kissojakaan!

yleensä järjestysäänöt kieltää lemmikkien vapaana pitämisen pihalla
laita järjestyssäännöt postilaatikosta sisään ja ympyröi se kohta jossa kielletään koirien ulkoiluttaminen piha-alueella.
Jos ei tehoa ota yhteys isännöitsijään!

Ota tyhjä tölkki, sinne täyteen muttereita, jesaria ympäri, jotta mutterit pysyy tölkin sisässä,
= ns.räminäpurkki heitä kovaa maahan koiran nokan eteen aina kun hyökii....toimii!!!:D

Mä olen varmaan inhottava ihminen, mutta aina naurattaa kun näen ihmisen taluttamassa kissaa. :D

Mun mielestä se on ihan järjetöntä hommaa, kumma että joku kissa siihen suostuu.
Koiran vielä voi laittaa narun päähän, mutta kissat, puput ja jotkut hillerit saa aina naurunpyrskähdyksen aikaan.

Kyllähän koiran täytyy saada olla vapaana..eihän ne mitään tee..ihania vaan ovat. Mutta auta armias jos puolustat itseäsi tai omaisuuttasi koiraa vastaan, niin kauhea ihminen olet. Ota seuraavalla kerralla kirves ja lyöt sillä jos omistaja ei pidä koiraansa kiinni.

Koiranomistajana mä olen ihan samaa mieltä. En epäröis hetkeäkään vahingoittaa päällekäyvää koiraa. Mun kolmekiloinen fifi on yks haukkupala isolle koiralle ja jos sellainen tulisi vapaana meidän kimppuun, olisin valmis tekemään ihan mitä tahansa sille koiralle. Ellei se ehdi sitä ennen puremaan multa kurkkua auki...

Suihkepulloon vettä ja kun koira tulee lähelle hätistelemään kissaasi, suihkaus koiran naamalle.

Nyt on pakko kysyä, että onko sulla itselläsi koiraa? Mun on nimittäin hyvin vaikea uskoa, että täydessä raivossa oleva koira jähmettyisi paikoilleen pienen vesisuihkun vuoksi. Tämä mun fifi ei reagoi vesisuihkuun edes silloin, kun opetetaan olemaan haukkumatta, vaikka muuten inhoaakin vettä.

Nyt on pakko kysyä, että onko sulla itselläsi koiraa? Mun on nimittäin hyvin vaikea uskoa, että täydessä raivossa oleva koira jähmettyisi paikoilleen pienen vesisuihkun vuoksi. Tämä mun fifi ei reagoi vesisuihkuun edes silloin, kun opetetaan olemaan haukkumatta, vaikka muuten inhoaakin vettä.

Ei ole koiraa juuri nyt, mutta on ollut. Ja ap ei kirjoittanut, että naapurin koira olisi täydessä raivossa. Ehkä olisi pitänyt osata tulkita noin.

Meillä oli sama homma että eräs naapuri piti hullua rakkiaan irti AINA ja sehän hyökkäili mm. meidän koiran kimppuun. Tyyppi vielä esitti ettei muka ymmärrä puhetta, voi vittu ku oli kivaa. No tein isännöitsijälle valituksen, ajattelin että tuskin sekään auttaa mutta sen jälkeen koira oli aina hihnassa.
En tajua miten jotkut vajaaälyiset kuvittelee ettei säännöt koske heitä. Ja yleensä noi koirat, joita pidetään irti paikoissa jossa ei sais, on just noita sekopäitä jotka käy kimppuun jne.

Tuskin sillä piskin omistajalla on maanomistajan lupaa pitää koiraansa irti kiinnipitoaikana. Eli rikkoo ihan lakiakin, ei ole kyse pelkästään järjestyssäännöistä. Ikävä kun jotkut välinpitämättömät koiran/kissanomistajat pilaavat kaikkien maineen.

"Täydessä" kiukussa? Enpä usko.

Muuten kyllä olen sitä mieltä, että koirat pitäisi pitää kiinni.

No mä en ole koirapsykologi, en tiedä onko olemassa välimuotoja kuten "ihan vaan vähän kiukkuinen". Mun kokemusteni mukaan koira lähestyy joko iloisena, uteliaana, varauksella tai vihaisena. Ja ottaen huomioon, että koira lähestyi kissaa, mitä aika iso koirista pitää sellaisena että sen kimppuun pitää käydä, niin kyllä se varmaan on vihainen ollut. Mutta voihan sitä tietysti takertua sanaan "täydessä", jos se on niin oleellinen asia :whistle:.

[QUOTE="vieras";26917457]Mä olen varmaan inhottava ihminen, mutta aina naurattaa kun näen ihmisen taluttamassa kissaa. :D

Mun mielestä se on ihan järjetöntä hommaa, kumma että joku kissa siihen suostuu.
Koiran vielä voi laittaa narun päähän, mutta kissat, puput ja jotkut hillerit saa aina naurunpyrskähdyksen aikaan.[/QUOTE]

Meillä kaksi kissaa ulkoilee valjaissa:) Molemmat tykkää ulkoilusta varsinkin nyt kesällä. Niin kauan kuin kissa itse tykkää ulkoilusta narun päässä, niin ei siinä mitään kummallista ole. Miten muutenkaan nuo ulkoilisi, jos ei valjaissa?

Koiranomistajana tällaiset pistää vihaksi! Yksi idiootti pilaa sadan muun maineen ja kaikki leimataan (kärjistettynä) huonoiksi ja vastuuttomiksi. Itselläni koirat useimmiten vapaina, sitä tosin ei tuntemattomat tiedä sillä aina ihmisen ollessa näköpiirissä, koirat kulkevat automaattisesti niin lähellä minua kuin olla ja voi. Metsässä sitten kirmaavat vapaina, mutta luvatta eivät mene kenenkään luokse vaan tulevat käskemättä luokseni kun ihmisen näkevät. Luvan saatuaan menevät sitten silitettäväksi.

No mä en ole koirapsykologi, en tiedä onko olemassa välimuotoja kuten "ihan vaan vähän kiukkuinen". Mun kokemusteni mukaan koira lähestyy joko iloisena, uteliaana, varauksella tai vihaisena. Ja ottaen huomioon, että koira lähestyi kissaa, mitä aika iso koirista pitää sellaisena että sen kimppuun pitää käydä, niin kyllä se varmaan on vihainen ollut. Mutta voihan sitä tietysti takertua sanaan "täydessä", jos se on niin oleellinen asia :whistle:.

En ole minäkään koirapsykologi mutta aste-eroja näkyy koiran vihaisuudessa olevan. Miksi käytät sanaa "täydessä", jos sillä ei olekaan merkitystä?

[QUOTE="mä";26918259]Koiranomistajana tällaiset pistää vihaksi! Yksi idiootti pilaa sadan muun maineen ja kaikki leimataan (kärjistettynä) huonoiksi ja vastuuttomiksi. Itselläni koirat useimmiten vapaina, sitä tosin ei tuntemattomat tiedä sillä aina ihmisen ollessa näköpiirissä, koirat kulkevat automaattisesti niin lähellä minua kuin olla ja voi. Metsässä sitten kirmaavat vapaina, mutta luvatta eivät mene kenenkään luokse vaan tulevat käskemättä luokseni kun ihmisen näkevät. Luvan saatuaan menevät sitten silitettäväksi.[/QUOTE]

Eräätkin malamuutit laskettiin äskettäin kirmaamaan lainvastaisesti metsään kiinnipitoaikana ja tulivat ammutuksi.

Yhteistyössä