Hemmetin naapurit **koira irti**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";26918372]Miten tämä liittyy minun tilanteeseeni? Kieltämättä tulisi paskat housuun jos joku alkaisi ympärilläni kirmaavia koiria ampumaan. Ja poliisit soittaisin samantien.[/QUOTE]

Toivottavasti ei mitenkään. Ajattelin vaan että kirjoitit juoksuttavasi koiria metsässä irrallaan. Se on kiinnipitoaikaan lainvastaista.

Huvittavaa muuten että kiinnipito aika on juuri kesä. Kun ihmiset eniten luonnossa eläintensä kanssa ulkoilevat. Metsässä vapaana joo, mutta edes tottelevaa koiraa ei pitäisi pitää vapaana siellä missä on ihmisiä. Joillakin on järjetön koirapelko ja sitä ei helpota se että koira on irti :/
Meidän entinen koira oli semmonen että näytti hyökkäävän raivolla, mutta oikeasti pysähtyi aina metrin päähän räyhäämään..pelkäsi muita koiria nääs.
Kissa tietty on eri juttu ja pelottaahan se jos iso koira tulee. ikäviä tämmöset!

[QUOTE="mä";26918259]Koiranomistajana tällaiset pistää vihaksi! Yksi idiootti pilaa sadan muun maineen ja kaikki leimataan (kärjistettynä) huonoiksi ja vastuuttomiksi. Itselläni koirat useimmiten vapaina, sitä tosin ei tuntemattomat tiedä sillä aina ihmisen ollessa näköpiirissä, koirat kulkevat automaattisesti niin lähellä minua kuin olla ja voi. Metsässä sitten kirmaavat vapaina, mutta luvatta eivät mene kenenkään luokse vaan tulevat käskemättä luokseni kun ihmisen näkevät. Luvan saatuaan menevät sitten silitettäväksi.[/QUOTE]

Öh, jos sä pidät koiria vapaana taajama-alueella niin samalla lailla sä rikot lakia kuin ap:n naapuri ja yhtä idiootti olet itsekin. Se ei riitä että ne kulkee lähellä, ne pitää olla hihnassa.

Huvittavaa muuten että kiinnipito aika on juuri kesä. Kun ihmiset eniten luonnossa eläintensä kanssa ulkoilevat. Metsässä vapaana joo, mutta edes tottelevaa koiraa ei pitäisi pitää vapaana siellä missä on ihmisiä. Joillakin on järjetön koirapelko ja sitä ei helpota se että koira on irti :/
Meidän entinen koira oli semmonen että näytti hyökkäävän raivolla, mutta oikeasti pysähtyi aina metrin päähän räyhäämään..pelkäsi muita koiria nääs.
Kissa tietty on eri juttu ja pelottaahan se jos iso koira tulee. ikäviä tämmöset!

Kiinnipito onkin siksi määrätty ettei pesivät metsäneläimet häiriintyisi. Siksi tuntuukin ihmeelliseltä että koiria juoksutetaan metsässä mutta väitetään että ne olisivat välittömästi kytkettävissä. Miten saat useamman juoksevan koiran metsässä kytkettyä välittömästi kuten laki vaatii?

Kiinnipito onkin siksi määrätty ettei pesivät metsäneläimet häiriintyisi. Siksi tuntuukin ihmeelliseltä että koiria juoksutetaan metsässä mutta väitetään että ne olisivat välittömästi kytkettävissä. Miten saat useamman juoksevan koiran metsässä kytkettyä välittömästi kuten laki vaatii?

Miksi en saisi? Miksi koulutetut koirat eivät kehotuksesta juoksisi suoraan omistajansa luokse, vaikka näitä olisi useampi? Koirani eivät lähesty muita eläimiä.

Koirat ovat koulutettu työtarpeeseen, minkä vuoksi lupa- ja lakiasiat ovat selvitetty perin pohjin.

Öh, jos sä pidät koiria vapaana taajama-alueella niin samalla lailla sä rikot lakia kuin ap:n naapuri ja yhtä idiootti olet itsekin. Se ei riitä että ne kulkee lähellä, ne pitää olla hihnassa.

Ja sä et riko lakia koskaan? Maksat verot palautetuista pulloistakin? En usko.

Koira on oltava kytkettynä tai välittömästi kytkettävissä ja tätä lakia noudatan. Koirani (ja monien muidenkin koulutetut koirat) käyttäytyvät paremmin tuolla taajamassa kuin monien mammojen kakarat ja flexeissä pomppivat koirat, jotka eivät osaa kuin istua ja antaa tassua.

Alueellamme on paljon hyvin käyttäytyviä, koulutettuja koiria, jotka kulkevat niin siististi omistajansa vierellä ettei voi kuin ihmetellä, mistä tuollainen asenne kumpuaa, minkä sinäkin omistat. Onko se sitä, ettei itse osata kouluttaa koiria ja sitten ollaan kiukkusia nille, jotka osaavat vai onko se pelko siitä, että jonkun kouluttamaton koira on tehnyt pahojaan ja pelätään, että muutkin tekevät?

[QUOTE="mä";26918668]Miksi en saisi? Miksi koulutetut koirat eivät kehotuksesta juoksisi suoraan omistajansa luokse, vaikka näitä olisi useampi? Koirani eivät lähesty muita eläimiä.

Koirat ovat koulutettu työtarpeeseen, minkä vuoksi lupa- ja lakiasiat ovat selvitetty perin pohjin.[/QUOTE]

Mistään et voi tietää ettei metsässä juokseva koirasi esimerkiksi juoksi maassa pesivän metsäkanalinnun tai muun pesän yli ja pilaa pesintää. Juuri pesintärauhan takia ne eivät saa juoksennella vapaana pitkin metsiä.

[QUOTE="mä";26918722]Ja sä et riko lakia koskaan? Maksat verot palautetuista pulloistakin? En usko.

Koira on oltava kytkettynä tai välittömästi kytkettävissä ja tätä lakia noudatan. Koirani (ja monien muidenkin koulutetut koirat) käyttäytyvät paremmin tuolla taajamassa kuin monien mammojen kakarat ja flexeissä pomppivat koirat, jotka eivät osaa kuin istua ja antaa tassua.

Alueellamme on paljon hyvin käyttäytyviä, koulutettuja koiria, jotka kulkevat niin siististi omistajansa vierellä ettei voi kuin ihmetellä, mistä tuollainen asenne kumpuaa, minkä sinäkin omistat. Onko se sitä, ettei itse osata kouluttaa koiria ja sitten ollaan kiukkusia nille, jotka osaavat vai onko se pelko siitä, että jonkun kouluttamaton koira on tehnyt pahojaan ja pelätään, että muutkin tekevät?[/QUOTE]

Ei kun se on tervettä maalaisjärkeä jossa ymmärretään että koira on eläin, sillä on vaistot eikä se ole aina 100% ihmisen hallittavissa. Sä näköjään et sitä ymmärrä. Just tollasten koirat sit lopulta tekee jollekin jotain kun ensin omistaja on lässyttänyt 'se ei tee ikinä kellekään mitään'. Siihen ei kouluttaminen liity koska eläin ei ole robotti.

[QUOTE="mä";26918722]onko se pelko siitä, että jonkun kouluttamaton koira on tehnyt pahojaan ja pelätään, että muutkin tekevät?[/QUOTE]

Mulle se on nimenomaan tämä. Mä kavahdan aina irrallaan olevia koiria, vaikka kulkisivat kuinka nätisti omistajansa vieressä. Mun koira on olematon suupala isolle koiralle ja siltä varmaan menis henki jo ekasta puraisusta. Mä uskon kyllä siihen, että on koiria jotka ovat täysin omistajansa hallinnassa. Mutta ihan liikaa on niitä omistajia, jotka uskovat hallitsevansa koiran, mutta todellisuus on ihan muuta. Eläin on kuitenkin eläin ja sen vuoksi arvaamaton, vaikka olisi kuinka hyvin koulutettu. Lisäksi mun fifini alkaa peloissaan räkyttämään isolle koiralle ja se voi taas aiheuttaa siinä isossa koirassa ärsytystä, joka purkautuu sitten kiinnikäymisenä.

Yhteistyössä