Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,

"vieras"
[QUOTE="hehe";26916900]Tällainenkin kommentti on tosi reilu niitä kohtaan jotka eivät ole onnistuneet. Kun ei nykynaisella taidot riitä, huh huh. Koitahan vähän aikuistua. :)[/QUOTE]

Katsos kun ei voi millään muulla päteä kuin omilla maitorauhasilla, niin tällaisia kommenttejahan sieltä silloin tulee :) Onnekseni elämässäni olen saavuttanut paljon muutakin kuin sen, että maitorauhasissani riiti maito. Ja hox, vaikka riittikin niin annoin silti korviketta ajoittain, revippäs aloittaja siitä :)
 
Parempi ois imettää. Mutta siihen ei nykynaisella suomessa näytä taidot riittävän.
Oletko sä vähän yksinkertaanen. Luuleks tosiaan, että kaikilla on niin ettei viittitä tarpeeksi yrittää???? Siis voi jumalauta, että mä suorastaan vihaan tuollaasia imetysfanaatikkoja!!!!!!!!!!!!!!!!!! Te ette kyllä mitenkään aja asiaanne eteenpäin vaan saatte vain ihmiset ärsyyntymään. Imetyksen puolesta puhuminen on aivan eri asia ku tuollaanen saatanan ittensä korottaminen muiden yläpuolelle ja muiden halveksuminen. Pitääsit vain turpas kii ku et selvästikää mitää tajua. Tuollaaset ittiään täynnä olevat kusipäät luulee tietävänsä kaiken mitä muut ovat tehneet vaikka eivät tiä hevonvittuakaa.

Jos sua oikiasti kiinnostaasi muiden lasten ruokkimiset, niin sä et tekisi tälläästä riidanhaastamisalootusta ja suoltaasi kaikkia paskaa koko ajan näppikseltä. Anna muiden tehdä kuten haluaa ja pidä huoli vain oman mukulas ruokkimisesta.

Kyllä imetys on parasta, mutta ei mua ainakaa kiinnosta vittujakaa imettääkö muut vai ei. Mulla on kattos oma elämä ja oma lapsi johon keskittyä.
 
"tööt"
muualle mielipiteinesi.. ne jota kiinostaa lukevat varmaan tuota blogia. Ei tarvii täälläkin häiriköidä.

Olet yksinkertainen ihminen jolla on yksinkertainen ajatusmaailma.

Mitäpä muuta voi olettaa tuollaiselta henkilöltä kuin suppeita käsityksiä elämästä ja kykyä olla näkemättä asiaa eri näkökulmista. Määrittelisin sinun kaltaisesi ihmisen yhdellä sanalla=idiootti
 
Ja, että nykynaisilla ei taidot riitää. Ei vittu mikä idiootti ap on. Aiva ku olis nykyajan ongelma ettei kaikki voi imettää. Ja aivan turha jauhaa paskaa, että maidontulo ei voi loppua. Ei ehkä seinään, mutta kyllä se voi hiipua ja loppua sitten.

Kiitos korvikkeen mä olen elossa koska ei äiti saanu imetystä onnistumaan. Mä ku en yksinkertaasesti suostunu imemään. Että olis pitäny sitte vain jättää ruokkimatta??!?!? :headwall: Kahta seuraavaa lasta imetti, että eipä se aina taidoosta oo kii...
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
-
Ei mua kiinosta imettääkö joku vai ei. Mua kiinnosta se, että kaupoissa on hyllytolkulla skeidaa, jota valistumaton kuluttaja pitää lapselle hyvänä ravintona.

Ja omaan imetykseeni mun on ihan turha enää keskittyä, se on ollutta ja mennyttä.
Jos äidiltä ei tule maitoa tai imetys ei muuten onnistu, niin mitä vauvalle sitten syötetään, jos korviketta ei voi antaa? Onko vauvan silloin parempi nähdä nälkää, vai aloitetaanko kiinteät, vai annetaanko lehmän tuoremaitoa vai kaupan hyllyltä rasvatonta, kevyttä tai täysmaitoa? Vai yömaitoa tai luomumaitoa?
 
Niin, että parempi olis jättää se vauva ruokkimatta. :headwall:
Eihän siitä ole tässä kyse, vaan siitä, että joku valitsee mielummmin korvikkeen kuin äidinmaidon. Itse en ainakaan lukenut mistään, että korviketta ei saisi antaa, vaan luin että mielummin äidinmaitoa ja korviketta vain jos sitä tarvitaan.

Ei kannata kokea tuota syyllistämisenä ja koittaa kettuilla.

Ajatellaanpa tilannetta jossa on tavallinen 5v lapsi ja erityistarpeinen 5v lapsi. Tuskin voi pitää ideaalina jos "normaalia" lasta pidetään rattaissa, mutta erityistarpeiselle se voi olla välttämätön.
 
Ihan oikeesti hei, mä en jaksa tästä provosoitua sen enempää mutta miksi haluat tahallasi pahoittaa sellaisten äitien mielen jotka olisivat halunneet imettää mutta se ei syystä tai toisesta ollut mahdollista?
Teenpäs lainauksen aloituksessa mainitusta blogitekstistä.

"Tätä harva mielensäpahottaja-korvikkeenantajaäiti enää lukee, mutta jatkan kuitenkin. Olen itse joutunut ruokkimaan esikoiseni osittain korvikkeella. Siihen oli syynsä ja niitä sen kummemmin nyt avaamatta pysyn silti kannassani. En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."

Miten tämän voi ymmärtää?
 
5x
Ei mua kiinosta imettääkö joku vai ei. Mua kiinnosta se, että kaupoissa on hyllytolkulla skeidaa, jota valistumaton kuluttaja pitää lapselle hyvänä ravintona.

Ja omaan imetykseeni mun on ihan turha enää keskittyä, se on ollutta ja mennyttä.
Minä taas jaksan ihmetellä, miten ihmeessä te tissifanaatikot aina tunnette äitejä, jotka antavat vauvalle korviketta ja ovat täysin "tietämättämiä, valistumattomia" jne.?!? En ole ikinä tavannut äitiä, joka ei tiedä, että imetys olisi ravinnollisesti parasta ja korvike on korviketta, kuten nimikin sanoo, MUTTA tietävät myös, että henkinen jaksaminen on kaikkein tärkeintä!! ONNEKSI meillä on paljon vaihtoehtoja, myös vauvoille, jotka ovat todella allergisia jne. Olisit kiitollinen äläkä morkkaa toisia aivan TURHAAN! :D
 
-U-
Sen verran on pakko ottaa osaa tähän keskuteluun, jotta kun meillä mennään korvikkeella ja on kahden viikon iästä asti menty. Mulla maitoa tuli ja tulee edelleen, mutta enään vain vähän. Joka päivä olen pumpannut jotta lapsi myös omaa maitoa saa. Toisella kun ei vaan hermo riitä imemään kun elämänsä aloitti monen syyn summana keskolassa ja pulloon ja nenämahaletkuun= helppoon ruokaan tottui kun imettämään en päässyt eikä siloin vielä kukaan edes lypsykonetta moneen päivään suostunut mulle osastolla tuomaan. Mä en kanna siitä huonoa omaatuntoa että pullosta ruokin. Ennemmin nautin vauvan kanssa syömisestä ilman julmettua raivoa ja huutoa ja molemmille aiheutuvaa stressiä aiheesta :)

Tosiasia vaan on se että maito vähenee ja vähenee kokoajan, kohta loppuu varmasti ja lapsella on vasta ikää 2 kuukautta. Mutta that's it ja näillä mennään :)
 
Ja, että nykynaisilla ei taidot riitää. Ei vittu mikä idiootti ap on. Aiva ku olis nykyajan ongelma ettei kaikki voi imettää. Ja aivan turha jauhaa paskaa, että maidontulo ei voi loppua. Ei ehkä seinään, mutta kyllä se voi hiipua ja loppua sitten.

Kiitos korvikkeen mä olen elossa koska ei äiti saanu imetystä onnistumaan. Mä ku en yksinkertaasesti suostunu imemään. Että olis pitäny sitte vain jättää ruokkimatta??!?!? :headwall: Kahta seuraavaa lasta imetti, että eipä se aina taidoosta oo kii...
Ehkä seuraavien imetysten kanssa on ollut enemmän tietoa ja taitoa, opittu virheistä? On pystytty järjestämään otollisempi tilanne imetyksen onnistumiseksi (vaikkapa ihan tiedostamatta)
 
Eiköhän tosissaan valtaosa äideistä ymmärrä että korvike on korviketta. Vaikkei se äidinmaidon vertaista ole niin en osaa sitä ihan skeidana pitää, kuitenkin paras vaihtoehto kun imetys ei jostain syystä onnistu niin kuin pitäisi. Siksi sitä siellä kaupoissa on että ne vauvat tulisivat ruokittua näissäkin tapauksissa. Kukin sitten määrittelee omalla kohdallaan milloin korvikkeelle löytyy tarvetta, kaikkien edellytykset imettää ja imetyskokemukset eivät ole samasta puusta.


Joku on imettänyt nännit verillä (varmaan sekin tosi terveellistä) 24/7 rintatulehduksista kärsien sitä huutavaa vauvaa, mutta jollekin toiselle tuossa tilanteessa se korvike on parempi ratkaisu.
 
  • Tykkää
Reactions: nöppönen
-
Toiseksi, olen varmasti kertakaikkisen surkea nainen ja äiti, kun minulla ei maitoa riittänyt lapsille, kuin kolmisen kuukautta. Damn. Miten sitä voikaan epäonnistua elämässään näin. Sillä ei luonnollisestikkaan ole mitään merkitystä, että lapseni eivät ole olleet kertaakaan kipeinä viimiseen kahteen vuoteen, eikä sillä, että he ovat onnellisia ja hyväkäytöksisiä pieniä palleroita. Eikä sillä, että yritän parhaani mukaan olla hyvä äiti. Antaa lapsilleni niin paljon halauksia ja lämpöä ja rakkautta, kuin ikinä pystyn. Opettaa heille käytöstapoja ja ajattelemaan muita ihmisiä ja muiden tunteita.
Millään ei ole mitään väliä, koska minä, paska nykyäiti, jouduin turvautumaan korvikkeisiin, kun oma maito ei riittänyt. Minä ja huonot rintarauhaseni. Voi kyynel.
 
Ei se imetys sentään taitolaji ole :LOL:
Musta on hieno juttu että ne KORVIKKEET on olemassa, ihan siksi että jokaisesta naisesta ei ole lehmäksi, ei vaikka kuinka yrittäisivät.
Kyllä se imetys tavallaan taitolaji on. Esikoisen kohdalla en sitä osannut eikä kukaan osannut edes opettaa, toisen kohdalla osasin. Ja vauva osasi imeä - taitolaji sekin. Imetystä pitäisi opettaa enemmän ja opettajan pitäisi olla kiihkoton.

Itse en jaksa imetyskeskusteluja, koska niissä ei saisi sanoa mitään. Aina joku suuttuu ja vetää herneen nenään, siis AINA. Mistä näitä mielensäpahoittajia riittääkin, en tiedä.
 
Eiköhän tosissaan valtaosa äideistä ymmärrä että korvike on korviketta. Vaikkei se äidinmaidon vertaista ole niin en osaa sitä ihan skeidana pitää, kuitenkin paras vaihtoehto kun imetys ei jostain syystä onnistu niin kuin pitäisi. Siksi sitä siellä kaupoissa on että ne vauvat tulisivat ruokittua näissäkin tapauksissa. Kukin sitten määrittelee omalla kohdallaan milloin korvikkeelle löytyy tarvetta, kaikkien edellytykset imettää ja imetyskokemukset eivät ole samasta puusta.


Joku on imettänyt nännit verillä (varmaan sekin tosi terveellistä) 24/7 rintatulehduksista kärsien sitä huutavaa vauvaa, mutta jollekin toiselle tuossa tilanteessa se korvike on parempi ratkaisu.
Eiköhän. Pakko tosin myöntää, että monesti on itseäni painostettu imetyksen lopettamiseen. Mutta, itse epäilen, että se ryhmä ei täällä palstaile, ovat nimittäin vanhempia naisia poikkeuksetta. Tai lapsettomia. :)
 
Ja, että nykynaisilla ei taidot riitää. Ei vittu mikä idiootti ap on. Aiva ku olis nykyajan ongelma ettei kaikki voi imettää. Ja aivan turha jauhaa paskaa, että maidontulo ei voi loppua. Ei ehkä seinään, mutta kyllä se voi hiipua ja loppua sitten.

Kiitos korvikkeen mä olen elossa koska ei äiti saanu imetystä onnistumaan. Mä ku en yksinkertaasesti suostunu imemään. Että olis pitäny sitte vain jättää ruokkimatta??!?!? :headwall: Kahta seuraavaa lasta imetti, että eipä se aina taidoosta oo kii...
Mä myös osaksi korvikkeella kasvanut, kun äidilläni maidontulo loppui kuin seinään. Onneksi äidilläni aivot eivät jääneet narikkaan synnytyslaitoksella, ja ymmärsi mulle sitä korviketta antaa ;)

Mä inhoan imettämistä, ja innolla odotan ettei enää tarvitsisi imettää... Ja hui kauhistus, meidän poika saa välillä korviketta. Isänsä antaa jos mä en oo kotona ruoka-aikaan, ja kaupungilla mulla on aina korviketta mukana koska en halua julkisilla paikoilla imettää. Mä itseasiassa koen pulloruokinnan helpommaksi :)
 

Yhteistyössä