Onko bugaboon yhdistelmävaunut (cameleon) hyvät rattaat? :)

• Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Pyörät ainakin juuri oikeanlaiset joita etsin, mutta onko vaunut/rattaat muuten hyvät?

Etsimme pieniä ketteriä kaupunkirattaita ja vaikuttavat melkein ainoalta hyvältä vaihtoehdolta. :)

"nainen"
Mulla on ollut 2 bugaboot. Eivät ole hyvät. Pahinta on, kun se työntöaisa heiluu, eikä pysy paikoillaan (tyyppivika).
Pyörät on tosi hankalat, koska niitä etuPyöriä ei saa lukkoon kuin kädellä ja rikkoo yleensä kynnet, kun alkaa sitä laittamaan. Ne sitäpaitsi heiluu sit bussissa, kun ei saa lukkoon ja ovat todella kiikkerät.

Vaunuja ei saa edes kahdella kädellä makuuasuntoon, pitää aina avustaa polvella vaunun karmista, kamalaa kun sitä yrittää bussissa tehdä, minne yleensä vauva nukahti.

Mun mielestä Bugaboot on vain kivan tyylist, mutta todella kamalat käyttää.

"Lotta"
Minä olen todella tyytyväinen bugaboihin. Asutaan helsingissä kantakaupungissa ja käytän päivittäin todella paljon. Toimivat hyvin kaupunkioloissa ja erittäin ketterät. Lumen tultua vaihdamme talvipyörät eli ne pienet pyörät eivät kyllä lumessa hyvin kulje.

Itse en tuota pyörien lukitsemista ole kokenut ongelmaksi. Ei ole tullut vastaan tilannetta, että olisin halunnut lukita. Ja bussissakin menty hyvin.

kysymys
[QUOTE="Lotta";26902401]Minä olen todella tyytyväinen bugaboihin. Asutaan helsingissä kantakaupungissa ja käytän päivittäin todella paljon. Toimivat hyvin kaupunkioloissa ja erittäin ketterät. Lumen tultua vaihdamme talvipyörät eli ne pienet pyörät eivät kyllä lumessa hyvin kulje.

Itse en tuota pyörien lukitsemista ole kokenut ongelmaksi. Ei ole tullut vastaan tilannetta, että olisin halunnut lukita. Ja bussissakin menty hyvin.[/QUOTE]

Minkälaiset ne talvipyörät siis on?

"Lotta"
Emmaljungan ozonet on vastaavat. Samat mitat (leveys+paino) mutta hiukan pidempi istuinosa=2v lapsen pää ei ota kuomuun ja näihin oikeasti mahtuu istumaan. Kuppimallin istuin, talvipyörät tulossa, maxi cosin kaukalon saa kiinni, saa oikeasti yhdellä kädellä säädettyä selkänojaa, aisa ei lenksu, isompi kuomu ja mikä parasta niin kasataan yhdessä osassa. Buggigsissahan runko+istuinosa on irroitettava ennen kasaamista.

Mulla on siis ollut myös buggigset käytössä.

"nainen"
Musta tosiaan bugaboot on tosi kamalat käyttää. Mulla niitä on siis ollut kahdet, joten kokemusta on.
Ne on tosi kiikkerät, et kaupungissa niistä pitää pitää kaksin käsin kiinni, et ne saa menemään edes suoraan tai kynnysten yli.

Painavimmilla vaunuilla voi vaan "jyrätä" kynnysten yli, eikä tartte pitää kuin toisella kädellä kiinni.

Nuo Bugaboon etupyorät on tosi kiikkerät ja vaikea saada menemään vaunut suoraan. Tässä yks video, vaikka kyseellä on Bee-malli, mut samat pyorät.

Sit kun noi pitäisi lukuta, niin sen voi terhdä vain kädellä, jolloin pitää sit päästä käsienpesulle, koska se lukko on tosi kireä ja vaikea ja katkoo kaikki kynnet.

http://www.youtube.com/watch?v=p5o925VgQh0

"nainen"
Tässä vielä toinen video. Edes suoralla asfaltilla niitä ei saa menemään suoraan, jos ei ole lukittu. Jos ne lukitsee, niin sit ei vaunut todellakaan käänny minnekään.

http://www.youtube.com/watch?v=MJHwBrtLlAk&feature=related

"nainen"
Ja tässä oli suurin ongelma, miksi itse ostimme toiset vaunut. Toi on jokaikisessa vaunussa eli mallivika: tuo työntöaisa on loysä eli liikkuu paikallaan, vaunuilla ei voi "heijata" vauvaa eli tuudittaa uneen, kun työntöaisa sutii tyhjää jokakierroksella.

Ja samoin kun pitää kääntää vaunuja, niin joka liikkeellä aisa sutii eka tyhjää. Raivostuttavaa.

http://www.youtube.com/watch?v=HGIR5iXN4nw

vcvnnbnbnb
[QUOTE="nainen";26905732]Musta tosiaan bugaboot on tosi kamalat käyttää. Mulla niitä on siis ollut kahdet, joten kokemusta on.
Ne on tosi kiikkerät, et kaupungissa niistä pitää pitää kaksin käsin kiinni, et ne saa menemään edes suoraan tai kynnysten yli.

Painavimmilla vaunuilla voi vaan "jyrätä" kynnysten yli, eikä tartte pitää kuin toisella kädellä kiinni.

Nuo Bugaboon etupyorät on tosi kiikkerät ja vaikea saada menemään vaunut suoraan. Tässä yks video, vaikka kyseellä on Bee-malli, mut samat pyorät.

Sit kun noi pitäisi lukuta, niin sen voi terhdä vain kädellä, jolloin pitää sit päästä käsienpesulle, koska se lukko on tosi kireä ja vaikea ja katkoo kaikki kynnet.

Bugaboo Bee Plus 2010 - Front Wheels Wobbling - YouTube[/QUOTE]

Tässähän oli kyseessä Bugaboo bee-malli joka vähän niinkuin matkarattaan. Ne varmasti onkin kiikkerät. Eri asia ovat nuo mistä ap kyseli, eli cameleon-yhdistelmävaunut..

[QUOTE="nainen";26902362]Mulla on ollut 2 bugaboot. Eivät ole hyvät. Pahinta on, kun se työntöaisa heiluu, eikä pysy paikoillaan (tyyppivika).
Pyörät on tosi hankalat, koska niitä etuPyöriä ei saa lukkoon kuin kädellä ja rikkoo yleensä kynnet, kun alkaa sitä laittamaan. Ne sitäpaitsi heiluu sit bussissa, kun ei saa lukkoon ja ovat todella kiikkerät.

Vaunuja ei saa edes kahdella kädellä makuuasuntoon, pitää aina avustaa polvella vaunun karmista, kamalaa kun sitä yrittää bussissa tehdä, minne yleensä vauva nukahti.

Mun mielestä Bugaboot on vain kivan tyylist, mutta todella kamalat käyttää.[/QUOTE]

Mulla ei oo mitään hajua mistä sä "nainen" puhut..meillä ei ole ollut kyseisiä vikoja omissa Bugabooissa. Mä tykkään. :)

"vieras"
Me olimme jo ostamassa Bugiksia, kun niistä kuultiin aluksi pelkkää hyvää, mutta Helsingin keskustassa asuva tuttuni sanoi, että eturenkaat tökkäävät jokaikiseen koloon (esim. ratikkakiskot). Lisäksi talvipyörät eivät olleet kääntyvät. Päädyttiin sitten isompirenkaisiin vaunuihin, joissa kääntyvät eturenkaat ja hyvin kulkevat myös talvella.

"nainen"
[QUOTE="vieras";26906046]Me olimme jo ostamassa Bugiksia, kun niistä kuultiin aluksi pelkkää hyvää, mutta Helsingin keskustassa asuva tuttuni sanoi, että eturenkaat tökkäävät jokaikiseen koloon (esim. ratikkakiskot). Lisäksi talvipyörät eivät olleet kääntyvät. Päädyttiin sitten isompirenkaisiin vaunuihin, joissa kääntyvät eturenkaat ja hyvin kulkevat myös talvella.[/QUOTE]

Kaikkein pahiten menee hermot Bugaboolla, kun kävelee keskustassa, jossa jokaisen talon kohdalla on kadussa ne "ränniuurteet" asfaltissa. Pienet pyörät jää niihin kiinni eli vaunut pitää aina "nostaa" aisasta, et pääsee sen yli. Samoin tietenkin suojatiella reunuskivet, jos ne on edes yhtään pari senttiä korkeat.

Painavimmilla vaunuilla, jossa on parempi jousitus ja ilmapyörät ei ole mitään ongelmaa.

"Fani"
Meillä in cameleon ja bee molemmat nyt käytössä tokalla lapsella ja ollaan tosi paljon tykätty.
Oikeastaan ainoa miinus on tosiaan se että etupyörät tökkää helposti koloihin tiellä, esim ratikkakiskoja ylittäessä saa olla varovainen.

btw..
Heh yleensä ne jotka bugaboota hehkuttavat ovat niitä joilla ei mitään muita rattaita ole koskaan ollutkaan. Hehkutuksiin kannattaa aina suhtautua varauksella :) On niitä muitakin pieniä ja ketteriä kaupunkirattaita, lähes joka valmistajalta löytyy sellaiset nykyään.

"nainen"
Heh yleensä ne jotka bugaboota hehkuttavat ovat niitä joilla ei mitään muita rattaita ole koskaan ollutkaan. Hehkutuksiin kannattaa aina suhtautua varauksella :) On niitä muitakin pieniä ja ketteriä kaupunkirattaita, lähes joka valmistajalta löytyy sellaiset nykyään.
Juuri näin. Jos mä lähden kaupunkiin, en koskaan ottanut Bugaboota, koska ne oli niin kamalat kaupungissa. Te, joilla on ollut Bugaboo, niin mitä muita vaunuja olette testannut?

Yhteistyössä