Liilii:
Kuten etelän vetelät, Laiska-Jaakot, hallituskiima, paskanjauhanta... Ihanko olet sitä mieltä, että esim. minun käyttämäni kirjoitus "jättäisi kansan vaille ymmärrystä", kun en käytä em. termistöä?
Minä olen käyttänyt noista vain Laiska-Jaakkoa ja paskanjauhantaa. Minun kirjoituksistani ei ole irronnut hallituskiimaa tai etelän veteliä. Enkä minä tarkoittanut loukata sinua, eikä tuo "paskanjauhanta"-termi viitannut sinuun ensinkään, vaan Suomen yleiseen poliittiseen kommunikaatioon. Minusta sinä kirjoitat täysin asiallista ja ymmärrettävää tekstiä, enkä tietääkseni sitä ole koskaan kritisoinutkaan.
Sanoin niitä muutamia sanojasi tyypilliseksi persulätinäksi, jolla yleensä pyritään peittämään se, ettei asiasta ehkä olekaan paljoa asiallista sanottavaa. Enkä viitannut sinun olevan yksinkertaiseksi, vaan varoitin että tietyllä tyylillä annat itsestäsi sellaisen kuvan. Mutta hei, ehkä juuri se tyyli vetoaa kansaan (joka ilmeisesti on yksinkertaista, jos ei ymmärrä normaalia asiallista puhetta).
Kyllä minulla riittää asiallista sanottavaa, vaikka ehkä muutamaan persusananparteen olen epähuomiossa tarttunut.
Minä en eduskuntaan yritä, joten se on minulla tasan yksi hailee, mitä kansa minusta ajattelee.
Ja totta kai normaalia asiallista puhetta saa käyttää, mutta ylikorrektit sivistyssanat puhuttaessa esim. eurobondeista ja vakuusmekanismeista, saa monen pään sekaisin.