Onko teitä muita jotka ei välitä lasten yövieraista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja %
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

%

Uusi jäsen
16.06.2012
9
0
1
Käykö teillä silti niitä? Minä en tykkää en sitten yhtään. En edes osaa sanoa syytä, en vaan tykkää. Omat lapset (10 ja 7v) ei koskaan halua minnekään yökylään, päivisin kyllä luuhaavat kavereillaan. Mummolassa ovat ehkä 1x vuodessa.

No meillä on vielä niin pieni lapsi, ettei ajankohtaista. Mutta tulevaisuudessa otetaan kyllä kaverit yökylään ilomielin! Äitini ei koskaan kieltänyt meiltä yövieraita ja meillä niitä kyllä riittikin. Sopu sijaa antaa ja kuinka tärkeää ne yökyläilyt lapsille on! :)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Varsinkin näin kesälomilla minulla ei kyllä ole mitään yökyläilijäkavereita vastaan. Välillä tuo yhdeksänvuotias on kavereilla yökylässä ja välillä toisinpäin. Sellaisia kavereita, joiden vanhempia ja muuta perhettä en tunne, en yökylään haluaisi.

Käykö teillä silti niitä? Minä en tykkää en sitten yhtään. En edes osaa sanoa syytä, en vaan tykkää. Omat lapset (10 ja 7v) ei koskaan halua minnekään yökylään, päivisin kyllä luuhaavat kavereillaan. Mummolassa ovat ehkä 1x vuodessa.

Onhan noita täällä aina välistä näillä teini-ikäisillä, mutta eipä me niistä vaimon kanssa juurikaan "välitetä".
Siinä ne menevät ihan normaalin arjen seassa - häiriötä niistä ei vielä ole ollut.

Minä en tykkää, sotkisivat rutiinit niin pahasti. Ja meillä uhkaa suunnilleen hengenlähtö, jos rutiinit rikotaan.

Mutta onneksi ei ole vielä yhtään yövierasta ollut edes tyrkyllä. :)

Toisaalta mä odotan tota hetkeä, että tytär tuo omia kavereita yökylään. Ei mua ainkaan haittais ja näin pääsis myös selville siitäkin, minkälaisten ihmisten kanssa tyttäreni olisi tekemisissä. Tytär 2v ja tuota aikaa ootellessa :).

Ei ole vielä ajankohtaista, mutta odotan kovasti tuota aikaa jos ja kun saadaan vieraita tupaan. Haaveksin salaa kuinka kalustaa tyttöjen huonetta jotta on tilaa pedata yövieraillekin petiä ja muistelen omia yövierailujani lapsena. Ihania kokemuksia ja muistoja mitä haluan omillenikin suoda :)

Ei mua muuten haittaa mutta jos sit mekkaloidaan yömyöhään niin että pienemmät ei saa nukuttua/herää niin sit ottaa päähän.
Mutta useimmat on osanneet käyttäytyä vallan mallikkaasti.

Ei meillä kyllä kovin usein lapsilla(kaan) yövieraita käy, muutaman kerran vuodessa.

En mä joka viikko yövieraita jaksaisi, mutta saisi niitä hiukan useammin kyllä käydä, kun nykyään käy ehkä kolmesti vuodessa.

Omat lapset rakastaa yökyläilyä, sekä sitä että kamu on meillä yötä, mutta jostain syystä se on nyt hieman jäänyt.

Meillä on kyllä varsin usein teinin kavereita yötä. Asutaan sellaisessa paikassa, että on pitkä matka "lähelläkin" oleville kavereille (ei noin 15 km) ja toisaalta teinillä on kavereita ympäri Suomea. Mua ei juurikaan haittaa kaverit, hyvä kun on kavereita. Mies ei toisinaan tykkää, kun ei voi kotona silloin kulkea kalsareissaan ja täytyy saunastakin tullessa katsoa, että on vaatteet päällä eikä hipsiä alasti sisälle. Teini on myös itse usein kavereillaan ja monta yötä peräkkäin, jos kauemmas lähtee. Meillä oli kerran neljä kaveria yhtä aikaa yötä useamman yön, kun kaverit kokoontui ympri Suomen lomalla meille.

Meidän viis veellä on nyt ollut meidän kummilapsia (hieman vanhempia) kesällä kylässä ja tuttavaperheitä lapsineen. Voi kun se on ihanaa! Vielä ei ole ollut itse kaverilla yökylässä yksin, kovasti haluaisi.

Ja muistan itse että se oli kivaa höpistä siskonpedissä silmät lupsuen ;)

Yhteistyössä