Miten joku 5 lapsen äiti jaksaa järjestää tälläset juhlat? sis.linkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ikinä jaksais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toisilla vaan se käy niin paljon helpommin,itsekkin totesin sen kun ystäväni jolla on 4 lasta joista yksi on ihan vauva lupasi tehdä kakut meidän vauvan ristiäisiin.Onhan se niin että kun niitä tekee enemmän niin se tulee selkärangasta ja niitä on helpompi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;26877824:
Mitä ihmeellistä noissa muutamassa tarjottavassa on? Väriä vaan laitettu normaalia enemmän.

Mummeliisa laittaa joka ilta tuollaiset iltapalat.

Juu juu, se kakkukin tekastaa ohi mennen toisella kädellä ja kanat grilliin sitten sillä toisella ja eihän siellä ollut lisäksi kun cupcakeja ja ananaksen mallisia popseja, nehän tekee vaikka varpailla siinä sivussa.
Mitä ihmeellistä? No jollekin ehkä normia mutta tälle saarioisten pizzan lämmittäjälle toi on kaikkee muuta kun normia ja kuka helkatti on mummeliisa?

Jos nuo leipomukset on tuolle äidille ennestään tuttuja, niin ei tuossa mitään isompaa hommaa ole. Vai olisitko ap ihmetellyt jos tuossa kuvassa olisi ollut perisuomalaista korvapuustia, kääretorttuja ja pasteijoita? Luulen että noiden cupcake-leivonnaisten ja korvapuustin vääntäminen on yhtä aikaavievää. :)

Juu juu, se kakkukin tekastaa ohi mennen toisella kädellä ja kanat grilliin sitten sillä toisella ja eihän siellä ollut lisäksi kun cupcakeja ja ananaksen mallisia popseja, nehän tekee vaikka varpailla siinä sivussa.
Mitä ihmeellistä? No jollekin ehkä normia mutta tälle saarioisten pizzan lämmittäjälle toi on kaikkee muuta kun normia ja kuka helkatti on mummeliisa?

Mummeliisa on yks rekkautunu palstalainen, vakkari.

Minulla mielessä jo nyt suunnitelmia Ekaan koulupäivään; paprikoihin paistettuja kananmunalettuja jne.

HAUSKA välillä irrotella.

"Joka ilta"olisi kuitenkin jotain ihan muuta. Ei mitään mihin jaksaisin (tai des tahtoisin ) ryhtyä.

Tämän illan iltapala 6, 5 ja 2 -vuotiaille oli valmisvanukas (Paulaa), banaanipuolikas ja patonginpala, jonka päällä salaattia, kinkkua, juustoa, kurkkua ja oman kasvihuoneen minitomaatin puolikas.
Juomana vettä ja kalsiumlisäistä Marlin mehua.

Itse vielä (pienten jo vetäydyttyä) alakerrassa ja kärttyinen kun jääkaapissa ei ole sushia eikä pakkasessa etanoita...

:D

Mitä ihmeellistä siinä on? Ehkä niillä viidellä lapsella on toisensa seuranaan plus se isä (en ole lukenut tuota, en tiedä siis miten on) kaitsemassa lastensa perään sillä aikaa, kun äiti järkkää bileitä.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä jaksais;26877797:
KakkuKatri: Luau Party

Itellä tekee tuskaa väsätä kakkua ja ostaa loput kaupasta ja sitten joku paneutuu tällä tavalla. Vähemmästäkin tulee huono äiti fiilis ja tällä on 5lasta, mulla vaan 2.

Älä välitä vaikket jaksaisikaan. Et ole sen huonompi ihminen. Onhan se kivaa kun järjestetään kaikkea tuollaisia teemasynttäreitä ja -juhlia, mutta musta tuntuu että osalla tuo tommonen menee jo liian näyttämisen halun piikkiin. Täytyy saada esitellä mitän paljon tekee ja uurastaa ja todellisuudessa on siältä ihan puhki, rikki ja hajalla. Ottakaa kaikki ihan iisisti, omankokemuksen mukaan lapset tykkää eniten "perinteisistä " täytekakuista jne.. :) <3

Älä välitä vaikket jaksaisikaan. Et ole sen huonompi ihminen. Onhan se kivaa kun järjestetään kaikkea tuollaisia teemasynttäreitä ja -juhlia, mutta musta tuntuu että osalla tuo tommonen menee jo liian näyttämisen halun piikkiin. Täytyy saada esitellä mitän paljon tekee ja uurastaa ja todellisuudessa on siältä ihan puhki, rikki ja hajalla. Ottakaa kaikki ihan iisisti, omankokemuksen mukaan lapset tykkää eniten "perinteisistä " täytekakuista jne.. :) <3

Joo näin sen täytyy olla, että jos tykkää väsäillä teemasynttäreitä, se on näyttämisenhalua :headwall:

Osalla ehkä menee.
Suurimmalla osalla on silkka ilo ja nautinto.
Joillekin (ei tosin ehkä sinulle) senkin tunnustaminen on vaikeaa.

:)

Osalla ehkä menee.
Suurimmalla osalla on silkka ilo ja nautinto.
Joillekin (ei tosin ehkä sinulle) senkin tunnustaminen on vaikeaa.

Ööö.. En minä nyt siis tarkoittanut etteikö mitään "teema" ym. juttuja saisi järjestää vilpittömästi tai että kaikki niitä järjestävät olisivat tekemässä sitä silkasta näyttämisen halusta.. Vaan meinasin, että on olemassa sellaisia naisia, äitejä jotka järjestävät kekkereitä saadakseen huomion muilta samalla viivalla taistelevilta ja kirjaimellisesti kilpailevat keskenään kuka on "paras äiti".

Jos olette katsoneet Täydellisiä Naisia, siinä tämä asia on nostettu hyvin joskus esille.

Ja myös sitä tarkoitin että ei tarvitse tuntea olevansa mitenkään huonoja äitejä, jos vaikka taloudellisesti ei voi järjestää 1v. sellaisia kylpylä-tivoli-sirkus-Kreika loma syntymäpäiviä, kuin naapurin Pirkitalle. Peace! :)

Joo näin sen täytyy olla, että jos tykkää väsäillä teemasynttäreitä, se on näyttämisenhalua :headwall:

Mun mielestä on hienoa että joku jaksaa järjestää noin kivat juhlat. Ei se kuitenkaan tarkoita että muiden pitäis tuntea huonommuutta tai väittää että on näyttämisen halua tms. Eihan se ole keneltäkään muulta pois jos joku tälläiset kemut pistää pystyy ja taatusti nämäkin lapset on nauttineet juhlistaa, niinkuin varmaan nauttii joku toinen ihan "tavallisista" synttäreistä. Jokainen tavallaan tässäkin asiassa. Aamen!

Ööö.. En minä nyt siis tarkoittanut etteikö mitään "teema" ym. juttuja saisi järjestää vilpittömästi tai että kaikki niitä järjestävät olisivat tekemässä sitä silkasta näyttämisen halusta.. Vaan meinasin, että on olemassa sellaisia naisia, äitejä jotka järjestävät kekkereitä saadakseen huomion muilta samalla viivalla taistelevilta ja kirjaimellisesti kilpailevat keskenään kuka on "paras äiti".

Jos olette katsoneet Täydellisiä Naisia, siinä tämä asia on nostettu hyvin joskus esille.

Ja myös sitä tarkoitin että ei tarvitse tuntea olevansa mitenkään huonoja äitejä, jos vaikka taloudellisesti ei voi järjestää 1v. sellaisia kylpylä-tivoli-sirkus-Kreika loma syntymäpäiviä, kuin naapurin Pirkitalle. Peace! :)

Näissä juhlissa ei mun näkemyksen mukaan ollut kyse kuinka on suurella rahalla pistetty isot ja hirmuiset kemut pystyyn. Vaan keksiliäisyydellä ja viitseliäisyydellä saatu mukavat hiemat erilaiset juhlat, en usko että näihin juhliin on tuhansia laitettu. you missed the point

Meillä on ylihuomenna tyttärenpojan 2-vuotisjuhlat.

Teemana on lettukestit mummolan verannalla.
Ilmapalloja, hauska pitkä kerniliina verannan 18 hengen pöydällä, lettupannuja, letunpaistoon pyydettyjä enoja ja kummisetä (Lordi Lettu, Paroni Plätty ja Ruhtinas Räiskäle), jotka ihan itse suunnittelevat ja toteuttavat asunsa.

Lettujen lisäksi tarjolla kahvia, mehua ja kaikkia mahdollisia lettujen lisäkkeitä (jätskiä, marjoja, siirappia, noaparelleja jne.)

EI tule kalliiksi, mutta on taatusti mieleenjäävä.

Juhlijoita noin 50.
Eli "paistoaatelisille" riittää hommia.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piparnakkeli
Ei onnistuis mullakaan. Aina en itse saa edes kakkua aikaiseksi :D

Mutta eiköhän tuo ole kovan harjoittelun tulos? Osaa jo ajoittaa kaikki tekemiset niin, että mikään ei ehdi palaa, lässähtää, juoksettua, jne. :D Eikös se joka hommassa ole niin, että harjoitellen alkaa sujua sutjakammin? Ja blogistihan on jo ihan pro kakkujensa kanssa :)

Oli kyllä upeat koristelut ja tarjottavat!

Yhteistyössä