Suuttuisitko tästä? Lapset oli viikoloppu kylässä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tigru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisin todellakin suuttunut! Tosin en antaisi lapsiani hoitoon ihmisille, joihin en 100% luottaisi. Ruotsiin riittää lapsen "henkkariksi" kuvaton kelakortti, kun laivalla menee. Tuo on pelottavaa, että lapset olivat päässeet laivaan ja takaisin, ettei laivayhtiössä oltu kyselty kenen lapsia ovat!!!!

[QUOTE="rimppessa";26878849]Miksi ihmeessä sähköpostia?
Mutta on outoa juu. Kannattaa varmaan jatkossa miettiä, että saako lapset enää jatkossa mennä kyseisille ihmisille viikonloppureissuun.[/QUOTE]

Laitettiin sähköpostia kun eivät vastanneet puhelimeen. Taisivat itsekkin tajuta että suututtiin. Kun toivat lapset olin niin hölmistunut etten saanut sanaa suustani. Enkä viitsinyt pilata lasten iloa reissusta.

Meidän sukulainen on halunnut auttaa ja ottaa isompia lapsia välillä hoitoon kun itse olen sairastellut ja meillä nuorin lapsi on vasta vuoden vanha. Mutta ei tää nyt oikein näinkään toimi :( Pitäs meidän olla selvillä mitä tekevät ja missä ovat. Onhan se tietty hienoa että lapset pääsivät lomareissulle kun minun on vaikea kävellä ja se rajoittaa perheen kanssa liikkumista. Mutta silti!

[QUOTE="Vilma";26878919]Olisin todellakin suuttunut! Tosin en antaisi lapsiani hoitoon ihmisille, joihin en 100% luottaisi. Ruotsiin riittää lapsen "henkkariksi" kuvaton kelakortti, kun laivalla menee. Tuo on pelottavaa, että lapset olivat päässeet laivaan ja takaisin, ettei laivayhtiössä oltu kyselty kenen lapsia ovat!!!![/QUOTE]

Eli jos äitisi tai veljesi tai siskosi olisi saanut spontaanin idean viedä omat lapsensa yhdesssä sinun lastesi kanssa risteilylle silloin, kun lapsesi siellä pitkän viikonlopun yökylässä, niin loukkaantuisit syvästi?

Minä taas miettisin, että pitäisikö kiitokseksi keksiä jotain vanhemmille, siskolle, veljille ja puolisoilleen... kun noin upeaa ekstraa tarjonneet.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;26878937:
No jos niillä on olut Kela-kortit mukana.

Ja toisekseen jos sukulaisilla on ollut sama sukunimi kuin lapsilla, niin ei silloin laiva-yhtiössä kukaan varmaan osaa epäillä etteivät aikuiset ole lasten pääasiallisia huolehtijoita.

Ei lapsilla ollut Kela korttia mukana. Sama sukunimi kyllä löytyy...

En niinkään suuttunut laivareissusta vaan siitä ettei siitä ilmoitettu meille tai kysytty onko lapset ok viedä sinne. Jos oisi lapsille/tai meille tapahtunut jotain tai oisi ollut tärkeää asiaa niin oisi ollut kiva tietää mistä heidät tavoittaa tai heitä alkaa etsiä. Ei oisi tullut mieleenkään että ovat lähtenee risteilylle.

Mutta aika helpolla näköjään toisen lapset pystyy laivalle viedä

[QUOTE="vieras";26878965]Olisitteko suuttuneet, jos laivan sijaan kyseessä olisi kylpyläviikonloppu?[/QUOTE]

No en oisi kyllä tykännyt siitäkään että kylpyläänkään lähdetään ilmoittamati. Kyllä vanhempien pitää tietää missä lapset ovat.

No en suuttuisi, mutta ilmottaisin kyllä että ensi kerralla haluan tietää etukäteen.
Ja miniristeilyllä ei todellakaan kysellä keiden muksuja ovat tai vaadita todisteita. :D
Eihän miniristeilyllä edes astuta maihin, eli mitään rajojakaan ei ylitetä.

En mä oikeen ymmärrä mikä taas on niin iso ongelma. Tajuan että harmittaa että on ollut "pimennossa" siitä missä lapset ovat, mutta tuollainen verinen loukkaantuminen ja suuttuminen.. :D

Olisit onnellinen että sulla on läheisiä ketkä haluavat ottaa lapsia kylään, ja vielä tarjota (hintava) laivamatka kaupan päälliseksi!

En tykkäisi siitäkään, jos mies lähtisi Ruotsin laivalle ilman, että ilmoittaa, joten kyllä lasten vieminen risteilylle ilman minkäänlaista ilmoitusta on yhtä lailla tai enemmänkin väärin. Kyllä on hyvä tietää edes suurinpiirtein missä päin perheenjäsenet ovat menossa. Mutta ei tuosta nyt kauheasti viitsi suuttuakaan, mutta vastaisen varalle on hyvä neuvoa, etteivät toiste toimi yhtä tyhmästi.

En osaa sanoa miten suhtautuisin... Kuulostaa jotenkin kummalliselta koko juttu. Tekeekö joku oikeesti noin? Ei ilmota minne vie toisen lapset, eivätkä ole edes puhelin yhteyden päässä?

Kyllä tollasesta pitää vanhemmille ilmottaa.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Tällä sukulaisella ei itsellään ole lapsia ja on meitä nuorempi... joten tuli mieleen että ehkei hän osaa ajatella.

Mutta jotenkin vaan tuli tunne että tarkoituksella salasi ja jätti ilmoittamati mihin ovat menossa. Vähän vastaavia tilanteita on ollut aiemminkin mutta tää nyt vaan meni jotenski yli.

No jokatapauksessa toivon että saadaan asia selvitettyä.

[QUOTE="tigru";26878990]En niinkään suuttunut laivareissusta vaan siitä ettei siitä ilmoitettu meille tai kysytty onko lapset ok viedä sinne. Jos oisi lapsille/tai meille tapahtunut jotain tai oisi ollut tärkeää asiaa niin oisi ollut kiva tietää mistä heidät tavoittaa tai heitä alkaa etsiä. Ei oisi tullut mieleenkään että ovat lähtenee risteilylle.

Mutta aika helpolla näköjään toisen lapset pystyy laivalle viedä[/QUOTE]

Minustakin on tärkeää tietää missä lapset ovat

[QUOTE="tigru";26879385]Tällä sukulaisella ei itsellään ole lapsia ja on meitä nuorempi... joten tuli mieleen että ehkei hän osaa ajatella.

Mutta jotenkin vaan tuli tunne että tarkoituksella salasi ja jätti ilmoittamati mihin ovat menossa. Vähän vastaavia tilanteita on ollut aiemminkin mutta tää nyt vaan meni jotenski yli.

No jokatapauksessa toivon että saadaan asia selvitettyä.[/QUOTE]

No sinähän voit hoitaa tästälähtien lapset itse, että pysyvät koko ajan näköetäisyydellä.

Kerroit, että sairauksiesi vuoksi et itse voi viedä lapsia minnekään ja tästä sukulaisesta on ollut iso apu? Mitäpä jos pyytäisit anteeksi ylireagoimistasi, ja toivot, että sukulainen antaa anteeksi ja on edelleen valmis tarjoamaan apuaan sinulle ja elämyksiä lapsille. Unohdat nyt omat suuttumisesi ja ajattelet lasten parasta.

Suuttuisin, en siitä että olivat juuri laivalla, vaan siitä että lapseni vietäisiin jonnekin minun tietämättäni.
Vaikka olisivat hoidossa, haluan silti tietää missä. Koskee myös ihan suomen sisällä pidempiä matkoja.
Mitä jos jotain sattuisi hoitajille? Heistä ei kuuluisi mitään ja kukaan ei tietäisi missä ovat?

• Tykkää
Reactions: evita
En suuttuisi, mutta ihmettelisin miksi asiasta ei infottu minulle, jotta olisin voinut antaa esim. lupalapun ja lasten Kela-kortit mukaan. Ja sanoisin tämän ihmetykseni myös ääneen.

Emmä välttämättä niin hirveitä suuttuisi, mutta kyllä tekisin hoitajalle selväksi, ettei tuollaisia tempauksia tehdä kysymättä/ilmoittamatta siitä meille vanhemmille, vaikka sitten silloin keskellä yötä.

Niin ja ihan samanlaisesti toimisin jos kyse olis ollu kylpylästä tai kauempana sijaitsevasta huvipuistosta. Vanhempien nyt vaan kuuluu tietää onko lapset Oulussa vai Helsingissä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";26879445]No sinähän voit hoitaa tästälähtien lapset itse, että pysyvät koko ajan näköetäisyydellä.

Kerroit, että sairauksiesi vuoksi et itse voi viedä lapsia minnekään ja tästä sukulaisesta on ollut iso apu? Mitäpä jos pyytäisit anteeksi ylireagoimistasi, ja toivot, että sukulainen antaa anteeksi ja on edelleen valmis tarjoamaan apuaan sinulle ja elämyksiä lapsille. Unohdat nyt omat suuttumisesi ja ajattelet lasten parasta.[/QUOTE]
Pikkasen eri jos lapsi ei oo näköetäisyydellä kun se että ne viedään esim. laivalle. :headwall:

Eli jos äitisi tai veljesi tai siskosi olisi saanut spontaanin idean viedä omat lapsensa yhdesssä sinun lastesi kanssa risteilylle silloin, kun lapsesi siellä pitkän viikonlopun yökylässä, niin loukkaantuisit syvästi?

Minä taas miettisin, että pitäisikö kiitokseksi keksiä jotain vanhemmille, siskolle, veljille ja puolisoilleen... kun noin upeaa ekstraa tarjonneet.

:)

Mä ymmärrän sun pointin, ja kiva juttuhan tuo oli, ei siinä mitään. Mutta siltikään en ymmärrä/ hyväksy sitä ettei asiasta ilmoitettu. Miksi ei voinut soittaa ja kysyä?

Yhteistyössä