sosku ja lapsi asiat

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
tässähän on nyt kaksi asiaa, ensinnä se, että lapset on otettu huostaan - perusteista en tiedä. ja sitten se, että huostaanottopäätöksen lisäksi on katsottu olevan lasten edun mukaista se, että tapaamiset ovat valvottuja. ei noita päätöksiä ihan hatusta ole revitty vaan painavista syistä. toivoisin sun ap muistavan sen, että lapsilla on oikeus tavata vanhempaansa ja siitä syystä toivoisin, että kävisit heitä katsomassa vaikka kapinoisitkin sossun päätöksiä vastaan. älä kuitenkaan tee siitä syystä kiusaa lapsillesi!
olen kuulma impulsiivinen ja aika tauluu sopimaton! (voisko joku kertoa mitä se aika tauluun sopimaton on?). Siinä on ne pää syyt.
 
sossu
[QUOTE="vieras";26878440]Ei voi sijainen antaa rahaa ja lippuja!!!!!voin liftata, siinä tietty menee koko päivä!

sinä syyttät minua vaikka ne voi joustaa sieltä päin koska lapset on pyytänyt kotona käymistä. Teidän mielestä sosku on oikeassa ja sillä siisti! AHA! no kun sosku teiltä vie lapset ympäripyöreillä ja kirjottelee asikaskertomuksiin höpöjä mihin ei ole asintuntijan lausuntoja tai mitään todisteita ehkä ymmärrätte![/QUOTE]

no en ota kantaan päätösten oikeellisuuteen, kehotinhan jo tekemään valituksen joko huostaanotosta tai yhteydenpidosta. mutta ihan varmasti voi jokainen sijainen antaa rahaa jos asiakssuunnitelmassa sanotaan, että äiti käy tapaamassa lapsia silloin ja silloin tai niin ja niin monta kertaa kesän aikana. jos päätös on tehty niin, että lapset ei saa käydä kotona, niin siihen ei voi muutosta tehdä tiettykään muu kuin lapsen asioista vastaava sossu. sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, mitä on mielestäsi ympäripyöreät kirjoittelut? eikö sinulla ole kunnon tietoa miksi lapsesi on huostassa?
 
"vieras"
no en ota kantaan päätösten oikeellisuuteen, kehotinhan jo tekemään valituksen joko huostaanotosta tai yhteydenpidosta. mutta ihan varmasti voi jokainen sijainen antaa rahaa jos asiakssuunnitelmassa sanotaan, että äiti käy tapaamassa lapsia silloin ja silloin tai niin ja niin monta kertaa kesän aikana. jos päätös on tehty niin, että lapset ei saa käydä kotona, niin siihen ei voi muutosta tehdä tiettykään muu kuin lapsen asioista vastaava sossu. sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, mitä on mielestäsi ympäripyöreät kirjoittelut? eikö sinulla ole kunnon tietoa miksi lapsesi on huostassa?
Minulle ei lähetetty huostaanotto päätöstä. Luin nopeasti soskussa, kun pyysivät asikassuunnitelma palaveriin. Se oli lähetetty asianajalleni. Otin yhteyttä mutta ei vastausta. en voinut valittaa korkeimpaan.

Asikaskertomukset oikeuteen oli se mitä soskun työntekijät sanoivat eikä yhtään mitään hyvää. Etsimällä etsitty syyt että lapset pois. en kuulma kommunikoi lasten kanssa vaan istun sohvalla ja katson televisiota. Itse tiedän omat lapset ja tiedän mitä ajattelevat. ei aina tarvitse olla äänessä. Joskus voi jopa kuunnella mitä asiaa on lapsilla. Kun osaat kuunnella, niillä riittää asiaa ja sellaista mistä voi keskustella vaikka junista. esim. junat ja mitä tiedät? oletko käynyt junassa.
 
aapeelle
Ap vaikuttaa juurikin kovin kyvyttömältä toimimaan lastensa parhaaksi. Kun minun tahtoni ei toteudu niin enpä sitten tapaa lapsiani - sossun syy anyway. Arrrghhh kuinka raivostuttavaa näin sijaisvanhemman näkökulmasta. Hyvinhän sijaisperhe voisi joustaa ja tuoda lapset tapaamaan äitiä, mutta kun tässäkin pätee se jos annat pirulle pikkusormen niin kohta se on vailla koko kättä. Eli homman aisoissapitämiseksi on PAKKO noudattaa sovittua pilkulleen vaikka maalaisjärki sanoisikin muuta. Mene tapaamaan niitä lapsiasi vaikka sitten liftaten jos heistä välität! Älä syytä sossuja tai ketään muutakaan vaan toimi kuin vastuullinen aikuinen!
 
"vieras"
Ap vaikuttaa juurikin kovin kyvyttömältä toimimaan lastensa parhaaksi. Kun minun tahtoni ei toteudu niin enpä sitten tapaa lapsiani - sossun syy anyway. Arrrghhh kuinka raivostuttavaa näin sijaisvanhemman näkökulmasta. Hyvinhän sijaisperhe voisi joustaa ja tuoda lapset tapaamaan äitiä, mutta kun tässäkin pätee se jos annat pirulle pikkusormen niin kohta se on vailla koko kättä. Eli homman aisoissapitämiseksi on PAKKO noudattaa sovittua pilkulleen vaikka maalaisjärki sanoisikin muuta. Mene tapaamaan niitä lapsiasi vaikka sitten liftaten jos heistä välität! Älä syytä sossuja tai ketään muutakaan vaan toimi kuin vastuullinen aikuinen!
joten vastaat puoleen mitä tiedät. ei tarvitse! Ne on myös aikuisia jotka voi myös katsoa itseensä ja mitä tekee minulle ja lapsille! Minä en ole vienyt heiltä työpaikkaa, enkä lapsia. monella soskun eukoilla on lapsia ja käyvät töissä. Enkä usko että kuuntelevat keneltäkään lasten hoito neuvoja tai että alistetaan haukkumalla lyttyyn kun tullaan toisen kotiin. minä luovutin sillon kun veivät lapset kiirreellisenä vaikka olin täysissä järissä ja pystyin huolehtimaan omista lapsista.

Jos sosku on asiallinen minua kohtaan minä olen myös heitä kohtaan. Ja kun sanoin kukaan ei voi määrätä niitä rahoja kuin se joka hoitaa asiaa! Otin yhteyttä joka ikiseen 10 soskun eukkoon! joko ne ei halua tai sitten eivät osaa! niillä on minun numero jos kiinnostusta ottaat yhteyttä!
 
Sosiaalitapaukset
Kuulostaa niin surkealle kaikki. Hyvinvointivaltio yrittää pitää huolta perheistä ja lapsista, mutta katkerat vanhemmat jotka on itse ajautuneet sosiaalitoimen piiriin eivät kunnioita mitään, saatikka ole kiitollisia mistään. Rahaa saa kyllä antaa, mutta muuten ei saisi asioihin puuttua. Tee kerrankin lastesi parhaaksi ja noudata annettuja sääntöjä. Selvästikin elämänhallintasi on retuperällä, mutta et taida hyväksyä tilannetta.
 
niimpä niin
[QUOTE="vieras";26878440]Ei voi sijainen antaa rahaa ja lippuja!!!!!voin liftata, siinä tietty menee koko päivä!

sinä syyttät minua vaikka ne voi joustaa sieltä päin koska lapset on pyytänyt kotona käymistä. Teidän mielestä sosku on oikeassa ja sillä siisti! AHA! no kun sosku teiltä vie lapset ympäripyöreillä ja kirjottelee asikaskertomuksiin höpöjä mihin ei ole asintuntijan lausuntoja tai mitään todisteita ehkä ymmärrätte![/QUOTE]

Joko voisit kertoa, että mitä nämä ympäripyöreät höpölöpö syyt ovat?
Jos sulla tosiaan ei ole rahaa, niin ei auta muu kuin odottaa syyskuuhun. Kysymys vain kuuluukin, että miksi et ole aikaisemmin käynyt heitä katsomassa? Olisit hoitanut käymiset heti alta pois, niin olisivat päässeet lapset kotiinkin.
 
"juupajuu"
Kuulostaa niin surkealle kaikki. Hyvinvointivaltio yrittää pitää huolta perheistä ja lapsista, mutta katkerat vanhemmat jotka on itse ajautuneet sosiaalitoimen piiriin eivät kunnioita mitään, saatikka ole kiitollisia mistään. Rahaa saa kyllä antaa, mutta muuten ei saisi asioihin puuttua. Tee kerrankin lastesi parhaaksi ja noudata annettuja sääntöjä. Selvästikin elämänhallintasi on retuperällä, mutta et taida hyväksyä tilannetta.
Tilanteen hyväksymiseksi aloittajalta kaivattaisiin nyt sitä vastuullista aikuisuutta mikä taitaa olla valitettavan hukassa kun tähän tilanteeseen on päädytty että lapset huostassa. Perjantai-illan ratoksi tissutellessa ennen kapakkaan lähtöä nyt täällä pikkupäissään pikkuharmiaan purkaa, mutta illan edetessä koko asia painuu taas unholaan ja kaikki hyvin hänellä taas. :D
 
[QUOTE="juupajuu";26879042]Tilanteen hyväksymiseksi aloittajalta kaivattaisiin nyt sitä vastuullista aikuisuutta mikä taitaa olla valitettavan hukassa kun tähän tilanteeseen on päädytty että lapset huostassa. Perjantai-illan ratoksi tissutellessa ennen kapakkaan lähtöä nyt täällä pikkupäissään pikkuharmiaan purkaa, mutta illan edetessä koko asia painuu taas unholaan ja kaikki hyvin hänellä taas. :D[/QUOTE]

aina ne huostaanoton syyt ei johdu äidistä joten turha yleistää
 
"vieras"
Kuulostaa niin surkealle kaikki. Hyvinvointivaltio yrittää pitää huolta perheistä ja lapsista, mutta katkerat vanhemmat jotka on itse ajautuneet sosiaalitoimen piiriin eivät kunnioita mitään, saatikka ole kiitollisia mistään. Rahaa saa kyllä antaa, mutta muuten ei saisi asioihin puuttua. Tee kerrankin lastesi parhaaksi ja noudata annettuja sääntöjä. Selvästikin elämänhallintasi on retuperällä, mutta et taida hyväksyä tilannetta.
joten se on taas patti tilanne. Niin antakaa 400 euroa ja elkää kellekkään ilmotelko. Ei ees lappua että antovat minulle 400 euroa? Minulla näkyy mistä on tullut sen verran rahaa mutta en saanut siitä päätöstä? Aika löyhää käytöstä vaikka lastensuojelu puoli! En olis tarvinnut! Kunnan vero markkoja.
Itse olen joutunut kinuamaan rahaa elämiseen ja siitä sain lappu ja päätöksen mutta entäs nää anto vaan 400 euroa mutta ei päätöstä! Ihan hyvin olisivat vaan sanonut että antanut mutta ei näyttöä! Kuka tässä on rehellinen!
 
"hmm"
Ensinnäkin, en ymmärrä miksi tässä "huostaanottosysteemissä" asiat pyritään tekemään AINA vanhempien kannalta mahdollisimman hankaliksi? Miksi lapset sijoitetaan jonnekin kauas jumalanseläntaakse että joko vanhemmilta menee matkoihin hirveästi aikaa ja rahaa ja vaivaa (eli tehdään vaikeaksi lasten tapaaminen entisestäänkin raskaassa tilanteessa), tai sitten jopa niinkuin ap:n tapauksessa (jonka oletan olevan yh) että ei olekaan edes sitä rahaa tarpeeksi??? Missä on inhimillisyys ja se että PERHETTÄ autetaan eikä niinkuin nyt että PERHEET särjetään ja sitten vaikeutetaan tapaamisiakin (joista tietenkin syytetään vanhempia tavalla tai toisella).
Systeemi on alusta pitäen mätä NIIN MÄTÄ!

Miksi ap:n tapauksessa pitää kiristää käymään sijaiskodissa jossain kaukana 2 kertaa jotta lapset pääsisivät kotiin käymään??? Jos tapaamisten pitää olla valvottuja, voi kai sen valvonnan järjestää sinne kotiinkin??
Ja lapsilla selvästi koti-ikävä.

Minun järkeni ja inhimillisen ajattelutapani mukaan, sekä lasten että äidin parhaaksi olisi että lapset tuodaan valvottuun tapaamiseen nimenomaan sinne kotiin.

Mutta inhimillisyyttähän ei mahtivaltamme sossu tunne :(

Ja ei, en ole menettänyt lapsiani sossukoneistolle mutta kokemusta on sossujen kieroudesta ja olen läheltä seurannut muiden kokemuksia.

Ap, jos kirjaudut voisin laittaa yv:tä ja ehkä osaltani auttaa ja tukea sinua vaikeiden aikojesi keskellä.

Mutta ensimmäinen josta pidät nyt kiinni on ne LAPSET! Vaikka ne noita-akat kuinka yrittävät kiusata ja viedä viimeisetkin voimasi, ÄLÄ ANNA PERIKSI! Voit itkeä ja raivota kohtaloasi kotona mutta SOSSUJEN EDESSÄ SEISOT VAHVANA. Ne käyttävät heikkoja ihmisiä hyväkseen! Vain vahvat selviävät, mutta ei sekään taistelu ole ilmainen. Siinä voi terveys kärsiä.

Voimia rakas ystävä! Lapset kuuluvat äideille ja isille, eivät valtiolle! Oma lukunsa on sitten ne lapsi-polot joilla asiat on todellakin niin huonosti ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin huostaanotto.
 
"juupajuu"
[QUOTE="vieras";26879103]joten se on taas patti tilanne. Niin antakaa 400 euroa ja elkää kellekkään ilmotelko. Ei ees lappua että antovat minulle 400 euroa? Minulla näkyy mistä on tullut sen verran rahaa mutta en saanut siitä päätöstä? Aika löyhää käytöstä vaikka lastensuojelu puoli! En olis tarvinnut! Kunnan vero markkoja.
Itse olen joutunut kinuamaan rahaa elämiseen ja siitä sain lappu ja päätöksen mutta entäs nää anto vaan 400 euroa mutta ei päätöstä! Ihan hyvin olisivat vaan sanonut että antanut mutta ei näyttöä! Kuka tässä on rehellinen![/QUOTE]

Ei sun kirjoottelus ole päätä ei häntää saati mitään tolkkua. Paas paleten kun pää selviää. Öitä! :)
 
[QUOTE="hmm";26879111]Ensinnäkin, en ymmärrä miksi tässä "huostaanottosysteemissä" asiat pyritään tekemään AINA vanhempien kannalta mahdollisimman hankaliksi? Miksi lapset sijoitetaan jonnekin kauas jumalanseläntaakse että joko vanhemmilta menee matkoihin hirveästi aikaa ja rahaa ja vaivaa (eli tehdään vaikeaksi lasten tapaaminen entisestäänkin raskaassa tilanteessa), tai sitten jopa niinkuin ap:n tapauksessa (jonka oletan olevan yh) että ei olekaan edes sitä rahaa tarpeeksi??? Missä on inhimillisyys ja se että PERHETTÄ autetaan eikä niinkuin nyt että PERHEET särjetään ja sitten vaikeutetaan tapaamisiakin (joista tietenkin syytetään vanhempia tavalla tai toisella).
Systeemi on alusta pitäen mätä NIIN MÄTÄ!
[/QUOTE]

tästä oon täysin samaa mieltä. mulla on yhteensä 600km matka tapaamaan lapsia. kyllä siinä aina 12h menee kun lähtee tapaamaan ja 3h saat viettää lasten kanssa
 
[QUOTE="utelias";26879156]Sijoitettiinko lapsesi alunperin noin kauas vai oletko muuttanut? Vai tarvittiinko kenties jokin erityinen laitos? Kai moiseen jokin syy sentään on?[/QUOTE]

muutin pois kyseiseltä paikkakunnalta ennenkuin lapset sijoitettiin. asia on kyllä jo oikeuteen mennyt mutta ei vielä päätöksiä tullut
 
"hmm"
Kuulostaa niin surkealle kaikki. Hyvinvointivaltio yrittää pitää huolta perheistä ja lapsista, mutta katkerat vanhemmat jotka on itse ajautuneet sosiaalitoimen piiriin eivät kunnioita mitään, saatikka ole kiitollisia mistään. Rahaa saa kyllä antaa, mutta muuten ei saisi asioihin puuttua. Tee kerrankin lastesi parhaaksi ja noudata annettuja sääntöjä. Selvästikin elämänhallintasi on retuperällä, mutta et taida hyväksyä tilannetta.
Sieltä vieraista pöydistä on helppo huudella. Toivonpa että pääset kokemaan "hyvinvointivaltiomme" erään parhaiten toimivan koneiston, sossun, ja jäät sen hampaisiin. Ei tarvi olla kuin normaali ihminen niin on se vaan sellainen mesta, että mieluummin olisi vaikka poliisikuulustelussa kuin sossujen palavereissa. Sinun on turha arvostella, kun et näköjään ole näistä "hyvinvointivaltiomme" "palveluista" ollenkaan perillä.
 
"vieras"
[QUOTE="juupajuu";26879042]Tilanteen hyväksymiseksi aloittajalta kaivattaisiin nyt sitä vastuullista aikuisuutta mikä taitaa olla valitettavan hukassa kun tähän tilanteeseen on päädytty että lapset huostassa. Perjantai-illan ratoksi tissutellessa ennen kapakkaan lähtöä nyt täällä pikkupäissään pikkuharmiaan purkaa, mutta illan edetessä koko asia painuu taas unholaan ja kaikki hyvin hänellä taas. :D[/QUOTE]

en lähde baariin enkä tissuttele. Aerobikkaan huomenna ja pudotan painoa! Kraplulassa voi tulla sydän pysähdys! Tae bo on sellanen laji jota en suosittele alottelijoille. 12 minuuutin kicboxin sopii mutta ei 53 minuuutin tae bo.
 
"juupajuu"
[QUOTE="vieras";26879187]en lähde baariin enkä tissuttele. Aerobikkaan huomenna ja pudotan painoa! Kraplulassa voi tulla sydän pysähdys! Tae bo on sellanen laji jota en suosittele alottelijoille. 12 minuuutin kicboxin sopii mutta ei 53 minuuutin tae bo.[/QUOTE]

Hienoa! Kuulostaa hyvältä! Mutta silti..ei oikein vakuuta.. Sori ny vaan.. :)
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";26879177]Sieltä vieraista pöydistä on helppo huudella. Toivonpa että pääset kokemaan "hyvinvointivaltiomme" erään parhaiten toimivan koneiston, sossun, ja jäät sen hampaisiin. Ei tarvi olla kuin normaali ihminen niin on se vaan sellainen mesta, että mieluummin olisi vaikka poliisikuulustelussa kuin sossujen palavereissa. Sinun on turha arvostella, kun et näköjään ole näistä "hyvinvointivaltiomme" "palveluista" ollenkaan perillä.[/QUOTE]

enemmän kun laki sallii. Tässä ei ole kyse siitä miten minä käyttäydyn tai miten sanon. minä sanon eri asiat eri ihmiselle koska tiedän ihmismielen, joillekin voit sanoa suoraan ja leikillään toisen kanssa pitää kuunnella mitä voi sanoa! se että olen suorasukainen se johtuu siitä että en halua olla kyräilevä juonia. vaan kerron asiat suoraan. Itseä inhottaa valehtelijat ja paskan puhujat! Jos ei pokkaa sanoa suoraan kyräilet selän takana! Luin paperilta mitä sosku mieltä minusta!
 
"juupajuu"
[QUOTE="vieras";26879260]enemmän kun laki sallii. Tässä ei ole kyse siitä miten minä käyttäydyn tai miten sanon. minä sanon eri asiat eri ihmiselle koska tiedän ihmismielen, joillekin voit sanoa suoraan ja leikillään toisen kanssa pitää kuunnella mitä voi sanoa! se että olen suorasukainen se johtuu siitä että en halua olla kyräilevä juonia. vaan kerron asiat suoraan. Itseä inhottaa valehtelijat ja paskan puhujat! Jos ei pokkaa sanoa suoraan kyräilet selän takana! Luin paperilta mitä sosku mieltä minusta![/QUOTE]

Tämä ei varmaan ollu sulle ap. :)
 
"vieras"
[QUOTE="juupajuu";26879255]Hienoa! Kuulostaa hyvältä! Mutta silti..ei oikein vakuuta.. Sori ny vaan.. :)[/QUOTE]

No ne on totta ja sillä selvä jos et usko se on sinun ongelmas?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja maine coon/norjalainen metsäki;26879280:
Kauanko lapset ovat olleet huostaanotettuina? Meillä lapset huostaanotettu ja ovat yhtenään olleet kesällä kotona, välillä kaikki kerrallaan, välillä lomittain, niin, että meillä on melkein aina jotkut. Esim erityislapset olivat nyt heinäkuun lopussa viikon kotona ja viikon sijoituspaikassa ja nyt taas viikon kotona.(Näin siis loppukesästä) Meillä meneillään ulkomaille valitus huostaanoton purkamisesta ja kotilomien lisäämisestä kaikkien lasten kohdalla.
miks näin mutta tiedän monia joilla monesti kotona ja minä en saa kotiin kuin valvotusti? Minä en tee pahaa edes muurahaiselle ja se on totta vaikka kuulostaa tekopyhälle! Joko ne ei halua että nään lapsia tai ??????
 

Yhteistyössä