"Voinko auttaa....?" kyse asiakaspalvelusta...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Käyn aina silloin tällöin Suomalaisessa kirjakaupassa. Ärsyttää, kun sisälle pääsee niin heti ryntää myyjä kysymään voiko auttaa. Kyllä minä apua osaan pyytää jos tarvitsen! Samanlaista "palvelua" olen saanut osakseni myös huonekaluliikkeissä ja joissakin vaateliikkeissä.
 
[QUOTE="vieras";26864661]noin ne yrittävät varmistella, että asiakas todellakin jotain ostaa.[/QUOTE]

no heh heh..miten ne varmistelee?Meinaatko, että asikas tuntee olonsa uhatuksi, ellei osta jotain?
 
Ehkä ostan, ehkä en!
No mua ärsyttää ne jotka ei vaan usko etten halua apua. Jos vastaan ystävällisesti "ei kiitos" niin siltikin pitää roikkua per***ssä kiinni huohottamassa että "tuo väri sopii sun silmiin ja tota on myös valkosena ja ruskeana" tai "ai etsitkö sä hametta, meillä on tuolla tollasia ja sitten housujakin on!" Mä TIEDÄN että JOKAINEN myyjä haluaa että ostan jotain. Ei tarvii tulla sitä erikseen alleviivaamaan!!!!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"mami"
[QUOTE="vieras";26864707]no kyllä, kuka kehtaa johonki pikkuliikkeeseen tulla ja kävellä pois tyhjin käsin, varsinkin jos myyjä alkaa ahdistelemaan? en mä ainakaan.[/QUOTE]










Mä kehtaan! Tasan päätän ite asiakkaana ostanko jotain vai en! Jos ei löydy sitä mitä haen, niin kyllä marssin ulos tyhjin käsin, en ala ostaan mitään mitä en tarvi vain miellyttääkseni myyjää. Jos myyjän käytös säilyy ystävällisenä, vaikka kauppoja ei tullutkaan, voin palata joskus myöhemmin liikkeeseen. Jos taas naama venähtää norsunv*tulle, en todellakaan enää asioi ko.liikkeessä.
 
[QUOTE="vieras";26864707]no kyllä, kuka kehtaa johonki pikkuliikkeeseen tulla ja kävellä pois tyhjin käsin, varsinkin jos myyjä alkaa ahdistelemaan? en mä ainakaan.[/QUOTE]

Minä, jos en löydä sitä mitä etsin, poistun tyhjin käsin.
 
"aapee"
Pahimmassa tapauksessa pari myyjää ehtii pommittamaan yhden kauppareissun aikana. Toki aina sanon ystävällisesti, että en tarvitse apua, katselen vain. Mutta silti ÄRSYTTÄÄ!
 
"vieras"
Jos niin ärsyttää, kannattaa laittaa viestiä liikkeeseen.

Itse olen vaateliikkeessä töissä ja meille on sanottu että pitää mennä kysymään asiakkaalta tarviiko apua.
Itse annan hetken "tutustua" kauppaan ja kysyn sitten.
Välillä toivon että tulisi palautetta s-postilla että myyjät hyökkää heti kimppuun.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26864830]Pahimmassa tapauksessa pari myyjää ehtii pommittamaan yhden kauppareissun aikana. Toki aina sanon ystävällisesti, että en tarvitse apua, katselen vain. Mutta silti ÄRSYTTÄÄ![/QUOTE]

Me aina yritetään näyttää toisille että kysytty on :)
 
Tuo on kyllä todella ärsyttävää! Itse en tuosta syystä mene ikinä kenkäkauppoihin, pieniin vaatekauppoihin tai pikku putiikkeihin yms.
Monissa kaupoissa myyjien on tosi vaikeaa ymmärtää etten oikeasti halua palvelua, en edes silloin jos otan jonkun kengän käteen tai jos menen sovittamaan vaatetta. Pahimpia ovat ne myyjät jotka alkavat ahdistella mun miestä, kun itse olen sovituskopissa "onko vaimosi tuola?" "mitä se sovittaa?" "tiedätkö että niitä on myös vihreänä ja keltaisena?" "tuo malli on kyllä tosi suosittu", myyjä poistuu hetkeksi, "mä toin tähän näitä jos vaimosi haluaisi sovittaa tällaista ja tällaista"... Ärsyttäääää ja paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
Tuo on kyllä todella ärsyttävää! Itse en tuosta syystä mene ikinä kenkäkauppoihin, pieniin vaatekauppoihin tai pikku putiikkeihin yms.
Monissa kaupoissa myyjien on tosi vaikeaa ymmärtää etten oikeasti halua palvelua, en edes silloin jos otan jonkun kengän käteen tai jos menen sovittamaan vaatetta. Pahimpia ovat ne myyjät jotka alkavat ahdistella mun miestä, kun itse olen sovituskopissa "onko vaimosi tuola?" "mitä se sovittaa?" "tiedätkö että niitä on myös vihreänä ja keltaisena?" "tuo malli on kyllä tosi suosittu", myyjä poistuu hetkeksi, "mä toin tähän näitä jos vaimosi haluaisi sovittaa tällaista ja tällaista"... Ärsyttäääää ja paljon.
Palautetta liikkeeseen vaan!
 
mk-l
[QUOTE="mami";26864795]Mä kehtaan! Tasan päätän ite asiakkaana ostanko jotain vai en! Jos ei löydy sitä mitä haen, niin kyllä marssin ulos tyhjin käsin, en ala ostaan mitään mitä en tarvi vain miellyttääkseni myyjää. Jos myyjän käytös säilyy ystävällisenä, vaikka kauppoja ei tullutkaan, voin palata joskus myöhemmin liikkeeseen. Jos taas naama venähtää norsunv*tulle, en todellakaan enää asioi ko.liikkeessä.[/QUOTE]


Miksi olet noin vihainen???
 
"vieras"
Asiakkaat osaavat kyllä laittaa palautetta jos ovat saaneet huonoa palvelua tms mutta jos saavat hyvää palvelua, kertovat sen myyjälle mutta ei sen pidemmälle. Mites pomot siitä tietäisi?
 
Minulle ei tuota pienintäkään vaikeutta sanoa asiakaspalvelijalle kohteliaasti notta:
"Kiitti mä kattelen ensin. Mä huhuilen sitten kun tarviin apua."

Enemmän minua ärsyttää tiskin takana piileskelevä myyjä jolla ei ole aikomustakaan tulla palvelemaan vaikka osoitan olevani "pallo hukassa" ja tarvitse apua. Sittenkun menee kysymään että "voisitko tulla kertomaan noista eri hilavitkuttimista" niin rasittuneen näköisenä saa nipin napin tunkattua perseensä ylös penkistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
nooh
Musta taas on tosi kivaa, jos myyjä tuolla lailla ottaa kontaktia, ainakin jos tekee sen ystävällisesti. Silloin on helpompi kysyä, jos on jotain kysyttävää. Ja jos ei ole, osaan sanoa, että kiitos, mutta katselen tässä vaan (tms).
 

Yhteistyössä