Mies käyttää "minun" autoa ilman lupaa !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äkäinen akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äkäinen akka

Vieras
Vaihdettiin mulle uusi auto. Tai käytetty, mutta mulle uudempi ja parempi kuin entinen.
Mä maksoin käsirahan, mies otti rahoituksen omiin nimiinsä. Mä kuitenkin maksan ne lyhennykset joka kk. Samoin polttoaineet, koska 99% sillä itse ajankin.

Nyt mies ilmoitti, että hän sitten ajaa tuolla autolla AINA kun minä en sitä tarvitse. Ei muuten aja!! Meillä on ensinnäkin erilainen siisteysnäkemys ja vilkaisu miehen omaan autoon kertoo mikä ero niissä on! Meillä on myöskin kokoeroa, joten joudun rukkaamaan penkin joka kerta uudelleen miehen jäljiltä, koska se ei ikinä ole sinnepäinkään kun minun ajoasennolla olisi hyvä. Haluan, että auto pysyy "käyttäjän näköisenä", koska esim. tarvitsen autoa työssäni joka päivä, enkä halua että siellä esim. syödään, juodaan, jätetään roskia minne sattuu jne.
Sitä paitsi haluan, että se on tuossa pihassa JOS vaikka sattuisinkin sitä yht'äkkiä tarvitsemaan.

Sanokaa pikkumaiseksi, mutta ärsyttää. Noh, oikeastaan tämä seikka on vain rikka rokassa -tällä hetkellä on moni muulin asia hieman solmussa.
Mutta onko tuo nyt ihan ok, että koska auto on miehen nimissä, hänellä on muka oikeus käyttää sitä silloin kun itse haluaa? Huolimatta siitä, että laskut maksan minä??

Mitäs jos sanoisit, että "joo, ilman muuta saat kans ajaa ja käyttää muru! vakuutuslaskusta puolet on tämänjatämänverran ja molemmathan tankataan omat ajot eiks niin?"

jopas olet lapsellinen. AUtoa käyttä se joka sitä tarvitsee. oli sit kuman nimissä tahansa. Meilä oli aikoinana kaksikin autoa ja stli välill mies ajoi MUN OMALLA autolla, joka oli mu nimissä, kun se kulutti vähemmän, diesel-käyttöinne kun oli.
se joka tavi autoa käyttää sitä, os kerrtan yhteinen talous on. tuola ajatuksella mä en saisd sit käyttää täät tietikkaa kun tää o miehen ostama.
ja mun auto oli aina likaisempi kuin miehen, mutta väliäkö sillä, se on van kulkuvälien.

Mullakin on auto, minun nimissä ja minun maksama.

Silloin kun mies sattuu sitä tarvitsemaan, minä ajan bussilla/fillarilla ja saan auton takaisin tankki tyhjänä.:headwall:

Ja täällä pidetään normaalina että vedetään siestaa kotona eikä jeniäkään makseta asumisesta. Ja ukko maksaa omaa kämppäänsä jonka vie erossa. Löydettyään tiukan opiskelijatytön.

Rollolainen.
Miehellä on OMA auto. Täysin toimiva, joka kuluttaa suunnilleen saman kuin tämä toinen, "minun" autoni. Muutaman vuoden vanhempi, mutta miehen OMA.

Ilmeisesti sitä ärsyttää nyt, että mulla on parempi auto :D

Tuntuu tosiaan, että taustalla on muutakin, jos tuollaisesta kinataan. Meillä mies on maksanut kaikki autot, ja antaa mun ajaa niistä uusimmalla ja isoimmalla, koska on kuulemma mulle turvallisin. Vakuutukset maksetaan yhdessä, polttoaineen maksaa se, joka ajaa. Ja välillä mies jopa siivoo ja pesee mun autoni. ;)

Viimeksi muokattu:
Rollolainen.
Miehellä on OMA auto. Täysin toimiva, joka kuluttaa suunnilleen saman kuin tämä toinen, "minun" autoni. Muutaman vuoden vanhempi, mutta miehen OMA.

Ilmeisesti sitä ärsyttää nyt, että mulla on parempi auto :D
OUtoa sitlti etä suutut. käytä miehen autoa,. onpas nyt vaikeaa. eikä se ole silloinsinut jos et ole sitä its maksnut, ei nii kauan kuin se on VELAKIS ostettu, se on rahoitusyhtiön.

OUtoa sitlti etä suutut. käytä miehen autoa,. onpas nyt vaikeaa. eikä se ole silloinsinut jos et ole sitä its maksnut, ei nii kauan kuin se on VELAKIS ostettu, se on rahoitusyhtiön.

Mä en tykkää siitä miehen autosta. Hän osti sen omaan käyttöönsä ja niitä tarpeita ajatellen.
En ole itse maksanut, vielä. Mutta maksan sille rahoitusyhtiölle lainaa takaisin joka kk, enkös mä silloin ITSE sitä maksa?!

Meillä ei käyttäisi. Molemmilla on itse hankkimat ja maksamat autot omissa nimissään. Ollaan yhtä sotkuisia, autot kuluttaa yhtä paljon, yms, mutta ei käytetä silti ristiin.
Jos jollakin pitää perustella, niin pistetään vaikka sitten sen syyksi, että mies polttaa ja minä en enkä halua että autossani poltetaan ilman lupaani.

Ihana huomata miten terveesä parisuhteessa sitä itse elääkin. Yhteiset jutut eikä niistä tartte numeroita nostella. Ja kyky kompromisseihin. En se minäkään aina kovin täydellinen ole - sallittakoon puutteetkin kumppanille.

[QUOTE="jenni";26860787]Ihana huomata miten terveesä parisuhteessa sitä itse elääkin. Yhteiset jutut eikä niistä tartte numeroita nostella. Ja kyky kompromisseihin. En se minäkään aina kovin täydellinen ole - sallittakoon puutteetkin kumppanille.[/QUOTE]

Meillä asia kuullostaa jotenkin tiukalta, että molemmilla on omat autot ja sillä siisti. Mutta ei siitä ole koskaan mitään numeroa tehty. Jos haluankin mennä kauppaan miehen autolla ja se on vapaana niin mikä jottei. Me ei vain tehdä niin. Oma auto on oma ja omalla vastuulla. Vaikka koti yms on yhteistä niin omat autot on hoidettu/ostettu/maksettu itse yksinämme koska enimmäkseen itsehän me niillä ajamme.

en minkäkään tykkäisi. :kieh: meille niinpäin että miehellä on parempi auto eikä aja mun autolla ellei oo pakko joten saan rauhassa pitää omaa autoa. :D miehen autosta en taas tykkää ja hirvee säätöö että saa kaikki peilit ja penkit joten minäkin ajan sillä vaan jos on pakko. sanoisin varmaan sille miehelle että sulla on oma, aja sillä, ja jos se auto ei kelpaa niin pistä se vaihtoon. :laugh:

Kuten jo aiemmin joku mainitsi auto on rahoitusyhtiön, kunnes se on kokonaan maksettu ja sen jälkeen henkilön/yrityksen, jonka nimi lukee rekisteriotteessa, sillä joka kulut maksaa, ei ole mitään merkitystä. Auto ei siis missään määrin ole "sinun" ellei nimesi ole omistajan kohdalla.

Meillä on kaksi autoa. Toinen on minun nimissä ja toinen miehen nimissä ja näin myös maksettu. Silti minä ajan aina kun mahdollista miehen autolla ja mies aina kun mahdollista minun autolla. Tankataan kumpikin jos tankki tyhjä. Miehen auto on selvästi parempi kuin minun. Mies tykkää siitä minun autosta, koska siinä on hyvä moottori, mitään muuta hyvää siinä ei olekaan. Tuulilasi rikki ja auto niin sotkuinen, että kehtaa sillä kulkea, miehen jäljiltä siis. Ei yleensä tule riitaa autoista.

Yhteistyössä