Miten vauvakuumeesta eroon?

Moi!
Elikkä, mä haluaisin tästä järkyttävästä vauvakuumeesta, mikä muhun on iskenyt, eroon. Juuri viime talvena tein abortin (ei kiitos moraalisaarnoja), koska mieheni lähti heinäkuussa armeijaan, ja armeijan jälkeen takaisin koulunpenkille. Itse olin tuolloin työttömänä. Asiaa pohdittiin ja jahkailtiin pitkään, ja se vaikutti tuolloin kaikista parhaalta vaihtoehdolta, koko asia oikeastaan vaan ahdisti mua ihan hirveästi.
Ja nyt iski tämä vauvakuume. Miksi juuri nyt, kysympähän vaan? Vai vaikuttaako asiaan jotenkin että alitajunta kertoo nyt, että ensi kuussa se vauva olisi jo tuossa vieressä ollut.
En todellakaan halua ruveta nyt mitään vauvaa tekemään (vaikka aika olisi nyt paljon parempi, asiat muuttuneet paljon tuosta viime talvesta). Eniten mietityttää, että mitä neuvolan työntekijätkin ajattelevat, jos olisin taas raskaana, kun vasta reilu puoli vuotta sitten tehnyt abortin, tai mitä ne ihmiset ajattelevat, joille purin sydäntäni tuolloin.. Itsekin olen ruvennut ajattelemaan olevani sydämetön, ja tyhmä, ja siis kadun aborttia (vaikka olenkin kieltänyt itseäni ajattelemasta koko asiaa, mutta aina se tulee pintaan). Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.
 
"hmmm"
en tiedä miten vauvakuumeesta pääsee eroon (mulla ei auttanu edes vauva siihen), mutta kyllä en kanssa oppii elämään. eikä elämän suuria päätöksiä voi tehdä sen perusteella mitä muut siitä ajattelee...
 
[QUOTE="hmmm";26856094]en tiedä miten vauvakuumeesta pääsee eroon (mulla ei auttanu edes vauva siihen), mutta kyllä en kanssa oppii elämään. eikä elämän suuria päätöksiä voi tehdä sen perusteella mitä muut siitä ajattelee...[/QUOTE]

Sulla sitkeä vauvakuume on ollut jos ei edes vauva siihen auttanut :D
 
ffff
Ei siitä kuumeesta pääse välttämättä eroon. Joillain päätyy raskaaksi tultuaan, joillain lapsen saatuaan, joillain jatkuu vaan ja joillain sitä ei koskaan olekaan jne.

Saa kaduttaa. Se mitä neuvola miettii, on heidän ongelmansa, jos siis todella on jokin ongelma...
 
Ei siitä kuumeesta pääse välttämättä eroon. Joillain päätyy raskaaksi tultuaan, joillain lapsen saatuaan, joillain jatkuu vaan ja joillain sitä ei koskaan olekaan jne.

Saa kaduttaa. Se mitä neuvola miettii, on heidän ongelmansa, jos siis todella on jokin ongelma...
Mutta ilmeisesti heilläkään ei kuitenkaan ole oikeutta pitää mulle mitään moraalisaarnaa, vaikka raskaaksi tulisin? Eihän sitä tietenkään voi tietää, vaikka siihen menisi runsaasti aikaakin.
 
---
Mullekkin tuli kamala vauvakuume hiukan abortin jälkeen. Monet tutut alkoivatkin yllättäen odottamaan omiaan yms. Kaduin aborttia todella paljon ja kesti vuosi päästä asiasta yli.. Mutta tiedän tehneeni oikean ratkaisun ja nyt kun osaan asioita miettiä järkevästi en enää ruoski itseäni. :)

Mä en yleensäkään ymmärrä tätä termiä "vauvakuume". Mun mielestä on typerää tehdä lapsia sen takia että vauvat on ihania. Ja aina uutta putkeen kun tarve päästä vauvaa hoitamaan. Sellaisiakin ihmisiä on. Mun mielestä kannattaa ajatella, haluaako lapsen yhtä kovasti silloinkin kun se on 5-,10-,15-vuotias yms.. Tai että olisitko onnellinen jos vauvan sijasta saisit nyt 4-vuotiaan lapsen. En oikeen osaa selittää tätä, voi olla nyt monet ymmärtää pointtini väärin. Mutta siis, musta sana lapsikuume on kivempi. :)

Toki vauva-aika on varmasti ihana. Mutta mä myös tunnen ihmisiä jotka tehneet lapsen sen takia että ystävällä on pieni suloinen vauva. Sitten aika närkkäästi valittaneet että on perseestä kun lapsi kasvaa, että okei..? Mutta entiedä miten pääsisit siitä eroon.. Oisko sulla vaikka ystäviä keiden lapsia voisit hoitaa? Joko voisit ollakkin sen jälkeen sinut kuumeesi kanssa ja halutakkin lapsen, tai sitten varmastua ettet todellakaan vielä halua.Vaikka toki lapset ovat erilaisia. Mutta musta sitä kannattaisi kokeilla ;)
 
"Sanni"
Miksi vauvakuumeesta pitäisi päästä eroon? Onko elämäntilanne nyt sellainen, että vauvan sopisi tulla? Sinun oikeus tai halu hankkia vauva ei voi olla kiinni ainakaan siitä, mitä neuvolantäti on asiasta mieltä. Kysehän on sinun elämästä!

Todennäköisesti ajatusten taustalla kummittelee abortti. Voisi olla hyvä hakeutua keskustelemaan asia läpi jonkun kanssa. Onko sulla mahdollisuutta päästä esim. opiskelijaterveydenhuollon/ työterveyden / kaupungin perhepsyk.palveluiden kautta psykologin puheille?
 

Yhteistyössä