Huhtikuun 2013 Helmet *elokuussa*

Mä oon näköjään jo aivan koukussa tähän huhtikuisten pinoon :D Ja muutenkin nyt pitkästä aikaa Kaksplussalla surffaillut, kivaa.

Oireista sen verran, että pääkipu on nyt ainakin ollut eilen ja tänään ei-niin-kivana kaverina. Inhottava jomotus. Muita oireita on outo maku suussa (joka on ollut vajaan viikon jo) ja jännä kuvottava olo ollut muutaman päivän, mutta ei varsinaista pahoinvointia ainakaan vielä. Pissalla juoksen jatkuvasti, mutta juonkin kyllä nyt normaalia enemmän koska koko ajan on kova JANO! Rinnoissa ei vielä mitään ihmeellisempää. Niin joo, ja ne alamasujomotukset.
Ekassa raskaudessa mulla oli kovaa etovaa oloa, mutta kertaakaan en oksentanut. Tokasta oli kovaa pahoinvointia ja oksentelin lähes puoleen väliin saakka. Katsotaan kuinka nyt käy..

P.s. Onko täällä muita, joilla aiemmissa raskauksissa ollut raskausmyrkytys??
 
Viimeksi muokattu:
Heippa karen, vastaan kun en jaksa kahlata kaikkia läpitte.. ihan turhaan varasit viikolle 12 ultran kun se niskapussiultra on 11-13 viikoilla :) onnea odotukseen!
No hei! Huomasin itse saman. Tiesin kyllä varatessa, että tää on niskapoimu-ultra, mutta en tiennyt että ultrassa voi käydä erikseen vielä aikaisemmin. Mietin nyt, että pitäiskö. Tää raskaus tuntuu niin epätodelliselta, että toivois jotain vahvistusta asiaan. Paljonkohan ne ultrat maksaa, jos joutuu itse kustantamaan?
 
Alkuraskauden varhaisultra kustantaa satasen molemmin puolin, riippuu paikasta. Me mennään terveystalolle, googleta :) niskapoimu-ultra kuuluu normiseurantaan, laittavat neuvolasta lähetteen.

Minulla ensimmäisen lapsen kohdalla oli pre eklampsia, poika syntyi hätä sectiolla 30+6, painoi 1235g ja oli 38cm. Sen jälkeen 2 normiraskautta loppuun asti.
 
Alkuraskauden varhaisultra kustantaa satasen molemmin puolin, riippuu paikasta. Me mennään terveystalolle, googleta :) niskapoimu-ultra kuuluu normiseurantaan, laittavat neuvolasta lähetteen.

Minulla ensimmäisen lapsen kohdalla oli pre eklampsia, poika syntyi hätä sectiolla 30+6, painoi 1235g ja oli 38cm. Sen jälkeen 2 normiraskautta loppuun asti.
Tungen nenäni tähän sen verran, että utelen ultran hintaa Terveystalolla? Mihin päin oot menossa? Mä ajattelin ensin, etten kävisi ar-ultrassa, mutta oon alkanut miettiä, josko sittenkin...
 
Täällä uusi plussalainen ketjuun! oi tätä odotuksen onnea :)

Suurensuuret onnittelut myös kaikille odotaville kanssasisarille! :)

LA olis 4.4. ja esikoinen tulossa, on tää niin jännää! Uudet ja niin erilaiset kiukunpuuskat on outoja, samoin mahassa vihlaisee välillä. Tosi jännittävää seurata omaa elimistöään ihan erilailla kun ennen.

Neuvolaan yritin varata aikaa tänään mutta koko soittoajan oli varattua, jospa huomenna uus yritys...

Mukavaa viikkoa kaikille odottajille! :)
 
Uusi huhtikuinen ilmoittautuu :) Eilen aamulla sain elämäni ensimmäisen + raskaustestiin ja tänään tuplavarmistus digillä. Nyt en aio tehdä enempää testejä. Raskaana.... Uskomaton ajatus kyllä :) pelottavaa ja jännittävää.

Vähän oirelistaa.. Alamahassa, keskellä ja sivuilla on erilaisia tuntemuksia, juilimista, nippailua.. Välillä on aika voimakkaita menkkamaisia kramppeja. Rinnat ovat hieman kipeät ja raskaan tuntuiset. Pieni kuvotus on lähes jatkuvaa.

Epäsäännöllisen kierron takia on hankala sanoa kuinka pitkällä olen, arvio lasketusta ajasta on 5.4.

Scrat 5+3 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia ja nelly83
Pahoinvoinnista kyselisin ne jotka voi pahoin onko teillä alkanut pahoinvointi ennen ku olette plussannut vai onko se alkanut esim. 6 rv jälkeen?
Ei sillä että on hienoa kun ei voi pahoin mutta tää on vaan jotenkin niin outoa ku kaikissa 3 raskaudessa olen voinut todella pahoin ja oksentanut itteni tippaan monesti.

Kerron sitten vanhemmilleni raskaudesta äiti otti ihan hyvin mutta sitte taas isäni ja äitipuoleni ei niinkään hyvin tuli jopa olo että he ei tätä lastenlasta edes halua.
Viime yö meni sitten perseelleen kaikinpuolin nukuin huonosti ja mietinkin asioita. Luulin heidän nyt edes olevansa jossain määrin iloisia mutta.....

No huomenna on taas työpäivä ja kiire sellainen kiirettä koko päivän mutta eikait siinä koitampas päästä nyt nukkumaan jos nyt sais paremmin nukuttua
 
ihana lukea kaikkien kokemuksia ym..
itselläni ei hirveästi ole hankintoja kun poika 10kk ikäinen ja kaikki vaatteet ja tarvikkeet säilytetty.
ei varmaan tule otettua äityispakkausta koska edellinen niin hyvässä kunnossa=)
nyt on alkanut olla väsymystä ilmassa ja olenki pikkumiehen kanssa päikkäreitä nukkunut..
onnea kaikkille odottajille ja toivottavasti pysymme näin runsas lukuisina :heart:
 
Tungen nenäni tähän sen verran, että utelen ultran hintaa Terveystalolla? Mihin päin oot menossa? Mä ajattelin ensin, etten kävisi ar-ultrassa, mutta oon alkanut miettiä, josko sittenkin...
Lahden pisteeseen, viimeksi kun kävin munasarjoja ultraamassa se maksoi kelan korvauksen jälkeen muistaakseni 60,- mutta siinä se satkun pintaa ovat.

http://www.saunalahti.fi/~gynex/index.html


TERVEYSTALO HINNASTO
Poliklinikkamaksu 13,50 €

Yleislääkäri
Vastaanottokäynti 20 min 49 €
Vastaanottokäynti 30 min 66 €
Vastaanottokäynti 45 min 87 €
Vastaanottokäynti 60 min 123 €

Erikoislääkäri
Vastaanottokäynti 20 min 82 €
Vastaanottokäynti 30 min 93 €
Vastaanottokäynti 45 min 123 €
Vastaanottokäynti 60 min 157 €
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)
Onko muilla oireet minkälaisia? Onko ne pahentunut/tullut enemmän, kun päiviä on tullut lisää? Mua huolestuttaa, kun olo ei oo mitenkään kovin oireinen.. Rinnoissakaan ei tunnu oikeastaan mitään. Kakkosesta oli ennen testin tekoa jo rinnat arat, mutta ekasta en muistaisi olleen.. Turhaa kai tässä nyt on mitään ressailla, mutta väkisinkin tulee sellainen olo, että onkohan kaikki hyvin? Voi kumpa viikot vierisi nopsasti eteenpäin, niin että oltaisiin vähän "turvallisemmilla" viikoilla..

mmiilia 5+1
 
Älä oo mmiilia huolissas, eiköhän niitä oireta sinnekin ala tuleen :)


Mulla ainakin väsymys lisääntynyt, ihan järkkyä kun aamupalan jälkeenkin kaipais heti aamupäiväunia :) ja sit taas päikkärit! saa nähdä miten käy kun kesäloma loppuu ja pitäis töissä pysyä hereillä...
Alavatsassa välillä vihlaisee ja "repii" mutta ne on onneks aika nopeita... välillä myös etoo tosi paljon, ei okseta mutta muuten vaan ällö olo.

Täällä vissiin 5+5, myöskin odottelen että aika menis nopeest! Onneks on kuitenkin jotenkin huoleton olo ainakin vielä. :)
 
Viimeksi muokattu:
huomenta!

Mulla on vähän vaihdellut oireet. Kevyesti etovaa oloa on ollut ehkä 5+0 eteenpäin, mutta ei ole ollut vielä lähelläkään että oksentaisin. Tänä aamuna ei rinnat olleet juurikaan kipeät, siitä sitten saman tien hermostuu että onkohan kaikki nyt sitten hyvin :rolleyes: Esimakua tulevasta kenties :D

Tänään pitäisi soittaa neuvolaan. Jännittävää sekin. Ja varata AR ultra, jollen osana tarkempaa seurantaa pääse, jos sitten näkisi onko siellä joku :)
 
Kiitos Sanna-77!! Mä oon tosi kahden vaiheilla tuon ultran kanssa... Toisaalta tekis mieli mennä, toisaalta taas jos sielä syke näkyisikin, niin ei se vielä kerro sitä, että kaikki olisi hyvin vielä np-ultrassakin.. Tiedän kyllä, että sykkeen löytäminen pienentää keskenmenoriskiä jo huomattavasti, mutta se ei pois sulje vielä esim.vakavia kehityshäiriöitä.. Plaah... Täytyy miettiä vielä: /

Mulla on pahoinvointi ollut nyt kahtena aamuna huomattavasti voimakkaampaa. Oksentaa ei onneksi ole vielä tarvinut, mutta hampaiden pesu on aika hankalaa, kun vaahto suussa saa aikaan ällö reaktion. Lisäksi koko aamun on etovaa oloa ja saa ruokaa tunkea väkisin suuhun, ettei olo menisi olo vielä huonommaksi:x Toisaalta itsellä hieman turvallisempi olo raskauden suhteen, kun tutut oireet alkaa pikkuhiljaa ilmaantumaan mutta ei tää jatkuva etominen kyllä kauhean mukavaa ole...

Ensimmäinen työkaverikin sitten arvas tänään, missä mennään ja mies joutu eilen paljastamaan asian veljelleen (joka on siis myös hänen esimiehensä). Näin se uutinen pikkuhiljaa leviää.. Miehen kun piti uusia autoonsa hiememan tehokkaampi moottori ja tämä kyseinen veli kun oli jo melkeen ostamssa tätä uutta moottoria, niin piti miehen vähän toppuutella, että ei nyt hätiköidä, kun vaihtoon menee luultavammin auto. Miehen autoon kun ei mitenkään mahdu kolmea istuinta takapenkille, eikä vaunuja takakonttiin.

Onnea kaikille uusille plussanneille!!:flower:

-Nelly ja salarakas 7+0- POKS!!! :)
 
Huomenta!

Mulla oli viikon ajan huonoa oloa mutta se meni ohi.Pitää syödä parin tunnin välein ni pysyy poissa etova olo :). Nyt vaan turvottaa ja alavatsassa koko ajan "juilii". Liikkuesssa vatsa turpoaa ja tulee vähän kipeäksi. Rinnat todella arat ja liivit alkaa jo puristaa. :p

Mietin tässä myös sellaista että onko kellään käynyt niin että seksin jälkeen olisi alkanut tiputtelemaan verta....? Huomasin vain aamulla (pyyhkiessä) että vähän tulee. Ei kuitenkaan ole vatsa enempää kipeä ku tässä tilassa normaalisti. Ei kai tuollaisesta tarvitse olla huolissaan ja jostain luin että niin voi käydä mutta kuitenki sitä aina huolestuu ku näin alkuvaiheessa ollaan =)
 
Varovasti kurkistelen tänne. Tein eilen haamun pregcheckillä ja tänään tarkistelin saman valmistajan liuskalla. Menkat pitäis alkaa viikonloppuun mennessä. En vaan yhtään itse usko tähän, vaikka haluisin olla iloinen raskaudesta. Katselin netistä että laskujen mukaan ois kuitenkin 3+3 viikkoja että ehkä teen huomenna digi testin ja kerron miehellekin :D Tällä hetkellä vain 2 kaveria tietää testeistä.

Ihmeempiä oireita ei ole, rasituksen jälkeen rinnat arastaa ja sunnuntaina oli järkyttävät rytmihäiriöt ja väsy. Samanlaiset kuin esikostakin, siksi tein eilen sen testinkin :) Niin ja meillä siis tyttö 2v9kk, joka kovasti tykkää hoitaa nukkevauvoja ja pienempiä lapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: nelly83
Mulle sanottiin neuvolasta, kun soitin, että eka neuvola on yleensä täällä 8. tai 9.llä viikolla. Toivoin itse tota 8. viikkoa, koska siellä ekalla käynnillä varataan sitä aikaa sinne np-ultraan ja mitä aiemmin on varaamassa, sitä paremmin on aikoja valittavaksi. Ja mun mies haluu sinne mukaan (ja mä haluun, että se tulee), eikä se pysty kauheesti töitään järjesteleen. Ni paras ois, jos sais jonku aamun ekan ajan :)
 

Yhteistyössä