Pitää huomenna sitten soitella aikaa.6+ käynyt kaikki neljä kertaa ja hyvin on syke näkynyt.
Pitää huomenna sitten soitella aikaa.6+ käynyt kaikki neljä kertaa ja hyvin on syke näkynyt.
Se on kyllä totta. Julkistimme vaan niissä kahdessa km:ssa laajasti tuota raskautta ja tultiin aika ryminällä alas ja silloin vaan otti niin päähän laitella jokaiselle viestiä, ettei meille tulekaan vauvaa. Np-ultrassa se vauva on kuitenkin jo pienen ihmisen näköinen, että uskaltaa jo hieman rentoutua, vaikkei se tosiaan sekään mitään takaa. On tämä raskaana oleminen ihanaa...Eipä se tosiaan mitään takaa, mutta ei takaa loppuraskaudessakaan että kaikki menee hyvin esim synnytyksessä. Pari prosenttia on kuitenkin jo niin vähän, että uskaltaisin vähän iloitakin.
Se keskenmenojen aiheuttaja on kyllä nyt selätetty joten tästä syystä ei pitäisi olla mitään mutkia, mutta sitten taas muuten riskit vasta tässä vaiheessa on aika korkeat vielä.
Saitko siis varhaisultraan ajan julkiselta puolelta? En minä ensimmäisessä raskuadessa saanut vaikka oli yksi keskenmeno takana, käytiin sitten yksityisellä.Ei se tietenkään mitään auta mutta rauhoittaa kummasti. Ei ole kiva np-ultrassa rv 12 kuulla, että vauvaa ei tulekaan ja kesken on mennyt rv 7. Kuukauden kantanut kuollutta sisällään.
Eikä sekään takaa, että rv 25 on vielä hengissä, senkin jälkeen voi kuolla. Mutta mutta tiesitkö, että vauvan kohtukuolemassa menettänytkin pääsee rakenneultran jälkeen kahden viikon välein ultraan ä-polille, ihan vain siksi, että se rauhoittaa ja ehkäisee odottajan stressiä. Lisäksi synnytys käynnistetään odottajan toiveesta aikaisemmin.
Nim. kokemusta 3 keskenmenoa ja kohtukuolema rv 40+1
Varhaisultrat on tehty meillä neuvolalääkärillä, hänellä on ultra käytössä. Hänelle siis pääsin, jo ennen kuin olin "neuvolan kirjoilla", eikä siis maksanut mitään.Saitko siis varhaisultraan ajan julkiselta puolelta? En minä ensimmäisessä raskuadessa saanut vaikka oli yksi keskenmeno takana, käytiin sitten yksityisellä.
:hug:Varhaisultrat on tehty meillä neuvolalääkärillä, hänellä on ultra käytössä. Hänelle siis pääsin, jo ennen kuin olin "neuvolan kirjoilla", eikä siis maksanut mitään.
Mutta ei täällä Helsingissäkään joka neuvolassa ole ultraa, joten en tiedä sitten muiden käytäntöjä. Rakenneultran jälkeiset kontrolliultrat on siis julkisella puolella Naistenklinikan ä-polilla, koska kohtukuoleman jälkeiset raskaudet ovat ns. riskiraskauksia.
Ei se tietenkään mitään auta mutta rauhoittaa kummasti. Ei ole kiva np-ultrassa rv 12 kuulla, että vauvaa ei tulekaan ja kesken on mennyt rv 7. Kuukauden kantanut kuollutta sisällään.
Eikä sekään takaa, että rv 25 on vielä hengissä, senkin jälkeen voi kuolla. Mutta mutta tiesitkö, että vauvan kohtukuolemassa menettänytkin pääsee rakenneultran jälkeen kahden viikon välein ultraan ä-polille, ihan vain siksi, että se rauhoittaa ja ehkäisee odottajan stressiä. Lisäksi synnytys käynnistetään odottajan toiveesta aikaisemmin.
Nim. kokemusta 3 keskenmenoa ja kohtukuolema rv 40+1
Kotidoppleri ei auta varhaisraskauden toteamiseen, sillä kuuluu äänet vasta rv 9-12 eteenpäin. Kohtukuoleman syy oli napanuorakomplikaatio, joten doppleri ei auta oikein tuossakaan asiassa, kun sillä ei niitä virtauksia pysty tutkimaan.Suosittelen myös kotidoppleria, mulla rauhoitti se mieltä kun kuuli sillä vauvan sydänäänet.
Tuskin voin kuvitellakaan miten raskasta ja stressaavaa on jos on kokenu useesti menetyksen ja odottaa uutta vauvaa :/
Missä terveyskeskuksessa kävit?Varhaisultrat on tehty meillä neuvolalääkärillä, hänellä on ultra käytössä. Hänelle siis pääsin, jo ennen kuin olin "neuvolan kirjoilla", eikä siis maksanut mitään.
Mutta ei täällä Helsingissäkään joka neuvolassa ole ultraa, joten en tiedä sitten muiden käytäntöjä. Rakenneultran jälkeiset kontrolliultrat on siis julkisella puolella Naistenklinikan ä-polilla, koska kohtukuoleman jälkeiset raskaudet ovat ns. riskiraskauksia.
Olen pahoillani kokemastasi.Varhaisultrat on tehty meillä neuvolalääkärillä, hänellä on ultra käytössä. Hänelle siis pääsin, jo ennen kuin olin "neuvolan kirjoilla", eikä siis maksanut mitään.
20.8Mihin päivään saitte ajan? Tule kertomaan mitä kävi!