Miksi täällä aina haukutaan tiettyjä nimimerkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehen mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka niin sitten, ei se minua oikeastaan kiinnosta.

Palataan aloituksen aiheeseen.

Miksi täällä ilkeillään nimimerkeille, jotka eivät ole ilkeitä muille?

Kaksplus on todella suosittu palsta, kuten olet varmaan jo huomannut. Näin suureen joukkoon ihmisiä mahtuu myös ilkeitä, pahansuopia ihmisiä, jotka nauttivat siitä kun saavat loukata toisia. Minä olen aikoinani saanut osakseni ilkeilyä ihan tarpeeksi kun minua kiusattiin koulussa. Oman kokemukseni mukaan tällaisia ihmisiä, jotka kokevat tarpeelliseksi yrittää korottaa itseään alistamalla muita, on niin miehissä kuin naisissa. Tällä palstalla on myös mukavia, avuliaita ja kannustavia ihmisiä. Jos aiot tätä palstaa lukea jatkossakin, suosittelen lukemaan ketjuja ja kommentteja valikoivasti.

En. Mutta mä en yksin pysty muuttamaan ikiaikaisia tapoja muuten kuin omalta osaltani.

Ei kai tällainen foorumi ole varsinaisesti mikään ikiaikainen. Millonkas nettifoorumit tulivat, joskus vuosituhannen taitteessa? noin 10 vuodessa muodostuneet tavat ei mielestäni ole ihan ikiaikainen, jos verrataan vaikka kirkkohäiden tai hautajaisten viettämisseremonioihin.

Ei kai tällainen foorumi ole varsinaisesti mikään ikiaikainen. Millonkas nettifoorumit tulivat, joskus vuosituhannen taitteessa? noin 10 vuodessa muodostuneet tavat ei mielestäni ole ihan ikiaikainen, jos verrataan vaikka kirkkohäiden tai hautajaisten viettämisseremonioihin.
Elämäähän oli ennen nettifoorumeitakin. Ilkeily, päteminen, erilaisuuden arkailu on kaikki niitä ikiaikaisia ihmisen ominaisuuksia.

Tytsistä en tiedä,mutta Venakko on kyllä suoltanut oman osansa shaibaa täällä yleisesti kaikista suomalaisista naisista. Se nostaa karvat pystyyn pohjolan emännissä etenkin kun huutelijana on tuolta idempää kotoisin oleva lajitoveri.

Yleisesti ottaen sanoisin, että kyllä täällä itse kukin osaa olla suoraan ja epäsuorasti veemäinen toisille ja tältä palstalta on todella turha tulla hakemaan sitä mitenkään oletettua totuutta äideistä yms. Täällä nimenomaan äidit ovat vain naisia. Ainakin mun mielestä.

Elämäähän oli ennen nettifoorumeitakin. Ilkeily, päteminen, erilaisuuden arkailu on kaikki niitä ikiaikaisia ihmisen ominaisuuksia.

Nettifoorumeilla todisteet ovat kaikkien silmien edessä, toisin kuin tosielämässä. Sen takia se onkin niin kummallista, että vaikka netissä kaikki näkevät ilkeilyn turhuuden omin silmin ja voivat vaikka ajan kanssakin pohtia onko ilkeilijän sanoissa oikeasti pohjaa , niin hyppäävät silti sen illkeilijän kelkkaan.

Nettifoorumeilla todisteet ovat kaikkien silmien edessä, toisin kuin tosielämässä. Sen takia se onkin niin kummallista, että vaikka netissä kaikki näkevät ilkeilyn turhuuden omin silmin ja voivat vaikka ajan kanssakin pohtia onko ilkeilijän sanoissa oikeasti pohjaa , niin hyppäävät silti sen illkeilijän kelkkaan.
No mutta noinhan se menee päiväkodista lähtien. Kovisten ja kiusaajien kelkkaan hypätään ettei itse saa turpaansa.
Ja edelleenkään en hyväksy. (Enkä ole koskaan ollut koulukiusaaja/kiusattu vaan sitä harmaata massaa joka ei puutu ääriainesten elämään.)

En minäkään oikein ymmärrä miksi tuota tytsiä haukutaan niin paljon, kun (mitä itse olen sen kirjoituksia seurannut) niin vaikuttaa kivalta ja ystävälliseltä muita kohtaan.

Milanna taas taitaa olla aika kova provosoimaan, että varmaan sen takia ärsyttää monia. Mutta eipä sitä tarvitsisi silti ketään mennä haukkumaan.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
En minäkään oikein ymmärrä miksi tuota tytsiä haukutaan niin paljon, kun (mitä itse olen sen kirjoituksia seurannut) niin vaikuttaa kivalta ja ystävälliseltä muita kohtaan.

Milanna taas taitaa olla aika kova provosoimaan, että varmaan sen takia ärsyttää monia. Mutta eipä sitä tarvitsisi silti ketään mennä haukkumaan.

Provoleima lyödään vähän liian helposti kaikkeen, joka ei just osu omaan ajatus- ja kokemusmaailmaan. Tästä asiasta voin kyllä myöntää, että ei ole tämän palstan erityisominaisuus. Jostain syystä netissä ihmiset kerääntyvät ryhmiksi, joissa vallitsee näennäisesti ääretön samanmielisyys tietyistä asioista. Kun joku sitten vähänkään kirjoittaa eritavalla tuollaisesta, mistä yleensä hymistellään samanmielisesti, niin kaikki ovat heti syyttämässä provoksi.

Oikeassa elämässä, ainakin omissa kaveriporukoissani, ihmisillä on esimerkiksi politiikasta laaja kirjo mielipiteitä. Samassa porukassa voi olla vihertäviä ja persuhtavia ihmisiä. Jos joku esittää persuhtavan mielipiteen, niin ei vihertävä ole heti huutamassa "Provo!".

Olen lukenut palstaa tässä lähiaikoina. Jostain ihmeen syystä kiinnostaa millaista elämää perheelliset naiset elävät, kun omat suhteet eivät ole siihen asti edenneet, vaan aina olen tullut petetyksi ja/tai jätetyksi. No anyway, ei enempää minusta.

Seuratessani palstaa olen huomannut, että tiettyjä nimimerkkejä haukutaan koko ajan, vaikka he ovat ystävällisiä ja kilttejä muita kohtaan. Esimerkkeinä voisi ottaa Venakko Milanna ja Tytsi-89.

Mistä tällainen ilkeys kumpuaa, ja vielä niitä ystävällisiä nimimerkkejä kohtaan?

Siks voi ärsyttää!
Itse olen samanlainen mutta tiedän missä kulkee raja!

Minä puolustan heitä! Saa olla suora, mutta jos joku juonii menee liiallisuksiin!

No kyllä minua ainakin ärsyttää se, että esim. jotkut vanhemmat käyvät v*ttuilemassa äidit alle 20v palstalla nuoremmilleen. Tai ylinpäätänsä pitää aukoa päätänsä... No toki jos kysyy julkisesti mielipidettä jokaisella on oikeus siihen, mutta en tajua miksi silloinkin pitää olla niin kärkäs jos asia on arka ja koskee vaikkapa lapsen tai muun menetystä. Mutta ylinpäätänsä kun joku tarvitsisi apua.

Alkuperäinen kirjoittaja No kyllä;26828179:
No kyllä minua ainakin ärsyttää se, että esim. jotkut vanhemmat käyvät v*ttuilemassa äidit alle 20v palstalla nuoremmilleen. Tai ylinpäätänsä pitää aukoa päätänsä... No toki jos kysyy julkisesti mielipidettä jokaisella on oikeus siihen, mutta en tajua miksi silloinkin pitää olla niin kärkäs jos asia on arka ja koskee vaikkapa lapsen tai muun menetystä. Mutta ylinpäätänsä kun joku tarvitsisi apua.

ei mennä henkohtasiin asioihin!

[QUOTE="vieras";26828256]Miksi oletat, että koulukiusatut ovat jotain "ääriainesta"? Mitä tämä edes tarkoittaa? Kerro millä tavalla kiusatut ovat "ääriaineista".[/QUOTE]
Ääriaineksella tarkoitin ns. massan ulkopuolella tai rajoilla olevia eli heitä joita on vähän verrattuna koko määrään. Ehkä huono sana ja vielä huonompi selitys..

Provoleima lyödään vähän liian helposti kaikkeen, joka ei just osu omaan ajatus- ja kokemusmaailmaan. Tästä asiasta voin kyllä myöntää, että ei ole tämän palstan erityisominaisuus. Jostain syystä netissä ihmiset kerääntyvät ryhmiksi, joissa vallitsee näennäisesti ääretön samanmielisyys tietyistä asioista. Kun joku sitten vähänkään kirjoittaa eritavalla tuollaisesta, mistä yleensä hymistellään samanmielisesti, niin kaikki ovat heti syyttämässä provoksi.

Oikeassa elämässä, ainakin omissa kaveriporukoissani, ihmisillä on esimerkiksi politiikasta laaja kirjo mielipiteitä. Samassa porukassa voi olla vihertäviä ja persuhtavia ihmisiä. Jos joku esittää persuhtavan mielipiteen, niin ei vihertävä ole heti huutamassa "Provo!".

Niin, en tiedä hänen jutuistaan onko ne totta vai ei. Mutta joskus tuntuu, että ne kaikki ei mitenkään voi olla tosia, esim. ne överi-kännäämiset.

Oli miten oli, toki jokaisella saa ja pitääkin olla oma mielipide.

Olen kyllä huomannut henkilökohtaisesti, että täällä ei ihan kaikkea kannattaisi kirjoittaa, varsinkaan niitä "persuhtavia mielipiteitä". ;) Saa nimittäin yleensä aika hyvät kommentit takaisin..

Yhteistyössä