Haluan nyt täälläkin tunnustaa julkisesti

Tuo ajatus vainoamisesta on sinussa itsessäsi. Siitä sun pitäisi pyrkiä eroon.
Aijaa, mitä se sitten on, kun tässä sivukaupalla haukutaan zombieksi, en ajattele omilla aivoilla, aivopesijä, hullu jne... tuohan toki onkin minusta itsestäni kiinni.

Ja edelleenkin, onko Jumala mielestänne kaiken pahan takana? Suurinosa elää maailmassa erossa Jumalasta uskomatta mihinkään, vain harvat ovat oikeasti uskovia, niin miksi täällä maapallolla ei silloin ole rauhaa ja rakkautta kun kerran väitätte että Jumala tämän kaiken aiheuttaa?
Eikö maailman luulisi olevan hyvä paikka, jos kerran Jumala kaiken tuon pahan aiheuttaa ja siihen uskovia on niin vähän.
 
Aijaa, mitä se sitten on, kun tässä sivukaupalla haukutaan zombieksi, en ajattele omilla aivoilla, aivopesijä, hullu jne... tuohan toki onkin minusta itsestäni kiinni.

Ja edelleenkin, onko Jumala mielestänne kaiken pahan takana? Suurinosa elää maailmassa erossa Jumalasta uskomatta mihinkään, vain harvat ovat oikeasti uskovia, niin miksi täällä maapallolla ei silloin ole rauhaa ja rakkautta kun kerran väitätte että Jumala tämän kaiken aiheuttaa?
Eikö maailman luulisi olevan hyvä paikka, jos kerran Jumala kaiken tuon pahan aiheuttaa ja siihen uskovia on niin vähän.
Me ihmiset tämän aiheutamme :) Ihan itse.
 
Ja nämä minun kirjoittamat Raamatun kohdat ja lainaukset ovat niitä mitä en itse osaa tarpeeksi järkevästi selittää ja joku muu onkin sen selittänyt järkevästi jo.

Ja tähänkin voisin laittaa erään tekstin, mikä liittyy siihen miksi pahaa tapahtuu maapallolla koko ajan.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tämä myös tarkoittaa sitä, että ihmisellä on vapaa tahto valita hyvä tai paha ja ihmiselle annettiin oikeus eroittaa ne toisistaan. Olen kuullut paljon syytöksiä Jumalaa vastaan" Miksi Jumala sallii" Jeesus Kristus sanoi useamman kerran, " Mitä sinä tahdot, että Minä sinulle tekisin" Me saamme vapaasti valita hyvän, tai pahan, elämän tai kuoleman.

Eli Nooan arkkiinkin olisi voinut mennä ketä vaan, mutta ihmiset itse valitsivat oman itsekkyytensä ja pahan, ja hukkuivat. eli ei Jumala voi toisten puolesta kävellä...
 
Aijaa, mitä se sitten on, kun tässä sivukaupalla haukutaan zombieksi, en ajattele omilla aivoilla, aivopesijä, hullu jne... tuohan toki onkin minusta itsestäni kiinni.

Ja edelleenkin, onko Jumala mielestänne kaiken pahan takana? Suurinosa elää maailmassa erossa Jumalasta uskomatta mihinkään, vain harvat ovat oikeasti uskovia, niin miksi täällä maapallolla ei silloin ole rauhaa ja rakkautta kun kerran väitätte että Jumala tämän kaiken aiheuttaa?
Eikö maailman luulisi olevan hyvä paikka, jos kerran Jumala kaiken tuon pahan aiheuttaa ja siihen uskovia on niin vähän.
Mitä tilastoja tällä tarkoitetaan? Itse olen ollut ymmärtävinäni, että ateisteja/agnostikkoja on maailman väkiluvusta n. 1-2 %?
 
Mitä tilastoja tällä tarkoitetaan? Itse olen ollut ymmärtävinäni, että ateisteja/agnostikkoja on maailman väkiluvusta n. 1-2 %?
niin ja mitä muita uskontoja on nuo loput sitten? Siis meinaan tuolla niitä jotka oikeasti ovat sydämmenpohjia myöten uskovia ja uskovat Jumalaan Jeesukseen kristukseen ja heille on tämä usko kaikista tärkein.
Äh, vaikea selittää, koska tiedän että ajatellaan erillätavalla.
 
Mun mielesta ihmisen koko paatarkoitus pitaisi olla ELAMINEN. Sivuseikkana sitten se, mihin uskoo.
Niin, uskovana eläminen ei ole todellakaan tylsää! :) siis voi tapahtua ihan mahdottomaltakin tuntuvia asioita tässä maallisessa elämässä. Kyllä Jumala pitää siitä huolen että ihminen viettää mielenkiintoisen elämän myös täällä... Mitä olen uskovien työkokemuksia ja asumiskokemuksiakin kuullut, niin on kyllä kirjavaa ollut ja mielenkiintoista!
 
Now happy:)
Voin minä :)
En tiedä kerkesitkö jo rukoilemaan, mutta kissa istui aamulla ikkunalaudalla kun mieheni heräsi <3 ja illalla pyysin Jumalalta jotain merkkiä, että onko minulla vielä toivoa kissan löytymisen suhteen, katsoin samalla pihalle, ja näin kuinka yksi tähti tuikki taivaalla ja katselin sitä ehkä 30 s, ja sitten iso pilvilautta peitti tähden kokonaan. kerkesin siis tuon tuikkivan tähden nähdä, ja olin varma että se oli se merkki :) nukuin rauhallisesti sen jälkeen. KIITOS!
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Niin, uskovana eläminen ei ole todellakaan tylsää! :) siis voi tapahtua ihan mahdottomaltakin tuntuvia asioita tässä maallisessa elämässä. Kyllä Jumala pitää siitä huolen että ihminen viettää mielenkiintoisen elämän myös täällä... Mitä olen uskovien työkokemuksia ja asumiskokemuksiakin kuullut, niin on kyllä kirjavaa ollut ja mielenkiintoista!
Mina olen ainakin ihan itse pitanyt huolen, etta elamani on ollut mielenkiintoinen ja tapahtumarikas. Se etta uskonko jumalan, kohtalon, tai jonkun muun johdatukseen naissa kaanteissani, on ihan asia erikseen. Mutta kylla mulla itsella on paavastuu siita, mihin suuntaan elamani menee.
 
En tiedä kerkesitkö jo rukoilemaan, mutta kissa istui aamulla ikkunalaudalla kun mieheni heräsi <3 ja illalla pyysin Jumalalta jotain merkkiä, että onko minulla vielä toivoa kissan löytymisen suhteen, katsoin samalla pihalle, ja näin kuinka yksi tähti tuikki taivaalla ja katselin sitä ehkä 30 s, ja sitten iso pilvilautta peitti tähden kokonaan. kerkesin siis tuon tuikkivan tähden nähdä, ja olin varma että se oli se merkki :) nukuin rauhallisesti sen jälkeen. KIITOS!
Juuri mietinkin, että ilmoitatkohan tänne jos kissa löytyy :) Kyllä rukoilin eilen iltana, että Jumala auttaisi ja kissa löytäisin pian kotiin :)
 
Mina olen ainakin ihan itse pitanyt huolen, etta elamani on ollut mielenkiintoinen ja tapahtumarikas. Se etta uskonko jumalan, kohtalon, tai jonkun muun johdatukseen naissa kaanteissani, on ihan asia erikseen. Mutta kylla mulla itsella on paavastuu siita, mihin suuntaan elamani menee.
Kyllä toki päävastuu tavallaan, mutta Jumalalta voi saada johdatusta moneenkin asiaan :)
 
"ihminen"
Ei mun elämä ole ikinä tällaista ollut, olin sitten rikas tai köyhä. Paljon ystäviä tai vähän, yksin tai yhdessä, töissä tai työtön...
Tämän avulla voi esimerkiksi löytää itselleen unelmien ammatin tai ihan mitä vaan... :)
Entä sitten kun elämässä tulee vaikeita aikoja, aiotko pysyä vielä uskossa sillonkin kun tuntuu että Jumala ei kuuntele eikä välitä, vai otatko uskonelämästä vaan kermat päältä ja luovutat sitten jos elämä ei joskus tulevaisuudessa meekkään niin loistokkaasti?
 
[QUOTE="ihminen";26825524]Entä sitten kun elämässä tulee vaikeita aikoja, aiotko pysyä vielä uskossa sillonkin kun tuntuu että Jumala ei kuuntele eikä välitä, vai otatko uskonelämästä vaan kermat päältä ja luovutat sitten jos elämä ei joskus tulevaisuudessa meekkään niin loistokkaasti?[/QUOTE]

Tuolloin en varsinkaan meinaa luopua uskosta, koska olen aika varma että ne hiljaiset ja huonotkin ajat selviän tietämällä, ettei Jumala minua hylkäisi vaikka sille vaikuttaisikin.. Se on vain jonkunlaista koettelemusta ihmiselle ja loppujen lopuksi se vahvistaa.
 
Ani-64
Olen huomannut nykyään , rttä ihmisten empatia on hävinnyt. Enää ei osata ottaa toista huomioon, esim. jäädään pankkiautomaatille seisomaan ja laskemaan rahoja ja kassalla jäädään tarkastamaan kuittia ja jono seisoo takana, tässä vain muutama esimerkki. Ihmiset ovat juoruilevia ja jopa julmia toisiaan kohtaan. Siis ajatelkaa ihmiset omalle kohdalle samaa kun seuraavan kerran menette ulos, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!
 
Olen huomannut nykyään , rttä ihmisten empatia on hävinnyt. Enää ei osata ottaa toista huomioon, esim. jäädään pankkiautomaatille seisomaan ja laskemaan rahoja ja kassalla jäädään tarkastamaan kuittia ja jono seisoo takana, tässä vain muutama esimerkki. Ihmiset ovat juoruilevia ja jopa julmia toisiaan kohtaan. Siis ajatelkaa ihmiset omalle kohdalle samaa kun seuraavan kerran menette ulos, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa!
niin ja minä huomasin, että kaikki tuo mitä tein muita kohtaa väärin, koitui minulle itselle vaan tappioksi. Jollain tavalla sen hyvyyden saa sitten takaisin Jumalalta.. Mutta pahasta seurasi aina pahaa.
Ja kans yksi esimerkki, ne jotka vähistäänkin rahoista lainaavat ja antavat toisille, niin niillä ei tunnu olevan siitä puutetta kumminkaan. Mutta jotka pihtaavat ja ovat kylmiä toisiaan kohtaan, saattavat elää isommissakin velkakierteissä ja rahallisessa ahdingossa.
 
Olen tullut nuorena uskoon. Olen ollut mukana hellareissa ja Suhessa. Suhesta sanottiin aikanaan, että siellä oli voitelu. Mutta myöhemmin perästä kuului, että olikin eksytystä.

Onhan niissä piireissä manifestaatiota ja manipulaatiota. Uskon edelleen mutta omalla tavallani. Koskaan minusta ei kuitenkaan tule enää mitään massauskovaa. Itseasiassa se, miten uskon nykyään, on varmasti suurimmalle osalle kristityistä kauhistus=)
 

Yhteistyössä