Vaistovanhemmuus? lukiko joku Meidän perhe-lehdestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Siis en edelleenkään päässyt perille mikä juttu tuo on? Täälläkin siitä puhuttu paljon, mutta ei auennut tuonkaan jutun perusteella minulle. Siinä kerrottiin, että lasta ei saa pakottaa. Helpommalla päsee pakottamatta, mutta sitten annettiin esimerkki, että lapsi ei halua pukea, niin johdatellaan tyyliin parvekkeelle kokeilemaan ilmaa, alakertaan miettimään onko ilma kylmä ja muuta tuollaista outoa. Miten tuollainen toteutetaan? kuulostaa ihan pölhöltä. en kyllä ehtisi 3 lapsen kanssa mihinkään jos alkaisin tuollaista harrastamaan.

Mä vaan nauroin sille. On ihan ok kertoa ilosesti mitä nyt on ikinä kokenut omalla kohdallaan hyväksi mutta aina noilla tuntuu olevan tarve kyseenalaistaa muita kasvatustapoja. Huoh. :D
Meillä menee oikein hyvin eikä tulisi mieleenikään olla joku kiintymysvanhempi tai muu naurettava etuliite äitiyden eteen. :D
Olen ihan kiintynyt kiitos lapseeni ja kuuntelen vaistojani muutenkin, en tarvitse olla joku tietty äiti. Ihan hyvä äiti vaan. :)

Se juttu oli minusta jotenkin vastenmielinen. Se ihminen sai kylmät väreet kulkemaan selkääni pitkin. Ihan käsittämätön koko juttu. Ja se nainen tuntui tosiaan olevan joku imetyksen ja lasten kanssa neuvottelun apostoli. Huomasi kyllä ettei ole normaalia työssä käyvän lapsiperheen arkea elänyt :)

Vaikutti ihmiseltä, joka on tehnyt imetyksestä ja lapsista elämänsä sisällön, millään muulla ei ole väliä. Ihana oman elämänsä marttyyri:) Mielestäni tuo elämäntapa vaikutti karmivalta, siis riitatilanteessa puhuvalle 4-vuotiaalle tissi suuhun, joka osaa kyllä ihan hyvin sanoittaa kiukkunsa:O

Imetystukiohjaaja ja tuleva vaistovanhemmuusliiton pj. taisi olla ammatiltaan opettaja. Annassa oli myös jääkiekkövaimo Piritta Hagmannista juttu, joka myöskin kannattaa tätä niin trendikästä vaistovanhemmuutta.

No tavallaan itse olen vaistovanhempi, mutta en ole tätä juttua lukenut. Ei mitenkään kovin kummoista, ehkä meillä on aika leppoisa elämäntahti ja aikaa vaikka sitten haistella ilmaa. Ei ole mikään elämänsisältö tämä juttu kuitenkaan, yksilapsisena kotiäitinä on vaan eri tavalla aikaa pohdiskella ja olla lähellä. Imetä tosin en enää.

[QUOTE="muu";26823326]No tavallaan itse olen vaistovanhempi, mutta en ole tätä juttua lukenut. Ei mitenkään kovin kummoista, ehkä meillä on aika leppoisa elämäntahti ja aikaa vaikka sitten haistella ilmaa. Ei ole mikään elämänsisältö tämä juttu kuitenkaan, yksilapsisena kotiäitinä on vaan eri tavalla aikaa pohdiskella ja olla lähellä. Imetä tosin en enää.[/QUOTE]

Ei muuta kuin kaikille vaan yksi lapsi ja miehet elättää (tai valtio). Saadaan ihania pienia palleroita suomi täyteen jotka kaikki olettaa että ympärillä olevilla ihmisillä ei ole muuta keskittymispistettä kuin hän itse ;)

Ei muuta kuin kaikille vaan yksi lapsi ja miehet elättää (tai valtio). Saadaan ihania pienia palleroita suomi täyteen jotka kaikki olettaa että ympärillä olevilla ihmisillä ei ole muuta keskittymispistettä kuin hän itse ;)

Vaistovanhemmuuden perusjuttuja taitaa kylläkin olla se, että (myös) lapsi on elämän keskipisteessä, mutta ei koskaan keskipisteenä.

ai se Historianopettajapariskunta? Naureskelin lueskellessa, että en ihmettele, että mies ei olut halunnut haastatteluun mukaan :D toisaalta mukavaa, että joillakin on aikaa tuollaiseen, mutta se minustakin kuulosti oudolta, että riitatilanteessa/uhmakohtauksessa laitetaan tissi suuhun.

Yhteistyössä